بدون دسته بندی

دهکده آبی پارس کجاست؟

شهر تهران درست است که یک شهر صنعتی و شلوغ است، اما جاهای دیدنی بسیار زیادی هم دارد که می‌توانید برای تفریح و پر کردن اوقات فراغت به آنجا راهی شوید. یکی از جاهای دیدنی و تفریحی استان تهران که در کرج واقع شده، دهکده آبی پارس است. این دهکده آبی یکی از بزرگ‌ترین و بهترین پارک آبی سرپوشیده در کل خاورمیانه محسوب می‌شود و از جمله مکان‌های دیدنی و تفریحی کرج به حساب می‌آید. اگر به دنبال بهترین ورزش‌های آبی و مهیج در کرج تهران هستید این منطقه حرف ندارد.

در این دهکده آبی امکانات بسیار زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرسره‌ها، سقوط آزاد، سرعتی، سیاهچال، یو، رودخانه وحشی، محل بازی کودکان، چاله فضایی، دریاچه موج و… اشاره کرد. سالن‌های دیگری مثل سالن بدنسازی و حتی سونا و استخر نیز جزء امکانات و خدمات این قسمت هستند. در این مقاله سپنجا قصد دارد تا شما را با یک پارک آبی بی‌نظیر در تهران آشنا کند؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

معرفی دهکده آبی پارس

دهکده آبی در گرم دره قرار گرفته که تمام امکانات را برای یک روز هیجان‌انگیز برای شما آماده کرده است؛ از وسایل بازی گرفته تا سرسره‌ها و استخر که همه این خدمات صرفا جهت شادی و نشاط مراجعه کنندگان است. این پارک آبی در سال ۱۳۸۰ تأسیس شد که ظرفیت آن تا ۵۰۰۰ نفر می‌رسد و به راحتی هم می‌تواند از این ۵۰۰۰ نفر به نحو احسن پذیرایی کند.

در روزهایی که تعطیل نیست یعنی روزهای عادی ظرفیت ۲۰۰۰ نفر را پذیرش می‌کنند که حتی فکرش هم می‌تواند جذاب باشد چون با ۱۹۹۹ نفر در یک چنین مکان هیجان‌انگیزی و تجربه شادی و خنده آن هم با این همه آدم می‌تواند واقعا دلچسب و خاطره‌انگیز باشد. این دهکده اولین پارک آبی بزرگی است که در تهران و کرج احداث شده و دارای استاندارد‌های بین‌المللی است و مساحت آن به ۱۴ هزار متر مربع می‌رسد.

شما در هر زمان و هر فصلی که اراده کنید می‌توانید به این پارک آبی بروید چون محدودیت زمانی ندارد و به دلیل سرپوشیده بودن حتی در روزهای برفی و بارانی که هوا فوق‌العاده سرد است می‌توانید در این قسمت به تفریح بپردازید. آبی که در دهکده آبی پارس گرم دره کرج وجود دارد آبی زلال و شفاف است؛ طوری که حتی به دلیل ترکیبات موجود در آن تا حدودی با آب معدنی برابری می‌کند.

 

معرفی دهکده آبی پارس

اگر زمان زیادی را خواستید در این محوطه بگذرانید نگران خوراکی و غذا نباشید و نیازی نیست که غذا همراه خود به این پارک بیاورید زیرا رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگی دارد و هر چه اراده کنید می‌توانید سفارش دهید و نوش جان کنید. در طراحی این مجموعه از ساحل زیبای کیش الهام گرفته شده که جلوه‌ای خاص و بی‌نظیری دارد. در این مجموعه بانوان می‌توانند از آقایان مجزا باشند و از خدمات و امکانات این بخش به صورت جداگانه استفاده کنند.

در طراحی این دهکده در زمان ساختش از معماران حرفه‌ای کمک گرفته‌اند و با آخرین تکنولوژی روز دنیا و همچنین با استفاده از بهترین مصالح بنا شده است. این محوطه طوری طراحی و ساخته شده که هیچ‌گونه محدودیت سنی رفتن به این دهکده نباشد و هر فردی با هر سن و سالی می‌تواند به بازی و سرگرمی بپردازد.

دهکده آبی پارس کجا قرار دارد؟

دهکده آبی پارس جزء یکی از مناطق تفریحی و جذاب تهران محسوب می‌شود که به کرج بسیار نزدیک است و در ۲۲ کیلومتری اتوبان تهران به کرج و در منطقه گرم‌دره قرار گرفته که اگر از این جاده عبور کرده باشید به احتمال زیاد تابلو و ساختمان آن را از دور تماشا کرده‌اید. برای رسیدن به این منطقه می‌توانید از مسیرهای مختلفی استفاده کنید و با هر وسیله نقلیه‌ای که دوست داشتید به این منطقه سفر کنید.

دهکده آبی پارس کجاست

بلیط دهکده آبی

خدمات و تفریحاتی که در دهکده آبی وجود داند به دو سطح تقسیم می‌شوند؛ برخی از آن‌ها معمولی و برخی هم VIP هستند. همانطور که از نام VIP مشخص است نسبت به تفریحات معمولی گران‌تر به نظر می‌رسد؛ پس باید بدانید که قیمت بلیط برای این دو سطح متفاوت خواهد بود. اگر سطح معمولی را انتخاب کنید باید هزینه‌ای معادل با ۵۰ هزار تومان بپردازید تا بتوانید بلیط این بخش را تهیه کنید و در تمام روزهای هفته همین مقدار است و تغییری نمی‌کند.

اگر بخش VIP را انتخاب کنید باید بدانید که همیشه در دسترس و آماده خدمت‌رسانی نیست. هزینه خریداری بلیط در این سطح حدود ۶۰ هزار تومان است البته این مقدار برای روزهای دوشنبه، یکشنبه و سه شنبه است و آخر هفته‌ها از روز چهارشنبه تا جمعه این هزینه پرداختی کمی بیشتر می‌شود و شما باید ۶۵ هزار تومان بپردازید. آخر هفته‌ها چون افراد زیادی به این دهکده آبی می‌آیند و خیلی هم شلوغ می‌شود هزینه را کمی بیشتر می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید
آموزش اجاره آپارتمان در تهران

اگر خریداری بلیط خود را از قبل و از طریق اینترنتی انجام دهید می‌توانید از تخفیفات خوبی بهره‌مند شوید. برخی از افراد با پرداخت این هزینه فکر می‌کنند که اگر به کافه و یا رستوران بروند و هر چه سفارش دهند رایگان است، اما اینگونه نبوده و باید برای استفاده از هر کدام از خدمات هزینه‌ای جداگانه پرداخت نمایید. اگر بخواهید به صورت گروهی از این مکان تفریحی بازدید کنید تخفیفات بیشتری شامل حالتان می‌شود.

مسیر دسترسی به دهکده آبی پارس

در هر جای دنیا که باشید می‌توانید از دهکده آبی پارس دیدن کنید و در آن حسابی خوش‌بگذرانید. برای رسیدن به این پارک ابتدا باید خود را به پایتخت ایران (شهر تهران) برسانید و از آنجا به سمت کرج حرکت کنید. با انتخاب اتوبان تهران به کرج این مسیر را ادامه دهید وقتی چند کیلومتری را رانندگی کردید با تابلوهایی که در کنار جاده قرار دارند به راحتی به سمت این دهکده راهنمایی خواهید شد.

برای رسیدن به دهکده آبی پارس سه مسیر مختلف در پیش روی شما قرار می‌گیرد. اولین مسیر اینگونه است که ابتدا باید وارد جاده کرج شوید و با گذر از نفت پارس اولین ورودی را بپیچید و از سمت کندرو حرکت کنید تا به خیابان شهدا برسید و وقتی که به این خیابان رسیدید از هرکس که بپرسید مسیر را به شما نشان خواهد داد و خیلی راحت می‌توانید آن را از دور ببینید.

مسیر دوم همان مسیر اتوبان تهران به کرج است و هنگامی که وارد ۲۲ کیلومتری این اتوبان شدید و کمی جلوتر بروید تا روبه‌روی ایستگاه گرم‌دره قرار بگیرید. روبه‌روی این ایستگاه خیابان شهدا وجود دارد که انتهای این خیابان شما را قبه دهکده آبی می‌رساند. مسیر سوم هم باید از بزرگراه شهید خرازی و همچنین بزرگراه همت بگذرید تا به گرم‌دره برسید. با رسیدن به گرم‌دره خیابان شهدا را خواهید دید که باز هم شما را به مقصد می‌رساند.

مسیر دسترسی به دهکده آبی

اگر بخواهید با مترو این مسیر را بروید باید مقصد را ایستگاه ارم سبز و یا صادقه انتخاب کنید که فاصله چندانی با دهکده آبی ندارند و با کمی پیاده‌روی به مقصد می‌رسید. وقتی رسیدید نگران پارک خودروی خود نباشید زیرا این مجموعه دارای پارکینگ است. اگر قصد سفر با ماشین شخصی را ندارید می‌توانید از اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید.

قوانین پارک آبی پارس

هر منطقه و هر مکانی قواعد و قوانین خاص خود را دارد و این پارک آبی هم از این قاعده مستثنی نیست. این قوانین برای امنیت مسافران و گردشگران است، بنابراین رعایت آن‌ها تنها به نفع افراد مراجعه کننده خواهد بود. در ادامه برخی از این قواعد و قوانین را یادآور خواهیم شد:

  • درست است که دهکده آبی پارس محدودیت سنی نداشته و هر فرد می‌تواند وارد شود؛ اما ورود افراد زیر ۱۵ سال بدون همراه بزرگسال ممنوع است.
  • کودکانی که از سه سال کمتر دارند ورودشان به مجموعه آبی مجار نیست.
  • کسانی که عمل جراحی را به تازگی انجام داده‌اند، ورودشان به این مجموعه آبی امکان‌پذیر نخواهد بود.
  • در هر محدوده سنی که باشید اگر وزنتان بیش از ۱۲۰ کیلوگرم باشد اجازه استفاده از سرسره و برخی از وسایل آبی را نخواهید داشت.
  • افرادی که دچار بیماری پوستی، عصبی و قلبی هستند به هیچ وجه به چنین جایی نیایند زیرا ورود چنین افرادی ممنوع اعلام شده است و مجاز نیست.
  • به همراه داشتن برخی وسایل مثل هندزفری، دوربین عکاسی، هر گونه زیورآلات از جمله طلا، خوراکی، اسپری، چاقو و… ممنوع اعلام شده و اگر چنین وسایلی همراهتان باشد قبل از ورود باید به نگهبانی بخش آبی تحویل دهید و سپس وارد شوید.

امکانات و خدمات دهکده آبی پارس

دهکده آبی پارس یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری در شهر کرج محسوب می‌شود و دارای دو سطح کلی به نام‌های معمولی و VIP است که مرکز خرید و رستوران‌ها و حتی سرسره‌ها و استخر هم در آن فعالیت دارند. مهم‌ترین قسمت پرطرفدار این مجموعه پارک آبی آن است که خدمات متنوعی در آن رائه می‌شود. این خدمات شامل دریاچه موج، سقوط آزاد، سرسره‌ها پیچشی، رودخانه خروشان، چاله فضایی، سرسره‌های سرعتی، زمین بازی برای کودکان، سیاه چال و… هستند.

یکی از بخش‌های منحصر به فرد و ویژه دهکده آبی، بخش وی آی پی است و همه افراد قادر به استفاده از این بخش نیستند و تنها افراد خصوصی می‌توانند از خدمات این بخش برخوردار شوند. از جمله این امکانات می‌توان به سالن بدنسازی، سونا خشک، استخر، سونا بخار، اتاق برف و جکوزی اشاره کرد. شاید با خود فکر کنید چه افراد خاصی می‌توانند از این بخش اسفاده کنند؟ در جواب باید گفت که تنها با پرداخت هزینه‌ای اندک شما هم قادر خواهید بود تا از امکانات این بخش استفاده کنید و لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با تاریخچه کله پاچه لذیذترین غذای ایرانی

امکانات و خدمات

مطالب مرتبط: معروف‌ترین پارک های آبی ایران برای تعطیلات

سونا خشک

سونا خشک همانطور که قبلا هم ذکر شد جزء خدمات VIP هستند و یک اتاقی با پوشش چوبی است که گرما از خود تولید می‌کند. این گرما کنترل شده است و تقریبا آن را روی ۷۰ درجه سانتی گراد می‌گذارند. افرادی که در این محیط قرار می‌گیرند از خواص درمانی آن بهره می‌برند؛ این خواص و مزایا شامل کاهش دردهای مفصلی، بالا بردن گردش خون، باز شدن منافذ پوست، تسکین دردهای روماتسمی، درمان بیماری‌های پوستی و همچنین دفع سموم پوستی هستند.

اتاق برف

اتاق برف یکی دیگر از جاذبه‌ها و تفریحات در دهکده آبی پارس است که به تازگی به بخش VIP افزوده شده و طرفداران بسیاری هم دارد. براساس تحقیقاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از حوضچه‌های آب سرد آسیب و ضررهای بسیار بدی به بدن افراد وارد می‌کنند به همین دلیل تصمیم گرفتند تا به جای این حوضچه‌ها از اتاق برف استفاده شود.

این اتاق برف در دمای ۱۴- درجه سانتی‌ گراد تنظیم شده و نه تنها مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند بلکه برای بدن بسیار مفید است. از مزایای این اتاق برف می‌توان به کاهش وزن، افزایش هوشیاری، بهبود خواب، بهبود گردش خون، کاهش استرس، ریکاوری بدن پس از چربی سوزی، بالا رفتن ایمنی بدن و… اشاره کرد.

اتاق برف

سونا بخار

سونا خشک با سونا بخار تقریبا شبیه به هم هستند و تنها یک تفاوت دارند که آن هم دمای آن‌هاست. دمای موجود در سونا بخار طوری تنظیم شده که از ۵۰ درجه سانتی گراد بیشتر نخواهد شد. همینطور که از نام سونا بخار مشخص است در داخل آن بخار وجود دارد و دارای مزایای منحصر به فردی است و این مزایا شامل بهبود عملکرد عروق خونی بدن، برونشیت، درمان استرس، بهبود تنگی نفس، بالابردن سطح انعطاف‌پذیری مفاصل، لارنژیت، سونوزیت، رفع کسالت و… هستند.

مطالعه آزاد: سفر یک روزه اطراف تهران

جکوزی

جکوزی یکی دیگر از خدمات تفریحی بخش وی آی پی است که این قسمت هم برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. جکوزی یک حوضچه کوچکی است که روی دیوارهای آن لوله‌هایی وجود دارد که آب را با فشار و سرعت زیاد به درون حوضچه هدایت می‌کنند؛ این فشار و سرعت توسط برخی از پمپ‌ها صورت می‌گیرد. این بخش هم برای درمان دردهای استخوانی، عضلانی و مفاصل کاربرد دارد.

مرکز خرید

در دهکده آبی پارس علاوه بر تفریح می‌توانید خرید هم کنید و پس از یک تفریح آبی هیجان‌انگیز برای گردش و خریدی به سمت مرکز خرید بروید و لذت قدم زدن در آن را ببرید. در این مجموعه می‌توانید انواع لباس‌ها و خوراکی‌ها را خریداری کنید و حتی خشکشویی و شهربازی هم در این مرکز خرید خواهید دید. البته رستوران و کافه هم در مرکز خرید برای مسافران و گردشگران برقرار هستند و در یک تایم زمانی خاصی سرویس‌دهی می‌کنند.

مرکز خرید

ساعات کاری و سانس‌های مجموعه تفریحی پارس

قبل از رفتن به دهکده آبی پارس حتما با دفتر تماس بگیرید و از ساعات کاری و سانس‌های آن اطمینان حاصل کنید هر چند که این مجموعه هر روز باز بوده و آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند به جز روز شنبه؛ چون شنبه‌ها هر هفته روز تعطیلی این مجموعه است. سانس بانوان از ساعت ۹ صبح تا ۵ غروب تنها در روز‌های سه‌شنبه، یک‌شنبه و پنج‌شنبه است.

سانس آقایان هم یک‌شنبه و دوشنبه از ساعت ۵ غروب شروع می‌شود تا ۱۲ شب و روز چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب برای آقایان برقرار است. روزهای پنج‌شنبه هم از ساعت ۶ غروب تا ۱ بامداد سانس مخصوص آقایان است. روز جمعه هم می‌توانید با هماهنگی‌های لازم از خدمات و امکانات این مجموعه بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

در این مقاله از سپنجا با دهکده آبی پارس آشنا شدید و دانستید که به عنوان یکی از مکان‌های تفریحی شهر تهران و کرج شناخته می‌شود و هر ساله عده زیادی از افراد برای تفریح و تجربه لحظات هیجان‌انگیز این مجموعه راهی سفر می‌شوند. بیشترین زمانی که افراد به دهکده آبی مراجعه می‌کنند فصل‌های گرم سال مثل تابستان و بهار است و در کنار گرمای هوا، خنکی این آب می‌تواند لذت‌بخش باشد و روزی سرشار از هیجان و نشاط را برایتان رقم بزند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا