جاهای دیدنی ایران

راهنمای سفر به رامسر | هرآنچه باید بدانید!

یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک سفر دل‌انگیز در داخل کشور با اماکن بسیار دیدنی و سرسبز، سفر به رامسر است. این شهر نگین پررنگ استان مازندران است و به‌خاطر ویژگی های خوب فراوانش، سالانه گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان را به سمت خود جذب می‌کند.

هر فردی برای سفر نیازمند یک راهنمای کامل و دقیق است تا در مسافرت مشکلی برایش پیش نیاید و با اطمینان و امنیت بیشتری به مسافرت بپردازد. ما در این مقاله  و ادامه مطلب اطلاعاتی در رابطه با تمام ویژگیهای شهر رامسر و اماکن دیدنی آن را برای شما بازگو خواهیم کرد و مانند یک همسفر مجازی تا آخر این سفر دل انگیز همراه و همسفر شما خواهیم بود. همراه سپنجا باشید.

برای اجاره سوئیت در رامسر کافیست روی لینک کلیک کنید.

رامسر چگونه شهری است؟

در واقع شمال  کشور ایران بیش از هر قطب دیگر آن محبوب و پربازدید است، و این به دلیل آب هوای خوب و سرسبزی بیش از حد این منطقه می‌باشد.

رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد. این شهر بین گردشگران داخلی محبوب و شهرتی جهانی پیدا کرده است. رامسر گزینه بسیار خوبی برای تعطیلات تابستان است.

طی صد سال گذشته رامسر منطقه توریستی بوده از این رو مردم رامسر با آداب رفتار و جذب گردشگر غریبه نیستند. در اصل تاریخ و قدمت این شهر به دوره حکومت صفویان در این مرز و بوم بازمی‌گردد و اسناد تاریخی فراوانی نیز از آن زمان ها را می‌توان در شهر زیبا و تاریخی رامسر مشاهده کرد.

سفر به رامسر علاوه بر آب و هوای عالی می‌تواند با ویژگی های خوب دیگری مانند آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم و غذاهای شمال کشور، دیدن جنگل‌های سرسبز و پربار، طعم میوه‌های تازه، دیدن اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی این شهر و… همراه باشد. این موارد همه و همه می‌توانند در ساختن لحظات خوش زندگی و سفر شما سهیم باشند.

در ادامه به اطلاعات مهمی که باید درباره رامسر بدانید می‌پردازیم.

سفر به رامسر

اطلاعات ضروری برای سفر به رامسر

در این بخش ما تمام اطلاعات ضروری و سوالات مهم شما را برای سفر به این شهر سرسبز جواب خواهیم داد و شما را بیشتر با ویژگی های رامسر آشنا می‌کنیم.

اولین و مهم ترین سوال همه‌ی مسافران هزینه اقامت است، برای سفر به هر کجای جهان اینکه چقدر بودجه داشته باشد، کاملا به انتخابتان بستگی دارد. در هر مکانی گزینه‌های فراوانی برای اقامت یا خورد و خوراک وجود دارد. کافی است شما متناسب با بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید.  در سفر، مهم ساختن لحظات خوش است. اینکه در چه مکانی اقامت کنید و یا چه غذاهایی را تهیه کنید، کاملا بستگی به نظرتان دارد.

 قابل ذکر است که در این شهر هم اقامتگاهای ارزان قیمتی و هم با قیمت بالا وجود دارد. تنها باید تصمیم بگیرید.

نگران نباشید، سپنجا همراه شما است. برای اجاره ویلا در رامسر کلیک کنید.

اگر قصد دارید با ماشین شخصی یا عمومی از تهران راهی سفر شوید، ۲۷۷ کیلومتر یعنی به مدت زمان ۴ یا ۵ ساعت را باید طی کنید، ولی برای سفر هوایی ۴۱ دقیقه طول خواهد کشید.

سفر به رامسر

هتل های شهر رامسر

یکی از اساس‌های هر سفر انتخاب یک مکان برای اقامت در مقصد است تا هنگام رسیدن مشکلی برای قامت نداشته باشید و با خیال راحت در آنجا مستقر شوید. همانطور که دربخش قبل نیز اشاره شد، در سفر به رامسر هتل و هاستل های فراوانی با قیمت‌های متفاوت در پیش روی شما قرار دارند و ما هم قصد داریم در ادامه مطلب شما را با بهترین های آنها آشنا کنیم.

هتل های رامسر

۱- هتل پارسیان آزادی

هتلی با قدمت فراوان، زیبا و دلنواز که بسیار بزرگ و باشکوه است. پارسیان یکی از هتل‌های لوکس و قدیمی  شهر رامسر و کشور ایران به شمار می‌رود. این هتل به دو بخش تقسیم می‌شود، جدید و قدیم که قدیم آن در سال ۱۳۱۲ بازگشایی شده و جدید آن متعلق به سال ۱۳۴۷ است.

این مطلب را هم بخوانید
فاصله مشهد تا کویر مصر

این هتل سه طبقه دارد؛ چشم انداز هر اتاق آن رو به دریا و جنگل‌های رامسر است. تقریبا به اماکن دیدنی و رستوران‌های با کیفیت این شهر نزدیک است و به همین خاطر امتیازات خوبی از مهمانان خود کسب کرده است.

 در واقع بیشتر مهمانان هتل از بخش جدید هتل راضی بودند چرا که امکانات بیشتری هم برای ارائه دارد، اما در کل این اقامتگاه قدمت بالایی دارد. در سفر به رامسر، حتما از این هتل بازدید کنید.

امکانات این هتل عبارتند از: سرویس بهداشتی مجهز، اینترنت رایگان، پارکینگ، اتاق چمدان، خدمات بیدار باش، صندوق امانات، فضای سبز، آلاچیق، سالن تئاتر، جکوزی، سونا، اسپا، رستوران و کافی شاپ و… دارد.

۲- هتل بام سبز

اگر برای اقامت در سفر به رامسر به دنبال مکانی هستید که در دل طبیعت باشد، هتل بام سبز بهترین گزینه است. این اقامتگاه کار خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و شامل ۲۴ اقامتگاه می‌باشد. هتل بام سبز ۵ کیلومتر از شهر رامسر فاصله دارد و در دل کوه و جنگل واقع شده است. هیجان انگیز تر اینکه برای رفتن به این هتل باید سوار تله کابین شوید، محدوده زمانی برای سوار شدن آن از ساعت ۷ صبح تا پنج عصر است. در واقع می‌توان گفت خود این هتل یکی از اماکن دیدنی شهر رامسر نیز به شمار می‌رود چرا که هر کدام از اقامتگاه‌های آن به طرز فوق العاده زیبایی طراحی و ساخته شده‌اند.

امکانات این هتل عبارتند از: رستوران، اینترنت رایگان، خدمات خانه داری، کافی شاپ، پارکینگ، لباس شویی، اتاق بازی، کافینت، صندوق امانات، اتاق چمدان، اتاق جلسه که بیشتر برای مسافران کاری استفاده می‌شود.

۳- هتل آپارتمان لیان

این هتل نیز یکی از بهترین اقامتگاه‌های شهر رامسر به شمارمی‌رود که خدمات خوبی را به میهمانانش ارائه می‌دهد. در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده و آپارتمان‌هایش مناسب برای سه نفر به بالا است. در واقع این هتل برای سفرهای دسته جمعی بیشتر مناسب می‌باشد.

چشم انداز این مکان نیز مانند دیگر هتل‌های شهر رامسر به طرف کوه و درخت است. بیشتر اوقات آب و هوای هتل خوب و دل انگیز به نظر می‌رسد. مهمانان قبلی این هتل از رفتار کارکنان و تمیز و مرتب بودن هتل بسیار راضی بوده اند و امتیازات خوبی به هتل آپارتمان لیان داده‌اند. در سفر به رامسر این هتل را از دست ندهید.

امکانات این هتل شامل: سرویس، اینترنت رایگان نامحدود، چای ساز، دستگاه واکس کفش، خدمات خانه داری، خدمات تهیه بلیط و… است. این هتل در خیابان همیشه بهار و بلوار معلم شهر رامسر قرار دارد.

جاذبه‌های دیدنی شهر رامسر | معرفی ۴ مکان مهم

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به رامسر برای گردشگران خارجی و داخلی، دیدن شگفتی‌ها و اماکن دیدنی این شهر است. به هر حال شمال ایران محبوب است و از نزدیک دیدن جاذبه‌های آن برای هر توریستی جذابیت خاص خودش را دارد.

در واقع اصل هر سفر تفریحی برنامه‌ریزی است. این که پیش از رفتن، نخست به دنبال جاذبه های مقصد مورد نظر بگردیم. داشتن اطلاعات درباره مقصد کمک می‌کند بهتر و راحت‌تر سفر کنید. سپنجا با دادن اطلاعات درباره این جاذبه‌ها به شما کمک می‌کند سفر بهتری داشته باشید.

سفر به شهر زیبای رامسر و استان باشکوه مازندران متفاوت و وصف ناپذیر است که در ادامه مطلب شما را با بهترین جاذبه های این شهر آشنا خواهیم کرد.

جاذبه های رامسر

۱- کاخ مرمر

بدون شک یکی از بهترین و زیباترین جاذبه‌هایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد کاخ زیبای مرمر است. ساخت آن به سال ۱۳۱۶ هجری شمسی بازمی‌گردد. این کاخ در یک باغ بسیار باشکوه و سرسبز بنا شده است. گفته شده در دوران پهلوی از این کاخ برای جلسات مهم کشور ایران استفاده می‌شد. در این مکان مجموعه‌ای از موزه وجود دارد که اطلاعات فراوانی از ایران باستان می‌دهد و گردشگران می‌توانند نصف روز را در آنجا بگذرانند.

در ورودی این موزه نخست برای هر نفر باید ورودی پرداخت نمایید و بعد همراه با راهنمای آن‌جا وارد اولین سالن یعنی موزه کاشی و سرامیک شوید. در آن‌جا تمام آثار زیبای سرامیک و کاشی از دوره اشکانی تا قاجار قابل مشاهده هستند، و شکوه و عظمتشان شما را محو تماشای خود می‌کنند.

سپس به سالن اصلی موزه مهم کاخ مرمر هدایت خواهید شد. ابتدا و قبل از هر چیزی باید با پاپوش پلاستیکی وارد محوطه شوید، تا به محیط این موزه آسیبی وارد نکنید. این مکان اتاق‌های مختلفی دارد، اتاق جلسات مربوط به دوره پهلوی، اتاق هایی دیگر هم وجود دارند که کارکنان مجرب این موزه شما را برای بازدید از آنها نیز راهنمایی می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای جامع سفر به تبریز | جاذبه های دیدنی + سوغات

 همچنین شما می‌توانید از تابلوهای نفیس، آثار هنری، میزهای مجلل و شیک و… نیز دیدن کنید و از وجود چنین آثار تاریخی لذت ببرید.

کاخ مرمر

۲- قلعه مارکوه رامسر

این قلعه نیز از دیگر جاهای دیدنی رامسر است. در واقع در دوران حکومت صفویان، تمدن و اقوام بسیار غنی و با ارزشی در شهر رامسرمی‌زیستند، دور از انتظار نیست که از آنها قلعه‌ها و دژهای محکم و مقاومی برجای بماند. مارکوه یکی از آن قلعه‌های استوار مردمان تاریخ باستان است که تاکنون سالم مانده است. در سفر به رامسر از این قلعه دیدن کنید.

قدمت قلعه به قرن ۳ تا ۸ هجری بازمی‌گردد، جنس بدنه آن از ساروج، سنگ و گچ است. در واقع این قلعه‌ در گذشته‌ها به عنوان یک دژ نظامی استفاده می‌شده که بسیار هم پرکاربرد و مقاوم بوده است.

رفتن به این مکان برای افراد مسن کمی دشوار است اما هنگام رسیدن به آنجا می‌توانید علاوه بر بافت زیبای قلعه از طبیعت و مناظر زیبای اطراف آن نیز لذت ببرید.

قلعه مارکوه

۴- جنگل دالخانی

و اما می‌رسیم به معرفی یک مکان طبیعی و دلنواز که از دیدنی های شهر رامسر است. جنگل دالخانی در جنوب این شهر قرار دارد و برای رسیدن به آن باید یک مسیر نسبتا طولانی را پشت سر بگذارید. شما در بین راه فقط از یک روستا گذر می‌کنید و بهتر است قبل از هر چیزی از پر بودن باک بنزین ماشینتان اطمینان حاصل کنید، در بین راه خبری از پمپ بنزین نیست و در صورت نیاز باید بنزین آزاد تهیه کنید، البته همه‌ی اینها به دیدن یک پدیده‌ و نعمتی خدادادی ارزشش را خواهد داشت. در هر فصلی این جنگل قابل بازدید است حتی وسط تابستان که هوا در آنجا خنک و بهاری است.

سفر به رامسر و بازدید از این جنگل بدون شک خاطرات خوشی را برایتان رقم ‌می‌زند. در هر کجای این منطقه می‌توانید چادر بزنید و هوایی پاک و بدون آلودگی را استشمام کنید. بدون شک می‌توان گفت در این جنگل بی آلایش، دوراز تمام مشکلات، شلوغی و آلودگی شهرها نفسی راحت می‌کشید. در آنجا تنها صدا و آواز پرندگان به گوش می‌رسد و درختان سبز و اسب‌های در حال چرا به چشم می‌خورند. تا چشم کار می‌کند سرسبزی و طراوت است و در آنجا زندگی معنا پیدا می‌کند.

جنگل دالخانی

شکم گردی در رامسر

یکی دیگر از اصول مهم سفر، تغذیه مناسب و سالم است. بعضی از افراد در سفر فست فود و غذاهای آماده را به همه چیز ترجیح می‌دهند اما در شهر رامسر با وجود غذاهای لذیذ و خوشمزه محلی، بدون شک انتخاب شما خوردن غذاهای خانگی این شهر خواهد بود. در بیشتر رستوران‌ها غذاهای محلی موجودند. علاوه بر تهیه کردن این غذاهای محلی از رستوران، می‌توانید به خانه‌های توریستی شهر رامسر بروید و از نزدیک شاهد پخت و پز و آماده شدن این غذاهای دریایی باشید.

 به دلیل وجود دریا در شمال کشور بیشتر غذاهای مردم آنجا دریایی هستند و از ماهی و برنج طبیعی کاشت خودشان درست می‌شوند.

شکم گردی در رامسر

کلام آخر…

شهر رامسر بسیار دیدنی و جذاب است.در این مقاله سعی کردیم تا از پیشینه آن، غذاهای خوشمزه و اماکن دیدنی بی‌نظیر آن صحبت کنیم. امیدواریم با انتخاب و سفر به رامسر، لحظات خوشی را در کنار دوستان یا خانواده داشته باشید. امیدواریم تمام اطلاعات یک سفر خوب و راحت را به شهر رامسر به شما داده باشیم.

اگر به رامسر سفر کرده‌اید لطفا نظرات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا راهنمای گردشگران دیگر باشد.

منتظر نظرات ترزشمند شما هستیم. سپنجا در تمام طول سفر همراه شما خواهد بود. در صورت بروز هر مشکل در خصوص اقامت خود، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا