جاهای گردشگری دنیا

عجیب ترین و ترسناک ترین معبد جهان را بشناسید! (+تصاویر)

ترسناک ترین و خطرناک ترین معبد جهان در کشور چین واقع در استان شان شی چین، ۴۰۲ کیلومتری شهر بیجینگ ساخته شده است. این معبد که “شوان کونگ” Xuankong نام دارد در باریکه ای از کوه هنگشان به صورت نا استوار واقع شده ویکی از جاذبه های شگفت انگیز کشور چین می باشد. کوه “هنگ شان” که معبد در آن قرار گرفته، از کوه‌های معروف و جزو ۵ کوه مقدس چین می باشد و از مناظر زیبای طبیعی برخوردار است. این معبد که به معبد معلق نیز مشهور است (زیرا احساس می شود که در هوا معلق است)، یکی از شگفتی های باستانی کشور چین محسوب می شود. سازه معبد قدیمی است و دارای پله های بسیار شیب دار و مجاری باریک است که به گفته گردشگران گیج کننده و در عین حال شگفت انگیزهستند! با سپنجا همراه باشید.

معبد-ترسناک

۱۵۰۰ سال از ساخت این معبد عجیب و ترسناک می گذرد. گردشگرانی که از این معبد دیدن کرده اند هر لحظه انتظار فرو ریختن این معبد را میکشند، زیرا این معبد طوری ساخته شده که انگار از کوه آویزان شده است! اما این معبد به وسیله چوب های باریکی که داخل صخره قرار گرفته اند، محکم نگه داشته شده است. همچنین داخل معبد مجسمه های از جنس مس و آهن نیز وجود دارد. تدابیری که برای ساخت معبد Xuankong اندیشیده شده است آن را از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در امان نگه داشته است.

بهتر است بدانیم که همه سنگینی و وزن این معبد هم به عهده این ستون های چوبی (چوب بلوط) نیست. شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد اما در حقیقت، بر روی دیواره ای که معبد بر روی آن ساخته شده است، برآمدگی‌هایی به صورت سکوهای کوچک سنگی وجود دارد که این سکو‌ها برای محکم نگه داشتن ستون های چوبی ساخته شده اند و این در حالی است که تنها بخشی از سکوها در قسمت بیرونی معبد قابل مشاهده است.همچنین از آن جا که مجسمه ها بیشترین وزن معبد را تشکیل می دهند، برای جلوگیری از فروریزی، آن ها را در نواحی کوهپایه ای قرار داده اند تا ستون های چوبی متحمل وزن مجسمه ها به صورت افقی نشوند. با همه این تفاسیر معبد Xuankong به دلیل معلق بودن و شرایط قرارگیری خاص آن در کشور چین مشهور شده است.

با این که این معبد از چوب ساخته شده و نزدیک رودخانه قرار دارد، پس از ۱۵۰۰ سال که از ساخت آن گذشته اما تحت تاثیر رطوبت و خرابی قرار نگرفته است چرا که به گفته محققین، این معبد بر روی دره بنا شده و وزش باد های منظم، مانع از رسیدن رطوبت رودخانه به معبد می شود و در واقع محل قرار گیری آن نسبتا خشک و سالم است.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین مکان های دیدنی پاتایا

همچنین از آن جا که کشور چین زلزله خیز است اما تاکنون زلزله نتوانسته است باعث تخریب معبد Xuankong شود. زیرا برای جلوگیری از آسیب زلزله، گودالی عمیق و بزرگ روی صخره بالایی معبد کنده شده است تا سنگ ها هنگام زلزله و ریزش داخل گودال بیفتند و آسیبی به معبد وارد نکنند. در حال حاضر این گودال مملو از سنگ های ریز و درشت است.

معبد “شوان کونگ” Xuankong 75 متر از بستر رودخانه ارتفاع دارد. ساخت این معبد به اواخر دوران سلسله وی (۳۸۶-۵۳۴ پیش از میلاد) باز می گردد. به دلیل ساختار عجیب و منحصر به فردی که این معبد دارد به “باغ معلق شرق” نیز معروف است. این معبد تنها معبد سه گانه چین بوده به این دیل که همزمان متعلق به آئین های سنتی چین یعنی بودیسم، تائویسم و کنفوسیوس است. در حقیقت این معبد قدیمی ترین معبدی است که سه دین اصلی چین را به هم پیوند داده است.

داخل معبد متشکل از ستون ها ، مجسمه ها و راهرو های تو در تو چوبی است. دو ساختمان به صورت شمالی و جنوبی داخل معبد را تشکیل می دهند. هر دو ساختمان شمالی و جنوبی سه طبقه و دارای سه سالن هستند. در این سالن ها مجسمه های مربوط به ادیان قدیمی چین نگه داری می شوند. سالن ها با پرتوهای متقاطع چوب بلوط در صخره لنگر انداخته اند و به صورت شاخه های بریده شده در صخره شکاف ایجاد کرده اند..

در ساختمان شمالی مجسمه های مربوط به ادیان بودیسم، تائویسم و کنفوسیوس مانند گوتاما بودا، لائو زی و کنفوسیوس نگه داری می شود. در ساختمان جنوبی نیز یک سالن به نام “غرش رعد و برق” وجود دارد که به دین بودیسم مربوط می باشد و گفته شده که گوتاما بودا در این سالن، اصول دین بودا را با صدایی شبیه به غرش رعد و برق تفسیر می کرده است و به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است. در دو سالن دیگر از ساختمان جنوبی نیز مجسمه های مربوط به دین تائویسم نگه داری می شوند.

معبد-عجیب
طبق گفته گردشگران، چشم انداز معبد بسیار خارق العاده است وبا اینکه ترسناک و در عین حال خطرناک است، ارزش یک بار بازدید را قطعا خواهد داشت. آنان معتقدند راهرو های پیچ در پیچ و معابر معبد مناسب افراد قد بلند و سنگین وزن نمی باشد، حتی معتقدند افراد لاغر و کوتاه قد و سبک نیز به سختی و با خم کردن خود می توانند از آن ها عبور کنند. با این حال با ورود به داخل معبد تصور نخواهید کرد که در کنار صخره و پرتگاه قرار دارید ، زیرا این بنا از آجر و سنگ ساخته شده و بر روی تاقچه سنگی نشسته است.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به دبی

از هتل های نزدیک به معبد Xuankong می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  •  هتل Hunyuan Huatail
  •  هتل Hengshan
  • هتل Guoshui Training Center
  • هتل Hengshan International Hotel
  • هتل Haiyue Express

گردشگران از نقاط مختلف دنیا می توانند در صورت سفر به چین از معبد شوان کونگ بازدید نمایند. گردشگران بایستی ابتدا به شهر داتونگ رفته و سپس از آن جا به وسیله اتوبوس به منطقه “هون یوان” جایی که معبد در آن جا واقع شده بروند و پس از تهیه بلیط ورودی وارد معبد بشوند. زمان مناسب برای بازدید از معبد ماه های مارس تا اکتبر می باشد. بهتر است زمان بازدید همزمان با تعطیلات چینی نباشد تا دچار شلوغی و ازدحام نشوند. همچنین قبل از رفتن از اخبار پیش بینی آب و هوای آن منطقه نیز غافل نشوند.

بازدید از معبد Xuankong جسارت زیادی می طلبد!

درباره “عجیب ترین و ترسناک ترین معبد جهان را بشناسید! (+تصاویر)” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا