جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به رم ایتالیا

در این مقاله قصد داریم مانند یک راهنمای کامل و دقیق در سفر به رم از ابتدا تا انتهای آن همراه و همسفرتان باشیم تا با دادن اطلاعاتی  ضروری و مناسب، سفر راحت تری را برایتان به ارمغان بیاوریم، پس تا انتها همراه ما باشید.

ایتالیا کشوری با تاریخ و پیشینه‌ای با ارزش است و آرزوی هر گردشگری اسیت که از شهرها و جاذبه‌های آن دیدن کند و شگفتی های این کشور را از نزدیک لمس و تماشا کند که یکی از آنها شهر زیبا و محصور کننده رم است و سالانه گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان را به خود جذب می‌کند.

یک از دلایلی که به تنهایی می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای رفتن گردشگران و جذب آنها به کشور ایتالیا و شهر رم شود کلیسای سن پیتر است که در قلب این شهر واقع شده  و قبله‌ی مسیحیت در کل جهان به شمار می‌رود که درست رو به روی آن موزه واتیکان قرار گرفته و  در مجموع آن منطقه را به یک مکان گردشگری و توریستی بزرگ و حیرت انگیز تبدیل کرده‌اند.

رم در سال ۲۰۰۷ به اولین شهر توریستی در ایتالیا، سومین در اروپا و یازدهمین در جهان تبدیل شد که این نشان دهنده‌ی پربازدید بودن و محبوب بودن آن در بین گردشگران کره زمین است  و بیشتر به خاطر زیبایی ها و اماکن تاریخی مسحور کننده‌ی آن است که تنها قدم زدن در بین کوچه و خیابان ها و دنبال کردن خورشید تابان این شهر می‌تواند به شما انرژی بدهد اما تنها شنیدن از زیبایی‌های رم کافی نیست. با ما در سپنجا همراه باشید که تا شما را با تمام ویژگی ها و خصوصیات این شهر آشنا کنیم و همچنین اطلاعاتی از بهترین جاذبه های رم به شما بدهیم.

مختصری از تاریخ رم

داستان شکل گیری این شهر در گذشته‌های دور بسیار شنیدنی و حیرت انگیز است که بیشتر شبیه به داستان زندگی حضرت موسی نیز می‌باشد و بر اثر یک افسانه در قرن ۸ بنا شده که حتما در سفر به رم مجسمه این افسانه قدیمی را نیز خواهید دید ولی به گفته مردم و اهالی آنجا این شهر حدود ۶۰۰۰ سال قدمت دارد، یعنی بیشتر از عمر این داستان.

درگذشته های دور دوقلوهایی به نام  رموس و رمولوس برای دختر برادر پادشاه به دنیا می‌آیند که پیشگویی می‌شود این دو برادر پادشاه را از تخت پایین می‌کشند و در همان زمان است که پادشاه آن منطقه دستور کشتن آنها را صادر می‌کند و برای نجاتشان آنها را به یک سبد و در رودخانه ای می‌اندازند که به ساحل می‌رسند و گرگ ماده ای به نام لوپا آنها را پیدا می‌کند و خودش تصمیم می‌گیرد که بزرگشان کند.

طی سال ها این دو بچه را یک چوپان پیدا می‌کند و او هم تصمیم می‌گیرد که بزرگشان کند و تا نوجوانی مواظب آن دو است تا زمانی که این دو برادر بر سر تخت پادشاهی با هم سر جنگ پیدا می‌کنند و در این درگیری رومولوس، برادرش رموس را به قتل می‌رساند و به خاطر این کارش بسیار پشیمان و درمانده می‌شود که تصمیم می‌گیرد اسم این شهر تازه بنا شده را به رم یعنی رموس اسم برادرش بگذارد.

مساحت این شهر تاریخی ۱۳۶۲۸۷ کیلومتر مربع است و حدود دو میلیون نفر از کره زمین را به خود اختصاص داده که به زبان ایتالیایی نیز صحبت می‌کنند.

تاریخ رم

آب و هوای شهر رم

رم شهری با آب و هوایی معتدل و مرطوب است که روزهای آفتابی آن بیشتر از روزهای بارانی و برفی آن است به همین خاطر هر فصلی از آن را می‌توانید برای سفر انتخاب کنید و از زیبایی های این شه لذت ببرید . شما در سفر به رم زیاد بارش برف را نخواهید دید چرا که به ندرت اتفاق می‌افتد و طبق آمار هواشناسی این شهر در هر ۲۵ سال یک بار یک برف سنگین اتفاق می‌افتد که آخرین بار نیز در سال ۲۰۱۱ بود که این شگفتی رخ داد.

میانگین دما در شب های این شهر به ۱۰ درجه و روزهای آن حدود ۲۰ درجه سانتیگراد است و اگر دوست دارید در فصلی به این شهر سفر کنید تا از بهترین آب هوای آنجا بهرمند شوید و روز های رویایی آن را ببینید بهتر است گردش خود را برای  دو فصل پاییز و بهار برنامه ریزی کنید، چرا که تعداد روزهای آفتابی و خنک آن بیشتر از هر فصل دیگری است و می‌توان گفت این شهر بسیار زیبا تر از هر زمان دیگری می‌شود.

هزینه های اقامت در رم ایتالیا

هر شهر یا هر منطقه ای هنگامی که بازدید کنندگان و طرفداران آن زیاد است و محلی محبوب برای گردشگران باشد باید بدانید که اقامت در آنجا نیز بسیار راحت و با کیفیت تراست و تمام شهر مجهز به هاستل ها و هتل های کم ستاره یا پنج ستاره می‌باشد چرا که با مجهز بودن آن توانسته تمام گردشگران آنجا را راضی نگه دارد و آنها را به طرف خود بکشاند .

این مطلب را هم بخوانید
معرفی 7 مقصد برتر در فصل پاییز

اما اینکه در شهر رم هزینه اقامتتان بسیار گران یا ارزان باشد کاملا به انتخاب و سلیقه و نظر خودتان بستگی دارد چون هم می‌توانید از هتل های پنج ستاره استفاده کنید و هم با یک هاستل کم هزینه تر از سفر خود لذت ببرید.

از آنجایی که شهر رم و کشور ایتالیا یکی از پرجاذبه ترین مناطق جهان هستند و سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می‌کند در این شهر نیز هتل های بسیاری وجود دارد که در ادامه مطلب دو مورد از آنها و با شرایط موجود را برایتان بیان می‌کنیم.

اقامت در رم

هتل فلوریدا

اگر در سفر به رم به دنبال مکانی کم هزینه تر با امکانات مجهزتری هستید بهتر از هتل فلوریدا را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کنید و هر چه سریع تر و قبل پر شدن ظرفیت آن اقدام به رزرو یکی اتاق های گرم و نرم این هتل کنید و از سفر خود لذت ببرید .

در واقع هتل فلوریدا یکی از کم هزینه و ارزان ترین هتل های شهر رم می‌باشد که برای هر شب اقامتتان باید به قیمت ۱۰۰ دلار بپردازید و مطمئن باشید که پرداخت این پول ارزشش را خواهد داشت و شما می‌توانید از امکانات از جمله  حمام خصوصی، سرویس بهداشتی تمیز و مرتب، مکان نگهداری کودک و… که مطمئنا خدمه مهمانپذیر و زیبایی این هتل  لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زنند.

هتل کرون پلازا

اگر دلتان می‌خواهد در مدت اقامتتان در این شهر باشکوه و عظیم در یک هتل لوکس و مجلل به سر ببرید بهتر است هر چه سریع تر برای رزرو هتل چهار ستاره و مجهز کرون پلازا اقدام کنید .

این هتل کاملا مجهز و پر تجربه است که محلی امن و ساکت و پر آرامش را برای شما تدارک دیده و قطعا با امکاناتی مانند سونا، جکوزی، استخر سرپوشیده، سالن بدنسازی، پارکینگ رایگان، اتاق های بزرگ مجلل و لوکس و… هر لحظه با ارزشتان در آنجا هدر نخواهد رفت و از تک تک لحظات زندگی خود لذت خواهید برد.

حمل و نقل در رم

رم برخلاف دیگر شهرهای ایتالیا از سیستم قوی و مجهزی برای حمل و نقل عمومی در بین مردم برخوردار نیست ولی در حدی هست که کار شما را راه بیندازد یا حتی می‌توانید در آنجا ماشینی بخرید که هم کارهایتان را سریع انجام دهید و دیگر هزینه ی برای رفت و آمد نداشته باشید .

برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر باید انتخاب تاکسی گزینه آخرتان باشد مگر در مواقع ضروری از آنها استفاده کنید چرا که هزینه این تاکسی های ۲۴ ساعته یا دربست خیلی بالا می‌باشد و هر فردی باید مواظب هزینه های رفت و آمد خود باشد چرا که امکان دارد تا به خود بیاید پول های شما ته کشیده باشند.

در این شهر شما چند گزینه برای رفت و آمد دارید، ترمو‌‌ا قطار شهری، مترو که هزینه هر سه یکسان است، اتوبوس و تاکسی. که در ادامه ویژگی های آنها را برای شما بازگو خواهیم کرد تا بیشتر با نوع و کارکردشان آشنا شوید.

 

حمل و نقل در رم

خطوط ریلی در شهر رم

در سفر به رم بهترین گزینه و ارزان ترین وسایل حمل و نقلی که برای شما مناسب خواهد بود خطوط ریلی این شهر است که شامل ترموا ها ، قطار های شهری و مترو های آن می‌باشد و هزینه های هر سه یکسان هستند و فرقی با هم ندارند.

شهر رم تنها با داشتن سه خط مترو سیستم های حمل و نقل آن جزو یکی از کوچک‌ترین های اروپا قرار گرفته که شامل خط آ، ب و سی است ورنگ های آنها نیز متفاوت هستند برای مثال آ به رنگ نارنجی و ب آبی که دو خط اصلی مترو این شهر هستند.

بخوانید: معرفی بهترین رستوران های تهران از کبابی تا ایتالیایی

اتوبوس

خوشبختانه اتوبوس های رم تمام این شهر را پوشش می‌دهند و بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند که به راحتی می‌توان در هرکجا و هر منطقه ایی از این شهر به آنها دسترسی داشت. اتوبوس های شهر رم به چهار دسته‌ی خطوط شهری ،اتوبوس های سریع، اگزکت و اوتوس های شبانه تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند و برای هر مسافری راه ایمنی را فراهم می‌سازند.

برای مثال اتوبوس های شبانه در نیمه های شب و تا ساعت پنج و شش صبح در اختیار مسافران هستند و علامت اختصاری آنها حرف N است، یا اتوبوس های سریع مخصوص افرادی هستند که مسیر یک راست و طولانی مدتی دارند و زود تر می‌خواهند به مقصد برسند که علامت آنها نیز حرف X است .

و می‌توان از اتوبوس های اگزکت یا خطوط شهری استفاده کنید که آنها نیز ظاهرشان زیاد با دیگر اتوبوس ها فرقی ندارند و نشان خطوط شهری U و اگزکت E است و سعی کنید این علامت ها را یاد بگیرید تا در آنجا بدانید این اتوبوس کدام نوع است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قبرس شمالی

جاذبه های گردشگری رم

در تمام مسافرت های تمام طول عمرتان و بازدید از جاذبه های مختلف ، هیچ شهری مانند رم پیدا نخواهید کرد که در خود جاذبه های فراوانی از فرهنگی گرفته تا تاریخی را در خود جای داده باشد . در سفر به رم خود شاهد زیبایی و شکوه عظمت آنها خواهید شد و فراوانی جاذبه‌های این شهر را به چشم می‌بینید که ما در این مقاله و ادامه مطلب سعی می‌کنیم مروری داشته باشیم بر تام جاذبه های زیبا و دوست داشتنی این شهر که بسیار زیبا و پر طرفدار اند.

پانتئون

یکی از باشکوه ترین و زیباترین سازه های این شهر که از روم باستان تا به الان و کاملا سالم و دست نخورده بر جای مانده، ساختمان عظیم پانتئون است که حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و همچنان زیبایی و طراوت خود را حفظ کرده است. در طول تاریخ این سازه محل بسیاری از سلطنت ها و حکومت ها بوده و برای کار معین و مشخصی ساخته نشده که بیشتر به عنوان یک مکان مذهبی از آن یاد می‌شود.

کف کلیسای پانتئون با سنگ مرمر ساخته شده و نمای داخلی و معماری به کار رفته در طراحی و ساخت آن بسیار زیبا و شگفت انگیز است و قطعا بازدید از آنجا شما را با شگفتی های فراوانی روبه رو می‌کند.

پانتئون

واتیکان

یک ایالت کوچک و مستقل در جهان که یک کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری رم به شمار می‌رود که محال ممکن است مسافران در سفر به شهر زیبای رم و بازدید از دیدنی های آن از واتیکان نیز دیدن نکنند. این مکان که دیوارهایشان نصف شهر رم را احاطه کرده اند جاذبه های فراوانی را در خود پوشش می‌دهد که آثارموجود در برخی از موزه های آن جزو برترین وسایل هنری در جهان هستند.

شما علاوه بر قدم زدن و گشت و گذار در بین تار و پود این ایالت کوچک می‌توانید از جاذبه ها و زیبایی های آن دیدن کنید که قطعا مکانی کامل و مجهز برای هر گردشگر است و هر آنچه را که برای ساختن یک روز عالی و منحصر به فرد لازم خواهید داشت را در واتیکان پیدا می‌کنید و لحظات خوشی را تجربه خواهد کرد.

مطالعه کنید: بهترین رستوران های ایتالیایی تهران را بیشتر بشناسید!

واتیکان

فواره تروی

یکی دیگر از دیدنی هایی که در سفر به رم به شما توصیه می‌کنیم که حتما از دیدن کنید فواره بی‌نظیر تروی است که یکی از معروف ترین آب نماهای کل جهان به شمار می‌رود و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این فواره متعلق به دوران باروک شهر رم است که به دلیل داشتن منابع طبیعی و آب زیبا و گوارای آن به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر رم تبدیل شده است.

یکی از جالب ترین نکات و شگفتی های فواره تروی این است که بسیاری اعتقاد دارند که با ریختن سکه در حوض آب این فواره آرزوهای‌شان برآورده می‌شود و قطعا در رفتن و بازدید از آنجا شما نیز شاهد سکه هایی خواهید بود که زیبایی این آب را دوچندان کرده اند و همچنان در آن شناور هستند.

فواره تروی

آمفی تئاتر کلسئوم

اگر قصد بازدید از بهترین اماکن تاریخی شهر رم را دارید بهتر است نخست و قبل از دیدن هر مکانی از آمفی تئاتر کلسئوم دیدن کنید چرا که این مکان یکی از بهترین اماکن تاریخی رم به شمار می‌رود و زیبایی آن محسور کنند و شگفت آور است. این آمفی حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و یکی از زیباترین اماکن دیدنی شهر رم به شمار می‌رود که نباید در سفر به این شهر دیدن آن را از دست بدهید چرا که مکانی بسیار زیبا و حیرت انگیز است که قطعا بودن در آنجا لحظات خوشی را در کنار خانواده یا دوستان برایتان رم می‌زند.

سفر به رم ایتالیا

کلام آخر…

شهر رم و کشور ایتالیا مناطقی تاریخی و زیبا هستند که در خود جاذبه ها و اماکنی دیدنی زیادی از تاریخی گرفته تا طبیعی و فرهنگی را در خود جای داده‌اند و شما در سفر به رم قطعا با شگفتی های فراوانی که هیچ کجای جهان مثل و مانندی ندارند روبرو خواهید شد و امیدواریم در این مقاله از سپنجا توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز برای یک سفر عالی و راحت را در این مقاله برای شما بازگو کرده باشیم. تجربه سفر خوبی را برایتان آرزومندیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 6 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا