دیدنی های مشهد

جاهای دیدنی شاندیز ، از جاذبه های طبیعی تا تفریحی و تاریخی

جاهای دیدنی شاندیز ، از جاذبه های طبیعی تا تفریحی و تاریخی

جاهای دیدنی شاندیز ، از جاذبه های طبیعی تا تفریحی و تاریخی

یکی از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشورمان شهر مشهد است. سالانه میلیون ها نفر از سراسر ایران به این شهر سفر می کنند. علاوه بر وجود مقدس امام رضا(ع) در این شهر، دیدنی های فوق العاده اش سبب جذب مردم به مشهد شده است.

محبوبیت مشهد مختص دیروز و امروز نیست؛ بلکه از زمان های بسیار قدیم همیشه در بین گردشگران داخلی و خارجی پرطرفدار بوده است. اگر سری به مشهد زده باشید، می دانید که یکی از بهترین تفریحات مردم شهر طرقبه و شاندیز است. در این مقاله می خواهیم جاهای دیدنی شاندیز را معرفی کنیم، تا لذت واقعی در سفر به مشهد را معنا کنید. با سامانه رزرو و اجاره خانه مبله، ویلا، اقامتکاه بومگردی، سوئیت و … سپنجا همراه باشید.

شاندیز مشهد را چقدر می شناسید؟

شاندیز شهرستانی که در نزدیکی مشهد واقع شده است و نام های قدیمی آن شاه دژ و شاه دیز بوده است. شاندیز یکی از پر طرفدارترین جاهای دیدنی مشهد است.جمعیت این شهرستان تنها ۱۴ هزار نفر است.اگر بخواهیم یک معرفی کوتاهی از شاندیز داشته باشیم، باید بگوییم که این شهرستان در واقع دره ای است که از آب و هوای فوق العاده برخوردار است و پوشش گیاهی بسیار زیبایی در آن وجود دارد.

طبیعت شاندیز بسیار با صفا است و مردم مشهد اغلب اوقات فراغتشان در آنجا می گذرانند. یکی دیگر از دلایلی که سبب محبوبیت شاندیز در بین مردم مشهد شده است، رودخانه های زیاد این منطقه است. رودخانه های پرآبی مانند مج، مایان، زشک، مغان، دهبار، جاغرق، کنگ و … است که جریان دارند.

شاندیز در ۱۲ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است و اگر عازم شهر مشهد هستید، باید بدانید در فاصله بسیار کمی از جاهای دیدنی شاندیز قرار دارید.

شهر گناباد

پدیده شاندیز مشهد
پدیده شاندیز مشهد

بهترین زمان بازدید از شاندیز کی است؟

شاندیز دارای آب و هوای معتدلی است و از پوشش گیاهی بسیار غنی ای برخوردار است. وجود رودخانه های پر آب که پیش از این اشاره کردیم، در ایجاد آب و هوای فوق العاده این منطقه بی تاثیر نبوده است.

در هر صورت شاندیز هم مانند هر مکان دیدنی دیگری، دارای بهترین زمان سفر می باشد. از اوایل فصل بهار تا اواسط تابستان از بهترین زمان های بازدید از شاندیز است. آب و هوای شاندیز نسبت به مشهد خنک تر است، از این رو در تابستان اذیت نخواهید شد. از سفر به شاندیز در فصل زمستان خودداری کنید؛ چرا که سرمای هوا اجازه نمی دهد تا نهایت استفاده را از جاهای دیدنی شاندیز ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
لیستی از بهترین غذاهای شیرازی + عکس

جاهای دیدنی شاندیز

طبیعت شاندیز به خودی خود برای ساختن یک روز فوق العاده در کنار خانواده، کافی می باشد. در کنار نباید از دیگر جاهای دیدنی شاندیز غافل شوید. برخی از جاذبه ها را در ادامه معرفی شده اند:

“شتر سنگ” دیدنی با قدمت

یکی از مهم ترین دیدنی های شاندیز سنگ نگاره “شتر سنگ” است. این سنگ نگاره در نزدیکی روستای بید قرار گرفته است و از سنگ های بزرگی تشکیل شده است که روی آن نقاشی هایی از حیوانات گاو، شیر، بزکوهی و … وجود دارد. قدمت این جاذبه مربوط به زمان نوسنگی است و عمری چندهزار ساله دارد.

روستای ابرده، طبیعت خوش آب و هوا

در مسیر روستای زشک، به روستای ابرده بالا می رسید که فضای بسیار خوبی را برای گردشگران به وجود آورده است. این روستا در ۴ کیلومتری شاندیز قرار دارد و اگر به از مشهد می روید، راه زیادی در پیش ندارید. بسیاری از گردشگران برای گذراندن اوقاتی خوش در دل طبیعت به آنجا می روند.

طبیعت روستای ابرده شاندیز
طبیعت روستای ابرده شاندیز

درخت چنار کهن، از قدیمی ترین های شاندیز

آیا دیدن درختی با عمر بسیار زیاد در دل طبیعت شما را به وجد می آورد؟ اگر پاسختان بله است، درخت چنار کهن را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید. این درخت دارای عمری به اندازه بیش از ۲۷۰۰ سال است و قدیمی ترین پوشش گیاهی شهرستان شاندیز به شمار می آید. این درخت در مرکز شاندیز قرار گرفته است.

اقامت در ویلا در شاندیز

خرید سوغاتی های شاندیز

خرید سوغاتی شاید جزو جاهای دیدنی شاندیز نباشد، اما قطعا یکی از بخش های لذت بخش سفرتان است. از مهمترین اجناسی که به عنوان سوغاتی می توانید از شهرستان بگیرید، صنایع دستی و به خصوص پوستین دوزی است. از جمله دیگر صنایع دستی می توان به گلیم بافی، فیروزه تراشی، نمد بافی، ارغوان بافی و سنگ تراشی استفاده کرد.

خرید سوغات شاندیز
خرید سوغات شاندیز

رستوران های شاندیز

اگر تجربه رفتن به طرقبه و شاندیز مشهد را داشته باشید، می دانید این دو منطقه یکی از مهم ترین مکان ها برای شکم دوستان است. رستوران ها و تالار های بسیار زیادی در جاده رسیدن به طرقبه و شاندیز وجود دارد که هر کدام به شکلی کاملا منحصر بفرد پذیرای شما هستند. پیشنهاد می کنیم، تحت هیچ شرایطی غذاها و رستوران های شاندیز را از دست ندهید.

شهر طربقه

آیا می دانستید که مهم ترین نماد شهرستان شاندیز، یک غذا است؟ آن هم غذای خوشمزه شیشلیک است. مطمئن باشید که اگر یک بار شیشلیک شاندیز را امتحان کنید، محال است طعم خوب آن از زیر زبانتان خارج شود. شیشیک از ۶ تکه گوشت گوسفند در قسمت دنده های آن تشکیل شده که دارای طرز پخت خاصی است و حتی شهرت جهانی دارد.

این مطلب را هم بخوانید
ماجراجویی در جزیره کیش
رستوران های شاندیز مشهد
رستوران های شاندیز مشهد

اقامت در مشهد

اگر می خواهید تمام و کمال از جاهای دیدنی شاندیز، بهره مند شوید خوب است ۲ یا ۳ روز از سفرتان را به این شهرستان اختصاص دهید. به این منظور بهتر است در شهر مشهد اقامت کنید. در کنار بازدید از دیدنی های شهر مشهد می توانید طرقبه و شاندیز آن هم در برنامه تان بگنجانید. اگر به دنبال اقامتگاه مقرون به صرفه با امکانات خوب هستید، می توانید از سامانه سپنجا کمک بگیرید.

سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در کوتاهترین زمان، محل اقامت ایده آلتان را پیدا کنید. معمولا محل اقامت یکی از مهمترین دغدغه های هر سفری است و ایرانی ها، این موضوع مهم را به دقیقه ۹۰ واگذار می کنند.

شما مانند آنها نباشید و با رزرو خانه و سوئیت در مشهد و رزرو سوئیت در شاندیز، خیال خود و اعضای خانواده تان را از این بابت راحت کنید. تنوع اقامتگاه در شهر مشهد بسیار بالا است؛ از این رو دستتان باز است و مطابق با خواسته و نیازتان محلی را انتخاب می کنید.

اگر از اقامتگاه های شهر مشهد استفاده می کنید، نه تنها از دیدنی ها خود شهر، بلکه از دیدنی های شاندیز هم بهره مند می شوید و با یک تیر چند نشان می زنید.

این در حالی است که به صورت مستقیم می توانید از اقامتگاه های شهرستان شاندیز استفاده کنید و سفرتان را به بازدید از جاهای دیدنی شاندیز، اختصاص دهید.

اقامت در منزل ویلایی در شاندیز

در سامانه سپنجا، انواع اقامتگاه ها را براساس قیمت، تعداد اتاق، محل و … در دسته های مختلف قرار می دهید و در کوتاهترین زمان مکان مورد نظرتان را پیدا می کنید. فراموش نکنید در این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است و در صورت تمایل می توانید با ما به صورت مستقیم تماس بگیرید.

کلام آخر

دیدنی های شاندیز تنها به آن چیزی که تا اینجا بررسی کردیم، محدود نمی شود.

از جمله دیگر جاذبه های این شهرستان می توان به مسجد جامع تاریخی، آرامگاه شیخ حافظ، رباط تاریخی ویرانی، قلعه تاریخی شاهاندژ، رصدخانه نجوم، خیابان آبشار، پیست اسکی ابرده شیرباد، تله کابین زشک شاندیز، مرکز خرید پدیده شاندیز(بزرگترین مرکز خرید در قاره آسیا)، رستوران های اصیل، هتل آپارتمان ها، موزه شهرداری و … اشاره کرد.

اگر تجربه سفر به شاندیز را دارید در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا