جاهای دیدنی ایران

فاصله تهران تا رامسر از جاده چالوس | سفر به شمال

خیلی از افرادی که در تهران زندگی می‌کنند برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات تابستانه به سمت شمال راهی می‌شوند. اگر می‌خواهید به شمال کشور سفر کنید ما به شما عروس شمال یا همان رامسر را معرفی می‌کنیم. فاصله تهران تا رامسر آنقدرها هم که فکر می‌کنید زیاد نیست و آنقدر محو زیبایی‌های مسیر می‌شوید که متوجه گذر زمان و طولانی بودن مسیر نخواهید شد. در این مقاله سپنجا قصد دارد که به بررسی فاصله تهران تا رامسر بپردازد؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر، همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

رامسر شمال

قبل از هر چیز باید با رامسر آشنا شوید و بدانید که رامسر چگونه جایی است؟ آیا در چنین مکانی به شما خوش خواهد گذشت یا خیر؟ شاید نام رامسر شمال به گوشتان خورده باشد و از زیبایی‌های بی‌نظیر آن شنیده باشید. رامسر در استان مازندران قرار گرفته که به شهرهای چابکسر، شیرود و گیلان ختم می‌شود. آب و هوای رامسر مثل دیگر نقاط شمال در فصل زمستان معتدل در تابستان شرجی و گرم است.

برای اینکه از تهران به رامسر بروید مسیرهای زیادی وجود دارد که زیباترین و بهترین این مسیرها همان جاده چالوس است. اگر بخواهید مسیر تهران تا رامسر را خیلی سریع طی کنید باید از چند روز قبل هواپیما را رزرو کنید؛ اما با هواپیما نمی‌توانید از شگفتی‌های راه لذت ببرید؛ بنابراین بهتر است با خودروی شخصی این مسیر را بپیمایید.

رامسر در یک جنگل سرسبز با درختان سر به فلک کشیده قرار گرفته و به علت نزدیک بودن به دریا فضای زیبایی در این منطقه حاکم است و همین‌ها باعث جذب گردشگران به این منطقه شده البته در حوالی رامسر مکان‌های دیدنی بسیاری را هم مشاهده خواهید کرد. یکی از ویژگی‌های خوب رامسر وجود فرودگاه است و کسانی که قصد سفر با هواپیما را دارند خیلی راحت در رامسر پیاده می‌شوند.

رامسر تا چند وقت پیش هم به سخت سر معروف بود و همه آن را به این نام صدا می‌زدند و آن زمان جزء شهرستان تنکابن محسوب می‌شد که بر اساس تقسیمات کشوری از آن جدا شد. نام سخت سر در سال ۱۳۱۴ به رامسر تغییر یافت و طبق مصوبه هیئت وزیران این موضوع تأیید شد. پیشینه رامسر به چندین هزار سال پیش می‌رسد و قدمت بالای آن را از آثار تاریخی به جای مانده متوجه خواهید شد.

رامسر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری دارد که موجب شده تا سالانه میلیون‌ها مسافر از اقصی نقاط دنیا به این خطه از سرزمین ایران کشیده شوند. کشاورزی در این منطقه به دلیل وجود زمین‌های حاصلخیز و آب فراوان بسیار رونق دارد و از همین رو شغل و پیشه خیلی از مردم رامسر است.

فاصله تهران تا رامسر

فاصله تهران تا رامسر تقریبا حدود ۲۲۰ کیلومتر است که از لحاظ زمانی معادل با دو ساعت و سی دقیقه خواهد بود؛ اما به دلیل وجود پیچ و خم‌های جاده این زمان بیشتر می‌شود و اگر مسیر مستقیمی را در پیش رو داشتید طی دو ساعت رانندگی به مقصد می‌رسیدید. شهر رامسر یکی از شهرهای غربی استان مازندران به شمار می‌رود که از تمام شهرهای شمال به تهران نزدیک‌تر است.

برای اینکه از تهران به شهر رامسر برسید دو مسیر در پیش روی شما قرار دارد که یکی از آن‌ها مسیر مستقیم و صاف در اتوبان است و دیگری مسیر پر پیچ و خمی خواهد بود که سفر شما را طولانی‌تر می‌کند و انتخاب هر کدام از این مسیرها به انتخاب شما بستگی دارد. اگر قرار است از جاده چالوس به رامسر بروید باید از بزرگراه‌های خرازی، آزادگان و یا همت به آزادراه تهران به شمال وارد شوید.

آزادراه تهران به شمال در نهایت شما را به جاده چالوس می‌رساند؛ این جاده کرج را به چالوس وصل می‌کند و به آن جاده ۵۹ نیز می‌گویند. با انتخاب این مسیر پر پیچ و خم باید ۲۲۸ کیلومتر را طی کنید تا پس از گذشت ۴ ساعت به مقصد برسید؛ البته اگر در این جاده به ترافیک نخورید و موانعی در مسیرتان وجود نداشته باشد.

فاصله تهران تا رامسر

اگر بخواهید از مسیر دیگر که مسیر صاف و اتوبانی بود بروید، باید وارد بزرگراه شیخ فضل الله نوری شوید و از آنجا به اتوبان تهران به کرج بروید و پس از آن خود را به آزادراه کرج به قزوین و سپس به آزادراه قزوین به زنجان برسانید. وقتی از شهر قزوین رد کردید به یک پل می‌رسید که دو راه در مقابل شما قرار می‌گیرد و باید آزادراه قزوین به رشت را انتخاب کنید و به مسیر خود ادامه دهید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با جاهای دیدنی اسفراین اولین شهر اقوام آریایی

وقتی به امامزاده هاشم رسیدید به جاده قدیم قزوین به رشت وارد شوید و از آنجا به طرف لاهیجان حرکت کنید. وقتی از کمربندی لنگرود بروید و از چابکسر و رودسر عبور کنید با تابلوهای راهنمایی که در مسیر وجود دارند خیلی راحت می‌توانید به شهر زیبای رامسر برسید. با انتخاب این راه فاصله تهران تا رامسر حدود ۴۱۳ کیلومتر خواهد شد که اگر به ترافیک نخورید ۵ ساعت راه می‌شود.

سفر از تهران تا رامسر

اگر بخواهید از تهران به سمت رامسر حرکت کنید وسایل بسیاری در پیش روی شما قرار دارد و بستگی به نظر شما دارد که می‌خواهید با کدام وسیله این سفر هیجان‌انگیز را شروع کنید. برخی افراد هستند که طولانی شدن مسیر را دوست نداشته و ترجیح می‌دهند با هواپیما سفر کنند. در ادامه سفر با هر وسیله‌ای که در نظرتان باشد را به طور کامل شرح خواهیم داد.

عده‌ای هم کاملا برعکس، علاقه دارند تا از شگفتی‌های مسیر لذت ببرند و از طولانی‌شدن راه خوشحال هم هستند که این افراد بیشتر ترجیح می‌دهند ماشین شخصی را انتخاب کنند و با توقف در میان راه از تماشای طبیعت و طراوت لذت ببرند. اگر به صورت تور و یا اتوبوس و یا هر وسیله دیگری که عمومی محسوب شود این سفر را آغاز کنید اختیار کامل را جهت ماندن در هر جایی ندارید اما مزیتی که دارد این است که راه را گم نخواهید کرد.

سفر از تهران تا رامسر با اتوبوس

با اتوبوس‌ها خیلی راحت می‌توانید از تهران حرکت کنید و به سمت رامسر راهی شوید. اتوبوس‌هایی که از تهران به سمت رامسر می‌روند از ساعت ۵ غروب تا ۱۱ شب آماده حرکت هستند. اتوبوس‌هایی هم از رامسر به سمت تهران حرکت می‌کنند و مسافرانی که به رامسر سفر کرده بودند را به تهران باز می‌گردانند.

اتوبوس‌ها در ترمینال غرب هستند که باید برای سوار شدن به این قسمت بروید؛ البته از قبل باید بلیط خود را رزرو کنید. هنگام تهیه بلیط می‌توانید درخواست بدهید که صندلی کناری شما مرد باشد یا زن و اینگونه سفر برای زنان راحت‌تر خواهد بود. اتوبوس یک وسیله عمومی به حساب می‌آید؛ بنابراین تمام اصول را رعایت کنید و مزاحمتی برای دیگر افراد به وجود نیاورید.

سفر از تهران به رامسر با اتوبوس

مسافت تهران تا رامسر با ماشین شخصی

فاصله تهران تا رامسر چند ساعتی بیشتر نخواهد بود بنابراین خیلی از ساکنین تهران راهی این سفر می‌شوند و به مدت چند ساعت و یا چند روز در این منطقه می‌مانند. وقتی که ساخت جاده تهران به شمال به اتمام رسید و احداث گردید؛ مسیری که از تهران به رامسر می‌رفتید بسیار کوتاه‌تر شد و با حداکثر ۴ الی ۳ ساعت و حتی کمتر به مقصد می‌رسید.

اگر با ماشین شخصی خود راهی این سفر شوید و جاده تهران به شمال را انتخاب کنید با سرعت بیشتری به مقصد می‌رسید و می‌توانید به اختیار خود در هر جای جاده توقف کنید و از زیبایی‌های اطراف لذت ببرید و نظاره‌گر این همه جاذبه و شگفتی باشید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی تصادفات به حداقل رسیده و از بروز اتفاقاتی مثل فرسایش جاده و ریزش کوه جلوگیری به عمل آمده است.

سفر از تهران به رامسر با قطار

اگر بخواهید با قطار به رامسر بروید باید این موضوع را بدانید که هیچ‌گونه ریل راه آهنی در رامسر وجود ندارد و باید نزدیک‌ترین راه آهن به این منطقه را انتخاب کنید. قبل از اینکه سفر با قطار را آغاز کنید باید به فکر تهیه بلیط باشید. از تهران باید به راه آهن قائم‌شهر حرکت کنید و این مسیر با قطار حدود ۷ ساعت راه می‌شود.

وقتی که به قائم‌شهر رسیدید باید با خودروی شخصی خود را به رامسر برسانید که این مسیر هم ۴ ساعتی طول می‌کشد. اگر قصد دارید با قطار این سفر را آغاز کنید باید بگوییم که سفری طولانی را در پیش خواهید داشت؛ چون سفر با قطار آن هم از این مسیر بیشترین زمان را از شما خواهد گرفت.

سفر به رامسر با قطار

مسافت تهران تا رامسر شمال با هواپیما

درست برعکس قطار که سفر شما را طولانی می‌کند و باید مدت زمان زیادی را در راه بگذرانید با هواپیما خیلی سریع‌تر از آنچه تصورش را دارید به مقصد خواهید رسید و فاصله تهران تا رامسر به کمترین حد خود می‌رسد. افرادی که حوصله رانندگی ندارند و نمی‌خواهند ۴ ساعت در راه باشند بهترین گزینه همان سفر با هواپیما است.

با هواپیما فاصله تهران تا شهر رامسر به یک ساعت و حتی کمتر می‌رسد و ایران ایر در این مسیر فعالیت دارد. هواپیما در مسیر توقف نمی‌کند و پروازی مستقیم دارد. البته این مسئله را باید بدانید که اگر با هواپیما سفر کنید، تماشای شگفتی‌ها و جذابیت‌های بین مسیر را از دست خواهید دید.

جاذبه‌های مسیر بین تهران تا رامسر

در مسیر خود از تهران به رامسر با جاذبه‌های خارق‌العاده‌ای رو به رو خواهید شد؛ مخصوصا اگر با اتوبوس یا ماشین شخصی این سفر را آغاز کرده باشید. وقتی از تهران حرکت کنید تا بعد از قزوین جاذبه خاصی وجود ندارد و به محض ورود به قسمت شمالی کشور و قرارگیری در اتوبان قزوین به رشت به مرور سرسبزی و طروات را حس خواهید کرد.

این مطلب را هم بخوانید
فاصله دریایی کیش تا قشم برای سفر

هنگامی که از تونل سنگر که در جاده چالوس قرار گرفته بگذرید با سرسبزی بی عدیلی رو به رو خواهید شد و از این قسمت به بعد رودها و جنگل‌های انبوه را مشاهده می‌کنید و از این همه شگفتی متعجب می‌مانید. مناطق تفریحی و گردشگری زیادی در این راه وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

۱- هتل قدیم رامسر

هتلی در رامسر وجود دارد که بسیار قدیمی هم هست؛ اما در خاورمیانه شهرت بالایی را به دست آورده است. بسیاری از گردشگرانی که به این منطقه سفر کرده‌اند به سلیقه خود هتل قدیم رامسر را برای اقامت و استراحت انتخاب می‌کنند. این هتل ۵۰۰۰ متر وسعت دارد که در زمان پهلوی توسط معماران هنرمند آن بنا شده است. در گذشته مکانی که برای ورود شاه و خانواده‌اش بود، بلوار کازینو نام داشت و چند سالی بعد، به بلوار معلم تغییر داده شد.

۲- بوستان جنگلی صفارود

وقتی که از تهران به سمت رامسر می‌آیید در مسیر خود به بوستان جنگلی صفارود می‌رسید که مکان تفریحی زیبایی است. صفارود در ۹ کیلومتری شهر رامسر و بین روستای جواهرده و صفارود قرار گرفته است که برای تماشای این بوستان باید چند پله را پایین بروید.هنگامی که این بوستان را ببینید حس می‌کنید که در بهشت قرار دارید و مردم به این جنگل سرسبز و زیبا آب معدن هم می‌گویند. اگر مایل باشید می‌توانید مدت کوتاهی را در این جنگل اقامت گزینید.

۳- کاخ مرمر

در فاصله تهران تا رامسر شگفتی‌ها و دیدنی‌های جذاب بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها کاخ مرمر است که امروزه حالت موزه پیدا کرده و اگر در آن گشتی بزنید با آثار تاریخی و گرانبهایی برخورد خواهید کرد. آثار هنرمندان در عرصه نقاشی و هنر، بزرگان گذشته، فرش‌ها و گلیم‌های دست بافت و مجسمه‌های عجیب و قدیمی در این کاخ به نمایش گذاشته شده است.

 گردشگران زیادی برای تماشای این آثار قدیمی در مسیر رسیدن به رامسر توقف می‌کنند. پیشینه کاخ مرمر به چندین سال قبل برمی‌گردد و طبق گفته محققان و باستان شناسان مربوط به دوران پهلوی است. دیدن این کاخ که به موزه شباهت دارد و آثاری که در آن خواهید دید می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برایتان باشد.

۴- دریاچه ولشت

دریاچه ولشت در جاده چالوس قرار گرفته و در آثار ملی ایران ثبت شده است. این دریاچه در محیطی سرسبز و زیبا قرار گرفته که برای یک تفریح کوتاه مناسب است و ارزش توقف و تماشا را دارد؛ پس فرصت را از دست ندهید و از این نگین دلربا در مسیر خود بازدید کنید. دریاچه ولشت در نزدیکی کلاردشت قرار دارد و مسافران زیادی را به خود جذب کرده است.

دریاچه ولشت

۵- رستوران خاور خانم

رستوران خاور خانم همان رستورانی است که می‌توانید در آنجا غذاهای لذیذ محلی را سفارش دهید و نوش جان کنید. این رستوران در مسیر شما به سمت رامسر و در نزدیک یک روستا به نام روستای لیمه سرا قرار دارد. این رستوران علاوه بر خوشمزه بودن غذاهایش ویووهای زیبا و خارق‌العاده‎ای هم دارد که مسافران از خوردن غذا در چنین جای دنج و دلربایی لذت خواهند برد.

۶- جواهرده

جواهرده همانطور که از نامش مشخص است همچون جواهری در شمال می‌درخشد و هر چه از زیبایی‌های آن بگوییم باز کم است. جواهرده یکی از مناطق دیدنی شمال به حساب می‌آید که طبیعت خیره‌کننده و دلپذیری دارد و یکی از روستاهای رامسر است. پیشه و شغل مردم این روستا بیشتر دامداری، کشاورزی است و برخی هم به کارهای نمدبافی، آهنگری و مسگری مشغول هستند.

این مقاله “جواهرده رامسر کجاست؟” را از دست ندهید.

در آخر

در این مقاله از سپنجا در مورد فاصله تهران تا رامسر صحبت کردیم و با جاذبه‌های دیدنی که در این مسیر رو به رو خواهید شد، آشنا شدید. رامسر یک منطقه گردشگری بسیار محبوب و پرطرفدار است که هر ساله عده زیادی از اقصی نقاط دنیا به این منطقه سفر می‌کنند. بهترین زمان سفر به این منطقه فصل بهار است؛ چون در این زمان عروس شهرهای ایران (رامسر) را در اوج زیبایی‌هایش می‌بینید. برای رفتن به این شهر زیبای شمالی باید انتخاب کنید که با کدام وسیله نقلیه سفر به این منطقه را در پیش بگیرید.

اگر به رامسر سفر کرده‌اید، نظرات خود را درباره این شهر بنویسید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا