دیدنی های مازندران

شهر محمودآباد، بهترین منطقه برای اقامت تفریحی در شمال

شهر محمودآباد، بهترین منطقه برای اقامت تفریحی در شمال

شهر محمودآباد، بهترین منطقه برای اقامت تفریحی در شمال

شهر محمودآباد یکی از معروف‌ترین شهر‌های توریستی شمال ایران می‌باشد. اگر شما بخواهید برای زندگی یا خرید ویلا یکی از شهرهای شمالی ایران را انتخاب کنید، مناسب‌ترین گزینه برای شما، شهرستان محمودآباد خواهدبود.

در چند سال گذشته محمودآباد مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته و نظر بسیاری افراد را برای خرید ویلا یا آپارتمان در این شهر جذب کرده‌است. اگر می‌خواهید درباره ویژگی‌ها و جاهای دیدنی محمودآباد بیشتر بدانید، بهتر است، با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید.

تمامی اقامتگاه‌ها و ویلا‌های مربوط به شهر محمودآباد توسط سامانه سپنجا فیلتر بندی شده‌است، تا شما برای رزرو هر کدام از آن‌ها به راحتی دسترسی داشته باشید.

سفر به محمودآباد چه جذابیتی دارد؟

شهر محمودآباد به دلیل سواحل زیبای و امکانات رفاهی و اقامتی که دارد، به عنوان یکی از بهترین و زیباترین شهرهای شمالی ایران شناخته شده‌است.

بسیاری از علاقه مندان به این شهر بر این باورند که محمودآباد بهترین شهر ساحلی مازندران و ایران است. ویلا‌های ساخته شده و اقامتگاه‌های لوکس و با امکانات، سبب شده تا محمودآباد در روز‌های مختلف سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران علاقه مند به این شهر باشد.

شما با همراهی سایت سپنجا و مطالعه مقاله‌های مرتبط با شمال ایران در مجله گردشگری سپنجا، می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری متنوعی در استان و شهر‌های اطراف آن شناخت کافی بدست آورید. علاوه بر این با رفتن به صفحه اجاره ویلا در محمود آباد، می‌توانید ویلا دلخواه خود را با توجه به سلیقه خود و همسفران انتخاب نمایید.

اقامت در ویلا مبله در شهرمحمودآباد

نمایی از شهر محمودآباد از بالا

شهر محمود آباد از نگاهی دیگر

اگر بخواهیم محمودآباد را از نظر جغرافیایی بررسی کنیم، می‌بینیم که از جهات مختلف به شهرهای توریستی دیگر شمال نزدیک می‌باشد. شهر‌های فریدون کنار و بابلسر در قسمت شرقی، دو شهر نور و ایزدشهر در قسمت غربی، شهر آمل و دریای خزر هم به ترتیب در قسمت‌های جنوبی و شمالی در همسایگی محمودآباد قرار دارند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به شمال در زمستان

شهر نوشهر

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شد تا محمودآباد به یک شهر کامل تبدیل شود، قرار گرفتن سرخرود در نزدیکی این شهر بوده‌است. شما بعد از بازدید و گشت و گذار در جاهای دیدنی شهر محمودآباد می‌توانید از دیگر شهر‌های توریستی نزدیک آن هم دیدن کنید.

جمعیت محمودآباد حدود ۹۸۴۰۷ نفر می‌باشد، که بیشتر آن‌ها به زبان مازندرانی سخن می‌گویند. شهر محمودآباد از نظر اقتصادی در بهترین موقعیت قرار دارد. صنعت گردشگری، ماهیگیری و کشت محصولات کشاورزی از بهترین منابع درآمدی محمودآباد به شمار می‌روند.

یکی از بخش‌های مهمی که در اقتصاد محمودآباد رونق زیادی ایجاد کرده‌است، بخش گردشگری و خرید و فروش و اجاره ویلا در این شهر می‌باشد. شاید می‌توان گفت یکی از اصلی منابع درآمدزایی در محمودآباد اجاره سوئیت و ویلا به گردشگران می‌باشد.

 

سوغات محمودآباد و لذت خرید صنایع دستی شمالی

هر گردشگری باید در مورد سوغات و صنایع دستی مقصد تفریحی مورد نظر خود اطلاعاتی داشته باشد. تا بتواند قبل از بازگشت از سفر بهترین این محصولات را برای سوغات خریداری کند.

با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی محمودآباد، این شهر بهترین برنج‌های شمال ایران را تولید می‌کند و شما می‌توانید از انواع برنج‌های طارم، ندا، نعمت، فجر و دم سیاه خریداری کنید. با رفتن به سمت باغات این شهر می‌توانید طعم مرکبات تازه و رسیده را بچشید.

معمولاً صنایع دستی در شهر‌های شمالی ایران تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. صنایعی مانند سبد بافی، گلیم بافی و جاجیم، سفالگری، تولید ظروف چوبی و مجسمه و تولید پارچه و البسه سنتی در سایر شهر‌های مازندران و گیلان هم وجود دارد. شما هنگام بازگشت از محمودآباد می‌توانید یکی از این صنایع دستی را برای یادگاری از سفر خریداری کنید.

لذت شکم گردی در شهر محمودآباد را از دست ندهید. فسنجان مرغ یا گوشت اردک، غذاهای بادمجانی، ماهی و اردک شکم پر و معروف‌ترین آن اکبر جوجه از غذاهای محلی این شهر به حساب می‌آیند.

 

نمایی از سوغات و صنایع دستی محمودآباد

جاهای دیدنی محمودآباد

همان طور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم، محمودآباد علاوه بر روستاها و دیگر مناطق طبیعی، مکان‌های تفریحی دیگری را در خود جای داده‌است

پارک ملت (مهم‌ترین و مشهورترین پارک ساحلی محمودآباد)، پارک جنگلی طاهباز، پارک شهرداری، امامزاده قاسم و بازار‌های الغدیر، قائم و ماهی فروشان از معروف‌ترین جاهای دیدنی شهر محمودآباد هستند.

این مطلب را هم بخوانید
دشت دریاسر، معرفی بهشت جنگل های شمال کشور

در این بین می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری سرخرود مانند ساحل، تالاب و تفریحات پینت بال و پرواز با پاراگلایدر آن استفاده کنید.

سایر جاهای دیدنی محمودآباد و روستاها و مناطق طبیعی اطراف شهر شامل روستاهای جنگلی اهلم و بونده، روستای کلوده و پارک جنگلی تشبندان می‌شود. شما می‌توانید برای بازدید از روستاهای محمودآباد و ماندن در آن جا، از اقامتگاه‌های بوم گردی سپنجا، مناسب‌ترین محل اقامتی خود را رزرو کنید.

چگونه و چه زمانی به محمودآباد برویم؟

با توجه به این که رفتن به شهر محمودآباد از طرف شهرهای بزرگ به راحتی امکان پذیر است، شما می‌توانید از سمت جاده‌های هراز و چالوس که به شهرهای مرکز و جنوبی مرتبط می‌شوند، خود را به محمودآباد برسانید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های جغرافیایی و شرایط جوی محمودآباد می‌توان به خوش آب و هوا بودن آن در تمامی فصول سال اشاره کرد. در واقع شما می‌توانید در هر کدام از فصل‌های سال به محمودآباد سفر کنید.

 

نمایی از جاهای دیدنی شهر محمودآباد

در شهر محمودآباد کجا بمانیم؟

در سفر به محمودآباد و اقامت در این شهر می‌توانید تمامی اقدامات لازم را پیش از آنکه سفر خود را شروع کنید، برای رزرو اجاره ویلا در محمودآباد انجام دهید. هماهنگی برای رزرو سوئیت در محمودآباد از طریق سایت سپنجا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است انجام می‌شود.

البته اگر به سایت دسترسی نداشتید و هنگام سفر برای پیدا کردن محل اقامت خود دچار مشکل شدید، می‌توانید با بر قرار تماس با تیم پشتیبانی سامانه سپنجا بهترین مکان اقامتی را در محمودآباد رزرو کنید.

شهر بابلسر

جمع بندی

امروز در کنار شما به شهر محمودآباد سفر کردیم و با بهترین مناطق طبیعی و تاریخی و سایر تفریحات آن آشنا شدیم. حالا نوبت شماست که تجربیات و نظرات خود را درباره جاهای دیدنی محمودآباد و زیبایی‌های آن در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 5 میانگین: 3.4]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا