دیدنی های قشم

جزیره هرمز کجاست؟ + راهنمای سفر

هر فرد برای سفری خوب و مقرون به صرفه نیازمند یک راهنمای کامل است. و اما برای سفر به هرمز ما مانند یک نقشه و راهنمای کامل در کنار شما هستیم و تمام اطلاعات لازم را برای یک سفر راحت و مطمئن را برای شما بازگو می‌کنیم. هرمز جزیره‌ای کوچک در فاصله ۸ کیلومتری شهر بندرعباس واقع شده، ۴۲ کیلومتر وسعت دارد که تمام خاک آن رنگارنگ و محصور کننده است. جزیره هرمز در واقع بیشتر به خاک رنگی اش مشهور می‌باشد و همچنان هم رنگارنگ و با شکوه است.

جزیره هرمز جزیره‌ای آرام و آرامش بخش که نیم ساعتی با جزیره قشم فاصله دارد، سکونت گاهی کوچک اما زیبا و باشکوه به نام روستای هرمز که تنها اقامتگاه برای گردشگرانی است که از اقصی نقاط جهان به جزیره هرمز سفر می‌کنند و با رفتن به آنجا لذت سفرشان چند برابر می‌شود. کم پیش می‌آید که شلوغی جمعیت سکوت و آرامش جزیره هرمز را به هم بزند و همیشه مهمان های خود را پر انرژی و سرحال از خانه اش بدرقه می‌کند، در واقع زیبایی این جزیره به هر بیننده ای حس خوبی را هدیه می‌کند.

برای رفتن به این جزیره ابتدا بهتر است تصمیم خود را بگیرید که با چه وسیله ای به مقصدتان سفر کنید، البته جزیره هرمز خط هوایی ندارد و نمی‌توانید با هواپیما مستقیم تا آنجا بروید اما می‌توانید از شهر خود برای بندرعباس یا قشم بلیط بگیرید و اینطوری زودتر هم به آنجا می‌رسید، هر چند که گزینه های دیگری مثل ماشین شخصی و اتوبوس ها هم پیش روی شما هستند که انتخاب با شماست. همراه سپنجا باشید. برای اجاره سوئیت در هرمز روی لینک کلیک کنید.

فهرست مطالب مخفی کردن

بهترین زمان سفر به هرمز

مهم ترین اصل سفر به هرمز آب و هوای آن است، هر فردی قبل از بستن کوله بار باید ابتدا آب و هوای مقصدش را چک کند که آیا با ذائقه آن جور است یا نه! به هر حال افرادی هستند که سفری را با آب و هوایی سرد یا گرم را می‌پسندند یا کاملا برعکس.

همان طور که می‌دانید جزیره هرمز در جنوب کشورمان قرار دارد و این یعنی این جزیره با آب و هوایی گرم همراه است، تابستان های طولانی را به خود اختصاص داده و اغلب سال ها از سردی زمستان خبری نیست. دمای هوا در تابستان به بالای ۴۶ درجه می‌رسد و در دیگر ماه های سال معتدل و مرطوب است.

بهترین زمان به هر شهر از نظر هر فردی به گونه ای تعریف می‌شود؛ بسیاری آب و هوا برایشان مهم است و عده‌ای از نظر گرانی یا ارزان بودن سفر بهترین زمان را می‌سنجند. در واقع اگر دلتان می‌خواهد سفری ارزان را به هرمز داشته باشید بهتر است در تابستان به آنجا سفر کنید و از مسافرت خود لذت ببرید. اما اگر آب و هوا برایتان مهم است، از اوایل پاییز تا اواخر بهار این جزیره آب و هوایی معتدل را به خود می‌گیرد و زیاد از نظر آب و هوا اذیت نخواهید شد.

بهترین زمان سفر به هرمز

هتل ها و اقامتگاه های شهر هرمز

یکی دیگر از اصول سفر که برای جزیره هرمز نیز صدق می‌کند انتخاب جا و مکان است تا در رسیدن به مقصد با خیال راحت در مکان رزرو شده خود اقامت کنید و از زیبایی های سفر خود لذت ببرید. دیگر به فکر رزرو جا نباشید که در واقع شاید با توجه به نشناختن زیاد آنجا نتوانید مکانی هم پیدا کنید، اما در این مقاله و ادامه مطلب ما بهترین اقامتگاه ها را به شما با تمام ویژگی هایشان معرفی می‌کنیم و امیدوار هستیم بتوانیم اطلاعات کاملی در این رابطه به دست شما برسانیم.

در واقع سفر به هرمز نیاز به یک راهنمای کامل دارد که شما را از ویژگی های این جزیره آگاه کند که مهم و اساسی هستند و ما در کنار شما هستیم تا آخر این سفر هیجانی.

اقامتگاه های هرمز

سوئیت هتل ساحل سرخ

با توجه به اینکه هرمز یک جزیره کوچک است شما نمی‌توانید انتظار وجود یک هتل شیک، مدرن و لوکس را داشته باشید هرچند که امکانش هست اما تا به حال کسی در آنجا هتل های بزرگی نساخته ولی بازهم می‌شود اقامتگاه های تمیز و مرتب سه ستارهای را پیدا کرد که یکی از آنها هتل ساحل سرخ است.‌

این مکان کمی سنتی به نظر می‌رسد که حس خیلی خوبی را به میهمانانش تقدیم می‌کند و از امکانات نسبتا کاملی برخوردار است که می‌تواند کار شما را راه بیندازد. امکانات هتل ساحل سرخ عبارتنداز: اتاق های یک تا چند نفره، سرویس بهداشتی جدا برای هر اتاق، اینترنت، تلویزیون و یخچال برای هر اتاق و مهم تر از همه رستورانی مجلل که در آن غذاهای محلی آن منطقه سرو می‌شود که طعم و مزه هر کدام بی‌نظیر و به یاد ماندنی است.

هتل هرمز

یکی دیگر از اقامتگاه به صرفه و خوبی که در هرمز قرار دارد هتل سه ستاره هرمز است؛ این هتل در کنار اسکله چند منظوره قرار دارد. هتل هرمز در مکانی واقع شده که به جاهای دیدنی جزیره هرمز نزدیک است و همین یک ویژگی خوب و امتیاز مهمی برای آن به شمار می‌رود و خیال شما را از نظر رفت و آمد، راحت می‌کند. اگر ذائقه تان به غذاهای جنوبی نمی‌خورد، در هتل هرمز دیگر نگرانی بابت این قضیه نخواهید داشت چرا که در رستوران آن تمام غذاهای ایرانی طبخ و سرو می‌شود با همان طعم و مزه عالی.

این هتل نیز مانند دیگر هتل ها از امکانات کاملی برای استراحت را در خود جای داده است که خیال هر گردشگری را بابت جا و مکان راحت می‌کند.

اقامتگاه ماجرا

در سفر به هرمز و استراحت کردن در اقامتگاه های آن فواید بیشتری نسبت به هتل های جزیره هرمز دارد، چرا که بیشتر با مردم و فرهنگ و آداب و رسوم آنجا آشنا می‌شوید و در جزیره هرمز احساس غریبی نخواهید کرد. اقامتگاه ماجرا یکی از آن استراحت گاه هایی است که شور و حال خاصی را نسبت به هتل های این جزیره به شما هدیه می‌کند.

یکی از بهترین اقامتگاه های جزیره هرمز که ساخت آن به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد و زیبایی منحصر به فردش به تنهایی می‌تواند روز شما را بسازد، هر چند روز بیشتر در این اقامتگاه بمانید کمتر میل به رفتن پیدا می‌کنید چرا که دیوار های آن رنگی و اتاق ها کاملا مجهز و کامل هستند.

رنگ و لعاب ماجرا بسیار لذت‌بخش و دیدنی است. ساخت این اقامتگاه در کنار دریا فکر بسیار خوبی بود و همین یکی از ویژگی های اصلی است که این اقامتگاه را به یک مکان تفریحی فوق العاده نیز تبدیل کرده است.

خرید و تفریح در جزیره هرمز

در جزیره هرمز خبری از مجتمع های بزرگ یا ساختمان های خرید نیست بلکه این جزیره، زیبایی ها و چیزهایی بهتر از مجتمع های خرید دارد که همین سبب متفاوت بودن آن از شهر و شلوغی شهر می‌شود. هنگام گردش‌تان در این جزیره شما شاهد صنایع دستی زیبایی خواهید بود که در بین تار و پود هر کدام که بافته شده عشق و علاقه به این هنر دیده می‌شود و رنگ لعابشان حس زنده بودن و زندگی را به انسان هدیه می‌کنند .

خرید در هرمز از خود مردم جزیره است که با دستان زحمت کش خودشان وسایل زیبا را ساخته اند و نقش نگار هر کدامشان حیرت انگیز و بی مانند است. در سفر به هرمز شما علاوه بر خرید می توانید در ساحل جزیره مشغول تفریح و بازی شوید. دوچرخه سواری نیز یکی دیگر از تفریحات جزیره هرمز به شمار می‌رود که می تواند روز شما را بسازد.

خاک این جزیره تنوع رنگی فراوانی دارد که میتوانید از دست فروش های آن منطقه به راحتی آنها را در شیشه های مختلف زیبا بخرید و از نزدیک شاهد این همه شگفتی باشید.

خرید در هرمز

جاذبه های گردشگری جزیره هرمز

جزیره هرمز علاوه بر اماکن تفریحی، آثار تاریخی فراوانی را نیز در خود جای داده که هر کدام به نوبه خود داستان ها و ماجراهایی دارند. این جزیره میتواند اطلاعات فراوانی در رابطه با تاریخ و گذشته ایران به ما بدهد در واقع مکان بسیار خوبی برای افراد علاقه مند به تاریخ یا اماکن تاریخی می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
0 تا 100 بازار مروارید درگهان قشم را اینجا بخوانید! +عکس

در ادامه چند مورد از اماکن دیدنی جزیره هرمز را به شما معرفی می کنیم.

قصر بی‌بی گل هرمز

یکی از اماکن شگفت انگیز جزیره هرمز قصر بی‌بی گل است با داستانی حیرت آور، طبق گفته های اهالی هرمز در گذشته های بسیار دور هفت خواهر به این منطقه سفر کرده اند که هر کدام از آنها تصمیم میگیرند که بخشی از آن منطقه را صاحب شوند و بر آن حکومت کنند در نتیجه دو خواهر بر جزیره هرمز حکمرانی می کنند.

در واقع گفته می‌شود که قصر بی‌بی گل مقعر پادشاهی یکی از هفت خواهر به نام بی‌بی گل بوده؛ این سازه در غرب عمارت پرتقالی واقع شده و در هر ساعت از شبانه روز بازدید از آن برای عموم مردم باز است ضمن اینکه بازدید از آن رایگان میباشد. البته برای رفتن به این مکان تاریخی تنها می توانید با ون های گردشگری یا ماشین شخصی خود بروید.

سفر به هرمز

قلعه پرتغالی ها

یکی دیگر از معروف ترین اماکن دیدنی که در سفر به هرمز توصیه میکنیم حتما از آن دیدن کنید قلعه پرتغالی ها است. نام و ساخت این سازه به دوره استعمار جزیره هرمز توسط پرتغالی ها باز می گردد. دیدن این مکان شما را به وجد خواهد آورد چرا که در زمان ساخت آن امکانات فراوانی در این منطقه وجود نداشته و زیبایی قلعه این معنی را نمی رساند و هنر دست معماران ایرانی را به رخ بازدید کنندگان می کشد.

خاک این قلعه سرخ است و همین جذابیت قلعه را دو برابر می کند. علاوه بر آن وجود صدف و مرجان های به کار رفته در سقف قلعه، زیبایی این مکان را چند برابر می کند. این قلعه در شمال جزیره هرمز قرار دارد و از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر بازدید از آن برای عموم مردم  است. برای رفتن به این مکان نیز مانند قصر بی‌بی گل شما میتوانید تنها با ون های گردشگری و ماشین شخصی به آنجا بروید.

قلعه پرتغالی ها

موزه دکتر نادعلیان

از اماکن تاریخی هرمز که بگذریم یکی دیگر از جاهای زیبای جزیره هرمز موزه دکتر نادعلیان است. در واقع این موزه یکی از جدیدترین اماکن دیدنی این جزیره است و تا سال ۱۳۸۸ از آن رونمایی نشده بود. این موزه داستانی شنیدنی و جالب دارد که فکر بشر دوستانه ای را به ما نشان میدهد.

زمانی که زنان هنرمند هرمزی صنایع دستی خود را آماده می کردند مکانی مشخص برای ارائه آن نداشتند و از این بابت بسیار ناراحت بودند تا اینکه دکتر نادعلیان یکی از بومیان و انسان های موفق این دیار دست به کاری شرافتمندانه زد و مکانی را که محل معتادان و بی خانمانان بود را به یک موزه سنتی تبدیل کرد و همین سبب خوب شدن بسیاری از آن معتادان شد که علاوه بر آن زنان این دیار نیز جایی برای رونمایی هنر دستی و سنتی خود داشتند.

این موزه یکی از جدیدترین اماکن جزیره هرمز به شمار می رود که علاوه بر صنایع دستی، سوغات این جزیره را نیز ارائه میدهد. این موزه در شمال جزیره قرار دارد. بازدید از آن از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ امکان پذیر است؛ اگر در اقامتگاه خندق اقامت داشته باشید می توانید پیاده به آنجا بروید در غیر این صورت با ماشین یا ون نیز به آنجا راه خواهد داشت.

موزه دکتر نادعلیان

دره مجسمه ها

مکانی شگفت انگیز با مجسمه های بزرگ که در انتظار شما هستند تا برایتان خودنمایی کنند؛ مکانی که زمان در آن گم است و شما در محل عبور تنها به فکر کشف مجسمه های این دره خواهید بود. شما قرار نیست تمام راه را با وسایل نقلیه طی کنید بلکه بعد از پیاده شدن از ماشین باید بقیه را را پیاده و از بین این دره و مجسمه های زیبایی که بر اثر فرسایش به وجود آمده اند عبور کنید.

بازدید از این مکان شبانه روزی است اما به شما توصیه میکنیم که هنگام سفر به هرمز و رفتن به دره مجسمه ها حتما یک شخص راه بلد را با خود به همراه ببرید چرا که این مکان بسیار بزرگ است و تنها رفتن به آنجا برای هر فردی مجاز نیست و امکان دارد راه اصلی را گم کنید.

دره مجسمه ها

دره رنگین‌کمان

یکی از جالب ترین دیدنی های جزیره هرمز، دره رنگین کمان است. همان طور که می دانید رسوبات معدنی در جزیره هرمز سبب به وجود آمدن رنگ های زیبا در این جزیره شده است. دره رنگین کمان نیز دارای رنگ های متنوعی است که هر کسی با دیدن آنها شگفت زده می گردد. دره رنگین کمان در جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده و روی آن رنگ های قرمز، مشکی، نقره ای، طلایی و حتی سبز را می توانید ببنید که لایه لایه در کنار هم قرار گرفته اند و دره رنگین کمان را رنگ آمیزی نموده اند. رنگ های قرار گرفته کنار هم شبیه به یک فرش طبیعی روی زمین قرار گرفته است و چشم ها را نوازش می دهد.

گویی یک رنگین کمان زیبا از آسمان روی زمین فرود آمده است. ترکیبات کانی شناسی موجود در خاک دره رنگین کمان سبب به وجود آمدن این فرش زیبا شده است. بنابراین اگر قرار است سری به این دره بزنید حتما دوربین عکاسی همراه تان داشته باشید.

جنگل حرا

جنگل حرا که در بسیاری از نقاط خلیج فارس می توانید آن را ببینید، دسته ای از گیاهان آب شور است. این جنگل در اطراف جزیره هرمز نیز قرار گرفته است. جنگل حرا همچنین دارای خواص شگفت انگیزی است. درختان حرا قادرند شوری آب را از آن بگیرند و در حقیقت قادرند به شکل طبیعی آب را شیرین کنند. درختان حرا همچنین در مقابل سرما بسیار ضعیف هستند و در دمای کمتر از ۵ درجه سانتی گراد به شدت آسیب می بینند. در زمان مد درختان حرا زیر آب می روند و در زمان جزر حتی قادر خواهید بود ریشه درختان را نیز ببینید. برای بازدید از جنگل حرا می توانید از شمال شرقی جزیره هرمز با قایق موتوری به سمت جنگل بروید.

جنگل حرا

جزیره هنگام و خاک‌های درخشان

زیباترین و منحصر به فردترین ساحل ایران، ساحل نقره ای و درخشان هنگام است. خاک این ساحل به دلیل رسوبات مختلف به رنگ نقره ای و براق دیده می شود. همچنین آب در این ساحل به علت فیتوپلانکتون های موجود در آن در هنگام شب بسیار درخشنده و رویایی می شود.

برای بازدید از این ساحل کافیست یک قایق موتوری اجاره کنید و به ساحل هنگام بروید. همچنین می توانید دلفین هایی را که در آب های جزیره هنگام پرسه می زنند را مشاهده کنید. البته در بیشتر مواقع نمی توانید وارد ساحل هنگام شوید. زیرا گردشگران در این جزیره رفتارهای نامناسبی داشته اند و به محیط زیست صدمه زده اند. به همین دلیل سازمان محیط زیست گاهی از ورود گردشگران به آن ممانعت به عمل می آورد.

غار مراقبه یا الهه نمک

غار مراقبه یا الهه نمک از عجایب دیدنی در جزیره هرمز است. این غار به دلیل سکوت بی نظیرش به غار مراقبه شهرت یافت. دلیل سکوت و آرامش منحصر به فرد این غار، بلورهای نمک موجود در آن است. بلور نمک با جذب سرو صدای محیط سبب ایجاد جریان و انرژی مثبت در غار می شود. بنابراین حتما باید سری به این غار بزنید و انرژی از آن کسب کنید. البته پیموندن این غار کار کمی سختی است بنابراین لازم است کمی به غار نوردی و صخره نوردی تسلط داشته باشید.

غار مراقبه شبیه به تنگه چاهکوه از زیباترین و جذاب ترین دیدنی های طبیعی است که همه افراد دوستدار طبیعت حتما باید به ان سر بزنند.

EOlqtaLWAAEnjcP

غواصی در اطراف هرمز

یکی از فعالیت های ورزشی جذاب در جزایر خلیج فارس، غواصی است. یکی از مناسب ترین جاها برای غواصی، سواحل جزیره هرمز است زیرا شرایط آب مساعد بوده و عمق دریا نیز مناسب است. کسانی که غواصی بلد نیستند و تجربه شنا در آبهای آزاد را ندارند نیز می توانند از تجربه غواصی در هرمز لذت ببرند.

غواصی تجربه ای لذت بخش و آرامش بخش بوده و مخصوصا دیدن کف دریا، ماهی ها و مرجان های دریایی نیز بسیار جذاب است. جهت غواصی در جزیره هرمز کافیست یک تور نیم روزه غواصی را خریداری کنید. سپس همه تجهیزات غواصی به شما داده می شود و همراه باید مربی وارد آب می شوید.

فرش خاکی در جزیره هرمز

در جزیره هرمز، هنرمندان با استفاده از خاک های رنگی جزیره، اقدام به طراحی آثار هنری و فرش های خاکی می نمایند. این فرش ها بسیار زیبا بوده و در هر جایی از هرمز می توانید آنها را ببینید. البته از نظر زیست محیطی این کار درست نیست.

فرش خاکی هرمز

دره سکوت و الهه فیروزه‌ای

دره سکوت یکی دیگر از جاذبه های جزیره هرمز است که البته نام های مختلف دیگری نیز روی آن گذاشته اند. مثلا برخی به آن دره انرژی نیز می گویند. به این دلیل که تحقیقات علمی صورت گرفته نشان داده اند که ذرات تشکیل دهنده بلورهای نمک حاوی ذرات باردار هستند. به همین دلیل زمانی که خورشید روی این سنگ ها تابیده می شود، در آن ها انرژی خالصی تولید می گردد.

این مطلب را هم بخوانید
دره تندیس ها ؛ جاذبه ای که نظیرش را ندیده اید! (راهنمای سفر+تصویر)

این یونیزاسیون طبیعی باعث می شود شارژ الکتریکی به وجود آید و قرار گرفتن انسان در مجاورت آن باعث می شود، سیستم دفاعی بدن قدرتمند شود و قلب ، غذذ فوق کلیوی و تیروئید نیز قوی شوند. همچنین فرد احساس آرامش یابد.

در ضمن در کف دره سکوت رودخانه ای در جریان است که به دلیل بلورهای نمک، دارای رنگ های طلایی و نارنجی است که در آن دیده می شوند. یک گنبد قدیمی نیز در دره سکوت وجود دارد که به ان الهه فیروزه ای می گویند که به شدت زیباست.

سواحل معروف جزیره هرمز

درست است که سواحل مختلف دارای زیبایی های منحصر به فرد خود هستند ولی جزیره هرمز دارای سواحل متفاوت و خارق العاده ای است که چشم هر بیننده ای را محصور خود می نماید.

ساحل سرخ

در سواحل جزیره هرمز می توانید برای دیدن ساحل خوراکی ایران به ساحل سرخ بروید. خاک این ساحل خوراکی بوده ولی به هیچ عنوان توصیه نمی شود که آن را با خود جایی ببرید یا سعی کنید آن را بچشید.

محققان دریافته اند رنگ قرمز این ساحل به دلیل وجود عنصر اکسید آهن است که ۷۰ درصد خاک این جزیره از آن تشکیل شده است. ساحل سرخ یا ساحل خوراکی در بخش جنوبی جزیره قرار گرفته و دیدن منظره خاک سرخ در آب، بسیار لذت بخش و پر ابهت است.

ساحل سرخ هرمز

ساحل لاک پشت ها

اگر بیشتر از آنکه به پدیده های زمین شناسی علاقه داشته باشید به حیوانات علاقه دارید، می توانید به ساحل لاک پشت ها بروید. در ساحل لاک پشت ها می توانید گونه هایی مانند لاک پشت پوزه عقابی را مشاهده کنید. البته لاک پشت ها تنها از اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت به ساحل می آیند تا تخم گذاری کنند. لاک پشت دریایی سبز نیز از دیگر گونه هایی است که اواخر زمستان تا اوایل بهار به این ساحل می آید تا تخم گذاری کند.

ساحل سنگ مرغان و سومین فرش خاکی هرمز

اگر رفتن به ساحل هایی که تا الان به شما معرفی کردیم، مقدور نیست و از محل اقامت شما دور است. می تواند به ساحل سنگ مرغان بروید. این ساحل در شمال شرقی جزیره قرار دارد. اما دلیل شهرت ساحل سنگ مرغان چیست؟ این ساحل به دلیل داشتن فرش خاکی شهرت یافته است. فرش خاکی موجود در این ساحل سومین فرش خاکی این جزیره است. البته بهتر است به همه ساحل هایی که تا الان معرفی کرده ایم سری بزنید زیرا هر کدام از سواحل جزیره هرمز زیبایی خاص خود را دارند.

ساحل مفنق، جاذبه‌ی جزیره هرمز در شب!

شاید به دنبال جاذبه های گردشگری جزیره هرمز در شب باشید. بنابراین حتما بهتر است به این ساحل سری بزنید تا شگفت زده شوید. در این ساحل که در جنوب غربی جزیره قرار دارد در طول شب چادرهایی را می بینید که در گوشه و کنار ساحل برپا شده اند. طبیعت گردها و علاقمندان به طبیعت در این ساحل برای دیدن یک اتفاق خارق العاده می آیند.

ساحل مفنق دارای فیتوپلانکتون هایی است که در طی شب به صخره ها برخورد می کنند. این موجودات بسیار ریز بوده و جانداران دیگر از انها تغذیه می نمایند. در طی شب این موجودات با برخورد به صخره ها روشنایی خاصی به وجود می آورند. گویی که شقف قطبی در آب دریاست. البته وصف چنین صحنه ای بسیار سخت است.

ساحل تک درخت

در این ساحل همان طور که از نام آن پیداست یک تک درخت وجود دارد. این ساحل به دلیل وجود این تک درخت شهرت داشته و یکی از سواحل زیبای جزیره هرمز به شمار می رود. بسیاری از کسانی که به جزیره هرمز سفر می کنند، سفر به جزیره قشم را نیز در فهرست مقاصد دیدنی خود قرار می دهند.

کوه برفی، منظره‌ای منحصربه‌فرد در جنوب!

درست است که باور آن سخت به نظر می رسد اما در جزیره هرمز می توانید کوهی را مشاهده کنید که انگار با برف پوشانده شده است. البته این طور نیست و این فقط یک تشابه است. در حقیقت این کوه با نمک پوشیده شده ولی در عین حال دیدن آن شبیه به دیدن ارتفاعات برفی است. در ضمن این جاذبه گردشگری به دره مجسمه ها و دره رنگین کمان نزدیک است و می توانید در کنار آنها از این جاذبه گردشگری نیز دیدن کنید.

دشت آهوان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره هرمز دشت آهوان است. هیچ چیز مانند دیدن گله ای از آهوها که درحال جست وخیز هستند، نمی تواند لذت بخش باشد. در این دشت رنگارنگ می توانید رنگ های مختلفی را ببینید اما رنگ غالب موجود در آن رنگ سرخ است.

دشت آهوان

کوه گلک، ارتفاع خوردنی!

قبلا نیز اشاره کردیم که برخی از نقاط جزیره هرمز دارای خاک خوردنی هستند. کوه گلک نیز از همین دسته است. مردم بومی جزیره هرمز از خاک این منطقه به عنوان ادویه یا سوغات استفاده می کنند. اما توصیه می کنیم به جای برداشتن خاک، از این منطقه جذاب و زیبا که یکی از بهترین نقاط برای عکاسی است، عکس بگیرید.

هزینه‌های سفر به جزیره هرمز

سفر به هرمز یکی از کم هزینه ترین سفرها برای گردشگران محسوب می شود. جدای از هزینه ای که باید برای رسیدن به بندرعباس و جزیره قشم و جاذبه های گردشگری آن بپردازید. بسته به فاصله ای که از بندر عباس دارید و وسیله ای که می خواهید با آن خودتان را به بندرعباس برسانید؛ باید بین صد تا یک میلیون تومان هزینه را به صورت تقریبی در نظر بگیرید. برای رسیدن به هرمز نیز باید حدود ۲۰ هزار تومان بپردازید. در هرمز نیز برای تفریحاتی که می خواهید بکنید، بسته به کیفیت و کمیت قیمت ها باید هزینه های متفاوتی را در نظر داشته باشید. برای مثال هزینه موتور سه چرخ، هزینه غواصی، تفریحات آبی و … بسته به عوامل مختلفی متفاوت هستند. بیشتر مناطق دیدنی جزیره هرمز ورودی رایگان دارند. به جز قلعه پرتغالی ها و چند مکان دیگر.

نکات سفر به هرمز

  •  به خاطر دشته باشید برای سفر به هرمز باید لباس خنک زیاد با خودتان ببرید. مخصوصا وقتی در فصل های گرم سال به این جزیره سفر کنید. مجبور می شوید در طی بازدید و پیاده روی در این جزیره چندین بار لباس های خود را عوض کنید.
  •  برای کمپ زدن در جزیره هرمز و در ساحل های آن، از قبل در مورد زمان مد و میزان بالا آمدن آب از محلی ها سوال کنید تا در زمان مد اتفاق ناخوشایندی برایتان نیفتد.
  •  از جمله وسایلی که در سفر به هرمز حتما باید همراه داشته باشید ضد آفتاب و کلاه لبه دار است وگرنه در زمان برگشت به هیچ عنوان شناسایی نخواهید شد. همچنین سعی کنید پاوربانک با خودتان حمل کنید تا نگران تمام شدن شارژ گوشی نباشید.
  •  علاوه بر اینکه برداشتن خاک از هرمز ممنوع است و در فرودگاه اجازه حمل و بردن آن را نخواهید داشت؛ بردن خاک کار اشتباهی است زیرا با این کار سبب نابودی طبیعت هرمز به مروز زمان خواهید شد. پس به جای برداشتن خاک به عنوان یادگاری سعی کنید عکس بگیرید.
  •  دقت داشته باشید به هیچ عنوان کاری انجام ندهید که سبب آسیب به محیط زیست یک منطقه شود. مردم بومی یک منطقه همیشه ساکن آن هستند و پس از بازدید گردشگران نیز به زندگی خود ادامه می دهند. بنابراین طوری رفتار کنید که با محل زندگی خودتان رفتار می کنید.
  •  مناطق و جای جای ایران دارای فرهنگ و رسم و رسومات مخصوص به خود است. بنابراین صرف از نظر از مهربانی اقوام مختلف ایرانی، حق دستکاری و برهم زدن شکل سنتی مناطق مختلف را نخواهید داشت.

نکات سفر به هرمز

کلام آخر…

جزیره هرمز مکانی زیبا با جاذبه هایی مختلف و شگفت آور است که با سفر به آنجا می توانید اطلاعات فراوانی از تاریخ ایران و فرهنگ و آداب و رسوم مردم هرمز به دست آورید و ما امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مورد نظر شما را برای یک سفر راحت و کامل در این مقاله به شما داده باشیم. بهترین سفر را برایتان آرزومندیم.

درباره “جزیره هرمز + راهنمای سفر” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا