دیدنی های کیش

آشنایی با اسکله تفریحی کیش

جزیره شگفت انگیز کیش دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که حتی مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته‌اند. اسکله تفریحی کیش یکی از این جاذبه‌هاست و ما قرار است امروز به معرفی جزئیات آن بپردازیم. کیش ۹۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و به عنوان یک تفرجگاه زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس شناخته می‌شود. این جزیره به مروارید خلیج فارس شهره است. طبیعت بکر و زیبا، تلاقی خشکی و دریا، آسمان صاف، هوای مطبوع و طنین دلنشین امواج، چنان آرامشی در این جزیره ایجاد کرده است که حتی نمی‌توان بین تخیل و واقعیت تمایز قائل شد.

امروزه سالانه حدود یک میلیون گردشگر خارجی و داخلی به این جزیره سفر می‌کنند و در کنار اسکله تفریحی آن کلی تفریح جالب و هیجان‌آور انجام می‌دهند. این اسکله حدود ده هزار متر مربع وسعت دارد و فضای بسیار زیبا و منحصربه فردی دارد. گردشگران به این اسکله می‌روند تا علاوه بر تماشای چشم‌انداز وسیع آن، ورزش‌ها و تفریحات آبی متنوع مثل ماهیگیری، قایق سواری، جت اسکی و… انجام بدهند.

اگر دوست دارید اسکله کیش را بیشتر بشناسید این مقاله از سپنجا را از دست ندهید.

برای اجاره سوئیت در کیش روی لینک کلیک کنید.

مختصری درباره کیش

قبل از اینکه بحث آشنایی با اسکله تفریحی کیش را آغاز کنیم بیایید مختصری درباره خود جزیره کیش حرف بزنیم. کیش معروف به مروارید خلیج فارس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است. به عنوان یک منطقه آزاد تجاری می‌توانید همه چیز را با قیمت ارزان‌تری در کیش خریداری کنید. همچنین تا زمانی که تا ۱۴ روز در جزیره کیش هستید، نیازی به دریافت ویزا ندارید.

مهم‌تر از همه، کیش یکی از بهترین استراحتگاه‌های جزیره‌ای در خاورمیانه از نظر مکان‌های گردشگری و امکانات تفریحی است. پارک های ساحلی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری کیش هستند. آنها مکانی ایده آل برای ماهیگیری، انجام ورزش‌های آبی و ثبت لحظات به یاد ماندنی در عکس هستند.

کیش

هرآنچه باید درباره اسکله کیش بدانید:

  • اسکله کیش کجاست؟
  • معرفی اسکله کیش
  • امکانات اسکله کیش
  • تفریحات اسکله کیش
  • ساعت کاری اسکله کیش
  • بهترین زمان بازدید از اسکله کیش
  • ساحل اسکله کیش
  • جاهای دیدنی نزدیک اسکله کیش

مطالب مرتبط: همه چیز در مورد تور گشت جزیره کیش

اسکله تفریحی کیش کجاست؟

اسکله کیش بی‌شک یکی از بهترین تفرجگاه‌های خاورمیانه است و دیدن آن به تمام ایرانیان عزیز توصیه می‌شود. برای دسترسی به این اسکله باید به سمت شرق جزیره حرکت کنید. سپس خود را به خیابان سنایی و بعد بلوار دریا برسانید. اسکله دقیقاً پشت بازار ونوس قرار دارد.

معرفی اسکله کیش

یکی از مکان‌هایی که مسافران جزیره کیش هرگز از دست نمی‌دهند، اسکله تفریحی این جزیره است که سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی آن را می‌بینند و از تفریحات جذابی که ارائه می‌دهد لذت می‌برند. طول و عرض این اسکله تفریحی به ترتیب ۴۳۷ و ۱۸ متر است و فاز اول آن در مرداد سال ۱۳۸۵ افتتاح شد. بعدها فاز دوم نیز اضافه شد تا مساحت اسکله به حدود ۱۰ هزار متر مربع برسد. نکته‌ قابل توجه در مورد اسکله کیش این است که ساخت آن به گونه‌ای صورت گرفته که حتی ذره‌ای آسیب به زیستگاه جانداران دریایی وارد نمی‌کند.

امکانات اسکله تفریحی و زیبای کیش

در اسکله تفریحی کیش امکانات زیادی برای گردشگران تعبیه شده است. مسیر پیاده‌روی این اسکله با کف‌سازی مناسب برای قدم زدن‌ و پیاده‌روی آماده است. تعداد زیادی صندلی‌ رو به دریا وجود دارد که لذت تماشای چشم‌انداز دریای خلیج فارس را برای افراد لذتبخش‌تر می‌کند.  اینجا همچنین از بوفه، رستوران و کافه برخوردار است. بنابراین می‌توانید وعده صبحانه، ناهار یا شام خود را در همینجا صرف کنید. ضمناً سرویس‌های بهداشتی بسیار تمیز ویژه بانوان و آقایان نیز در نزدیکی اسکله وجود دارد.

اسکله تفریحی کیش

تفریحات اسکله کیش

قدم زدن در هوای پاک اسکله کیش یکی از بهترین تفریحاتی است که هر کس می‌تواند بدون پرداخت کوچک‌ترین هزینه از آن بهره‌مند شود. اما تفریحاتی که این اسکله ارائه می‌دهد تنها به قدم زدن ختم نمی‌شود. در اینجا می‌توانید از پیاده‌روی گرفته تا قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، غواصی، جت اسکی، فلای‌ بورد و کلی تفریح هیجان‌انگیز دیگر لذت ببرید. در ادامه با تفریحات اسکله تفریحی کیش بیشتر آشنا شوید.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری بهترین راه برای کشف اسکله کیش است. کیش بهشت ​​دوچرخه سواری است و دوچرخه‌سوارن را از جای جای ایران فرا می‌خواند. اگر واقعاً از این تفریح لذت می‌برید کمی از وقت خود را صرف انجام آن در اسکله کیش کنید تا از ذات پاک هوای این اسکله و نسیمی که از سمت دریا می‌وزد حسابی لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
پایاب کیش ، راه باریکه ای در دل زمین با قدمت 2000 ساله

بالون‌سواری

بالون‌سواری یکی از بهترین و لذتبخش‌ترین تفریحات نه تنها در جزیره کیش بلکه در کل جهان است. در اسکله کیش می‌توانید این تفریح هیجان‌انگیز را با خانواده یا دوستان خود تجربه کنید و خاطره‌ای شیرین و به یادمانی را برای یک عمر بسازید. البته اگر ترس از ارتفاع یا مشکل قلبی ندارید این کار را انجام دهید زیرا بالون‌ها از زمین خیلی فاصله می‌گیرند و هیجان زیادی به همراه دارند. وقتی که سوار بر بالون هستید، آبی دریا و آسمان بسیار دیدنی و پررنگ‌‌تر از آن‌طور که قبلاً دیده‌اید به نظر می‌رسند.

قایق کف شیشه‌ای و پدالی

قایق‌های کف شیشه‌ای و پدالی اسکله تفریحی کیش یک ماجراجویی سرگرم کننده و آموزشی را برای تمامی مهمانان جزیره در هر سنی فراهم کرده‌اند. در طول این تور یک ساعته، ماهی‌ها و سایر جانوران دریایی و پرندگانی را خواهید دید که در این ذخیره‌گاه حفاظت‌شده رشد می‌کنند. سوار شدن بر این قایق‌ها باعث می‌شود گردشگران در تمام طول سفر بدون حتی ذره‌ای خیس شدن، زندگی آبزیان را از نزدیک مشاهده کنند. اگر دوست دارید از صدای آب و آرامشی وصف‌ناپذیر روی دریا بیشتر لذت ببرید، برای چند دقیقه پدال نزنید تا احساس کنید.

قایق کف شیشعه ای

فلای بورد

فلای بورد ورزش آبی جدیدی است که در کیش نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این ورزش فعالیت‌های آبی و هوایی با هم ترکیب می‌شوند تا یک ورزش مهیج و مفرح حاصل شود. فلای بورد برای هر کسی که مایل به لذت بردن از یک فعالیت هیجان انگیز با دوستان یا خانواده است عالی است.

غواصی

اگر علاقه‌مند به کسب تجربیات جدید و هیجان انگیز هستید و از ایده شنا با ماهی و مرجان‌های رنگارنگ لذت می‌برید، پس ما فکر می‌کنیم که ممکن است آماده باشید تا غواصی در اسکله تفریحی کیش را امتحان کنید! این برنامه ۴۵ دقیقه‌ای برای شما عالی است. شما تحت نظارت مستقیم مربیان غواصی این اسکله خواهید بود. مربی در تمام طول مسیر همراه شما خواهد بود و اصول اساسی مورد نیاز برای انجام اولین غواصی را به شما آموزش می‌دهد. دوره غواصی اسکله کیش یک گواهی آموزشی نیست، بلکه بیشتر یک فعالیت سرگرم کننده عالی است که مطمئنا تعطیلات شما در جزیره را بیش از پیش به یاد ماندنی خواهد کرد.

ماهیگیری

ماهیگیری روح انسان را آرام می‌کند و آرامش را به ارمغان می‌آورد. باعث می‌شود فرد احساس خوبی داشته باشد و خوشحال باشد. عاشقان ماهیگیری دوست دارند در طبیعت باشند، سکوت را بشنوند، ساعت‌ها سطح جذاب آب را تماشا کنند و قلاب را زیر نظر داشته باشند. برای عاشقان ماهیگیری، ماهیگیری هم ورزش و هم اشتیاق است.

از آنجایی که ماهیگیری به خودی خود یک سرگرمی و لذت محسوب می‌شود، ماهیگیر هر چیزی را که در ذهنش است کنار می‌گذارد و به ماهیگیری می‌پردازد. افکار خوشایند در مورد این کار باعث می‌شود تا فرد برای ساعت‌ها از استرس کار، مدرسه، دانشگاه و هر مشغله دیگر دور بماند. اسکله تفریحی کیش این فرصت را برای علاقه‌مندان به ماهیگیری فراهمم آورده است. ماهی‌هایی که ماهیگیران در این اسکله صید می‌کند شامل ماهى شیر، سرخو، سه کله، نیزه، هامور و… می‌شود.

ماهیگیری کیش

شاتل و بنانا

شاتل و بنانا یکی دیگر از تفریحات ساحلی جزیره کیش است. اگر گروهی سفر می‌کنید، این یکی از فعالیت‌هایی است که نباید از دست بدهید. قایق سواری با موز مانند سایر ورزش‌های آبی ماجراجویانه به شما هیجان می‌دهد. در حالی که جت اسکی فقط می‌تواند ۲ نفر را در خود جای دهد، قایق موزی می‌تواند حداکثر ۱۰ نفر را در خود جای دهد.

اگر دنبال سرگرمی هستید، شاتل و بنانا نوعی فعالیت سرگرم کننده برای شماست. بزرگسال هستید یا نوجوانان فرقی ندارد حتی اگر شنا هم بلد نباشید، می‌توانید در این فعالیت و چالش شرکت کنید و از هیجان بالای آن لذت ببرید. برای اطمینان از ایمنی کافیست یک جلیقه نجات بپوشید. جلیقه نجات توسط ارائه دهنده قایق موزی ارائه می‌شود.

اسکوتر دریایی

اسکوتر دریایی برای ارائه تجربه غواصی تقریباً برای هر کسی بدون نیاز به تجربه ساخته شده است. شما برای انجام این فعالیت به هیچ نوع گواهینامه، تجهیزات دست و پا گیر و حتی تجربه نیاز ندارید. تنها با نشستن روی اسکوتر و قرار دادن سر خود در یک محیط تنفسی می‌توانید مناظر جدید و هیجان انگیز زیر آب را تجربه کنید. اسکوتر دریایی در سال ۱۳۹۱ به اسکله تفریحی کیش آورده شد تا گردشگران جزیره فرصت استفاده از آن را پیدا کنند.

جت اسکی

اگر به دنبال کار سرگرم کننده‌ای برای انجام دادن روی آب هستید، حتما باید جت اسکی را در نظر بگیرید. این نه تنها یک ورزش سرگرم کننده است، بلکه مفید است. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، می‌توانید یک جت اسکی کرایه کنید و لذت زیادی ببرید. شما همچنین می‌توانید از آن با دوستان خود لذت ببرید. جت اسکی کاری است که نوجوانان و بزرگسالان هردو می‌توانند انجام دهند.

این مطلب را هم بخوانید
بازار مرجان کیش؛ 5 اطلاعات حیاتی که باید بدانید +عکس و اقامتگاه

برخی از افراد هستند که علاقه‌ای به شنا ندارند. برای این دسته از افراد جت اسکی مناسب است زیرا می‌توانند از آب بدون نیاز به وارد شدن به آن لذت ببرند. اسکی روی آب می‌تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص برای اولین‌بار.

چه متخصص باشید و چه مبتدی، اگر جت اسکی سوار شوید، به قلب خود کمک خواهید کرد. این گردش خون شما را تقویت می‌کند و کمک می‌کند تا مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به بافت‌های بدن شما برساند. همچنین به دفع سریعتر مواد زائد از بدن شما کمک می‌کند.

جت اسکی

ساعت کاری اسکله تفریحی کیش

در سفر به کیش می‌توانید هر ساعت از شبانه روز که وقت دارید به اسکله سر بزنید زیرا در تمام ساعات شبانه‌روز باز است و همان‌طور که در جریان گرفتید، انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی در اینجا ارائه می‎شود. فقط فراموش نکنید که ساعت کار کشتی‌های تفریحی با سایر فعالیت‌های اسکله متفاوت است و هر کشتی سانس مشخصی دارد.

ساحل اسکله تفریحی کیش

اگر به قدم زدن روی شن‌های نرم و داغ سواحل علاقه دارید، پس ساحل ماسه‌ای بسیار تمیز و زیبایی اسکله کیش را فراموش نکنید. آرامش در این ساحل زیبا موج می‌زند و زمانی که با صدای طنین‌انداز امواج دریا هماهنگ می‌شود به اوج خود می‌رسد. در این ساحل قدم بزنید و  دریا را تماشا کنید تا برای لحظاتی از زندگی روزمره فاصله بگیرد. همچنین چند عکس یادگاری بگیرید تا این لحاظات ناب برای همیشه در خاطرات شما ثبت شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سواحل کیش

جاهای دیدنی نزدیک اسکله کیش

در کنار اسکله تفریحی کیش می‌توانید تفریحات هیجان انگیز متعددی انجام دهید اما اگر غافلگیری و سرگرمی بیشتری بخواهید می‌توانید سری هم جاهای دیدنی نزدیک این اسکله بزنید. در زیر برخی از جاهای دیدنی و تفریحی اطراف اسکله کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار ونوس

مرکز خرید دو طبقه ونوس در زمینی به مساحت ۲۶۵۰۰ متر مربع در شرق جزیره کیش بنا شده است. این مرکز خرید در سال ۱۳۷۵ مورد بهره برداری قرار گرفته است و جمعاً ۳۱۰ فروشگاه دارد که انواع کالاها را به فرو می‌رسانند. اکثر فروشگاه‌های ونوس در طبقه همکف قرار دارند و بیشتر دفاتر خدماتی و رستوران‌ها در طبقه بالای آن به مسافران جزیره خدمت‌رسانی می‌کنند.

این بازار بیشتر پوشاک زنانه و مردانه و فروش محدود محصولات خانگی را عرضه می‌کند. ونوس مال کیش یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید این جزیره است. علاوه بر این، دارای رستوران، کافی شاپ و اتاق بازی کودکان نیز است. مهم‌ترین از تمام اینها دسترسی آسان به این مرکز خرید است که تا اسکله تفریحی کیش با پای پیاده حدود ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

بازار زیتون

بازار زیتون یکی دیگر از بزرگ‌ترین مراکز خرید جزیره کیش است و در نزدیکی اسکله این جزیره واقع شده است. حدودا یک کیلومتری از اسکله فاصله دارد که تنها با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی قابل دسترسی است. این بازار به دلایل مختلف بین گردشگران مشهور شده است که معماری مدرن و فروش برندهای مطرح دنیا، دو مورد از مهم‌ترین دلایل هستند. در اینجا کالاهای مختلفی اعم از پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم جانبی موبایل و…. به فروش می‌رسد. بازار زیتون کافی‌شاپ نیز دارد.

بازار زیتون کیش

بولینگ مریم

اگر از طرفداران سرسخت بازی بولینگ هستید، پس ما شما را به یکی از یکی از بزرگ‌ترین و جدیدترین سالن‌های بولینگ ایران در جزیره کیش دعوت می‌کنیم. این سالن بولینگ مریم است که با اسکله تفریحی کیش فاصله زیادی ندارد. بولینگ مریم علاوه بر بازی پرهیجان بولینگ به شما امکان انجام بازی‌های کامپیوتری را نیز می‌دهد.

سخن آخر…

چه کسی نمی‌داند که جزیره کیش یکی از بهترین نقاط تفریحی کشور است. این جزیره سالانه مورد توجه میلیون‌ها توریست قرار می‌گیرد و آنها را با ده‌ها جاذبه دیدنی و تفریحی خود غافلگیر می‌کند. در این مقاله از سپنجا به معرفی یکی از مهم‌ترین جاهای تفریحی این جزیره یعنی اسکله تفریحی آن پرداختیم. این اسکله نه تنها فرصت خوبی برای پیاده‌روی، قدم زدن روی ساحل ماسه‌ای و تماشای دریای نیلگون خلیج فارس را به مسافران جزیره می‌دهد بلکه کلی تفریح هیجان انگیز از قبیل غواصی، ماهیگیری، اسکوتر دریایی، شاتل و بنانا، قایق‌سواری و… کلی تفریح دیگر را نیز ارائه می‌دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا