جاهای دیدنی ایران

عباس‌آباد، شهری غنی از جاذبه های طبیعی اینجاست!

در این از مقاله سپنجا می‌خواهیم شما را با یکی از بهترین مناطق شمالی ایران یعنی عباس‌آباد آشنا کنیم. اگر عاشق سفر هستید، اگر به دنبال شناخت بهرترین مناطق شمال ایران هستید. اگر علاقه‌مند به بازدید از طبیعت‌های بکر و سر سبز هستید. پس بدون هیچ تردیدی با سپنجا همراه باشید. شمال ایران به عنوان قلب تپنده صنعت گردشگری ایران سالانه، میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر از سراسر دنیا می‌باشد. بخش شمالی این سرزمین با انواع جاذبه‌های طبیعی یکی از آرامش بخش و خارق‌العاده‌ترین مناطق گردشگری می‌باشد.

درباره عباس‌آباد

درباره-عباس‌آباد

عباس‌آباد یکی از بی نظیر‌ترین شهر‌های  گردشگری است که با جاده دلباز خود، مناظر حیرت‌انگیز  و آب و هوایی مطبوع و خوشایند، خود را به یکی از قطب‌های گردشگری و توریستی تبدیل کرده‌است.

اکنون اگر می‌خواهید یکی از بهترین سفر‌های عمرتان را تجربه کنید، شهر عباس‌آباد یکی از بی نظیر‌ترین گزینه هاست. این شهر دیدنی که به جنگل‌های سرسبز و مخملی اش ومعروف است، نه تنها غنی از این سبک از جاذبه گردشگری است بلکه با طیف وسیعی از دیگر دیدنی‌های توریستی میزبان گردشگران خواهد بود.

نزدیکی به شهر‌های چالوس و کلاردشت نیز از دیگر برگ برنده‌های این شهر رؤیایی می‌باشد که هر ساله هزاران مسافر را به سمت شهر دیدنی عباس‌آباد جذب می‌کند. به‌طور دقیق تر شهرستان عباس‌آباد از شما با دریای خزر از جنوب با کلاردشت، از شرق با شهر نشتارود و از شرق با متل قو مرتبط است.

جاذبه‌های گردشگری عباس‌آباد

در ادامه به ۴ جاذبه دیدنی این شهر خواهیم پرداخت.

۱- جاده کلاردشت به عباس‌آباد

۲۵  کیلومتر در دل جنگل، مسیری رؤیایی برای علاقه مندان به رانندگی در جاده که با مناظری وصف نشدنی شما را  مبهوت خود خواهد ساخت.

در مسیر این جاده پر پیچ و خم با درختانی تنومند، سرسبز و در هم تنیده مواجه خواهید شد که گویی درون تابلویی نقاشی در حال رانندگی هستید. همچنین این جاده در گوشه گوشه از مسیر خود چشمه‌های آب روانی را جای داده‌است که بسیار با صفا است و آب و هوای مطبوع و خنک این جاده بخش تکمیل کننده این مسیر رؤیایی است. شما به محض حضور در جاده عباس‌آباد شروعی خارق‌العاده برای روزی آرامش بخش و به دور از زندگی ماشینی را خواهید داشت.

همچنین لازم است ذکر شود که در جاده کلاردشت به سمت عباس‌آباد به دلیل حضور پر رنگ گردشگران، رستوران‌ها، جگرکی‌ها و چایخانه‌های بسیاری یافت می‌شود که می‌توانید در دل جنگل خستگی رانندگی در جاده را از تن خود بیرون کنید.

این مطلب را هم بخوانید
دره شمخال کجاست؟

۲- پارک ملی خشکه داران

این پارک دیدنی در واقع جنگلی انبوه و سرسبز است که در جاده نشتارود به سمت عباس‌آباد قرار گرفته‌است. این بخش از جاده به دلیل زیبایی بی نظیر خود بسیاری از مسافران این جاده را به سمت خود کشیده که به مرور زمان باعث شد که این بخش از جنگل را به منطقه ای حفاظت شده با امکانات مناسب برای مسافران تبدیل گردد.

شما می‌توانید همراه با دوستان تان در دل جنگل کمپ بزنید و روزی به یاد ماندنی را در طبیعتی بکر و سرسبز داشته باشید.

لازم است ذکر شود که در پارک ملی خشکه داران در سایر بخش‌های حفاظت نشده، گونه‌های متنوع و فراوان جانوری نیز زندگی می‌کنند که نشان از اهمیت این منطقه برای اکوسیستم و محیط زیست دارد. علاوه بر گونه‌های متنوع جانوری گونه‌های بسیاری از درختان و گیاهان همچون توسکا که در آستانه انقراض است، بلوط، لرگ، ازگیل، انواع شمشاد، یاس وحشی، سه قلو انجیلی، بلوط، ملج، ممرز و لیکلی را داراست.

در بخشی از پارک ملی خشکه داران عباس‌آباد، موزه ای تاریخی و طبیعی ایجاد شده‌است که بسیاری از حیوانات خاص این منطقه به شکل اکسیدرمی تهیه و به نمایش عموم گذاشته شده‌است.

مطالعه کنید: بهترین جاذبه های گردشگری رامسر را بشناسید!

۳- دریاچه عباس‌آباد

دریاچه-عباس‌آباد

دریاچه عباس‌آباد به عنوان سنبلی از شهرستان عباس‌آباد همچون نگینی در انگشتر این شهر می‌درخشد. این منطقه بکر و دیدنی در  فاصله ۸ کیلومتری از شهر بهشر قرار گرفته و سالانه هزاران نفر را برای بازدید از خود وسوسه می‌کند.

شما به محض ورود به فضای اصلی دریاچه عباس‌آباد با چشم‌اندازی بسیاری زیبا از دریاچه ای وسیع در دل چمنزار و جنگلی بکر رو به رو خواهید شد که درون آن با بنایی تاریخی از دوره قاجار تزئین شده‌است. این منظره به حدی زیباست که سالانه هزاران مسافر تنها به قصد این دریاچه دیدنی با بنا تاریخی اش به مقصد عباس‌آباد سفر می‌کنند.

بهترین زمان  برای سفر به این منظره مبهوت کننده، بهار یعنی پادشاه فصل هاست، همچنین در پاییز زیبایی این منطقه با درختان رنگارنگ چند برابر خواهد شد و بازدید از منظره خزان در اطراف این دریاچه به تحمل کمی سرما می‌ارزد.

برای بازدید از این جاذبه گردشگری، وارد جاده هراز شوید و به سمت جاده آمل برانید. در کمربندی آمل به سمت خروجی سمت راستتان که به سمت بابل و ساری می‌رود حرکت کنید. پس از رسیدن به ساری خود را به بهشهر برسانید. وارد بلوار هاشمی نژاد شده و مسیر خود را تا بوار امام رضا ادامه دهید. نرسیده به هتل عباس پور ورودی جاده حیرت‌انگیز عباس‌آباد در سمت راست شما قرار گرفته‌است. در انتهای این جاده یک خروجی در سمت راست قرار دارد که شما مستقیم به دریاچه عباس‌آباد می‌رساند.

این مطلب را هم بخوانید
جاهای دیدنی بروجرد، عروس رشته کوه زاگرس!

۴- جنگل مازیچال

در منطقه کلاردشت در نزدیکی عباس‌آباد، دارای بهشتی حیرت‌انگیز در قلب خود می‌باشد. این روستا زیبا و دیدنی مازیچال نام دارد که به دلیل جاذبه‌های طبیعی بی نظیرش به عنوان یکی از مقاصد بزرگ  گردشگری شمال ایران شناخته شده‌است.

این منطقه درارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا مناظر حیرت‌انگیزی از رامسر، دریای آبی خزر و جنگل‌های انبوه را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین آب و هوای وصف نشدنی این منطقه همراه با شبنم و نم نم باران زیبایی این منطقه را دو چندان کرده و حس و حالی رؤیایی را به شما هدیه خواهد کرد.

جاده جنگلی مازیچال که با درختان انبوه بلوط احاطه شده‌است، بسیار سرسبز و حیرت‌انگیز است. در این جاده که با مه غلیظی پوشانده شده به سمت قلب جاذبه‌های گردشگری عباس‌آباد یعنی جنگل مازیچال هدایت می‌شوید. این جنگل نوید بخش آرامش برای عشاق طبیعت است. در جنگل مازیچال سکوتی حکم فرماست که تنها با صدا پرندگان شکسته می‌شود و یکی از بهترین مناطق برای مدیتیشن و تماشای مناظر ویژه است.

برای دسترسی به جنگل مازیچال راهی مرزن آباد شده و از مسیر خروجی کلاردشت به این شهر بروید. تا دو کیلومتری جاده عباس‌آباد برانید و پس از اینکه ۱۷ کیلومتر مسیر خاکی را طی کردید، به ارتفاعات مازیچال خواهید رسید. البته لازم است ذکر شود که مسیر این جاده بهتر است با ماشین‌های مناسب آفرود طی شود.

سخن آخر

در این کادر از مجله سپنجا ما شما را با یکی از شهر‌های گردشگری شمال ایران یعنی عباس‌آباد آشنا ساختیم، همچنین تمام جاذبه‌های دیدنی این شهر را به تصویر کشیدیم تا  شما عزیزان با مروری بر این مقاله برای سفر خود به عباس‌آباد برنامه‌ریزی کرده و یکی از بهترین سفر‌های عمرتان را تجربه کنید.

سامانه رزرو و اقامتگاه سپنجا به شما این امکان را می‌دهد تا پیش از سفر با هماهنگی و رزرو محل اقامت خود در عباس‌آباد با آرامش خاطر به این شهر گردشگری سفر کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 5 میانگین: 3.2]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا