جاهای گردشگری دنیا

بهترین مکان های خرید در استانبول

استانبول یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی از کشورهای مختلف و به خصوص ایران به آن سفر می‌کنند. این مقصد توریستی علاوه‌بر مکان‌های زیبا و دیدنی، دارای متنوع‌ترین مراکز خرید در مقایسه با دیگر کشورهای ترکیه است. بهترین مکان های خرید در استانبول در بین گردشگران بسیار معروف هستند. زیرا انواع کالاهای مارک‌دار و باکیفیت را ارائه می‌دهند. اگر قرار است با تور استانبول یک سفر گردشگری به یادماندنی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به استانبول در مورد بهترین مراکز خرید آن تحقیق کنید. زیرا گزینه‌های بسیاری برای خرید در آنجا وجود دارد و این می‌تواند گردشگران را کمی گیج کند.

اگر قصد خرید لباس، جواهرات، کفش، لوازم آرایشی، صنایع دستی و لوازم دکوری را از بازارهای استانبول دارید و به دنبال این هستید که بدانید بهترین مکان‌ های خرید در استانبول کدام‌اند، با ما در سپنجا همراه باشید.

مرکز خرید کانیون از بهترین مکان های خرید در استانبول

حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در مرکز خرید کانیون جذاب است. معماری مدرن و طراحی متفاوت آن همه گردشگران را شیفته خود می‌کند. این مجتمع چند منظوره با مساحت حدود ۳۶۵۰۰ مترمربع در منطقه اقتصادی لونت استانبول قرار دارد و به شکل یک دره ساخته شده است که نمایانگر یک شهر مینیاتوری است. مرکز خرید کانیون دارای چهار طبقه بوده و شامل چندین سالن سینما و کنسرت است. بنابراین در کنار خرید در آن می‌توانید تفریح و سرگرمی هم داشته باشید  و یک روز لذت‌بخش را تجربه کنید. فروشگاه‌های کانیون برای خرید برندهای معروف همچون واکو، سواروسکی، تیلور و هاروی نیکولز بهترین انتخاب هستند.

مطالب بیشتر:بهترین مکان های استانبول که شگفت زده‌تان می‌کند!

کانیون

مرکز خرید مارمارا پارک (Marmara Park Mall)

شاید درست باشد که مارمارا پارک را به جای مرکز خرید به عنوان یک مقصد تفریحی محبوب معرفی کنیم. این مرکز خرید بسیار بزرگ، نه تنها شامل چندین فروشگاه است؛ بلکه شامل امکانات مختلف دیگری همچون سینما، اسکیت، پارک تفریحی و فودکورت می‌شود. اگر برند خارجی و ترکی خاصی مد نظرتان است، به راحتی می‌توانید آن را برند را در مرکز خرید مارمارا پارک پیدا کنید. بیشتر فروشگاه‌های این مرکز خرید انواع کالاهای مرغوب و با قیمت مناسب را ارائه می‌دهند. در کنار این موارد برای آسایش خریداران امکانات بی‌نظیری همچون سرویس بهداشتی، بانک، اجاره ویلچر، آسانسور، مسجد، زمین بازی کودک، اتاق خانواده، وای فای، لاکر، مکان استراحت و محل شارژ موبایل فراهم آورده شده است.

مرکز خرید زورلو سنتر (Zorlu Center)

زورلو سنتر واقع در محل لوازیوم، یکی از بهترین مکان های خرید در استانبول است که به خاطر معماری مجلل و مجموعه‌ای از مارک‌های جهانی مانند آلدو، تامی هیلفیگر، آدیداس، دی اند جی (دولچه و گابانا) و ویکتوریا سکرت و نیز مشهورترین رستوران‌های زنجیره‌ای از گشت‌وگذار در آن نهایت لذت را خواهید برد. مرکز خرید Zorlu Center در قلب استانبول واقع شده و از نظر حمل و نقل موقعیت مناسبی دارد. به خاطر وجود سینماها و رستوران‌های متعدد جزء اولین انتخاب‌های بسیاری از خانواده‌های استانبول و گردشگران است. در کنار این موارد اقامت در هتل پنج ستاره آن لحظات سفر در استانبول را برایتان به یادماندنی‌تر خواهد کرد.

مطالب بیشتر:آشنایی با بهترین جاهای ترکیه

زورلو سنتر

مرکز خرید جواهر (Cevahir Mall)

اگر به دنبال خرید برندهای مطرح دنیا هستید، مرکز خرید جواهر واقع در منطقه شیشلی در استانبول پیشنهاد خوبی است. این مجتمع تجاری در ۶ طبقه احداث شده است. در چهار طبقه اول آن بیش از ۲۰۰ فروشگاه وجود دارد که با وجود آنها می‌توان گفت یکی از بهترین و کامل‌ترین مراکز تجاری برای خرید لباس و دیگر ملزومات زندگی است. دو طبقه آخر آن به رستوران، کافه و اماکن تفریحی اختصاص داده شده است. در شهربازی سرپوشیده، سینما و رستوران‌های Cevahir Mall می‌توانید ساعات خوشی را سپری کنید. یکی دیگر از امتیازات مثبت مرکز خرید جواهر، دسترسی آسان به آن است. از طریق مترو خیلی راحت می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به لندن

مرکز خرید ایستینیه پارک (Istinye Park)

این مجتمع خرید دارای بیش از ۲۸۰ فروشگاه است، بنابراین طبیعی است که انواع مارک‌های جهانی و ترکی را در آنجا پیدا کنید. ایستینیه پارک واقع در خیابان کادسی مانند دیگر مراکز خرید استانبول مجهز به سینما و رستوران‌های متعدد است. در این مرکز خرید لوکس بهترین مارک‌های بین‌المللی مانند مانگو، زارا، هوگو باس، لویی ویتون، مکس مارا و مک عرضه می‌شوند. از دو بخش بسته و فضای باز تشکیل شده است و معماری بسیار چشم‌نوازی دارد. مراقب جیبتان باشید، زیرا ممکن است در همان ساعت اول وسوسه شوید و کلی جنس برند را برای خود و خانواده‌تان از مجتمع تجاری ایستینیه پارک خریداری کنید.

بهترین مکان‌ های خرید در استانبول

مرکز خرید مال اف استانبول (Mall of Istanbul)

یکی دیگر از بهترین مکان های خرید در استانبول که در بین مردم ترکیه و گردشگران بسیار پرطرفدار است، مال اف استانبول است. این مجتمع خرید با مساحت ۳۵۰ هزار مترمربع در منطقه باشک شهیر و در خیابان سلیمان دمیرل شهر استانبول واقع شده است. دارای بیش از ۳۵۰ فروشگاه است که می‌توانید انواع مارک‌های لوکس و ارزان‌ قیمت را در آنها پیدا کنید. این مرکز خرید از واحدهای تجاری و سینماهای زیادی تشکیل شده و یکی از بزرگترین مراکز خرید در Istambul است.

علاوه‌بر این بزرگترین پارک سرپوشیده اروپا نیز در مال اف استانبول واقع شده که می‌تواند بهترین تفریح را برای شما و کودک‌تان ایجاد کند. مرکز خرید مال اف استانبول یک هتل زیبا و مجلل دارد که  باعث ایجاد اقامت راحت برای گردشگران در استانبول می‌شود. اگر علاقه‌مند به خوردن غذاهای کشورهای مختلف هستید در رستوران‌ها و فودکورت آن این امکان فراهم شده است.

مال اف

مرکز خرید اولیویوم اوت لت سنتر (Olivium Outlet Center)

اگر در تور استانبول به دنبال این هستید که با امکان استفاده از تخفیف‌های مختلف هزینه سفر خود را کاهش دهید، پیشنهاد می‌دهیم برای رفتن به مرکز خرید اولیویوم اوت لت سنتر واقع در منطقه گوگالپ؛ خیابان معمر اکسوی برنامه‌ریزی کنید. زیرا یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول است که در بین مردم ترکیه به سه‌شنبه‌های تخفیف معروف است. همچنین یکی از بهترین مکان های خرید در استانبول است، زیرا دارای تئاتر، سینما، انواع رستوران و کافه، شهربازی و سالن بولینگ است.

در بین ایام هفته روزهای سه‌شنبه حجم انبوهی از گردشگران و مردم استانبول در Olivium Outlet Center حضور دارند، زیرا فروشگاه‌های این مرکز در روز سه‌شنبه کالاهای خود را با تخفیف بالایی به فروش می‌رسانند.

مرکز خرید پروفیلو از بهترین مکان های خرید در استانبول

از دیگر مراکز خرید پرطرفدار در بین گردشگران ترکیه می‌توان به مرکز خرید پروفیلو اشاره کرد. این مجتمع تجاری و تفریحی با مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع در ۶ طبقه احداث شده است. دارای بیش از ۲۱۷ بخش تجاری، سینما، استخر، آتلیه عکاسی، رستوران، کافه، باشگاه بدن‌سازی، سالن بولینگ و بیلیارد است. نوشیدن یک فنجان قهوه داغ و خوردن غذاهای ترکی اصیل باعث ایجاد حس نشاط و رضایت در شما خواهد شد، پیشنهاد می‌دهیم در سفر به استانبول آن را امتحان کنید.

مرکز خرید اکمرکز (Shopping center Akmerez)

در سال ۱۹۹۵ توسط شورای بین‌المللی مراکز خرید (ICSC) به عنوان بهترین مرکز خرید در اروپا شناخته شده است. اکمرکز با اینکه جزء اولین مراکز خرید در استانبول بوده، همچنان ظاهر مدرن خود را حفظ کرده است و به عنوان نمادی قدرتمند از مراکز خرید Istambul از آن یاد می‌کنند.

مرکز خرید شیشه‌ای Akmerez با حدود ۲۴۶ فروشگاه حوالی خیابان نیسپیتیه و در وسط شهر استانبول قرار دارد. دسترسی به آن از طریق ماشین شخصی و اتوبوس راحت است. فاصله مرکز خرید اکمرکز تا نزدیکترین ایستگاه مترو با پای پیاده ۱۵ دقیقه است. در این مجتمع تجاری برای خرید عجله نکنید، فروشگاه‌های آن مملوء از انواع برند خارجی است. کمی وقت بگذارید و با پرس‌وجو اجناس مرغوب را با قیمت مناسب بخرید.

مرکز خرید اکمرکز

مرکز خرید تپه ناوتیلوس (Tepe nautilus)

یک مرکز خرید عالی در استانبول که در منطقه آسیایی قرار دارد. تپه ناوتیلوس در سال ۲۰۰۱ در زمینی با مساحت ۱۷۰ هزار مترمربع و در ۶ طبقه احداث شد و یکی از مراکز خرید موضوعی است. با توجه به آمار به دست آمده، تپه ناوتیلوس در بین ساکنین استانبول و توریست‌ها محبوبیت زیادی دارد و در آخر هفته‌ها بیش از ۵۰ هزار نفر در آنجا جمع می‌شوند. در این مرکز خرید علاوه‌بر فروشگاه تجاری، وجود مواردی همچون سینما، سالن ورزش، شهربازی، رستوران و فودکورت باعث حس لذت بیشتر در گردشگران می‌شوند. اگر قصد خرید لباس بچگانه، زنانه، مردانه؛ کیف و کفش، لوازم آرایشی، جواهرات، کالاهای خانگی و صنایع دستی را دارید؛ تپه ناوتیلوس یکی از بهترین مکان های خرید در استانبول است.

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar)

  یکی از بهترین مکان های خرید در استانبول همه گردشگران در سفر به استانبول برای خرید سوغات به بازار بزرگ استانبول می‌روند. این مرکز خرید بزرگترین بازار سرپوشیده در جهان است. این بازار قدیمی با وسعت ۴۷۰۰۰ مترمربع دارای بیش از ۴۰۰۰ مغازه است و در میدان بیازیت قرار دارد. تلاش برای دیدن کل گرند بازار در یک روز کامل، کار بیهوده‌ای است. به همین خاطر اگر وقت شما محدود است، بهتر است با توجه به نیاز خرید خود فقط در بخشی از بازار گشت‌وگذار داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قاهره

با توجه به رقابت شدید مغازه‌دارها برای فروش و جذب مشتری، موقعیت خوبی برای چانه‌زنی و خرید اجناس با قیمت پایین خواهید داشت. تنوع کالاها در بازار بزرگ استانبول بسیار زیاد است. عجله نکنید، اگر از جنسی خوشتان نیامد مجبور به خرید آن نیستید، زیرا این امکان وجود دارد که به فروشگاه‌های بعدی بروید. هر چیزی که فکرش را بکنید در گرند بازار موجود است. با این حال صنایع دستی زیبا و رنگارنگ، ادویه‌های خوش رایحه و بوی قهوه ترکی بیش از هر چیز دیگری وسوسه‌‌انگیز هستند. با وجود تمام اینها اگر از Grand Bazaar در لیست معرفی بهترین مکان های خرید در استانبول نامی برده نشود، کم لطفی شده است.

بازار بزرگ استانبول

مرکز خرید ونیزیا (Venezia Mall)یکی از بهترین مکان های خرید در استانبول

یکی از بهترین مکان های خرید در استانبول معماری جذاب و دلچسب مرکز خرید ونیزیا یاد ونیز در ایتالیا را در ذهن القا می‌کند. به طوری که می‌توان گفت شهری است در قلب شهر استانبول. در بخش اروپایی استانبول و در منطقه عثمان قاضی پاشا قرار دارد. این مرکز تجاری فقط یک مقصد برای خرید نیست، بلکه به خاطر وجود کافه‌‌ها و رستوران‌های متعدد موقعیت مناسبی برای شکم‌گردی است.

نگران تفریح و سرگرمی کودکان خود در ونیزیا نباشید، زیرا دارای سینما و اتاق بازی مخصوص کودکان است. در برخی از فروشگاه‌های آن می‌توانید اجناس برند را با قیمت ارازن‌تری بخرید، زیرا Venezia Mall یکی از مراکز خرید اوت لت در استانبول است. مانند برخی از بهترین مکان های خرید در استانبول دسترسی به آن آسان است و فقط ۱۵ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد.

بهترین مکان‌ های خرید در استانبول

مرکز خرید فروم استانبول (Forum Istanbul)

  یکی از بهترین مکان های خرید در استانبول برای گشت‌وگذار در این مرکز خرید باید به خیابان بایرامپاشا بروید. در فروشگاه‌های فروم استانبول برندهای مشهور دنیا  مانند آدیداس، دکتلون، بارگلو، بامبی، ایکیا و برشکا را پیدا خواهید کرد. این مرکز خرید یکی از بهترین مکان ها برای بازدید است، به شما قول می‌دهیم که یک روز فراموش نشدنی را در آن تجربه خواهید کرد. اگر به دنبال لباس‌های شیک و مطابق با مد روز هستید در فروم استانبول گزینه‌های زیادی وجود دارد. مجموعه تجاری Forum Istanbul به خاطر ارائه خدمات سرگرمی مشهور است. سینمای پیشرفته و زمین بازی فوق مجهز آن می‌تواند  شما و اعضای خانواده‌تان را ساعات‌ها درگیر تفریح و سرگرمی کند.

مرکز خرید آکاسیا (Akasya)یکی از بهترین مکان های خرید در استانبول

یکی از بهترین مکان های خرید در استانبول این مجتمع تجاری مسقف شیشه‌ای با معماری زیبا و چشم‌نواز هر ببیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. با وسعت حدود ۸۰۰۰۰ مترمربع و بیش از ۲۷۰ فروشگاه در منطقه اسکودار و در بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد. دسترسی از تمام نقاط شهر به مرکز خرید آکاسیا راحت است و توریست‌ها از این بابت دغدغه‌ای نخواهند داشت. مانند دیگر مراکز خرید معروف استانبول از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی هیچ کمبودی ندارد. برای خرید ارزان می‌توانید در برخی از ایام سال مانند جشن کریسمس از حراج‌های بزرگ مرکز خرید آکاسیا استفاده کنید.

مرکز خرید آکاسیا

نتیجه گیری

شاید یکی از دلایل اصلی گردشگران بین‌المللی برای سفر به استانبول مراکز خرید آن باشد. خرید در استانبول هیجان و لذت سفر را دو چندان می‌کند. زیرا بهترین برندهای مشهور دنیا را می‌توانید با قیمت مناسب در استانبول خریداری کنید. اما مهم است که پیش از سفر با تور استانبول در مورد بهترین مکان های خرید در استانبول تحقیق کرده تا بتوانید در صورت امکان هتل محل اقامت خود را نزدیک به معروف‌ترین مراکز خرید انتخاب کنید. علاوه‌بر این در صورتی که کالا یا برند خاصی مد نظرتان است، راحت‌تر می‌توانید در میان انبوه بازارهای خرید استانبول به دنبال آن باشید. چنان‌چه تجربه خرید در مراکز تجاری استانبول را دارید؛ خوشحال می‌شویم تجربه‌تان را در مورد آنها با کاربران ما در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا