جاهای دیدنی ایران

سفر به شمال در زمستان

اگر ترجیح می‌دهید اسکی کنید تا آفتاب گرفتن، و پیاده روی‌های زمستانی را به عرق کردن در روزهای گرم تابستانی ترجیح می‌دهید، به سفر به شمال در زمستان فکر کنید. فرقی نمی‌کند تازه وارد شمال شده باشید یا بارها و بارها به مناطق مختلف آن رفته باشید، در هر صورت ما اینجا هستیم تا به تحقق رویاهای زمستانی شما در شمال کمک کنیم.

سفر به شمال در روزهای سرد زمستان بسیار تجربه دلچسب و شیرینی است و لذت آن شاید خیلی بیشتر از تمام سفرهایی باشد که تاکنون در بهار و تابستان رفته‌اید. انتخاب این فصل برای شما مزایایی هم به دنبال دارد مثلاً خلوتی شهرها، سواحل، هتل‌ها، جاذبه‌های دیدنی و… که این خود مزیتی چون پایین آمدن هزینه‌ها را برای شما به دنبال خواهد داشت.

اگر سفرتان را به زمستان موکول کردید، یادتان نرود به دیدار کوه‌های سفیدپوش هم بروید و سواحلی که حریر سفید به تن کرده‌اند را نیز از نزدیک ببینید. در ادامه ابتدا به سراغ جاهای دیدنی شمال در زمستان می‌رویم و سپس نکات و هرآنچه که نیاز است در مورد این سفر بدانید را بررسی می‌کنیم. در سپنجا همراه ما باشید.

[message_box bg=”https://sepanja.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-13.jpg”] برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید. [button size=”medium” style=”is-outline success” text=”مشاهده اقامتگاه ها” link=”https://sepanja.com/landing/shomal”][/message_box]

سفر به شمال در زمستان کجا بریم؟

خطه سرسبز شمال سه استان پهناور و بسیار دیدنی مازندران، گیلان و گلستان را در خود جای داده است. این سه استان هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارا هستند و در هر فصل زیبایی‌های منحصر به فردی ارائه می‌دهند. می‌دانیم که سفر به شمال در بهار و تابستان و حتی پاییز خیلی لذتبخش است اما فصل زمستان لذت دیگری برای شما به ارمغان می‌آورد. لذتی شیرین و دلچسب مثل لذت خوردن بستنی زمستانی. با ما همراه شوید تا سری به سه استان مازندران، گیلان و گلستان بزنیم و جاهای منحصربه فرد آنها را در زمستان مرور کنیم.

جاهای دیدنی مازندران در زمستان

مازندران به قدری در زمستان زیباست که شما را شیفته خود خواهد کرد. جاهای دیدنی این استان در زمستان بسیار زیاد هستند و ویلاهای گرم آن با امکانات کامل، بیشتر از هر چیزی مسافران را به سمتش می‌کشانند. چند جای دیدنی مازندران که باید حتماً در زمستان ببینید به شرح زیر هستند:

پارک جنگلی کشپل نور

دیدن پارک جنگلی کشپل نور در سفر به شمال در زمستان یک باید است. طبیعت این پارک جنگلی واقعاً جذاب است و محال است کسی از دیدن آن به وجد نیاید. این پارک عمده جذابیت و شهرت خود را میدون درختان سر به فلک کشیده افراست که منظره‌ای فوق‌العاده رؤیایی در آن به وجود آورده‌اند. حالا چند لحظه چشمانتان را ببندید و چهره سفیدپوش این درختان در زمستان را مجسم کنید تا ببینید چقدر فوق‌العاده است. این پارک در روزهای بارانی هم بسیار رویایی است و به یکی از دنج‌ترین جاهای مازندران برای قدم زدن‌های دو نفره تبدیل می‌شود.

آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، ۲٫۵ کیلومتری چمستان

ساعات بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

پارک جنگلی کشپل پور

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی که در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد به دلیل داشتن طبیعتی و بکر و زیبا به دالان بهشت مشهور گشته است. آب و هوای لطیف و رطوبت این جنگل باعث شده است که هر بیننده‌ای ساعت‌های بی‌شماری را در این جنگل سپری کند بدون اینکه حتی گذر زمان را احساس کند. این جنگل که یکی از بهترین جاها برای دیدن در سفر به شمال در زمستان است در بهار و تابستان هم به مکانی ایده‌آل برای کمپ زدن تبدیل می‌شود. پس از قدم زدن در این جنگل شگفت انگیز به چندین روستای سرسبز و آباد می‌رسید. در آنجا می‌توانید با فرهنگ مردم محلی آشنا شوید.

آدرس: مازندران، رامسر، بعد از روستای گالش محله

ساعات بازدید: تا روشنی هوا

هزینه ورودی: رایگان

پارک جنگلی نمک‌آبرود در چالوس

اینبار مقصد زمستانی ما، نمک آبرود شهری واقع در استان مازندران است. به طور کلی، آب و هوای این منطقه معتدل و مرطوب است و این باعث به وجود آمدن تعداد زیادی از جنگل‌های شکوفا و زمین‌های حاصلخیز در آن شده است. اگر در زمستان به اینجا سفر کنید، قله‌های زیادی را می‌بینید که پوشیده از برف خالص هستند اما اگر در تابستان‌ سفر کنید ممکن است از گرما و رطوبت هوا کلافه شوید.

در این شهر یک پارک جنگلی به همین نام وجود دارد که بی‌شک یکی از بهترین جاها برای دیدن در سفر به شمال در زمستان است. در این جنگل امکانات رفاهی زیادی جهت آسایش و آرامش خاطر مسافران در نظر گرفته شده است و تفریحات زمستانی جذابی هم برای لذت بردن وجود دارد. مثل سورتمه‌سواری، تله‌کابین‌سواری و همینطور زیپ‌لاین که مسیر آنها از میان جنگلی با درختان انبوه عبور می‌کند.

آدرس: استان مازندران، چالوس، شهرک تفریحی نمک‌آبرود

این مطلب را هم بخوانید
اجاره ویلا در شمال عید نوروز

ساعات بازدید: نه و نیم صبح تا ۸ شب

هزینه ورودی: ۱۰ هزار تومان

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک دهکده طلایی آمل

در سفر به استان مازندران می‌توان از پارک‌های جنگلی زیادی دیدن کرد و حتی در آنها کمپ زد و شب خاطره‌انگیزی برای خود و سایر اعضای خانواده رقم زد. پارک دهکده طلایی آمل یکی دیگر از پربازدیدترین پارک‌های آن به ویژه در فصل زمستان است. رودخانه هراز که در زمره پرآب‌ترین رودهای ایران قرار دارد، از شرق این پارک می‌گذرد و طرواتی دائمی به فضای آن بخشیده است. در اینجا می‌توان تعدادی از زیباترین و خوش منظره‌ترین مسیرهای پیاده‌روی را از نزدیک لمس کرد و ما مطمئن هستیم سفر به شمال در زمستان به این نقطه هرگز فراموش‌تان نخواهد شد.

آدرس: استان مازندران، شهر آمل، خیابان معلم، پارک دهکده طلایی آمل

ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۶ عصر

هزینه ورودی: رایگان

پارک جنگلی بابل‌کنار

پارک جنگلی بابل‌کنار حدود ۷۶۰ هکتار وسعت دارد و در ۲۲ کیلومتری شهر بابل قرار دارد. این پارک دارای یک چشمه کوچک و انواع درختان مختلف است و مکانی ایده‌آل برای تمام فصول به ویژه فصل زمستان است. این پارک دارای جاده‌های آسفالت، زمین بازی برای کودکان، آلاچیق و حمام برای راحتی بازدیدکنندگان است. طبیعت بکر این جنگل به پناهگاه تعداد زیادی از پرندگان نایاب تبدیل شده است و هوای آن به دلیل پاکی بی‌بدیل پر از اکسیژن خالص است.

آدرس: استان مازندران، شهرستان بابل، پارک جنگلی بابل‌کنار

ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۸ شب

هزینه ورودی: ۱۰ هزار تومان

پارک جنگلی بابل کنار

جاهای دیدنی گلستان در زمستان

سفر به شمال در زمستان برای هر مسافری می‌تواند عالی رقم بخورد به ویژه اگر پای استانی چون گلستان که واقعاً نامی برازنده دارد در میان باشد. این استان نیز در زمستان به طرز شگفت انگیزی زیباست و مناظر زمستانی کم‌نظیری ارائه می‌دهد. در واقع نقطه‌به‌نقطه این استان پر از شگفتی‌های طبیعت است و سفر به آن لذتی وصف‌ناپذیر برایتان به ارمغان می‌آورد. بیایید سری هم به برخی از جاهای دیدنی این استان هم در زمستان بزنیم.

جزیره آشوراده و منطقه گمیشان

آشوراده در منتهی الیه میان‌کاله، تنها جزیره ایرانی در دریای خزر است که بنا به پیشنهاد اداره کل محیط زیست گلستان به قطب گردشگری تبدیل شد. این جزیره جاذبه‌های منحصر به فردی دارد و یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان گلستان است، اما هنوز از پتانسیل‌های آن به نحو احسن استفاده نشده است. این بندر در ۳ کیلومتری ساحل بندر ترکمن قرار دارد و از شمال به دریای خزر، از شرق به تنگه باریک چپق اوغلی، از غرب به کانال آبی خزینی و از جنوب به خلیج گرگان محدود می‌شود. جالب است بدانید در برخی اسناد تاریخی آمده است که آشوراده از سه جزیره تشکیل شده است که دو جزیره آن توسط امواج جزر و مدی زیر آب رفته‌اند.

در سفر به شمال در زمستان می‌توانید به این جزیره و منطقه جذاب گمیشان بروید تا یکی از بکرترین مناظر دنیا را به تماشا بنشینید. این منظره پرواز گروهی پرندگان مهاجر است که سالانه عده زیادی را به سمت خود می‌کشاند. همچنین می‌توانید از تفریحات دیگری چون ماهیگیری، چیدن میوه‌های وحشی، آبتنی، قایق‌سواری و اسب‌سواری نیز لذت ببرید.

آدرس: گلستان، شبه‌جزیره میان‌کاله بندر ترکمن، ۱۰ کیلومتری بندر ترکمن

هزینه ورودی: رایگان

جزیره آشوارده

جاده و جنگل توسکستان

جاده توسکستان که شاهرود( یکی از شهرهای سمنان) را به استان گلستان و گیلان وصل می‌کند، بیش از ۱۲۰ کیلومتر طول دارد. در این جاده هر چه از سمنان فاصله بگیرید، به گلستان و طبیعت بکر آن نزدیک و نزدیک‌تر می‎شوید. به توسکستان که رسیدید توقفی داشته باشید تا با چشمان زیبای خود بینید که گلستان چقدر زیبا و سرسبز است. تقریباً ۹۰ کیلومتر از توسکستان را جنگل‌های انبوه پوشش داده است و آب و هوایی بی‌نظیر دارد. این جنگل که یکی از برترین جنگل‌های خاورمیانه به لحاظ زیبایی است، در تمام فصول به ویژه زمستان گردشگر دارد.

آدرس: ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شهر گرگان

سفر به شمال در زمستان| ناهارخوران

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی استان گلستان پارک جنگلی ناهارخوران است که در هشت کیلومتری جنوب گرگان واقع شده است. این مکان در گذشته به عنوان توقف‌گاه زائران حرم مطهر امام رضا(ع) مورد استفاده قرار می‌گرفت و زائران اغلب ناهار خود را در مکان می‌خورند. از این رو نهار خوران یعنی محلی برای صرف نهار نام گرفت.

این فضای سبز زیبا و ساکت توسط کوه‌های بزرگ احاطه شده است و پر از حیوانات و درختان کمیاب است. حدود ۱۶۸ هکتار وسعت دارد و شامل چندین چشمه که معروف‌ترین آنها «سفید چشمه» است. سفید چشمه در ارتفاعات آن قرار دارد و تنها رودخانه آن نیز زیارت است که از ارتفاعات روستایی به همین نام سرچشمه می‌گیرد.

پارک جنگلی ناهارخوران امکانات گردشگری زیادی دارد و به دلیل زیبایی، شرایط آب و هوایی عالی و مکان‌های طبیعی در هر چهار فصل سال میزبان گردشگران است.

آدرس: گرگان، بلوار ناهارخوران، جنگل ناهارخوران

پارک جنگلی ناهار خواران

جنگل النگدره

یکی دیگر از جاهایی که باید در سفر به شمال در زمستان ببینید، جنگل النگدره واقع در استان گلستان، جنوب غربی گرگان است. این جنگل در زمستان کاملاً سفیدپوش می‌شود و منظره‌ای فوق‌العاده جذاب و خیره کننده را به نمایش می‌گذارد. در این جنگل امن و آرام، دور از چشم همه و تمام شلوغی‌ها می‌توانید برف‌بازی کنید و خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خود بسازید.

آدرس: استان گلستان، ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان

ساعات بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

جاهای دیدنی گیلان در زمستان

سفر به گیلان در تمام فصول امکان پذیر است. در این خطه سرسبز جاهای زیادی برای کشف و ماجراجویی وجود دارد و ما در ادامه قرار است برخی از جاهای دیدنی آن در زمستان را معرفی کنیم. از جمله:

این مطلب را هم بخوانید
بزرگ‌ترین و زیباترین پارک های جنگلی ایران

برای اجاره سوئیت در گیلان روی لینک کلیک کنید.

پارک جنگلی و ساحل گیسوم

جنگل گیسوم تونلی متشکل از درختان سرسبز بلند است که به ساحل شنی دریای خزر ختم می‌شود. بنابراین سفری همزمان به یک جنگل باشکوه و یک ساحل طلایی خواهید داشت. می‌توانید از رانندگی، دوچرخه سواری، آهسته دویدن، خوردن تنقلات خوشمزه و استنشاق هوای تازه در این جنگل لذت ببرید. در سفر به شمال در زمستان حتماً از این جاذبه دیدن کنید. اسب سواری، آفرود، تفریحات آبی مانند قایق سواری، شنا و غیره فعالیت‌های دیگری هستند که می‌توانید در جنگل و ساحل گیسوم انجام دهید.

آدرس: گیلان، ۱۷ کیلومتری شهر تالش

ساعات بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: ۸ هزار تومان

ساحل گیسوم

منطقه ییلاقی لیلا کوه

ییلاق لیلا کوه یکی از بکرترین نقاط گیلان در زمستان است. البته این ییلاق در تمام فصول زیباست و گردشگر جذاب می‌کند. لیلا کوه در زمستان به خاطر بارش‌های پی‌درپی برف، سفیدپوش می‌شود و طبیعت آن در سکوتی آرام‌بخش فرو می‌رود. در اینجا خانه‌های روستایی متعددی برای اقامت شما وجود دارد و این باعث می‌شود برای چند روزی غرق در سبک زندگی روستایی اهالی این منطقه شوید.

آدرس: گیلان، شهر لنگرود، کیلومتر ۳، روستای پرشکوه، ییلاق لیلاکوه

بام سبز ماسال

بام سبز ماسال یکی از بکرترین نقاط استان گیلان است. این بام که در میان ابرها و اقیانوسی از مه پنهان شده است هنوز تحت سلطه سازندگان و دلالان ویلا قرار نگرفته است و همچنان زیبایی و آرامش خود را حفظ کرده است. اینجا نقطه‌ای بکر برای سفر به شمال در زمستان است. از روی این بام سبز و مه‌آلود می‌توانید تا دورترین نقاط گیلان را رصد کنید و در زمستان زیباترین مناظر کوهستان‌های سفیدپوش را که در دوردست‌ها قرار دارند را به تماشا بنشینید.

آدرس: گیلان، یک کیلومتری شهرستان ماسال

مجتمع ساحلی صدف

آستارا یکی از شهرهای مرزی محسوب می‌شود. این شهر در زمره سرسبزترین نقاط شمالی کشور قرار دارد و حتی در فصل زمستان هم به دلیل شرایط آب و هوایی مساعد و جاذبه‌های عالی گردشگر دارد. مجتمع ساحلی صدف یکی از بهترین جاهای دیدنی این شهر در زمستان است و به ساحل لوندویل سیبلی یا داداش آباد نیز معروف است. در اینجا می‌توانید تفریحاتی مثل اسکی روی آب، تله‌کابین‌سواری، قایق‌سواری، شنا، شاتل و بنانا، تله‌سیژ و همچنین تماشای پرواز گروهی پرندگان و مرغان دریایی انجام دهید.

آدرس: استان گیلان، آستارا، بلوار امام رضا

ساعات بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه ورودی: رایگان

سفر به شمال در زمستان

نکاتی که در سفر به شمال در زمستان باید رعایت کنید

سفر به شمال در فصل زمستان کمی با سفر در سایر فصل‌ها متفاوت است. در زمستان مسافران باید هوشمندانه‌تر عمل کنند تا سفری بی‌خطر را پشت سر بگذارند. بررسی وضعیت هوا و به همراه داشتن تجهیزات و لباس گرم موارد اولیه و مهم آغاز این سفر هستند اما در کنار آنها پیش‌نیازهای دیگر وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند. مثل:

بررسی آمادگی خودرو برای جاده

بررسی وضعیت خودرو بعد از بررسی وضعیت هوا و کنار گذاشتن تجهیزات مورد نیاز سفر، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. پیش از هر کار باید خودروی خود را از نظر فنی چک کنید. چرخ‌ها و برف‌پاکن‌های خودروی‌تان را چک کنید و از سلامت کامل آنها اطمینان حاصل کنید. حتماً ضد یخ تهیه کنید و در صندوق ماشین خود قرار دهید. همچنین لازم است از سلامت چراغ‌ها و مه‌شکن خودروی خود اطمینان حاصل کنید. چک کردن سیستم گرمایش ماشین نیز کار مهم دیگری است که باید پیش از حرکت به سمت مقصد انجام دهید.

همراه داشتن وسایل ایمنی در سفر به شمال در زمستان

بعد از اینکه از سلامت ماشین خود اطمینان حاصل کردید، سراغ تهیه و جمع‌آوری وسایل ایمنی سفر بروید. زنجیرچرخ اولین و مهم‌ترین وسیله‌ای است که باید به همراه ببرید زیرا عبور از جاده‌های پراز برف بدون آن تقریباً غیرممکن است. بعد از برداشتن زنجیرچرخ چیزهای دیگری مثل بطری آب، چراغ قوه، مواد غذایی خشک، آجیل‌های مقوی و همینطور لباس گرم را نیز بردارید که خیلی لازمتان می‌شوند.

ایمنی در سفر

رزرو اقامتگاه و ویلا در شمال

پیش از حرکت به سمت شمال یک کار مهم دیگر دارید که باید حتماً انجام دهید. این کار رزرو اقامتگاه یا ویلا در مقصد موردنظر است. اقامت در جایی گرم راحت آن هم در فصل زمستان می‌تواند جذاب‌ترین بخش سفر شما باشد. بنابراین کمی بیشتر در مورد انتخاب نوع اقامتگاه خود وسواس به خرج دهید تا بهترین مورد را انتخاب کنید.  ویلاهای استخردار و خانه‌های روستایی دو مورد از بهترین اقامتگاه‌های شمال کشور هستند.

سخن آخر…

مقاله سفر به شمال در زمستان ما تمام شد اما داستان آن هرگز تمام نمی‌شود. برخلاف تصور خیلی‌ها، فصل زمستان یکی از بهترین فصل‌های سفر به شمال است. این خطه سرسبز در زمستان زیبایی خاصی به خود می‌گیرد و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را نادیده گرفت. ما تمام آنچه که نیاز بود در مورد این سفر بدانید را در اختیارتان قرار دادیم اما در آخر یکبار دیگر به پیش‌نیازهای آغار این سفر اشاره خواهیم داشت تا سفری عاری از هرگونه نگرانی، آسیب و خطر را پشت سر بگذارید. بررسی وضعیت آب و هوا، بررسی وضعیت جاده‌ها، بررسی آمادگی خودرو برای آغار مسیری طولانی، برداشتن وسایل ایمنی سفر ازجمله چرخ‌زنجیر، برداشتن وسایل گرمایشی مثل پتو و لباس گرم، برداشتن اقلام خوراکی و از همه مهم‌تر رزرو اقامتگاه که باید حتماً پیش از حرکت انجام شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا