جاهای دیدنی تهران

معرفی بهترین جاهای فرحزاد

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که این فرحزاد، فرحزاد که می‌گویند کجاست؟ اگر به دنبال پاسخ این سال هستید، باید بگوییم که مقاله خوبی را انتخاب کرده‌اید، زیرا می‌خواهیم در ادامه به معرفی بهترین جاهای فرحزاد بپردازیم. فرحزاد اهل شمیرانات است و تقریباً در انتهای بلوار یادگار امام و نزدیک رشته کوه البرز واقع شده است.

پارک ژوراسیک، پارک نهج البلاغه، رودخانه فرحزاد، امامزاده داوود و امامزاده صالح از دیدنی های فرحزاد هستند. جالب است بدانید، در گذشته تهرانی‌ها برای دور شدن از گرما به این منطقه می‌رفتند، زیرا آب و هوای این منطقه بسیار خنک‌تر و تمیزتر از دیگر نقاط تهران است. حتی امروزه نیز بسیاری از مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود به فرحزاد می‌روند. با ما در این مقاله از سپنجا همراه باشید تا با جاهای دیدنی این منطقه بکر و دوست داشتنی آشنا شوید. برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

تاریخچه فرحزاد

فرحزاد در قدیم یکی از روستاهای اطراف تهران بود، اما به تدریج با توسعه شهری، این روستا به یکی از محله‌های پایتخت تبدیل شد. این روستا در گذشته بسیار شلوغ بود، اما با احداث جاده امامزاده داوود، دیگر کسی نمی‌توانست از آن عبور کند، زیرا فرحزاد یکی از اصلی‌ترین راه‌های ورود به این امامزاده بود. در ادامه این تاریخچه به معرفی بهترین جاهای فرحزاد می‌پردازیم.

بزرگراه یادگار امام به گونه‌ای ساخته شد که این روستای دلپذیر را به دو قسمت شمالی و جنوبی تبدیل کرد. همه اینها دست به دست هم داد تا این روستا در شمال پایتخت به جزیره‌ای فراموش شده تبدیل شود! در کتب تاریخی آمده است که مردم دولاب و تهران سنی مذهب بودند و مردم ونک و فرحزاد به مذهب شیعه گرویده بودند.

از آنجا که این روستا بر روی گسل واقع شده است، شهردار و مقامات پدافند غیرعامل تهران جلسات متعددی با یکدیگر داشته‌اند. پس از جلسات متعدد، مقامات به این نتیجه رسیدند که دیگر نباید ساخت و ساز فراتر از توان اکولوژیکی منطقه انجام شود. آنها گفتند که همه بازسازی‌ها باید مطابق این قانون انجام شود. امروزه به دلیل فاصله کم آن با رودخانه، این منطقه یکی از محله‌های تمیز برای تفریح ​​است و به همین دلیل چندین رستوران و مرکز تفریحی در آن ساخته شده است.

تاریخچه فرحزاد

منظور از فرحزاد چیست؟

موافقید قبل از اینکه بهترین جاهای فرحزاد را بشناسید، بدانید که چرا این روستا فرحزاد نامیده می‌شود؟ در مورد نام این منطقه نظریه‌های مختلفی وجود دارد، به عنوان مثال یکی از مورخان در مورد این محله می‌گوید: این روستا در قسمت شمال غربی تهران بین تجریش و کن واقع شده است و نام این قسمت از شهر به صورت فرزاد در کتاب منتقله الطالبیه آمده که در نسخه‌های قدیمی‌ فرهزاد نوشته شده است. فره پس از چندین سال با واژه فرح در زبان عربی مرتبط شد و فرهزاد و فرزاد به فرحزاد تغییر نام دادند.

معرفی جاهای دیدنی فرحزاد

نام و آوازه فرحزاد تنها به دلیل وجود طبیعت بکر و آب و هوای مطلوب نیست. در این منطقه از تهران مناظر زیادی وجود دارد که جذابیت این محله را دو چندان کرده‌اند. رودخانه، چندین پارک مختلف، زیارتگاه و… برخی از مکان‌هایی هستند که می‌توانید در این محله مشاهده کنید. بخش‌های بعدی را مطالعه کنید تا در سفر به فرحزاد تهران، تجربه یک سفر خاطره انگیز را به دست آورید.

رودخانه فرحزاد

این رودخانه که یکی از بهترین جاهای فرحزاد است، علاوه بر زیبایی، ارزش طبیعی و فرهنگی زیادی دارد و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. این رودخانه بسیار زیبا و باصفا از بزرگراه همت شرق عبور کرده و در نهایت به رودخانه کن می‌پیوندد. متأسفانه امروزه این رودخانه مانند دیگر رودخانه‌های کشور وضعیت خوبی ندارد. در حالی که همین رود باعث ایجاد بیشتر باغ‌های فرحزاد شده است. این رودخانه هنوز زیبایی خود را دارد و پیشنهاد می‌کنیم از آن دیدن کنید.

این مطلب را هم بخوانید
هر آنچه درباره مرکز خرید اندیشه نیاز دارید، اینجاست!

رودخانه فرحزاد

پارک نهج البلاغه

در دره فرحزاد و اطراف رودخانه، منطقه‌ای دلپذیر وجود دارد که افراد زیادی برای گشت و گذار و تفریح به آنجا می‌روند. این منطقه به پارک نهج البلاغه معروف است و در سال ۸۸ یکی از بهترین پارک‌های تهران شد. پارک نهج البلاغه امکانات تفریحی زیادی دارد و به موجب آن بسیاری از مردم آن را برای اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند.

این پارک که یکی از بهترین جاهای فرحزاد است، از ۴ فاز برخوردار است که فاز اول آن در سال ۸۸ و فاز دوم آن در سال ۹۲ افتتاح شد. در صورت افتتاح دو فاز دیگر این مجموعه مساحت آن به ۱۲۰۰۰ متر مربع می‌رسد. پارک نهج البلاغه به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه، دارای پلکانی است که این مجموعه را به یک پارک منحصر به فرد تبدیل کرده است. رودخانه فرحزاد باعث شده است که این پارک به دو قسمت تقسیم شود که توسط یک پل به هم متصل می‌شوند.

ارتفاع بلندترین قسمت پارک از کف رودخانه حدود ۵۵ متر و شیب آن بین ۱۰ تا ۳۵ درجه متغیر است. از جمله امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری، ۳ مجموعه بازی کودکان، شهربازی، صندلی‌های پارک، باغ کوه، آبشار، رستوران، سینمای ۶ بعدی، باغ هنر، آمفی تئاتر، مرکز بانجی جامپینگ، تاب، قایق پرش در آب، راپل هوا و … اشاره داشت.

پارک ژوراسیک

پارک بسیار جذاب ژوراستیک یکی دیگر از بهترین جاهای فرحزاد است. این پارک یک مجموعه تفریحی برای آموزش کودکان است که در اواخر سال ۲۰۱۳ افتتاح شد. در پارک ژوراسیک مجسمه‌های متحرکی از دایناسورها با ابعاد طبیعی وجود دارد. طراحان، این دایناسورها را با احتیاط فراوان و بر اساس الگوهای طراحی شده توسط باستان شناسان ساخته‌اند و سازندگان سعی کرده‌اند دایناسورها را با اعمال حرکات طبیعی به آنها زنده کنند.

پارک ژوراسیک که یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین مکان‌های تفریحی فرحزاد است، گردشگران هنگام رفتن به آن می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند. می‌توانند دست بچه‌ها را بگیرند و برای تفریح ​​و آموزش به این پارخوش ک آب و هوای بروند. البته ناگفته نماند، مجسمه‌هایی از حیواناتی مانند فیل، تمساح و خرس قطبی نیز در این مجموعه دیده می‌شود. در محوطه پارک ژوراسیک فضاهایی مانند سینمای چهار بعدی، آتلیه عکاسی، فروشگاه هدیه، اسباب بازی و کارگاه سفال سازی ساخته شده است تا سرگرمی شما کامل شود.

پس از کامل شدن سرگرمی خود در این مجموعه که یکی از بهترین جاهای فرحزاد است، از ژورا شاپ نیز دیدن کنید. این مجموعه کافه، رستوران و بوفه مکانی است که در آن می‌توانید انواع تنقلات را میل کرده و لذت خود و خانواده خود را کامل کنید. اگر از هر یک از دایناسورها خوشتان آمد، به استودیو ژوراسیک بروید و با آنها عکس بگیرید، عکس‌های شما در کوتاه‌ترین زمان چاپ می‌شوند و می‌توانید آنها را در آلبوم خود قرار دهید.

پارک ژوراسیک

امامزاده صالح

حتماً می‌دانید که امامزاده صالح یکی از مشهورترین امامزاده‌های تهران است و بسیاری از مردم برای زیارت و راز و نیاز به آن مراجعه می‌کنند. با توجه به شجره نامه این امامزاده، باید گفت امامزاده صالح یکی از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است. در سال ۱۳۵۱ بنای امامزاده به شماره ۹۰۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. آرامگاه امامزاده صالح بنایی مستطیل شکل است که از دیوارهای ضخیم ساخته شده است.

بهترین جاهای فرحزاد

امامزاده داوود

بقعه امامزاده داوود که در دل کوهستان واقع شده است یکی از دیگر از بهترین جاهای فرحزاد است. شاید برای شما جالب باشد که این امامزاده با یازده پشت به امام حسن مجتبی می‌رسد. همانطور که در تاریخ می‌توان نتیجه گرفت، این شخص و دیگر بستگانش به همراه علی بن موسی الرضا به ایران سفر کردند و پس از وقایع مختلف در تهران به شهادت رسیدند. بارگاه امامزاده داوود در دوره صفویه ساخته شد و به دستور فتحعلی شاه توسعه یافت. در گذشته فرحزاد مسیر اصلی دسترسی به این امامزاده بود و بسیاری از مردم هنوز پس از سفر به زیارت از این منطقه دیدن می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید
باغ فردوس

خیابان‌های فرحزاد

امیدواریم تا کنون اطلاعات خوبی در مورد منطقه گردشگری فرحزاد  دریافت کرده باشید. همانطور که گفتم این منطقه بسیار دلپذیر است و تنها با چند کیلومتر رانندگی می‌توانید هوای تمیز در تهران را تنفس کنید. برای اینکه لذت سفر به فرحزاد را کامل کنید، امکانات حتماً در خیابان‌های این محله خوش آب و هوا نیز قدم بزنید و شبهای خاطره انگیزی را برای خود ایجاد کنید. خیابان‌ها و کوچه‌های این محله به قدری زیبا و پر هیاهو هستند که  در لیست بهترین جاهای فرحزاد جای گرفته‌اند.

شبها در فرحزاد، چندین نفر هستند که انواع غذاها را به شما می‌فروشند. برای همین تهرانی‌ها برای ایجاد یک شب به یاد ماندنی تابستانی به این منطقه می‌روند. وقتی در خیابان‌های فرحزاد قدم می‌زنید، جوانانی هستند که شما را به خوردن غذا یا میان وعده به رستوران‌های باکیفیت دعوت می‌کنند. رستوران‌هایی که لذیذ‌ترین غذاهای ایرانی را برای مهمانان خود سرو می‌کنند. فقط لازم است بدانید که شب‌ها در خیابان‌های فرحزاد ترافیک زیادی مشاهده می‌شود. بنابراین بهتر است ماشین را پارک کرده و هنگام پیاده روی از هوای خنک و تازه لذت ببرید.

بهترین جاهای فرحزاد

رستوران شکوفه فرحزاد

شکوفه یکی از بهترین جاهای شکم‌گردی در فرحزاد است. وجود منوی کامل، غذاهای باکیفیت و دکوراسیون منحصر به فرد، این رستوران را نه تنها به رستورانی گرانقیمت بلکه به یکی از بهترین مکان‌های تهران در محله فرحزاد تبدیل کرده است. از ویژگی‌های خاص رستوران شکوفه می‌توان به موسیقی زنده، قلیان، اینترنت رایگان و … اشاره کرد. انواع غذاهای سنتی ایرانی، بین المللی، ساندویچ مخلوط، قلب و جگر و… در این رستوران سرو می‌شوند.

ناهارخوری هزار و یک شب فرحزاد

این یکی دیگر از بهترین جاهای فرحزاد است که دارای فضایی آرام و دلپذیر است که در آن می‌توانید شبهای خاطره انگیزی را رقم بزنید. مبل و تخت‌های غذاخوری این رستوران در فضای باز قرار گرفته‌اند تا شما نیز از هوای دلپذیر این منطقه لذت ببرید. منوی این رستوران دارای انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای سنتی است و می‌توانید آنها را سفارش دهید.

سخن آخر…

در این مقاله تمام سعیمان را کردیم تا شما را با یکی از زیباترین و بهترین مکان‌های تفریحی تهران آشنا کنیم. فرحزاد جداً یکی از جذابترین و بهترین محله‌های پایتخت است که در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفته است. همانطور که گفته شد این محله در زمان قدیم به عنوان یک روستای کوچک فعالیت داشت اما رفته رفته با توسعه شهری توانست به یکی محله‌های زیبا و بزرگ تهران تبدیل شود. آب و هوای این محله از دیرباز تا امروز به قدری مطلوب و دلچسب بوده است که اکثر مردم تهران سعی می‌کنند در فصول مختلف سال به ویژه تابستان به سمت آن بروند. بهترین جاهای فرحزاد شامل رستوران‌ها، مهمانخانه‌ها، پارک‌ها، مکان‌های تفریحی، زیارتگاه‌ها و… می‌شود.

درباره “معرفی بهترین جاهای فرحزاد” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا