دیدنی های مازندران

آبشار اکاپل کلاردشت، معدن چشمه‌ها و یخچال‌های طبیعی

همه ما از طرفداران سفر به شمال ایران هستیم و بیشتر اوقات فراغت و تعطیلات خود را در سفر به شهر‌های شمالی ایران می‌گذرانیم؛ بنابراین بهتر است بهترین جاذبه‌های این شهر‌ها را بشناسیم، تا سفر با کیفیت تری داشته باشیم.

شهرستان و آبشار اکاپل کلاردشت یکی از همان جاذبه‌هایی است که در سفر به شمال و استان مازندران باید از آن بازدید کنید. در این مقاله می‌خواهیم به تماشایی‌ترین طبیعت کلاردشت، یعنی آبشار اکاپل سری بزنیم و از زیبایی‌های این آبشار برایتان بگوییم.

منطقه زیبای کلاردشت و آبشار اکاپل

اگر با سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا همراه باشید، می‌توانید از راه‌های دسترسی به شهرستان کلاردشت و جاهای دیدنی آن اطلاعات مفیدی را کسب کنید و بدانید بهترین زمان سفر به این مناطق چه فصلی از سال است. بخشی از زیبایی‌های مناطق شمال در کلاردشت قرار دارد و این اتفاق باعث شده، گردشگرانی به شمال ایران سفر می‌کنند، برای شهر کلاردشت اهمیت زیادی قائل شوند.

شهر کلاردشت به واسطه میزان توریستی که جذب می‌کند، دارای اقامتگاه‌های متنوعی است و گردشگران می‌توانند برای اقامت چند روزه در کلاردشت به اجاره اقامتگاه بوم گردی و یا اجاره ویلا در کلاردشت بپردازند. برای بازدید از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توانید، راهنمای سفر چالوس را دنبال کنید.

در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر زیبای چالوس، شهر سرسبزی به نام کلاردشت با جاذبه‌های بسیار تماشایی در استان مازندران واقع شده‌است. گردشگرانی که از تهران قصد سفر به کلاردشت را دارند باید مسافتی ۱۷۰ کیلومتری را بگذرانند.

نکته جالب این شهر شمالی این است که شما در این شهر به دریا و سواحل آن دسترسی نخواهید داشت. البته جاذبه‌ها و مناطق زیبای کلاردشت به قدری زیاد است که در این شهر، هوای دریا به سرتان نمی‌زند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی جاذبه های استان مازندران

نمایی از جاهای دیدنی منطقه آبشار اکاپل

اگر باز هم خواستید از دریای نزدیک این شهر بازدید کنید، کافیست از طرف جاده مرزن آباد و یا جاده عباس آباد که طبیعتی جنگلی دارد در مدت زمان ۴۵ دقیقه خود را به دریای خزر برسانید. یکی از ویژگی‌های خاص شهرستان کلاردشت، قرار گرفتن این شهرستان در ارتفاعات مازندران است.

این ویژگی باعث شده، زمستان کوه‌ها و ارتفاعات این منطقه پوشیده از برف شود و آب و هوای بسیار خنکی و سردی بر این طبیعت قالب شود. تمامی زیبایی‌ها و جذابیت‌های کلاردشت در مناطق مختلف این منطقه تقسیم شده‌اند.

اقامت در ویلا چوبی در کلاردشت

شما کافیست عکس‌های کلاردشت را ببینید، زیبایی جنگل‌ها و جذابیت دریا و به ویژه طبیعت خاص و منحصر به فرد آبشار اکاپل شما وسوسه می‌کند تا خود را برای سفر به این منطقه آماده کنید. در سفر به کلاردشت با آلبومی از زیبایی‌ها و جذابیت‌های طبیعت شمال مواجه هستید.

آبشار اکاپل کلاردشت، جذاب برای دوستداران طبیعت و یخ نوردان

یکی از تماشایی‌ترین و خاص‌ترین مناطق طبیعی در شهر کلاردشت، آبشار اکاپل است. ارتفاع این آبشار به ۲۰ متر می‌رسد و این باعث شده آبشار کلاردشت به عنوان یکی از مرتفع‌ترین آبشار‌های این شهرستان در ارتفاعات منطقه رودبارک معرفی شود.

برای بازدید از این آبشار زیبا باید به رودبارک در بخش غربی کلاردشت بروید. اما چگونه خود را به به آبشار اکاپل برسانیم؟ تنها مسیری که شما را به آبشار کلاردشت می‌رساند، جاده ای خاکی و سنگی است که از دامنه کوه‌ها و دره‌های اطراف عبور می‌کند.

اقامت در ویلا کوهپایه ای در کلاردشت

نمایی از دیدنی های اطراف آبشار اکاپل

جذابیت این آبشار در فصل زمستان دو چندان خواهد شد، یخ زدن آبشار و طبیعت اطراف آن، شرایط را برای بازدید علاقه مندان به یخ نوردی از این منطقه فراهم می‌کند.

اگر در فصل‌های سرد سال به این منطقه سفر می‌کنید، برای ماندن و اقامت در نزدیکی آبشار می‌توانید، بعد از دیدن آبشار خود را به کوچک‌ترین روستای منطقه، یعنی روستای ونداربن برسانید. در این روستا و در نزدیکی علم کوه، ساختمان‌ها و اقامتگاه‌هایی برای گردشگران در نظر گرفته شده‌است که می‌توانید با اقامت در این مکان‌ها، حس و حال وصف نشدنی شب‌های سرد این منطقه را تجربه کنید.

این مطلب را هم بخوانید
اصیل‌ترین غذاهای محلی مازندران

اغلب یخ نوردان و کسانی که این منطقه را برای کوه پیمایی انتخاب می‌کنند، بعد از تفریح خود برای استراحت و اقامت به سمت روستای ونداربن می‌روند. توجه داشته باشید اگر می‌خواهید از طرف دریاچه ولشت خود را به آبشار اکاپل برسانید، باید جاده به مسافت ۲۰ کیلومتر را طی کنید.اقامت در ویلا اجاره ای در کلاردشت

اقامت در نزدیکی آبشار اکاپل

استان مازندران و شهر‌های توریستی آن به واسطه حضور بی سابقه جمعیت زیادی از گردشگران، دارای اقامتگاه‌های مختلفی می‌باشد.

شما با توجه به علاقه ای که دارید می‌توانید انتخاب کنید، که در سوئیت‌های مبله یا اقامتگاه‌های بوم گردی بمانید. با توجه به این ممکن است در حین سفر به استان‌های شمالی به علت شلوغی و نبود اقامتگاه‌های مطمئن و ایمن، بهتر است قبل از این که عازم سفر شوید، به سایت سپنجا مراجعه کنید و با کلیک روی صفحه اجاره ویلا در کلاردشت به راحتی محل اقامت خود را مشخص کنید.

پل چشمه کیله

آبشار اکاپل از بهترین جاهای دیدنی کلارشت

کلام آخر

به نظر شما کلاردشت چه جاذبه‌های گردشگری دیگری دارد؟ شما چه تجربه ای از سفر به کلاردشت دارید؟ در بخش نظرات سپنجا می‌توانید از تجربیات و زیبایی‌های سفر به مناطق تفریحی و گردشگری برای ما بگویید. پیشنهادات و تجربیات شما به ما کمک می‌کند تا اطلاعات بهتری را در اختیار سایر کاربران بگذاریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا