دیدنی های گلستان

محبوب ترین جاهای دیدنی علی آباد کتول

علی آباد کتول، یکی از شهرهای زیبای استان سرسبز و خوش آب و هوای گلستان است! این شهر که جزو خوش آب و هواترین و معتدل ترین شهرهای استان گلستان محسوب می‌شود، مکان های دیدنی و جاذبه های فراوانی دارد که گردشگران بواسطه ی آن ها به سمت این شهر حرکت می‌کنند.

امروز با سایت رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا در مورد آبشار چلم زرین گل، ذخیره گاه جنگلی افراتخته، آبشار آلامن، آبشار چه جا، موزه مردم شناسی علی آباد، آبشار چلی، آبشارهای شیرآباد و آبشار کبودوال که جزو برترین جاهای دیدنی علی آباد کتول هستند، بیشتر صحبت کنیم!

فهرست مطالب مخفی کردن
1 علی آباد کتول کجاست؟ (آدرس علی آباد کتول)

علی آباد کتول کجاست؟ (آدرس علی آباد کتول)

علی آباد کتول که سومین شهر پرجمعیت استان از لحاظ جمعیت است، با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری خود، جزو زیباترین و بهترین جاهای دیدنی استان گلستان است!

اگر دوست دارید که به این شهر سفر کنید و به دنبال آدرس علی آباد کتول هستید، باید بدانید که این شهر در استان گلستان نزدیک شهر گرگان،مرکز استان قرار دارد.

برای سفر به علی آباد کتول اگر دوست دارید که به صورت زمینی سفر کنید، باید فاصله شهر خود را به سمت این شهر در شمال کشور رانندگی کنید و یا با یک بلیط هواپیما به گرگان سفر کنید و از آنجا با یک سواری و یا ماشین به راحتی خود را به این شهر سرسبز برسانید!

در جدول زیر به صورت خلاصه می‌توانید، فاصله این شهر را از مهم ترین شهرهای ایران ببینید:

فاصله علی آباد کتول تا تهران۴۲۸ کیلومتر
فاصله علی آباد کتول تا مشهد۵۲۸ کیلومتر
فاصله علی آباد کتول تا گرگان۴۴ کیلومتر
فاصله علی آباد کتول تا ساری۱۷۶ کیلومتر

مطلب زیر را در راستای سفرتان به گرگان از دست ندهید:

آبشار چلم زرین گل، یکی از زیباترین جاهای دیدنی علی آباد کتول

از جاهای دیدنی علی آباد کتول اگر قصد سفر به شهر علی آباد کتول را دارید، حتما در برنامه ی سفر خود بازدید از این آبشار یعنی آبشار چلم زرین گل را قرار دهید تا پشیمان نشوید!

این آبشار که به صورت پلکانی در ۵ مرحله از صخره های عمودی به پایین می‌ریزد، جذابیت خاصی را دارد که همیشه در کنار آن افرادی را در حال استراحت مشاهده می‌کنید!

آبشارهای علی آباد کتول

در پایین این آبشار یک حوضچه کوچک قرار گرفته است که افرادی برای آب تنی به آن می‌روند! شاید می‌پرسید که آبشار چلم زرین کجاست و تا علی آباد کتول چقدر فاصله دارد؟

روستای زرین گل که در آن این آبشار ۵ طبقه قرار دارد، در ده کیلومتری شهرستان علی آباد کتول قرار دارد و فاصله ی بسیار کمی از نظر زمانی با این شهر دارد!!

اگر به این آبشار زیبا سر نزنید، حتما متوجه خواهید شد که ضرر بزرگی کرده اید! این آبشار در هر فصل سال دیدنی است و جذابیت خاص خود را حفظ می‌کند، فقط کافی است که سوار یک ماشین سواری یا ماشین شخصی خود بشوید و با دوستان یا همسفران خود به این روستا و آبشار یک سر بزنید! آیا تا بحال این آبشار زیبا را از نزدیک دیده اید؟

ذخیره گاه جنگلی افراتخته چیست؟ چرا باید آن را ببینید؟

ذخیره گاه جنگلی افراتخته یکی از جاهای دیدنی علی آباد کتول!این ذخیره گاه که تا شهر گرگان فاصله ای در حدود ۶۰ کیلومتر دارد، با درختان سوزنی خود از جاهای دیدنی علی آباد کتول است که باید به آن سر بزنید! اگر شما هم جزو عاشقان طبیعت باشید، دیدن افراتخته می‌تواند برای شما وجد آور باشد.

هنگام بازدید از این ذخیره گاه احتمالا شما هم فرد یا افرادی را در حال تحقیق و مطالعه ببینید! دلیل این امر وجود درختان با گونه های کمیاب و نایاب در این قسمت است که باعث جذب این افراد شده است! اگر دوست دارید که درختانی با نژادی نادر را از نزدیک ببینید، حتما در برنامه ی سفر خود به این شهر زیبا بازدید از این مکان دیدنی را در برنامه خود قرار دهید!

آبشار آلامن کجاست؟ آبشاری برای عاشقان صخره نوردی و طبیعت

آبشار آلامن که بیشتر افراد آن را با آبشار اوترنه می‌شناسند، یک آبشار زیبا و دیدنی در استان گلستان و ازجاهای دیدنی علی آباد کتول

است که بسیار جذاب و دیدنی است!

این آبشار ۷ متری برای کسانی که علاقه مند به صخره نوردی و ورزش های در این زمینه هستند، بسیار جذاب است چرا که می‌توانند با کمک ابزارهایی که وجود دارد از این آبشار زیبا بالا بروند.

البته اگر صخره نوردی را دوست ندارید و یا از ارتفاع می‌ترسید، می‌توانید در حوضچه ی کوچک باعمق ۱ متر این آبشار تنی به آب بزنید. این آبشار در یک روستای دیدنی و زیبا به نام آلامن قرار گرفته است که در کنار جاده ی فاضل آباد به سمت محمد آباد قرار گرفته است.

اگر افرادی را می‌شناسید که فامیل آن ها، دیلم، دیلم کتونی، دوستی دیلمی و حسینی است، به احتمال زیاد اهل آلامن هستند.

 

آبشار آلامن از دیدنی های علی آباد کتول

اگر دوست دارید که در کنار استراحت و گرفتن انرژی دوباره در سفر خود، یک ورزش پرهیجان را تجربه کنید و یا تنی به آب بزنید، می‌توانید به آبشار ۷ متری آلامن یا اوترنه سر بزنید. آیا تابحال این آبشار زیبا را از نزدیک دیده اید و یا چیزی در مورد آن شنیده بودید؟

آبشار چه جا از جاهای دیدنی علی آباد کتول، برای علاقه مندان به طبیعت

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری علی آباد کتول که باعث شده است، افراد زیادی ساک خود را ببندند و به سمت این شهر زیبا سفر کنند، آبشار چه جا است!

این آبشار که در منطقه ای با همین نام قرار گرفته است، یک آبشار دیدنی و جذاب است که در همه ی ایام سال، مسافران را به سمت خود می‌کشاند تا به آن ها احساس تازگی و نشاط بدهد.

منطقه چه جا که این آبشار در آن قرار دارد، یکی از دیدنی ترین بخش های شهرستان علی آباد کتول است که برای رفتن به آن کافی است که از ده محمد آباد بگذرید!

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به گرگان، پایتخت جگرکی‌های ایران

در جنوب این روستا یک جاده ی نسبتا پرپیچ و خم قرار دارد که مردم محلی آن را ته کوه تل می‌نامند! بعد از گذشتن از این جاده به یک ییلاق سرسبز و خوش آب و هوا می‌رسید که همان چه جای افسانه ای است.

آبشار چه جا در علی آباد کتول

هنگامی که وارد چه جا شوید، با یک گورستان قدیمی و نسبتا تاریخی مواجه می شوید که مردم مردگان خود را در آن دفن می کنند.

بعد از گذشتن از این آرامگاه که برای شما تاریخچه ای از این دیار قدیمی را به یاد می آورد، با یک جاذبه ی کم نظیر با نام آبشار چه جا برخورد می کنید! آیا تا بحال این آبشار چه جا را از نزدیک دیده اید؟

موزه مردم شناسی علی آباد، مکانی برای آشنایی بیشتر با مردمان این دیار

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که دوست دارند در هنگام سفر با آداب و رسوم، فرهنگ و صنایع دستی یک منطقه آشنا شوند، کافی است که در سفر خود به علی آباد کتول، یکی ازجاهای دیدنی علی آباد کتول یعنی موزه مردم شناسی علی آباد را فراموش نکنید!

این موضوع که به عنوان یک نماد و مکان برای شناخت مردمان علی آباد کتول شناخته می شود، به شما کمک می کند که با مردم این شهر بیشتر آشنا شوید.

در این موضوع می توانید با فرهنگ های مختلف مردمان این دیار برای عروسی، پوشش و مراسمات شب نشینی بیشتر آشنا شوید!

اگر دوست دارید که سفر شما با مردمان خون گرم این شهر به یادماندنی تر باشد، حتما در برنامه ی سفر خود برای بازدید از جاهای دیدنی علی آباد کتول، این موزه زیبا را فراموش نکنید.

آبشار چلی و آب و هوای بی نظیرش، میزبان شما در علی آباد کتول هستند!

یکی دیگر از جاهای دیدنی علی آباد کتول که دیدن آن از نزدیک خالی از لطف نیست، آبشار زیبا و دیدنی چلی است! این آبشار که به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای ایران شناخته می شود در شهرستان علی آباد کتول و روستای چلی سفلی قرار می گیرد!

در واقع در این منطقه دو روستا با نام چلی وجود دارد که یکی از آن ها چلی علیا (بالا چلی) و دیگری چلی سفلی (پایین چلی) است.

آبشار چلی از محبوب ترین جاهای دیدنی علی آباد کتول

برای دیدن این آبشار زیبا و مرتفع، باید از یک جاده ی خاکی که در پایین روستا قرار دارد، عبور کنید. شاید می پرسید که چرا به این آبشار، بشار مرتفع می گوییم؟

دلیل این موضوع ساده است چرا که ارتفاع ۶۰ متری این آبشار باعث این نام گذاری شده است. اگر در یک سفر تابستانه به شمال ایران، به دنبال یک مکان خنک می گردید، علی آباد کتول و این آبشار بی نظیرش، گزینه ی عالی برای شما هستند.

آبشارهای شیرآباد، جلوه ی تازه و بدیع از استان زیبای گلستان

در شهرستان علی آباد کتول و استان گلستان، هر نقطه یک زیبایی است و هرکسی که بتواند این زیبایی ها را ببیند، می تواند نهایت لذت را از سفر خود ببرد!

برای دیدن جاهای دیدنی علی آباد کتول اگر فرصت دارید و یا در حال برنامه ریزی هستید، بهتر است که بازدید از آبشارهای شیرآباد که جزو معروف ترین آبشارهای این شهر هستند را در اولویت قرار دهید.

در کنار جنگل های انبوه، کوهستان های مرتفع، رودخانه های خروشان، دریاچه های زیبا و دست نخورده و …، این آبشارها خودنمایی دیگری می کنند و هر مسافری را از گوشه و کنار به سمت خود می کشانند.

فرقی نمی کند که طبیعت گرد یا گردشگر باشید، این شهر برای شما بسیار دیدنی است و بدون شک از نزدیک دیدن آن برای شما خالی از لطف نیست.

مجموعه آبشارهای شیرآباد کجاست؟ (آدرس آبشارهای شیرآباد)

اگر دوست دارید که از سفر به علی آباد کتول، یک حسرت بزرگ و فراموش نشدنی برای شما باقی نماند، حتما برای خود این موضوع را در نظر بگیرید که به دیدن این مجموعه از آبشارها بروید. برای دیدن این آبشارها کافی است که بعد از رسیدن به روستای شیرآباد، دو کیلومتر دیگر به مسیر خود ادامه دهید تا به این آبشارها برسید.

در نظر داشته باشید که قبل از ورود به این مجموعه، اگر با خودروی شخصی خود سفر می کنید، می توانید آن را در یک پارکینگ قرار دهید و سپس کمی پیاده روی کنید. این آبشار به شما ثابت خواهد کرد که دیدنی های علی آباد کتول، تمام نشدنی هستند و هرکدام دارای یک جلوه ی بی نظیر در ذهن شما هستند.

این مجموعه آبشار که مادر طبیعت ان را به صورت پلکانی خلق کرده است، فاصله ی زیادی باهم ندارند و به راحتی می توانید برای دیدن هر آبشار، کمی پیاده روی کنید.

 

تعداد آبشارهای شیرآباد چقدر است؟

به صورت کلی مجموع آبشارهای شیرآباد ۷ عدد است که شامل آبشارهای کوچک و بزرگ است. در مسیر این آبشارها شاهد جنگل های انبوه و زیبایی خواهید بود که در کنار این آبشارها خودی نشان می دهند.

اگر از ورودی مجموعه شروع به پیاده روی کنید، حدودا باید ۲۰ دقیقه در جنگل پیاده روی کنید تا جلوه نمایی از آبشار اول قابل مشاهده باشد.

این آبشار به علت فاصله ی نزدیکش با ورودی مجموعه معمولا همیشه شلوغ است و افراد زیادی دور آن هستند! اگر دوست دارید که در یک مکان خلوت تر بنشینید و این زیبایی را مشاهده می کنید، می توانید کمی بیشتر پیاده روی کنید تا به آبشار دوم برسید. به مراتب هرچقدر که به آبشارهای بالاتر بروید، جمعیت کمتری را در آنجا خواهید دید.

در مجموعه آبشارهای شیرآباد چه تفریحاتی می توانم بکنم؟

اگر دوست ندارید که تنها بنشینید و زیبایی های این آبشار را ببینید و دلتان کمی هیجان می خواهد، این مجموعه آبشار بی نظیر بازهم در صدر لیست جاهای دیدنی علی آباد کتول قرار دارند!

تفریحات رایج نسبتا زیادی در این منطقه و قسمت وجود دارند که توسط خود مردم باب شده اند و همه هم از آن لذت می برند!

از جمله تفریحات رایج در این منطقه عکاسی است! عکاسان به دنبال ثبت لحظه های ناب هستند و شاید هیچ آبشاری را در استان گلستان مانند این آبشارها پیدا نکنند که زیبایی آن ها، جلابخش جان و روح باشد.

این منطقه مملو از لحظات و فرصت های عکاسی بی شماری است که اگر یک عکاس باشید، ساعت ها شما را سرگرم خواهد کرد.

همچنین شنا و آب تنی برای آن دسته از کسانی که از هر فرصتی برای شیرجه زدن در آب استفاده می کنند، می تواند جذاب باشد! شما می توانید خیلی راحت لباس های اضافه خود را از تن بکنید و به درون آب شیرجه بزنید.

اگر دوست ندارید که مانند کسانی که این فرصت را از دست داده اند، پشیمان نشوید، حتما لباس اضافه با خود بردارید و در مکان مناسب خود را به آب بیندازید!

آبشارهای شیرآباد

شاید فکر کردید که تمام شد و تنها عکاسی و آب تنی را می شود در این مجموعه آبشار تجربه کرد! اگر اینطوری فکر می کنید، باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید.

اگر عاشق صخره نوردی و فرود از ارتفاع هستید، بازهم این مجموعه از آبشارها برای شما جذاب است! در واقع این بخش از جاهای دیدنی علی آباد کتول برای شما همه فن حریف است و تمام افراد با هر سلیقه ای را به سمت خود جذاب می کند.

این مطلب را هم بخوانید
بندر ترکمن، یکی از شهرهای تماشایی گلستان

البته ممکن است که هیچ کدام از این تفریحات را دوست نداشته باشید و علاقه مند باشید که در فضای باز موسیقی دلنوازی را بشنوید!

در جای جای این منطقه، افراد و گروه هایی را می بینید که به صورت دسته جمعی نشسته اند و باهم آواز می خوانند. شما هم می توانید به آن ها ملحق شوید و تجربه ی دلنشینی داشته باشید. به نظر شما چه تفریحات دیگری در این منطقه رایج است؟

غار دیو سپید در کجاست؟

در دل مجموعه آبشارهای شیرآباد، برای کسانی که کمی پیاده روی سخت را به جان خود می خرند، یک آبشار زیبا به نام غار دیو سپید وجود دارد.

این آبشار که در بین آبشارهای مختلف شیرآباد خود را نشان می دهد، یک آبشار جذاب و بی نظیر است که داستان آن در بین گردشگران مشهور است! البته این موضوع که کودکان خود را به این غار نبرید، یک شوخی بود.

غار دیو سپید که طول ۲۳۵ متری دارد، در بخش هایی بسیار تاریک می شود، به همین دلیل توصیه می کنیم که برای بازدید از این قسمت حتما با خود هدلایت به همراه داشته باشید تا نور کافی را در تمام مسیر داشته باشید.

البته در نظر بگیرید که تجهیزات حرفه ای غار نوردی برای بازدید از این غار به کار شما نمی آید.

غار شیرآباد

بهترین زمان برای دیدن آبشارهای شیرآباد

اگر به دنبال بهترین فصل سفر به آبشارهای شیرآباد هستید، باید طبق تجربیات مسافران به شما بگوییم که می توانید در تمام ایام سال به این منطقه سفر کنید، اما بهترین زمانی که می توانید برای سفر در نظر بگیرید ابتدای فرودین تا اواسط خرداد است. آیا شما هم تجربه ای برای سفر به این منطقه داشته

در آخر توصیه می کنیم که برای بهره مند شدن از زیبایی این منطقه در آسایش و سکوت، حتما سعی کنید که در روزهای وسط هفته و غیرتعطیل برای بازدید از این مجموعه مراجعه کنید. مجموعه آبشارهای شیرآباد در روزهای تعطیل و آخر هفته معمولا میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر و افراد محلی است.یکی از جاهای دیدنی علی آباد کتول است.

آبشار کبودوال، مکانی که در آن آب بر روی مخملی سبز می رقصد!

احتمالا شما هم نام آبشار کبودوال را شنیده اید! آبشاری که به واسطه جنگل و سد بلندش معروف است! البته شاید برای شما تعداد پله های کبودوال یک سوال مهم باشد و یا حتی می خواهید بدانید که معنی کبودوال چیست؟!

در ادامه به این می پردازیم که آبشار کبودوال که جزوجاهای دیدنی علی آباد کتول است.

، دقیقا چجور مکانی است و چرا باید به آن سر بزنید. این آبشار آخرین جاذبه ی گردشگری علی آباد کتول است که با هم بررسی می کنیم.

کبودال آبشار تمام خزه ای کجای استان گلستان است؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آبشار تمام خزه ای استان گلستان کجاست؟ این آبشار که خود مجموعه ای از آبشارهای بزرگ و کوچک است، شامل چشمه سارهای فراوانی است که بر زیبایی آن می افزاید!

اگر دوست دارید که یک طبیعت محسور کننده و دیدنی را از نزدیک ببینید، بهتر است که سوار ماشین شوید و تا ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی آباد کتول حرکت کنید!

آبشار کبودوال از مهمترین جاهای دیدنی علی آباد کتول

 

جاهای دیدنی علی آباد کتول در مسیر با جنگل و دامنه کوه هارون مواجه می شوید که خاص بودن مقصد را به رخ شما می کشند! بعد از گذشتن از این مسیر با یک سرچشمه آبشار مواجه می شوید که حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد و سراسر با خزه پوشیده شده است!

جالب است بدانید که مجموعه آبشار کبودوال در یک منطقه ۵۵۰ متری قرار گرفته است.

چه ویژگی های باعث شده است که آبشار کبدوال خاص باشد؟

شاید برای شما هم این موضوع پیش آمده است که چه چیزی در این جاذبه ی گردشگری علی آباد کتول قرار دارد که آن را جزو بهترین جاهای دیدنی علی آباد کتول کرده است؟

خزه ای بودن یکی از مهم ترین و خاص ترین ویژگی های این آبشار است! همچنین کیفیت آب، پوشیده بودن از گیاهان ویژه بومی و … هم جزو دیگر ویژگی های این آبشار و منطقه ۵۵۰ متری آن است.

اگر کمی به آب این آبشار دقت کنید، متوجه زلالی و شفاف بودن آن می شوید که دلیل آن هم عبور آن از سنگ های مختلف و صافی طبیعی است.

در نزدیکی همین آبشار، سدی با همین نام وجود دارد که آب مورد نیاز این منطفه را تامین می کند و ظرفیتی در حدود ۱۷ میلیون متر مکعب دارد. آیا تا بحال این سد را از نزدیک دیده اید؟

آبشارهای زیاد کبودوال در استان گلستان

کبودوال به چه معناست؟

جاهای دیدنی علی آباد کتول این بهشت بی بدیل جاهای دیدنی فراوانی دارد که از جمله آن ها همین آبشار کبودال است، که بهتر است معنی آن را بدانید. البته قبل از آن توضیح مختصری در رابطه با معنی نام علی آباد کتول می دهیم!

کتول در لغت به معنای مجموعه ای از آبادی هاست که یکی از آن ها، همین روستای کبودوال است! کبودوال هم خود به معنای جوی یا نهر آبی رنگ است که از روی ویژگی های منحصر به فرد همین منطقه استخراج شده است! آیا دوست دارید که این روستای زیبا را از نزدیک ببینید و آن را مشاهده کنید؟

سخن آخر

تا اینجای کار حدود ۸ مورد از جاهای دیدنی علی آباد کتول را به شما معرفی کرده ایم!

حال نوبت شماست که تجربیات خود را راجع به این مکان ها و یا دیگر جاذبه های گردشگری این منطفه از استان سرسبز گلستان با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند، به اشتراک بگذارید.  این کار سبب می شود که تجربیات شما از سفر به این منطقه با اطلاعاتی واقعی ترکیب شود!

همچنین در نظر داشته باشید که اگر قصد سفر کردن به این منطقه را دارید، بهتر است بجای ماندن در یک هتل، اقدام به رزرو و اجاره ویلا در علی آباد کتول کنید! این کار باعث می شود که خیلی بهتر از سفر خود لذت ببرید و آزادی های بیشتری داشته باشید. اگر در این زمینه سوالی دارید، می توانید با کارشناسان بخش پشتیبانی سپنجا تماس بگیرید.

سپنجا این امکان را به شما می دهد تا در کوتاهترین زمان، محل اقامت ایده آلتان را در شهر علی آباد کتول پیدا کنید! تنها کافی است اقامتگاه های این شهر را مشاهده کنید. در سایت متوجه خواهید شد می توانید اقامتگاه ها را براساس، قیمت، تعداد اتاق، نوع اقامتگاه و … در دسته بندی های مختلف قرار دهید.

به همین دلیل است که می گوییم در کوتاهترین زمان نگرانی های محل اقامت در سفر را با سامانه سپنجا دور بریزید! اکنون آماده بازدید از جاهای دیدنی علی آباد کتول هستید؟ منتظر چه هستید! کوله بارتان را ببندید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا