جاهای دیدنی ایران

معرفی اقامتگاه های کویری ایران

اگر قصد سفر به مناطق کویری را دارید، اقامتگاه های کویری ایران بهترین گزینه برای یک شب ماندن در دل کویر است. سکوت و آرامش کویر در شب، تماشای ستارگان کویر، تماشای دشت بی‌انتها و غیره تجربه‌های بی‌نظیری است که فقط با سفر به کویر احساس خواهید کرد. در ادامه همراه با سپنجا باشید تا شما را با بهترین اقامتگاه بومگری کویری و هتل های کویری ایران آشنا کنیم.

اقامتگاه های کویری ایران

سفر به کویر با تمام سفرهایی که تا به حال رفتید، بسیار فرق می‌کند. آرامش منحصر به فرد کویر تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند. تماشای آسمان پر از ستاره باعث می‌شود تا متوجه گذر زمان نشوید. همچنین راه رفتن بر روی شن‌ها و ماسه‌های کویر، هر گونه استرس و اضطراب را از شما دور می‌کند.

علاوه بر این تفریحات کویری مانند شتر سواری، سافاری، دیدن رمل‌های شنی از جمله مواردی است که هیچ کجای دیگر تجربه نخواهید کرد. بهترین زمان برای سفر به کویر پاییز است. زیرا نه آنقدر هوا گرم است که دچار گرمازدگی شوید و نه آنقدر سرد است که نتوانید در شب از سرما استراحت کنید.

اقامتگاه های کویری ایران

اگر شما هم قصد سفر به مناطق کویری ایران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که اقدام به رزرو جا در اقامتگاه های کویری ایران نمایید. زیرا اگر چه کویر زیبا و دیدنی است، اما دسترسی به یک جای مناسب برای خوابیدن و استراحت کردن، لذت سفر را برای شما دوچندان می‌کند. این اقامتگاه های بوم گردی بسیار زیبا ساخته شده‌اند و خود به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کویر به حساب می‌آیند.

اقامتگاه‌ها و هتل‌های کویری بسیاری با امکانات رفاهی متنوع وجود دارد. معماری سنتی اقامتگاه‌ها، داشتن حمام و سرویس بهداشتی، پرسنل مهمان‌نواز، پخت غذاهای محلی منحصر به فرد و غیره از جمله مواردی است که سفر راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از جمله بهترین هتل های بوم گردی ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل بالی اصفهان

یکی از بهترین هتل های کویر مرکزی ایران هتل بالی اصفهان است. هتلی زیبا با معماری سنتی و دیوارهای کاه گلی که حس نوستالژیکی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این هتل سه ستاره اگرچه بسیار ساده و قدیمی طراحی شده است، اما با امکانات رفاهی مطلوب آن، یک سفره خاطره‌انگیز خواهید داشت. این هتل دو طبقه به عنوان یکی از اقامتگاه های کویری ایران با ۳۲ باب اتاق در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده است.

تنوع اتاق‌های این هتل بسیار زیاد است. اما اتاق‌های سنتی هتل بالی طرفداران بسیار زیادی دارد. چرا که طراحی فضای اتاق‌های سنتی با اتاق‌های معمولی بسیار متفاوت است. سبک معماری کویری این اتاق‌ها علاقه‌مندان به این نوع سبک را به خود جذب می‌کند. برخی از اتاق‌های این هتل به صورت دو تخته، سه تخته و چهارتخته طراحی شده است.

از جمله امکانات رفاهی داخل هر اتاق می‌توان به سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، حمام، تلویزیون و صبحانه اشاره کرد. سالن ورزشی بیلیارد، فوتبال دستی، اینترنت رایگان در لابی، پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، گشت نیم روزی، تاکسی سرویس و غیره از جمله امکانات هتل بالی اصفهان است.

یکی از ویژگی‌های مثبت هتل بالی اصفهان، نزدیکی آن به کویر مصر و سایر جاذبه‌های گردشگری مانند دریاچه نمک، تالاب و نخلستان گرمه و کانال‌های پلایا است؛ بنابراین اگر علاقه به کویرنوردی دارید، اقامت در این هتل را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

آدرس هتل بالی: استان اصفهان، شهر خور و بیابانک، بلوار فاطمی

برای اجاره سوئیت در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

هتل بالی اصفهان

اقامتگاه بوم‌گردی کویری براتی

یکی از بهترین اقامتگاه های کویری ایران اقامتگاه براتی است که به دلیل نزدیکی به روستای زیبای مصر طرفداران بسیار زیادی دارد؛ بنابراین برای اقامت در این هتل باید از قبل نسبت به رزرو آن اقدام کنید. این اقامتگاه بوم‌گردی در واقع یک خانه‌ی قدیمی بوده که اکنون بازسازی شده است تا در اختیار علاقه‌مندان به کویرنوردی قرار بگیرد.

نزدیکی این هتل به جاذبه‌های زیبایی کویر مصر مانند دریاچه نمک‌ خور، روستای فرحزاد، روستای عروسان، روستای گرمه و غیره دسترسی راحت‌تری را برای شما فراهم می‌کند. از جمله امکانات رفاهی این هتل می‌توان به حمام، سرویس بهداشتی، وسایل بهداشتی حموم، اینترنت رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات لاندری با هزینه، صبحانه و ناهار محلی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که اگر برای گشت و گذار در کویر مصر نیاز به راهنما داشته باشید، اقامتگاه براتی راهنما را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما باید هزینه آن را به صورت جداگانه پرداخت کنید. گشت این اقامتگاه شامل کویرگردی، رمل، شتر سواری، سافاری، موتور چهار چرخ و غیره است.

آدرس اقامتگاه بوم‌گردی براتی: روستای مصر، کوچه روبه روی مغازه سادات

براتی هتل

اقامتگاه بوم‌گردی بیراهه کویر مصر

یکی از اقامتگاه های کویری ایران اقامتگاه بیراهه است.  این اقامتگاه بسیار دنج، در دل کویر مصر ساخته شده است و با امکانات رفاهی عالی این هتل می‌توانید چند شبی را در دل کویر با آرامش و به دور از هیاهوی شهری سپری کنید. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اقامتگاه برخورد عالی کارکنان و کیفیت عالی غذاهای آن است.

اقامتگاه بوم‌گردی ستاره پلند فردوس

یکی از زیباترین روستاهای کویری و عشایری ایران، روستای پلند است که در شهرستان فردوس قرار گرفته است. این کویر تماشایی و فریبنده به دلیل تپه‌های ماسه‌ای شکل خود به کویر دم یوز نیز شهرت دارد. دق‌ها، کفه‌های نمکی و کوه‌های سر به فلک کشیده این منطقه باعث شده است تا جذابیت این کویر برای گردشگران دوچندان شود.

از جمله تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز این منطقه می‌توان به شترسواری، والیبال ساحلی، موتور چهار چرخ، زیپ لاین و غیره اشاره کرد. اگر شما هم قصد دیدن این کویر زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در اقامتگاه معروف ستاره پلند اقامت داشته باشید. این اقامتگاه بوم‌گردی به عنوان یکی از اقامتگاه های کویری ایران ظرفیت ۳۵ مسافر را دارد. هر کدام از اتاق‌های این اقامتگاه ظرفیت ۴ الی ۶ نفر را دارد.

یکی از جذابیت‌های این هتل، سبک سنتی و روستایی چیدمان فضای داخلی اتاق‌ است؛ بنابراین شما هیچ تختخوابی در اتاق‌های آن پیدا نخواهید کرد. سرویس‌های بهداشتی و فرنگی و حمام این اقامتگاه به صورت مشترک است تا یک حس نوستالژیک روستایی را برای شما به ارمغان بیاورد. پارکینگ، سیستم گرمایشی و سرمایشی، وعده رایگان صبحانه، آشپزخانه عمومی و غیره از جمله امکانات رفاهی این هتل سه ستاره است.

این مطلب را هم بخوانید
پیست اسکی دیزین کجاست؟

اگر می‌خواهید چند روزی یک زندگی ساده و بی‌آلایش را به دور از هیاهوی شهری تجربه کنید، هتل ستاره پلند یک انتخاب مناسب است.

آدرس اقامتگاه بوم‌گردی ستاره پلند فردوس: خراسان جنوبی، کیلومتر ۶۰ محور فردوس به سمت روستای کجه، کویر پلند

اقامتگاه بوم‌گردی کویری خانه آتشونی یا خانه مازیار

یکی از اقامتگاه های کویری ایران خانه آتشونی یا خانه مازیار است. قدمت این اقامتگاه به ۴۰۰ سال پیش یعنی دوره ساسانیان می‌رسد. این اقامتگاه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه های بوم گردی ایران به دلیل قرارگیری آن در قلب صحرای ایران، تجربه خاصی از سفر کویر را برای شما به ارمغان می‌آورد. اقامتگاه مازیار به دلیل سبک خاص معماری آن جزو یکی از جذاب ترین اقامتگاه های بومگردی کویری است.

پخت انواع غذاهای سنتی، اجرای موسیقی زنده با سازهای سنتی، اینترنت رایگان، دستگاه کارت‌خوان، آنتن‌دهی بسیار عالی موبایل، دارا بودن فروشگاه برای خرید سوغاتی، برق، خدمات لباسشویی و غیره از جمله امکانات رفاهی این هتل است.

آدرس اقامتگاه بوم‌گردی خانه مازیار: اصفهان، شهر نائین، خور و بیابانک، روستای گرمه

هتل مازیار

هتل سنتی تی دا کویر مصر

یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به کویر مصر، فصل پاییز و اوایل زمستان است. چرا که دمای هوای در این فصل نسبت به تابستان بسیار معتدل است و دیگر با گرمای طاقت فرسای کویر اذیت نخواهید شد. لذت بردن از غروب تماشایی کویر، قدم زدن زیر آفتاب ملایم کویری، دور آتش جمع شدن در دل شب، نگاه کردن به آسمان پرستاره کویر در شب همگی لذتی است که در سفر به کویر آن را تجربه خواهید کرد.

یکی از اقامتگاه کویری ایران در کویر مصر، هتل سنتی تی دا است که با امکانات رفاهی خود، مورد پسند بسیاری از کویردوستان قرار گرفته است. این هتل در یک مکانی دنج و آرام قرار گرفته است و لحظاتی خوش را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل، غذاهای سنتی و لذیذ هتل آن است؛ بنابراین در صورت اقامت در این هتل لذت خوردن غذاهای آن را از دست ندهید.

این هتل یک طبقه دارای ۳۰ واحد اقامتی است. برخی از اتاق‌های این هتل دور تا دور حیاط قرار گرفته است که پنجره آن به حیاط باز می‌شود. برخی از اتاق‌های این هتل به صورت VIP طراحی شده است. این اتاق‌ها برای کسانی که به صورت خانوادگی و چند نفره مسافرت می‌کنند، یک انتخاب مناسب است.

از جمله امکانات رفاهی این هتل می‌توان به حمام، یخچال، چای‌ساز، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، شوفاژ و غیره اشاره کرد. در نزدیکی این هتل تپه‌های ماسه‌ای قرار گرفته است. بنابراین شما می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی از تفریحات کویری این منطقه مانند شتر سواری، موتور سواری و ماشین‌سواری لذت کافی ببرید.

آدرس هتل سنتی تی دا: اصفهان، شهرستان خور و بیابانک، روستای کویری مصر، روستای فرحزاد

اقامتگاه بوم‌گردی کویری عمو حسن

در لیست اقامتگاه های کویری ایران اقامتگاه عمو حسن به دلیل معماری خاص و امکانات عالی خود جزو یکی از بهترین اقامتگاه بوم‌ گردی به حساب می‌آید. این اقامتگاه بوم‌گردی در دل روستای هد ساخته شده است. این روستا با طبیعت بکر و جذابیت‌های گردشگری خود مانند مزارع زعفران‌کاری، قلعه تاریخی و بافت زیبای روستایی نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

این اقامتگاه با فراهم آوردن شرایط بسیار مناسب مانند پارکینگ اختصاصی، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، راهنمای تور، آشپرخانه عمومی و غیره یک اقامت راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد. این هتل دارای پنج اتاق با ظرفیت ۲۵ است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی کویری عمو حسن: استان اصفهان، شهر خور، بعد از روستای جندق، روستای هد

هتل عمو حسن

اقامتگاه بوم‌گردی کاشکیلو شهداد کرمان

بسیاری از کویرنوردهای حرفه‌ای با کویر شهداد آشنایی دارند. کویری شگفت‌انگیز که قطعا هوش را از سر شما خواهد برد. کلوت‌های شهداد با اشکال بسیار زیبا، چشمه آب گرم سیریچ، مرتفع‌ترین هرم‌های ماسه‌ بادی دنیا، بلندترین تبکاها و گلدان‌های کویری و غیره از جمله شگفتی‌های این منطقه به حساب می‌آید.

حال اگر شما هم دوست دارید که تمام این زیبایی را ببنید، رزرو یک اقامتگاه بوم‌گردی در دل کویر به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمام این زیبایی‌های کویر را در آن جا تجربه کنید. یکی از اقامتگاه های کویری ایران اقامتگاه کاشکیلو شهداد کرمان است. این اقامتگاه بوم‌گردی قدمتی ۶۰ ساله دارد اما در سال ۹۵ دوباره مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

در این اقامتگاه دنج و آرام ۶ اتاق، با سرویس بهداشتی و حمام مشترک وجود دارد. برخی از پنجره‌های اتاق‌های این اقامتگاه رو به حیاط سنگ‌فرش‌شده باز می‌شود. در داخل اتاق‌های این اقامتگاه تلویزیون وجود ندارد. اما اگر علاقه بسیاری به تلویزیون دارید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. چرا که در این اقامتگاه یک اتاق مخصوص تلویزیون وجود دارد.

آدرس اقامتگاه بومگردی کاشیکلو شهداد کرمان: کرمان، شهداد، میدان پاسداران، خیابان شفای ۷

اقامتگاه بوم‌گردی خانه صفا کاشان

یکی از جاذبه‌های گردشگری کاشان، خانه صفا است که شما می‌توانید برای دیدن از کویر مرنجاب در این خانه بوم‌گردی اقامت داشته باشید. اقامتگاه بوم‌گردی از ۷ اتاق سنتی تشکیل شده است که قدمت آن به دوره صفویه باز می‌گردد. این اقامتگاه با قدمت ۳۵۰ ساله خود به عنوان یکی از اقامتگاه های کویری ایران به شمار می‌رود. قسمت‌هایی از این خانه سنتی در دوره پهلوی دوباره بازسازی شده است.

خانه مصفا به عنوان یکی از شیک ترین اقامتگاه بوم گردی ایران توسط یک زوج طبیعت‌گرد یعنی علی محسنی و نسترن سعادتی و با کمی تغییر تبدیل به یک اقامتگاه بوم گردی برای علاقه‌مندان به کویرنوردی شده است. این خانه قدیمی ظرفیت ۴۰ مسافر دارد؛ بنابراین برای سفرهای دسته جمعی دوستانه و خانوادگی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

از جمله امکانات رفاهی اقامتگاه بوم‌گردی مصفا می‌توان به اینترنت، فروشگاه صنایع دستی، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، صبحانه در اتاق، ارائه تورهای سیاحتی درون شهری و برون شهری، پذیرش ۲۴ ساعته، تاکسی سرویس، کافه، رستوران و غیره اشاره کرد.

آدرس اقامتگاه بوم‌گردی خانه مصفا: استان اصفهان ، شهر آران و بیدگل ، میدان امام خمینی (ره)، خیابان سید الشهدا (ع)، نینوا ششم

اقامتگاه های کویری ایران

اقامتگاه بوم‌گردی پایو خور و بیابانک

اصفهان به دلیل نزدیکی به کویر ایران، هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از اقامتگاه های کویری ایران اقامتگاه پایو است که در شهر خور اصفهان قرار گفته است. قدمت این اقامتگاه به دوران پهلوی باز می‌گردد و با قدمت ۷۰ ساله خود همچنان از زیبایی بی‌نظیری برخوردار است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اقامتگاه نزدیکی آن به کویر مصر و سایر جاذبه‌های کویری مانند، تپه‌های ریگ از جمله ریگ جن، دریاچه نمک، پوسته نمکی پلایان است. خانه کویری پایو از ۶ واحد اقامتی تشکیل شده است.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین شهرهای شمال برای تفریح و گردش تعطیلات

از آنجایی که این اتاق‌ها به سبک روستایی و قدیمی ساخته شده است؛ بنابراین اتاق‌ها بدون تخت و تلویزیون هستند. اما درون هر اتاق یک توالت فرنگی وجود دارد. یکی از جذابیت‌های این اتاق‌ها خوابیدن بر روی تشک‌های نرم است که از تجربه این حس پشیمان نخواهید شد. این اقامتگاه برای سفرهای خانوادگی و دسته‌جمعی نیز اتاق مخصوص دارد؛ برای این منظور می‌توانید از اتاق‌های شاه‌نشین آن استفاده کنید.

آدرس اقامتگاه بوم‌گردی پایو خور و بیابانک: استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک، شهر خور، میدان امام حسین، کوی دهریز، پلاک ۱۶

اقامتگاه بوم‌گردی کویری نبکا

اقامتگاه نبکا در سال ۱۳۹۵ در مرکز شهداد کرمان، شهری با قدمتی ۶ هزار سال ساخته شده است. زمینی که اقامتگاه نبکا در آن بنا شده است مساحتی به اندازه‌ی ۱ هکتار دارد و زیربنای ساختمان آن به ۳۰۰ مترمربع می‌رسد. این اقامتگاه که یکی از سنتی‌ترین اقامتگاه های کویری ایران است با کرمان ۹۰ کیلومتر فاصله دارد؛ در مجاورت آن می‌توان بناهای ارزشمند تاریخی شهر، یعنی آسیاب‌های دوقلو و آب انبار را مشاهده کرد.

گردشگران معمولا به این اقامتگاه علاقه‌ی زیادی نشان می‌دهند؛ چرا که به قول معروف می‌توانند با یک تیر چند نشان بزنند؛ آن‌ها می‌توانند در کنار تجربه‌ی یک اقامت بی‌نظیر در یک اقامتگاه خاص، کویر نوردی را تجربه کنند، بناهای تاریخی را از نزدیک ببینند، از جاذبه‌های طبیعی لذت ببرند، به رصد ستاره‌های آسمان کویر بپردازند، ارابه رانی کنند، با تورهای آفرود همراهی کنند، از نخلستان‌ها بازدید کنند و مدتی در مجاورت گرم‌ترین نقطه زمین یعنی “گندم بریان” قرار بگیرند و یک خاطره‌ی کم‌نظیر را در ذهنشان ثبت کنند.

از همه‌ی جنبه‌های این اقامتگاه می‌توان خاص بودن آن‌را احساس کرد؛ حتی از نام عجیب آن و داستانی که دارد. نام این اقامتگاه از روی پدیده‌ای برگرفته شده است که در کویر اتفاق می‌افتد؛ در هنگام وزیدن باد شن‌ها و ماسه‌ها حرکت می‌کنند، وقتی به یک مانع گیاهی می‌رسند در کنار گیاه انباشته می‌شوند و چیزی را به وجود می‌آورند که مانند گلدان است. به این پدیده عنوان نبکا را نسبت داده‌اند که علاوه بر این پدیده برای این اقامتگاه کویری هم عنوان زیبایی بنظر می‌رسد.

در طراحی این بنا تلاش شده است تا بافت سنتی آن به صورت کامل حفظ شود؛ به این صورت که در این اقامتگاه حتی سرویس‌های بهداشتی، حمام و یخچال هم مشترک هستند اما طعم غذاهای محلی بی‌نظیر این اقامتگاه سختی امکانات عمومی را کاهش می‌دهد.

اقامتگاه بوم‌گردی کویری هفتومان در دل کویر

هفتومان نام یکی دیگر از اقامتگاه‌ های کویری ایران است که در روستایی با همین عنوان در شهرستان خور و بیابانک اصفهان واقع است. بنای این اقامتگاه بزرگ در منطقه‌ای کویری است و درها و پنجره‌های چوبی، شیشه‌های مشبک، پرده‌های سفید رنگ، سقف هلالی، تخت‌های چوبی در محوطه و باغچه‌ای زیبا در فضای مرکزی اقامتگاه شما را به چندین سال قبل و حال و هوای زندگی در آن سال‌ها می‌برد.

عنوان هفتومان به دلیل وجود رشته‌های هفتگانه‌ی کاریز و قنات در این روستا در ایام قدیم به این اقامتگاه اختصاص داده شده است. نام اقامتگاه هفتومان در کنار بافت قدیمی ساختمان و حیاطی بسیار زیبا، فضایی دلنشین و صمیمی را در این اقامتگاه به وجود آورده است که صفا و آرامش قدیمی‌ها را زنده می‌کند.

اسکان در این اقامتگاه بدون شک افراد را بی‌قرار می‌کند که بارها و بارها به اصفهان سفر کنند و حس و حال این اقامتگاه را تجربه کنند.

سوئیت‌های اقامتگاه هفتومان دارای آشپزخانه، حمام و سرویس‌های بهداشتی مناسب هستند اما سایر اتاق‌ها فاقد این امکانات هستند و گردشگران ساکن آن‌ها باید از امکانات عمومی محوطه استفاده کنند.‌ پارکینگ، سیستم‌های گرمایشی، پست بانک، تعاونی، بهداشت، سرویس عصرانه و چای، سفارش غذاهای محلی و اجرای موسیقی‌های محلی نیز از دیگر امکانات این اقامتگاه هستند که آسایش گردشگران را به همراه خواهند داشت.

روستاهای کویری نیشابور، مصر، گرمه، ایراج، بیاضه، مهرجان، دریاچه‌ی نمک‌‌خور و سایر نقاط کویری اطراف اقامتگاه هفتومان از جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند که گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

هتل سنتی یه تا خور و بیابانک

هتل سنتی یه تا با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال یکی دیگر از اقامتگاه های کویری ایران است که با عنوان کاروانسرا سال‌ها در روستای بیاضه خور و بیابانک اصفهان در حال خدمات‌رسانی بوده است.‌ اقامتگاه یه تا در سال ۱۳۸۹ بازسازی شد و با نام هتل نوبهار فعالیت خود را ادامه داد تا در نهایت در سال ۱۳۹۰ به عنوان هتل سنتی یه تا به طور جدی به ادامه‌ی کارش پرداخت.

هتل یه تا به گردشگران خارجی و داخلی خدمات اقامت و اسکان را با امکانات کامل ارائه می‌‌دهد. گردشگران می‌توانند هر کدام از ۱۹ باب اتاق این اقامتگاه را انتخاب کنند. سرویس‌های حمام و دستشویی در اتاق‌ها، سرویس‌های گرمایشی، سرویس‌های سرمایشی، پارکینگ، اینترنت، آشپزخانه عمومی، راهنمای تور گردشگری و پرسنل مجرب و مسلط به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی از امکانات رفاهی این اقامتگاه سنتی هستند.

از جذابیت‌های این هتل سنتی بی‌نظیر می‌توان به رشته‌ چاه‌های قنات نوبهار، مزرعه‌ی درختان انار، زیتون، نخل و انجیر، ایوان‌های بزرگ و پشت بام مخصوص رصد ستارگان آجرفرش شده اشاره کرد.

نقاط گردشگری نزدیک این اقامتگاه هم جذابیت‌های خودشان را دارند. مانند قلعه‌‌ی ۲۵۰۰ ساله‌ای که در این روستا واقع است و از بزرگ‌ترین اقامتگا‌های شهرستان خور و بیابانک است؛  این قلعه با داشتن ۵ طبقه و ۶۰۰ اتاق مسافران بسیاری را در خود داده است که در حال حاضر می‌توان از ۴۰۰ اتاق آن بازدید کرد. همچنین کویر خور و کویر مصر نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند که با اقامت در هتل یه تا می‌توان از آن‌ها هم دیدن کرد.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با اقامتگاه های کویری ایران صحبت کردیم. این اقامتگاه با معماری سنتی، خود بخشی از شگفتی‌ها و لذت‌های سفر به کویر است. برای اطلاع از این اقامتگاه‌ها و آشنایی با نحوه رزرو اینترنتی آن می‌توانید به سایت سپنجا مراجعه کنید. همچنین اگر شما نیز تجربه‌ای از اقامت در این هتل های سنتی ایران دارید، می‌توانید زیر همین پست نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

درباره “معرفی اقامتگاه های کویری ایران” بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا