جاهای دیدنی ایران

معرفی اقامتگاه ماجرا هرمز (+چرا این اقامتگاه مشهور است؟)

هرمز یکی از منطقه های خاص و شگفت انگیز ایران است که متاسفانه افراد بسیار کمی این جزیره را به عنوان مقصد خود برای سفر انتخاب می کنند. البته در سال های اخیر این منطقه توانسته حجم بسیار خوبی از گردشگران داخلی و خارجی را جذب خود کند و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی مختلف در این منطق باعث این رشد شده است. اقامتگاه ماجرا هرمز یکی از اقامتگاه های این شهر است که به تازگی ساخت آن تمام شده است.

مدیران این منطقه تمام تلاش خود را کرده اند تا با به وجود آوردن بخش های مختلف هرمز را تبدیل به یکی از مناطق توریستی ایران کرده و گردشگران بسیار زیادی را جذب این منطقه کنند. در این مطلب قصد داریم تا به سراغ یکی از اقامتگاه های جذاب و خاص هرمز رفته و اقامتگاه ماجرا را که به تازگی ساخته شده را به شما معرفی کنیم. پس با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید تا نگاهی به این اقامتگاه عجیب و خاص بیاندازیم.

بیشتر بخوانید : جزیره هرمز کجاست؟ + راهنمای سفر

چطور به جزیره هرمز برویم؟

برای رفتن به جزیره هرمز شما لازم است در ابتدا با پرواز قشم، پرواز بندرعباس یا قطار بندرعباس خود را به جزیره قشم یا بندرعباس برسانید و  پس از آن از طریق اسکله حقانی قشم یا اسکله بندرعباس با اتوبوس دریایی یا همان شناور می توانید به جزیره هرمز برسید و گشت و گذار خود را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی لیدر محلی هرمز

چطور-به-جزیره-هرمز-برویم؟

معرفی اقامتگاه ماجرا هرمز 

معرفی-اقامتگاه-ماجرا-هرمز-و-هرآنچه-که-لازم-است-در-مورد-آن-بدانید!

اقامتگاه ماجرا هرمز بخشی از پروژه عظیم جزیره هرمز است که مدیران این جزیره قصد دارند تا هرمز را برای جذب هر چه بیشتر توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی آماده کنند.

این اقامتگاه با طراحی خاص و عجیب اش چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. تنها کافی است تا به تصاویر این اقامتگاه جالب نگاهی بیندازید تا محو تماشا این بخش از جزیره هرمز شوید. در اقامتگاه رنگارنگ ماجرا، شاهد خانه های رنگی گنبدی شکلی هستیم که بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

ایده خلاقانه به وجود آوردن چنین اقامتگاهی باعث شده تا افراد بسیار زیادی برای افتتاح ماجرا لحظه شماری کرده و علاقه مند شوند که به جزیره هرمز سفر کرده و از این خانه های رنگی و گنبدی شکل زیبا بازدید کنند.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران

بی شک تا به حال شاهد چنین اقامتگاه خاص و عجیبی در کشور نبودیم و جزیره هرمز به عنوان اولین منطقه ایران است که چنین اقامتگاه های خاص و شگفت انگیزی در آن به وجود آمده است. اگر قصد دارید تا یک سفر فراموش نشدنی را داشته باشید به شما پیشنهاد می دهیم تا جزیره هرمز را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده و پس از افتتاح اقامتگاه ماجرا، خانه های این منطقه را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کنید.

طراحی اقامتگاه ماجرا هرمز به چه صورت است؟

طراحی-اقامتگاه-ماجرا-هرمز-به-چه-صورت-است؟

یکی از سوالات بسیار مهم و اساسی این است که طراحی اقامتگاه ماجرا و خانه های موجود در آن از کجا ریشه و نشات گرفته است؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید گفت که در وهله اول ساختار گنبدی خانه های موجود در اقامتگاه ماجرا از خانه های مردم بومی و محلی منطقه هرمز الهام گرفته شده است.

در گذشته مردمان بومی این منطقه خانه های گنبدی شکل درست کرده و در این خانه ها ساکن می شدند و مدیران مجموعه ماجرا نیز با الهام از این سبک سنتی ساخت خانه، اقدام به وجود آوردن اقامتگاه ماجرا کرده اند.

ارتفاع پایین، ساختار گنبدی شکل، معماری ساده از نظر طراحی و… تمام نشان می دهد که خانه های اقامتگاه ماجرا از خانه های بومی و قدیمی منطقه هرمز الهام گرفته شده و همین ساختار سنتی است که بسیاری از افراد را جذب اقامتگاه ماجرا کرده است. بخش دیگر این اقامتگاه، رنگ های جذابی است که بر روی این خانه ها زده شده است. آبی، زرد، سبز و قرمز جز رنگ هایی هستند که بر روی این خانه های گنبدی زده شده اند.

اگر بخواهیم به ریشه این رنگ ها نیز نگاهی بیاندازیم باید گفت که ریشه این رنگ ها به خاک های رنگی جزیره هرمز باز می گردد. چرا که خاک این جزیره به رنگ های مختلف بوده و در واقع می توان گفت که جزیره هرمز به خاک های رنگی خود شهرت دارد.

 بی شک طراحی اقامتگاه خاص و جذاب ماجرا نشان دهنده تلفیق معماری سنتی و مدرن ایرانی است و طراحان این مجموعه تمام تلاش خود را کرده اند تا اقامتگاه ماجرا را با الهام از روش های سنتی ساخت خانه در جزیره هرمز و با استفاده از تکنیک های نوین معماری به وجود بیاورند.

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع سفر به جزیره هرمز + اقامتگاه ارزان

این مطلب را هم بخوانید
پارک جنگلی شیان لویزان، زیباترین پارک جنگلی در استان تهران

اهمیت اقامتگاه ماجرا هرمز 

اگر بخواهیم نگاهی به اهمیت اقامتگاه ماجرا هرمز بیاندازیم باید گفت که در وهله اول این اقامتگاه باعث جذب گردشگر داخلی و خارجی می شود و همین موضوع می تواند به رشد اقتصاد جزیره‌ هرمز کمک کرده و باعث کسب درآمد مردم محلی این جزیره نیز شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اقامتگاه ماجرا هرمز باعث می شود تا افراد بسیار زیادی با معماری و تاریخ جزیره ‌هرمز آشنا شده و ایجاد این اقامتگاه به فرهنگ و تاریخ مردم محلی هرمز کمک می کند و نمی گذارد که غبار فراموشی بر روی فرهنگ مردم هرمز بنشیند.

استفاده از نیروی کار محلی و همین طور مصالح ایرانی برای ساخت این اقامتگاه نیز باعث افزایش سرعت رشد اقتصادی ایران و جزیره هرمز شده است. اگر نگاهی به افتخارات و جوایزی که این اقامتگاه کسب کرده بیاندازیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنده جایزه بین المللی طلایی مسابقه تیلدای تایوان در سال ۲۰۲۰
  • انتخاب شدن طرح اقامتگاه ماجرا هرمز در بخش طراحی فضاهای عمومی در مسابقه بین المللی شهرداری تایپه که با حمایت شورای بین ‌المللی طراحی، سازمان جهانی طراحی و فدراسیون بین المللی طراحان داخلی و معماران برگزار می شود.

کسب این جوایز و افتخارات نشان می دهد که اقامتگاه ماجرا چگونه توانسته تبدیل به یک مکان توریستی شگفت انگیز از نظر معماری شود و علاوه بر ایران، چشم طراحان خارجی را نیز به خود خیره کند.

فرایند رزرو اقامتگاه ماجرا در جزیره هرمز به چه صورت است؟

فرایند-رزرو-اقامتگاه-ماجرا-در-جزیره-هرمز-به-چه-صورت-است؟

اقامتگاه ماجرا هرمز باعث رونق گرفتن صنعت توریست و گردشگری در جزیره قشم شده است و میزبان گردشگران داخلی بسیار زیادی است.ماجرا به عنوان یک اقامتگاه عجیب، خاص و شگفت انگیز شناخته می شود که نمونه مشابه آن در کشور و حتی خاورمیانه وجود ندارد.

شما می توانید با کمک سپنجا اقدام به اجاره قامتگاه بوم گردی در هرمز یا اجاره سوئیت در هرمز کنید. همچنین می توانید نظرات، سوالات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید : فهرست بهترین مکان های هرمزگان

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 4.7]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا