بدون دسته بندی

سفر به فارسیان | روستای پلکانی

سفر به روستای فارسیان

استان گلستان یکی از زیباترین استان‌های کشور است که مناطق گردشگری زیادی را در خود جای داده است و در همه فصول گردشگران زیادی به این استان سفر می‌کنند. فارسیان، دومین روستای زیبا و گردشگر پذیر این استان بعد از روستای زیارت  است. در این مقاله قصد داریم تا با این روستای سرسبز، بیشتر آشنا شویم. اگر شما هم قصد سفر به این استان را دارید، حتما مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

روستای فارسیان در حد فاصل ۳۵ کیلومتری محور آزادشهر به شاهرود قرار دارد. این روستا به دلیل بافت تاریخی و  پلکانی که دارد، به ماسوله دوم معروف است.

فارسیان

بافت تاریخی فارسیان در آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

فارسیان در امتداد جنگل‌های هیرکانی قرار دارد و به تازگی فسیل دایناسور هم در نزدیکی آن پیدا شده است.

فارسیان در منطقه کوهستانی پوشیده از درختان سرسبز بلوط و افرا قرار دارد. ماسوله دوم، منطقه‌ای ییلاقی است، که چشمه‌های زلال آن، گردشگران زیادی را از مناطق دور و نزدیک به این روستا روانه می‌کند.

به‌دلیل مناظر زیبا و خیره کننده‌، بهترین فصل سفر به روستای فارسیان بهار و تابستان است.

مناطق گردشگری فارسیان

فارسیان به‌خاطر نزدیکی به جنگل ها و کوهستان ها و همچنین داشتن رودها و چشمه ها، مناطق بسیار زیبا و جذابی دارد که در تمام فصول سال، افراد بسیاری را به این روستای زیبا می‌کشاند.

استل ایشی

برخی از این مناطق گردشگری و دیدنی عبارتند از:

  • دشت اسب‌های وحشی،
  • آبشار کفترخانه،
  • یخچال طبیعی،
  • جنگل بلوط،
  • آسیاب‌های آبی قدیمی،
  • چنار کهنسال،
  • قبرستان تاریخی روستا،
  • استل ایشی
این مطلب را هم بخوانید
روستای گردشگری شیروان+ 4 تا از جاذبه های دیدنی شیروان!

دشت فارسیان زیستگاه بکر اسب های وحشی

دشت اسب های وحشی فارسیان منطقه ای بسیار وسیع و کم نظیر است.

آبشار جنگلی کفترخانه

آبشار کفترخانه در نزدیکی روستای فارسیان و روی صخره‌ای جنگلی واقع شده و شامل چهار دهنه آبشار است. این آبشارها از هفت متر تا حدود ۲۰ متر ارتفاع دارند.

یخچال طبیعی فارسیان | یخچالی برای تمام فصول

با پیاده‌روی در مسیر آبشار کفترخانه، به یخچال طبیعی فارسیان می‌رسید. این یخچال در دامنه کوه علی کماری قرار دارد. در تابستان‌ها نیز دامنه کوه پوشیده از یخ طبیعی است.

استل ایشی

استیل ایشی، برکه ای است که در فصل بهار و زمستان آب دارد و بر اثر گرما در تابستان آب آن خشک می شود. این برکه زالوهای زیادی دارد که مردم از آن‌ها برای درمان کمردرد و پادرد استفاده می‌کنند.

غذاهای محلی فارسیان | لذیذ و دلچسب

یکی از لذت‌های سفر، خوردن خوراکی‌های محلی آن منطقه است. آش خمیر، چنگالی، حلیم، آش شله، حلوا برنجی، چکو (اشکنه)، خورشت گوجه ریز، دندانی، سمنو، بریانی از جمله هنرنمایی‌های اهالی خونگرم روستای فارسیان است. اگر قصد مسافرت به این روستا را دارید، خودتان را به این لذت‌ها مهمان کنید.

زبان و آداب و رسوم

زبان محلی مردم فارسیان ترکی است و آداب و رسوم آن‌ها، مراسم سله برون، گاو بازی و خروس جنگی است.

محصولات و سوغات محلی

در این روستا می‌توانید محصولاتی از جمله برنج، نان محلی و صنایع دستی مانند شال و چادر شب، خشکبار و ترشیجات را برای عزیزان خود هدیه ببرید.

اقامتگاه پارسیان

اقامتگاه پارسیان

هدف سپنجا معرفی اقامتگاهی است، که به نوبه خود از نظر میزبانی و مهمان نوازی با مهمانان خود برخورد بی نظیری دارد.

این مطلب را هم بخوانید
الکس بانوی تنهای جاده

این مجموعه دارای اقامتگاه بومگردی با ۵ سوییت اقامتی، یک آشپزخانه مرکزی، ۵ آلاچیق سنتی، پل معلق، موزه مردم شناسی، سرویس‌های بهداشتی، ۶۰۰ متر باغ، مطبخ، ویو بافت پلکانی روستا است که همه روزه در تمام فصول آماده میزبانی از مهمانان داخلی و خارجی هستند.

teras

کوچه اشتی کنان

جاذبه های اطراف اقامتگاه

در کنار اقامتگاه زیبای پارسیان بسیاری از جلوه‌های دیدنی بافت تاریخی فارسیان از جمله کوچه آشتی کنان، پیرنشین، کوچه دخترنشین، تپه های باستانی، چنار صدساله، جنگل ممرزها، دشت زیبای مرکوه و بسیاری جاذبه های دیگر قرار دارد که این اقامتگاه را به محیطی پرنشاط و مفرح برای گردشگران تبدیل کرده است.

پارسیان

سفر به دهکده جهان نما

غذا

جوجه کباب

غذا

کشک

خدمات مجموعه تفریحی گردشگری پارسیان

در این سفر دل انگیز شما می‌توانید از وعده‌های غذایی با مواد اولیه ارگانیک و محلی، نان‌های تنوری، انواع دمنوش‌ها و در محیطی همراه با موسیقی زنده لذت ببرید، لیدر و راهنمای محلی نیز پاسخگوی سوالات و دغدغه‌های شما خواهند بود و در پایان سفر می‌توانید از صنایع دستی شکیل و لباس‌های محلی زیبا دیدن کرده و برای عزیزان و دوستان خود سوغاتی‌های زیبا تهییه کنید.

رزرو اقامتگاه

رزرو از طریق سایت سپنجا

چنانچه قصد سفر به روستای فارسیان دارید ،اقامتگاه پارسیان را از طریق سایت سپنجا رزرو کنید و تجربه یک شب اقامت به یادماندنی با دوستان خود داشته باشید.

همچنین برای آشنایی بیشتر با جذابیت‌های استان گلستان روی لینک کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا