دانستنی های سفرپزشکی و سلامت در سفر

علایم ویروس کرونا چیست؟ (+طبق نظرات سازمان بهداشت جهانی)

کرونا ویروس، یکی از دغدغه هایی است که این روزها همه ی ما داریم. همه ی ما باید علایم ویروس کرونا را بشناسیم و بدون دلیل به بیمارستان ها که طبق آمار جزو مهم ترین مراکز شیوع این ویروس در ایران و کل جهان بوده اند، مراجعه نکنیم! باید بدانید که نباید از کرونا بترسید، اما باید تمامی نکات لازم در این زمینه را در نظر بگیرید.

امروز در مجله سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا تصمیم گرفتیم برای این که درگیر شایعات موجود در فضای مجازی نشوید، اطلاعات کاملی در رابطه با این ویروس، نحوه پخش و شیوع در محیط، میزان نهفتگی و ماندگاری این ویروس در بدن، علائم شایع و … با استفاده از داده هایی که سازمان بهداشت جهانی برای همه منتشر کرده است به شما بدهیم.

همچنین اگر سلامت روحی و روانی عزیزانتان برای شما مهم است تا آن ها هم درگیر این موضوعات نشوند، این مطلب را برای آن ها ارسال کنید تا آن ها هم از شایعاتی که در این زمینه وجود دارد، مدتی دور باشند. آیا تابحال خود شما هم درگیر شایعاتی در این زمینه شده اید؟

دوران پس کرونا یا عصر جدید

ماهیت ویروس چیست؟

همانطور که احتمالا در اخبار شنیده اید، ویروس یک موجود زنده نیست، پس نمی‌توان برای مبارزه با آن از آنتی بیوتیک ها استفاده کرد. ویروس ها، موجوداتی هستند که باید برای ادامه حیات و زندگی خود حتما وارد سلول های زنده شوند.

اگر بخواهیم به اصطلاح علمی در این زمینه اشاره کنیم، ویروس ها نوعی “انگل اجباری درون سلول” هستند که ادامه حیات آن ها تنها به شرط ورود به یک سلول زنده امکان پذیر است.

آشنایی با علایم ویروس کرونا
ویروس کرونا

با توجه به ماهیت ویروس، ماهیت سلول زنده ای که باید به آن توجه کنند، می‌تواند متغیر باشد. به عنوان مثال ویروس کرونا یا کووید ۱۹ برای زنده ماندن و تکثیر لازم است که وارد ریه بشود و از سلول های موجود در آن استفاده کند. این کار مستلزم این است که ویروس از طریق چشم، دهان و بینی شما وارد بدنتان بشود.

اقامت در هتل آپارتمان در مشهد

همانطور که شما هم شنیده اید، این ویروس در شهر ووهان چین شروع شده است و در حال حاضر به بیش از ۱۶۰ کشور جهان سرایت کرده است، اما نحوه انتشار این ویروس و علایم ویروس کرونا چیست؟ علائم ویروس کرونا از کجا نشات می‌گیرند؟

ویروس کرونا چگونه در جهان پخش شد و در حال انتشار است؟

همانطور که می‌دانید، این بیماری مسری است یعنی از طریق فرد یا افرادی که دارای این بیماری هستند، ویروس کرونا به افراد سالم منتشر می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
چای کامبوچا، چایی خوشمزه و خوش عطر که ضامن سلامتی شماست! (صفر تا صد اطلاعات لازم!)

طبق گزارشات سازمان بهداشت جهانی این ویروس از طریق سرفه یا عطسه فرد مریض می‌تواند به یک فرد سالم منتقل شود و فرد سالم را تبدیل به یک بیمار کرونایی بکند.

همچنین این قطرات کوچک می‌توانند بر روی سطوح یا اشیا اطراف فرد مبتلا به کرونا تا مدت زمان زیادی در هوای سرد باقی بمانند.

پس یکی دیگر از روش های انتقال ویروس کرونا این است که یک فرد سالم با دست زدن به اشیا و سطوحی که در آن ها ممکن است سطوح آلوده به ویروس وجود داشته باشد خود را به یک فرد بیمار تبدیل کند. پس باید در این زمینه ضدعفونی کردن را جدی بگیریم.

مطالب بیشتر:هیجان انگیزترین تفریح در دوران قرنطینه خانگی کرونا

معرفی علایم ویروس کرونا
علایم ویروس کرونا

به همین علت توصیه می‌شود که به صورت مداوم دستان خود را با صابون که به عنوان یک ماده از بین برنده کرونا شناخته می‌شود بشویید و دستان خود را اکیدا به صورت خود نزنید. همچنین سعی کنید فاصله یک تا یک و نیم متری خود را با فرد یا افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند، حفظ کنید.

پایان شایعات: دوره نهفتگی ویروس کرونا در بدن انسان چقدر است!

طبق گزارشاتی که سازمان بهداشت جهانی در رابطه با علایم ویروس کرونا و دوران نهفتگی آن منتشر کرده است، دوران نهفتگی این ویروس در بدن می‌تواند از یک تا چهارده روز باشد.

پس همین الان ممکن است که شما دارای این بیماری باشید و خودتان از آن خبر نداشته باشید. در واقع طبق آمارها حدود ۸۶ درصد از افرادی که مبتلا به کرونا هستند از آن بی خبرند.

در این زمینه بهتر است که هر چند روز علایم خود را چک کنید . همچنین سعی کنید که روابط اجتماعی خود را تا حد زیادی محدود کنید. محدود کردن روابطتتان باعث می‌شود که از افراد مریض این ویروس را نگیرید و یا حتی در این زمینه دیگران را به ویروس کرونا یا کوید ۱۹ مبتلا نکنید.

معرفی علایم ویروس کرونا
ویروس کووید۱۹

علایم ویروس کرونا را بشناسید و به شایعات فضای مجازی توجه نکنید

یکی از مشکلاتی که در مهارکردن و آرام کردن جو عمومی ایجاد شده در جامعه بسیار جدی است، همین فضای مجازی و انتشار اخبار دروغی در این زمینه است.

ما در ادامه مهم ترین علایم این ویروس را که شامل علایم اولیه ویروس کرونا و علایم ثانویه کووید ۱۹ است را بر اساس آمار و اطلاعات داده شده توسط سازمان بهداشت جهانی آماده کرده ایم تا دچار شایعات نشوید.

طبق نظرات متخصصین و پزشکان، معمول ترین علایم اولیه کرونا که یک فرد مبتلا به آن دچار می‌شود، تب، خستگی، سرفه های خشک و …است.

در بعضی مواقع نادر ممکن است که فرد دارای علایم خفیف تری مانند انسداد بینی، آبریزش بینی، گلودرد، اسهال و … هم باشد. این علایم معمولا به تدریج خود را در بدن یک فرد نشان می‌دهند.

این مطلب را هم بخوانید
عجیب ترین آداب و رسوم سال نو در 10 کشور مختلف دنیا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از افراد ممکن است به این ویروس آلوده شوند، اما هیچ علایمی برای آن ها وجود نداشته باشد.

طبق آمار ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی بیش از ۷۰ درصد افراد مبتلا به کرونا بدون هیچ مراقبت خاصی درمان می‌شوند و بهبود می‌یابند.

در این زمینه باید بدانید که از هر ۶ نفر، متاسفانه علایم این ویروس در آن فرد به شدت زیاد می‌شود و باعث می‌شود که فرد تحت مراقبت های درمانی جدی قرار بگیرد.

اقامت در ویلا لوکس در رشت

مطالب بیشتر:علایم ویروس کرونا چیست؟ (+طبق نظرات سازمان بهداشت جهانی)

ویروس کرونا در کشورهای مختلف
ویروس کرونا در کشورها

احتمال ابتلای کودکان به این بیماری نزدیک صفر است، پس هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشید و بدانید که تنها حدود ۳ درصد از افراد به خاطر این بیماری متاسفانه فوت می‌شوند.

این اطلاعات می‌تواند شما را خوشحال کند، اما در نظر داشته باشید که رعایت نکات بهداشتی را فراموش نکنید.

نتیجه گیری: چه کار کنم تا سالم بمانم و بتوانم زندگی کنم؟

حالا که کمی بهتر با علایم کرونا آشنا شدید، بهتر است که در نظر داشته باشید باید در این مدت طبق صحبت های که می‌شود، در خانه بمانید و مدتی در قرنطینه خانگی باشید.

قرنطینه خانگی یکی از کارهایی است که چین با استفاده از آن توانسته است که این ویروس را مهار کند و به حالت عادی برگردد.

اگر شما هم از قرنطینه خانگی خسته شده اید، توصیه می‌کنم که حتما مقاله ما در زمینه این که چه کارهایی را می‌توان در قرنطینه خانگی انجام داد، مطالعه کنید.

ما کمک کردیم با ارائه راهکارهایی این دوران را برای شما مفید کنیم و به شما پیشنهادهایی بدهیم که در این زمان بتوانید خودتان را در بخش های مختلف زندگی بهبود ببخشید.

اگر در این زمینه شما هم نظراتی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید. همچنین با مطرح کردن سوالات و تجربیات خود می‌توانید قدمی مثبت برای کمک به دیگران و حل مشکلات خود بردارید.

همچنین اگر در این ایام تصمیم به سفر گرفته اید،اما نمی دانید که چطور این کار را انجام دهید، باید به شما گوشزد کنیم که استفاده از سامانه سپنجا و اقامتگاه های بهداشتی آن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 1]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا