دیدنی های یزد

کویر یزد ، معرفی کامل زیباترین کویرهای یزد + آدرس

کویر یزد ، معرفی کامل زیباترین کویرهای یزد + آدرس

اگر قصد سفر به یزد دارید می توانید اجاره سوئیت در یزد را توسط سپنجا بصورت آنلاین انجام دهید.

معمولا وقتی به جاذبه های طبیعی فکر می کنیم، تنها ذهنمان به سمت سرسبزی ها و جنگل های می افتد! در حالی که شاید در دل بیابان ها و گرمای هوا، آنقدر زیبایی وجود داشته باشد که حتی فکر آن به سرمان هم نزند! کویر یزد یکی از این دیدنی ها است.

اگر شما هم فکر می کنید، زیبایی های طبیعت تنها در سرسبزی و لابه لای درختان خلاصه شده است؛ باید بگوییم بهتر است فکرتان را عوض کنید. اگر از گردشگران بپرسید، حتما به شما خواهند گفت که تجربه کویر را هرگز از یاد نخواهند برد. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید تا با بهترین کویرهای استان یزد بیشتر آشنا شویم:

جذابیت های کویر یزد

پیش از آنکه بخواهیم سراغ اصل مطلب برویم، خوب است بدانیم جذابیت کویرهای یزد چیست؟ اصلا چرا باید بازدید از کویر را در برنامه مان قرار دهیم؟

اگر به کویر بروید، با درختان و پوشش های گیاهی زیادی رو به رو نمی شوید، در مقابلتان تنها شن های زرد رنگ و فضای خالی وجود دارد. ممکن است فکر کنید، خب اینکه قشنگ نیست.

باید بگوییم زیباترین تصاویر عظمت خلقت خداوند را در کویر می توان پیدا کرد. تا چشم کار می کند، چیزی جز زردی فضا به چشم نمی آید. این تنها بخش کوچکی از روزهای کویر بود! شب های آن چیز دیگری است.

جذابیت کویرهای استان یزد
جذابیت های کویر یزد

معمولا با تاریک شدن هوا، به طور ناخودآگاه به خوابیدن فکر می کنیم؛ اما این موضوع در کویر کاملا برعکس است. محال است بتوانید با اعجاز دیدنی های شب های کویر دلتان خواب بخواهد!

وقتی آسمان شروع به تاریک شدن کند، حس می کنید که ستاره ها در حال جمع شدن هستند و رفته رفته به شما نزدیک می شوند. اگر در شب های کویر دراز بکشید و به آسمان خیره شوید، گویی می توانید دستتان را دراز کنید و یکی از این ستاره ها را برچینید.

این تنها تعریف کردن از جذابیت های کویر یزد نیست، بلکه صحبت های کسی است که تجربه زیادی در کویرنوردی دارد.

یکی دیگر از بهترین فواید بازدید از کویر را می توان سکوت حاکم بر آن دانست. در میان شلوغی های زندگی امروزی و دغدغه ها، شاید چند روز در سکوت مطلق بودن شما را به آرامش عجیبی که تاکنون حس نکرده اید، برساند. بیش از این منتظرتان نمی گذاریم، خلاصه کلام آنکه از این تجربه پشیمان نخواهید شد!

زیباترین کویر یزد

تورهای کویر از معروفترین تفریحات در بین مردم هستند! در چندسال اخیر، کویر یزد به یکی از محبوب ترین جاذبه های ایران تبدیل شده است؛  نه تنها گردشگران داخلی، بلکه گردشگران خارجی را به خود جذب کرده است.

وقتی از کویر یزد صحبت می کنیم؛ منظورمان تنها یک کویر نیست؛ این منطقه دارای تعداد زیادی از کویرهای زیبا است که هر کدام می تواند یکی از بهترین خاطراتتان را بسازد. خوب است بدانید، آوازه کویرهای یزد در تمام دنیا پیچیده و مشتاقان زیادی برای بازدید از این کویرها در سراسر دنیا وجود دارد.

این مطلب را هم بخوانید
تجربه اقامتی به یاد ماندنی در بهترین هتل های یزد

در ادامه می خواهیم بهترین کویرهای استان یزد را معرفی کنیم، شما با خواندن ویژگی های هرکدام می توانید بنا به سلیقه خودتان زیباترین کویر یزد را انتخاب کنید:

کویر کاراکال یزد

اولین انتخاب کویر کاراکال یزد است. این کویر در نزدیکی شهر بافق در روستای صادق آباد قرار دارد. اگر از تهران به سمت این کویر می روید، باید بدانید که حدود ۸ ساعت تا بافق و از آنجا هم حدود ۱۵ کیلومتر مسیر در پیش دارید. تمام این راه، آسفالته است و در نهایت راحتی به مقصدتان می رسید.

ممکن است بپرسید چرا نامش کاراکال است؟ این منطقه در گذشته محل زندگی نوعی از گربه سانان به نام کاراکال بوده است. به همین سبب نام این منطقه را به خود اختصاص داده است.

معرفی کویر کاراکال یزد
سفر به کویر کاراکال یزد

در کویر کاراکال یزد، امکان کمپ کویری وجود دارد. از دیگر جاذبه های آن می توان به شتر سواری، موتور سواری، سافاری و … اشاره کرد. اگر در کویر کاراکال، کمپ برزگر را انتخاب کنید، از موسیقی زنده و سرسره آبی هم بهره مند می شوید.

همچنین در نزدیکی آنجا، نخلستانی وجود دارد که گردشگران برای عکاسی و ثبت خاطرات از آن استفاده می کنند. آیا فکر می کنید کاراکال بهترین کویر یزد است؟شاید، اما صبر کنید هنوز زود است!

کویر مغستان(ریگ زرین) یزد

کویر مغستان در نزدیکی شهر اردکان . در روستای ساغند قرار گرفته است. اگر می خواهید از تهران به سمت این کویر حرکت کنید، باید به اردکان بروید و از آنجا جاده طبس را تا رسیدن به روستای ساغند دنبال کنید. ۲ کیلومتر بعد، تابلوی کویر را مشاهده خواهید کرد. خوب است بدانید از تهران تا این کویر حدود ۷ ساعت و نیم مسیر پیش رویتان قرار دارد.

کویر ریگ زرین مانندمورد قبل، دارای کمپ هست و در آن می توانید از امکانات تفریحی مانند موتورهای چهارچرخ بهره مند شوید. آن چیزی که سبب منحصر به فرد شدن این کویر می شود، ریگزارهای بلندش است. اگر از دور به آن نگاه کنید، مانند تپه های دورافتاده از هم به نظر می رسد.

دقت داشته باشید که در روستا امکانات وجود ندارد و برای تهیه مواد غذایی مورد نیازتان، باید از اردکان آنها را بخرید.

کویر عقدا یزد

عقدا یکی دیگر از انتخاب ها در بین بهترین  کویرهای استان یزد است. به کویر عقدا، کویر اردکان هم گفته می شود. از تهران تا رسیدن به این کویر ۶ ساعت راه در پیش دارید. کویر عقدا در ۳۰ کیلومتری شمال شهر اردکان واقع شده است.

یکی از مهمترین ویژگی های این کویر آن است که روزهای آن گرم است و شب هایش سرد! پس اگر به آنجا می روید، بردن لباس های مناسب را فراموش نکنید. ضمنا از بادهای آن هم غافل نشوید.

معرفی کویر عقدا یزد
سفر به کویر عقدا یزد

کویر هفت سنگ یزد

از انتخاب های دیگر در بین بهترین کویرهای یزد، کویر هفت سنگ است. این کویر یکی از بهترین انتخاب ها در کنار بازدید از دیدنی های خود شهر یزد است؛ چرا که تنها ۱۲ کیلومتر با یزد فاصله دارد. پیشنهاد می کنیم چند روز در یزد اقامت کنید و یکی از روزها را به دیدن این کویر اختصاص دهید.

این مطلب را هم بخوانید
جنگل حرا قشم

اگر از یزد به هفت سنگ می روید، به دروازه قرآن بروید و از آنجا راهی بلوار نصر شوید. دقت داشته باشید که بیشتر مسیرتان در این بلوار خاکی است. مانند بعضی از موارد قبل، در هفت سنگ کمپ هایی وجود دارد که برای ورود به آنها باید هزینه ای را بپردازید.

در این کمپ ها از امکاناتی مانند تخت و آلاچیق های رایگان، تفریحاتی مانند زیپ لاین و پاراگلایدر هم وجود دارد. اگر می خواهید از طبیعت کویر یزد و سکوتش لذت ببرید، نیازی به انتخاب کمپ ها ندارید.

معرفی کویر هفت سنگ یزد
کویر هفت سنگ یزد

کویر بافق(درانجیر) یزد

آخرین گزینه کویر یزد، بافق یا همان درانجیر است. برای رفتن به این کویر باید به ۱۰ کیلومتری شمال شهر بافق بروید. این کویر دارای وسعتی به اندازه ۷۵ کیلومتر است. اگر جزو علاقه مندان به پیاده روی در کویر و روی شن های نرم آن هستید، این کویر از بهترین انتخاب ها برای شما است.

کویر درانجیر یزد
کویر درانجیر یزد

نکاتی که در سفر به کویرهای یزد باید رعایت کنیم ..

دقت داشته باشید که در این سفر از همراه داشتن جی پی اس، غافل نشوید. کلاه، ضد آفتاب، عینک، غذای سالم و سبک، آب زیاد و لباس مناسب برای سردی شب ها به همراه داشته باشید. پیشنهاد  می کنیم به جای همراه داشتن کیف های دستی از کوله پشتی استفاده کنید. همچنین در این سفر از لباس هایی با رنگ روشن استفاده کنید. سفری خوش را برایتان آرزومندیم!

در بازدید از کویر یزد، کجا بمانیم؟

بدون شک کویر یزد، یکی از جذاب ترین انتخاب هایی است که در سفر به یزد می توانید از آنها بازدید کنید. اما دیدنی های این شهر غنی تنها به کویرها ختم نمی شود. حتی اگر دیدنی های یزد، همین کویرها هم بودند؛ باز هم باید چند روزی را در این شهر سپری می کردید. از این رو بهتر است مانند بسیاری از مردم ریسک دقیقه ۹۰ی بودن را به جان نخرید و پیش از سفر به فکر محل اقامت باشید.

سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در هر نقطه از ایران که هستید، در کوتاهترین زمان، محل اقامت ایده آلتان را پیدا و رزرو کنید. شهر زیبای یزد هم از این قاعده مستثنی نیست! تنها کافی است اقدام به رزرو سوئیت ارزان در یزد کنید! پس از آن تمامی نگرانی های محل اقامت را دور بریزید و به فکر خوشی های پیش رو باشید. در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همره شما است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید. منتظر چه هستید؟ کوله بار سفرتان را ببندید و خودتان را برای بازدید از کویر یزد آماده کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 1]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا