جاهای دیدنی دنیا

فهرست جاهای دیدنی لندن

بدون توجه به دلیل شما برای بازدید از لندن، باید بگوییم که این شهر جادویی چیزی برای همه دارد. جاهای دیدنی لندن هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. به عنوان مثال علاقه مندان به تاریخ که به دنبال درک روایت بریتانیایی هستند، از برج لندن لذت خواهند برد. طرفداران هنر یا تئاتر، گالری ملی و منطقه تئاتر وست اند را ستایش می‌کنند و طرفداران سلطنت نمی‌توانند از کاخ باکینگهام بگذرند.

اگرچه لندن به عنوان یکی از گران‌ترین مقاصد دنیا شناخته می‌شود، اما در سال عده زیادی بدون توجه به این مسئله، بازدید از آن را در رأس برنامه‌های سفر خود قرار می‌دهند. این شهر در سال بیش از ۲۷ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند که این رقم آن را به پربازدیدترین شهر اروپا تبدیل کرده است.

این شهر توسط رومی‌ها تأسیس شد و در طول قرن‌ها پیشرفت کرده است. امروزه لندن یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان است و از تاریخ غنی و برخی از برجسته‌ترین فرهنگ‌های روی کره زمین برخوردار است. در سپنجا همراه ما باشید تا جاذبه‌های شگرف این شهر اروپایی را بشناسید.

فهرست جاهای دیدنی لندن

فهرست جذاب زیرا دنبال کنید تا تا بتوانید بهترین برنامه‌ی سفر را برای بازدید از لندن تهیه کنید. این شامل:

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا هم یک شاهکار معماری و هم گنجینه‌ای از برخی از مشهورترین آثار باستانی جهان است. در واقع، بسیاری از مسافران می‌گویند که این موزه بهترین موزه در کل لندن است. علاوه بر این، بازدید از آن رایگان است. این موزه از سنگ روزتا گرفته تا مجسمه‌های زیبارویان یونان باستان، اشیای بین‌النهرین، مجموعه آثار باستانی ایران، مجموعه آثار باستانی مصر و بسیاری آثار دیگر را در خود جای داده است.

موزه بریتانیا

برج لندن

برج لندن که تقریباً یک هزار سال پیش تأسیس شد، در طول قرن‌ها توسط بسیاری از پادشاهان و ملکه‌ها گسترش یافته است. اولین پایه‌ها در سال ۱۰۷۸ گذاشته شده و قلعه دائماً بهبود و توسعه یافته است. برج لندن قدیمی‌ترین کاخ، قلعه و زندان اروپاست. این برج همچنین از مهم‌ترین جاهای دیدنی لندن است و پیدایش آن با حمله نورمن‌ها به انگلستان آغاز شد.

این برج در مرکز لندن قرار دارد و به دلیل نگهداری جواهرات ارزشمند و بسیاری از زندانیان معروف و بدنام قابل توجه است. این برج در قرن یازدهم توسط ویلیام فاتح ساخته شد و به عنوان یک قلعه مورد استفاده قرار گرفت. برای چند قرن بعد، پادشاهان انگلیسی و بریتانیایی از آن به عنوان اقامتگاه، اسلحه خانه، اردوگاه، باغ وحش، کارگاه، پادگان، موزه، ضرابخانه، زندان، بایگانی و محل اعدام استفاده کردند. علاوه بر این، برج لندن بر روی رودخانه تیمز واقع شده و از طریق ایستگاه تاور هیل، متروی لندن قابل دسترسی است.

پارک سنت جیمز

پارک سنت جیمز قدیمی‌ترین پارک سلطنتی لندن است. این یک پارک شناخته شده است زیرا بسیار نزدیک به کاخ باکینگهام است و مناظر خیره کننده‌ای از اقامتگاه ملکه دارد. سنت جیمز دارای یک دریاچه مصنوعی مملو از پرندگان است. اطراف این جا از جاهای دیدنی لندن پوشیده از گل‌ها، درختچه‌ها، سرو و سایر گیاهان است که بازدیدکنندگانش را به یک واحه سبز آرامش‌بخش می‌برد و باعث می‌شود فراموش کنند که در قلب لندن هستند.

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام اقامتگاه رسمی ملکه الیزابت دوم است و از سال ۱۸۳۷ اقامتگاه رسمی حاکم بریتانیا در لندن بوده است. این کاخ زمانی یک خانه شهری متعلق به دوک‌های باکینگهام در قرن هجدهم بوده است. جورج سوم در سال ۱۷۶۱ خانه باکینگهام را برای همسرش ملکه شارلوت خرید تا از آن به عنوان یک خانه خانوادگی در نزدیکی کاخ سنت جیمز استفاده کند، جایی که بسیاری از وظایف دربار برگزار می‌شد.

افتتاحیه تابستانی در کاخ باکینگهام به شما این فرصت را می‌دهد که داخل اتاق‌های دولتی مبله شده را ببینید و به گشت و گذار بپردازید و در باغ‌هایی که به اندازه ساختمان خیره کننده هستند قدم بزنید.

باکینگهام

کاونت گاردن

کاونت گاردن یکی دیگر از جذاب‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین جاهای دیدنی لندن است. این یک میدان و مجموعه‌ای از خیابان‌های شهری است که دارای فروشگاه‌های مجلل متعدد و همچنین بارها، رستوران‌ها، تأسیسات هنری و غیره است. به عبارت دیگر، این محله شلوغی در وست اند لندن است. فروشگاه‌ها از برندهای تجاری معروف مانند رالف لورن و مولبری گرفته تا مارک‌های مستقل را شامل می‌شوند. علاوه بر مغازه‌ها و بوتیک‌های معمولی، کاونت گاردن یک بازار سرپوشیده دارد که در آن فروشندگان همه چیز از عتیقه‌جات گرفته تا صنایع دستی را می‌فروشند.

گزینه‌های غذاخوری این منطقه بسیار زیاد است و می‌توان گفت بیش از ۱۰۰۰ صندلی برای صرف غذا در فضای باز آن وجود دارد. کاونت گاردن خانه اپرای سلطنتی نیز هست. حتی اگر نمی‌توانید یا تمایلی به دیدن یک اپرا ندارید، می‌توانید از خانه اپرای سلطنتی که مجلل تخصیص داده شده است بازدید کنید.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست عجیب ترین جنگل های جهان

هاید پارک

هاید پارک بدون شک یکی از شناخته شده‌ترین فضاهای باز و جاهای دیدنی لندن است و چیزهای زیادی دارد که افراد با سلایق مختلف می‌توانند تجربه کنند. در حال حاضر حدود ۱۹ مجسمه، بنای یادبود و فواره در هاید پارک وجود دارد که یادبود انواع رویدادهای مهم و شخصیت‌های عمومی است.

نمونه‌های قابل توجه عبارتند از فواره یادبود دیانا که در سال ۲۰۰۴ برای بزرگداشت شاهزاده خانم فقید ولز افتتاح شد، یادبود ۷ جولای و یادبود هولوکاست، البته بسیاری از موارد دیگر نیز ارزش بازدید دارند. پرسه زدن در اطراف پارک و تلاش برای یافتن مجسمه‌ها و یادبودهای مختلف، راهی عالی برای دیدن پارک است. گوشه سخنرانان نیز بخش جذابی از پارک برای بازدید است.

جاهای دیدنی لندن

وست مینستر

وست مینستر به عنوان قطب سیاسی لندن در نظر گرفته می‌شود و خانه مجلس نمایندگان و برج ساعت بیگ بن است که شهرت جهانی دارد. بیگ بن در واقع نام ناقوسی است که در برج ساعت نمادین قرار دارد و همچنان هر ساعت به صدا در می‌آید. وست مینستر از جاهای دیدنی لندن است و بازدید از آن برای هر مسافر اروپایی یک باید است.

می‌توانید کلیسای وست مینستر را در اینجا بیابید که بیشتر روزها برای عموم باز است. هنگام بازدید از این مکان‌های دیدنی، حتماً در میدان پارلمان که مجسمه‌های افراد سیاسی مهم از جمله نلسون ماندلا و وینستون چرچیل را در خود جای داده است نیز توقفی داشته باشید.

کمدن تاون

کمدن یک محله فرهنگی شناخته شده در شمال لندن است. اینجا که به‌خاطر فرهنگ متنوع‌اش شناخته می‌شود مملو از گوت‌ها، پانک‌ها، راکا‌بیلی‌ها و گردشگران است.

بازار کمدن نیز با انواع غذاهای خیابانی، غذاهای بین‌المللی و غرفه‌های زیادی که آثار هنری منحصربه‌فرد برای بردن به خانه می‌فروشند بسیار جذاب پر جنب و جوش است.

چشم لندن| London Eye

چشم لندن جدیدترین جاذبه گردشگری لندن است. این چرخ بزرگی است که برای جشن هزاره سال ۲۰۰۰ طراحی شده است. این جاذبه در اسکله میلنیوم، در کرانه جنوبی رودخانه تیمز، نزدیک به انتهای جنوبی پل وست مینستر، و در یک پیاده روی آسان از مجلس نمایندگان و بیگ بن قرار دارد. چشم لندن از اولین جاهای دیدنی لندن است که مسافران می‌بینند.

بازدیدکنندگان می‌توانند از داخل کابین‌های تخم مرغی شکلی که به این چرخ و فلک بزرگ متصل هستند، مناظر دیدنی را در سراسر لندن و فراتر از آن دید بزنند. اگرچه چشم لندن مانند یک چرخ و فلک بزرگ به نظر می‌رسد، اما این راهی آرام و باشکوه برای تجربه لندن به شیوه‌ای منحصر به فرد است.

چشم لندن

سوهو

سوهو یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین، هیجان‌انگیزترین و منحصربه‌فردترین مناطق لندن با مکان‌های بی‌شماری برای خوردن غذا، معاشرت و گشت و گذار در اطراف و کشف مکان‌ها و چیزهای جدید برای دیدن است. سوهو به عنوان یکی از مناطق پیشرو لندن برای سرگرمی و معاشرت، طیف گسترده‌ای از افراد مختلف را از حرفه‌ای گرفته تا دانشجویان ساکن لندن را به خود جذب می‌کند.

سوهو از دیرباز به عنوان محبوب‌ترین مکان تفریحات شبانه لندن شناخته می‌شود. این منطقه علاوه بر بارها و کلوب‌ها، تعدادی سالن تئاتر و رستوران‌هایی برای کاوش دارد. بنابراین این یکی از جاهای دیدنی لندن است که هرگز ساکت نیست و تاریخ، مکان‌ها و فضای آن باعث شده است که گردشگران و لندنی‌ها حتماً آن را ببینند.

شوردیچ

شوردیچ یکی از شیک‌ترین مناطق لندن است که اخیراً بازسازی گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است. اکنون یکی از داغ‌ترین مکان‌های زندگی شبانه در شهر و یکی از جالب‌ترین مکان‌ها برای اقامت در لندن است.

شوریچ که مملو از بارها و غذاخوری‌هاست مکان مناسبی برای گذراندن یک روز یا یک شب است. در تمام گوشه‌های شوردیچ آثار هنری خیابانی زیادی وجود دارد که واقعاً به این منطقه شخصیت می‌بخشند. این منطقه در شرق لندن که به یک نقطه داغ مدرن تبدیل شده است، اکنون میزبان برخی از جالب‌ترین گالری‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های کشور است.

همپستید هیث

همپستید هیث یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های لندن است که ۷۹۰ هکتار وسعت دارد. این در بالای یکی از بلندترین نقاط لندن قرار دارد و مناظر عالی از شهر را از پارلمان هیل ارائه می‌دهد.

هیث که یکی از زیباترین جاهای دیدنی لندن است دارای مزارع چمنزار، مناطق جنگلی و تعدادی حوضچه بزرگ است. این بهترین مکان برای تجربه طبیعت در لندن با حیات وحش فراوان در اطراف و جنگل‌های کوچکی است که در آنها گم می‌شوید. لیدوهای شنا برای کسانی که به اندازه کافی شجاع هستند که در هوای عالی بریتانیا در فضای باز شنا کنند وجود دارد. برای علاقه‌مندان به تاریخ، از خانه تاریخی کنوود، خانه باشکوهی که به‌خاطر مجموعه هنری انتخاب شده‌اش شهرت دارد، دیدن کنید.

هیث

رودخانه تیمز

تیمز رگ حیات لندن است و صنعت را برای قرن‌ها به این شهر آورده است. این طولانی‌ترین رودخانه انگلستان است که انتهای آن به دریای شمال منتهی می‌شود. این شهر از دوران ماقبل تاریخ پایگاه سکونتگاه‌ها بوده است و برای رومیان و پادشاهان انگلیسی و همچنین در طول هر دو جنگ جهانی اهمیت استراتژیک داشته است.

تعدادی از شرکت‌ها در لندن وجود دارند که سفرهای دریایی در سراسر رودخانه تیمز ارائه می‌دهند. سفرهای دریایی به طور منظم هر ۳۰ دقیقه از چندین مکان کلیدی انجام می‌شود. کشتی‌های دریایی از چندین مکان دیدنی کلیدی، از جمله پل برج، خانه‌های پارلمان و چشم لندن عبور می‌کنند. تیمز از پرطرفدارترین جاهای دیدنی لندن است.

این مطلب را هم بخوانید
ماجراجویی در جاذبه های گردشگری برزیل

برخی از سفرهای دریایی شبانه اجرا می‌شوند تا بتوانید همه مناظر را روشن کنید، در حالی که برخی دیگر با یک وعده غذایی یا چای بعد از ظهر سرو می‌شوند. این یک راه دوست داشتنی و منحصر به فرد برای تماشای شهر، سفر در امتداد تیمز تاریخی است.

خیابان بیکر

خیابان بیکر که در بیش از ۱.۵ مایل امتداد دارد، از مریل‌بون تا خیابان آکسفورد امتداد دارد و یکی از شریان‌های اصلی در این منطقه از لندن است. مانند دیگر خیابان‌های همسایه، خیابان بیکر برای اولین بار با نام فعلی خود در قرن هجدهم ساخته شد. این خیابان نام خود را از سازنده‌ای که آن را ساخته بود دریافت کرد.

در ابتدا، خیابان بیکر بیشتر محل سکونت خانواده‌های مرفه بود. با این حال، با افزایش اندازه، جمعیت و اهمیت اقتصادی لندن، این خیابان از مستاجران جدید استقبال کرد و برخی از ساختمان‌های مسکونی خود را به فضای اداری و تجاری تبدیل کرد. بیکر که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی لندن است ساختمان‌های مهم متعددی دارد که شاید شناخته شده‌ترین ساختمان آن، ساختمان شماره ۲۲۱B باشد که به عنوان اقامتگاه خالق شرلوک هلمز شناخته می‌شود. شما می‌توانید موزه‌ی شرلوک هولمز را در نزدیکی ایستگاه مترو خیابان بیکر پیدا کنید و ببینید.

خیابان بیکر لندن

آکادمی بریکستون

برای کسانی که به دنبال موسیقی زنده هستند، لندن هزاران مکان منحصر به فرد برای ارائه دارد. یکی از بهترین مکان‎ها در شهر، آکادمی بریکستون در جنوب لندن است. این آکادمی در اصل یک سالن تئاتر و سینما به نام آستوریا بود که در سال ۱۹۲۹ افتتاح شد. پنجاه سال بعد، محل برگزاری به آکادمی تبدیل شد و اکنون میزبان برخی از بزرگ‌ترین نمایش‌های راک و پاپ در جهان است.

برخی از بازیگرانی که در آکادمی بریکستون بازی کرده‌اند عبارتند از: The Clash، Sex Pistols، New Order و Madonna اسمیت‌ها آخرین اجرای خود را در آکادمی بریکستون انجام دادند. اگر می‌خواهید موسیقی زنده در لندن تماشا کنید، این مکان یکی از بهترین جاهای دیدنی لندن برای اجرای موسیقی است.

گردش در شب

لندن یک کلان شهر پر جنب و جوش در روز و در طول شب است. حتی پس از تاریکی هوا همیشه اتفاقی می‌افتد. با غروب خورشید، چراغ‌های لندن روشن می‌شوند و نوری جادویی به شهر می‌دهند.

تورهای پیاده‌روی رایگانی در این شهر وجود دارد که  شبانه شهر را کاوش می‌کنند. کلیسای سنت پل را ببینید که بعد از تاریکی هوا روشن می‌شود یا از معماری گوتیک بیگ بن و کلیسای جامع وست مینستر دیدن کنید. برای تفریحات شبانه پرهیاهو در میان تابلوهای نئونی بزرگ به سوهو و وست اند بروید.

کمی دورتر به Hampstead Heath برای تماشای ستارگان سفر کنید یا در شب هاید پارک را ببینید که در آن اغلب خفاش‌ها دیده می‌شوند. در نهایت، پس از یک شبانه روز طولانی در کاوش در یکی از بهترین شهرهای جهان، از بار پولو در خیابان لیورپول برای صرف غذا ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته بازدید کنید.

گردش در شب

خیابان باند

خیابان معروف باند لندن به دلیل وجود فروشگاه‌های زیبا، برندهای منحصر به فرد، طراحان مد، کالاهای لوکس، جواهرات زیبا، هنر و عتیقه‌جات در سراسر جهان مورد احترام است و به عنوان یکی لوکس‌ترین جاهای دیدنی لندن شناخته می‌شود. در این خیابان پویا در قلب لندن به افراد اجتماعی، چهره‌های مشهور و گردشگران بپیوندید. جواهرات موجود در فروشگاه‌های معتبر مانند شانل، کارتیه، لویی ویتون و رالف لورن را جستجو کنید.

این خیابان دارای ردیف‌هایی از ساختمان‌های چشمگیر و تاریخی است که بسیاری از آنها محافظت می‌شوند. از یک وعده غذایی لذت ببرید یا یک شب در هتل‌های مجاور مانند کلاریج معروف یا ریتز بمانید. خیابان باند در نزدیکی خیابان آکسفورد در منطقه میفر در وست اند لندن قرار دارد. کمی غرب مرکز شهر و شمال غربی خم رودخانه تیمز است.

فروشگاه تاریخی هارودز

فروشگاه بزرگ هارودز یکی از معروف‌ترین و نمادین‌ترین فروشگاه‌های لندن است. تاریخچه هارودز برای اولین بار در سال ۱۸۲۴ آغاز شد، زمانی که به عنوان یک مغازه بازرگان عمومی برای پارچه، کتانی و کالاهای مختلف افتتاح شد. از آن زمان، این فروشگاه به یکی از معتبرترین فروشگاه‌های لندن تبدیل شده است و سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند.

از تزئینات نفیس و معتبر گرفته تا کالاهای باکیفیت، فروشگاه بزرگ هارودز قطعاً یکی از مواردی است که در لندن باید ببینید. بنیانگذار هارودز، چارلز هنری هارود، تاجری بود که در اوایل قرن نوزدهم با چای سروکار داشت.

فروشگاه هاردوز لندن

سخن آخر…

در این مقاله از سپنجا با جاهای دیدنی لندن آشنا شدید و حالا می‌دانید که این شهر اروپایی با جذب ۲۷ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال به یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است. این شهر دارای تاریخ غنی، سنت و فرهنگی ممتاز است و جاهای دیدنی آن در چهار جهت شمال، غرب، جنوب و شرق قرار دارند. اگر دوست دارید از یک شهر پرجنب‌وجوش‌ترین اروپایی دیدن کنید، بدون شک لندن گزینه صحیح برای انجام این عمل است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا