دیدنی های مازندران

سفر به بندر نوشهر ، بهشت دیدنی مازندران

در امتداد دریای خزر و در استان مازندران، شهر بندری زیبا و منحصر به فرد نوشهر قرار دارد. سفر به بندر نوشهر به دلیل جنگل‌های بکر و سواحل زیبا طرفداران بسیار زیادی دارد. ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را در رابطه با سفر به این شهر شمالی راهنمایی کنیم و به معرفی مکان‌های دیدنی، هتل‌ها، رستوران‌ها و غیره بپردازیم تا خاطره‌ای خوب از سفر به این بهشت دیدنی مازندران برای شما رقم بخورد.

برای اجاره سوئیت در مازندران روی لینک کلیک کنید.

سفر به بندر نوشهر

شمال ایران با جاذبه‌های دیدنی و طبیعی خودش همیشه جذابیت خاصی برای گردشگران دارد. در این بین مازندران از جمله شهرهایی است که با طبیعت زیبا و دوست‌داشتنی و سواحل دریای خزر یک مقصد مناسب برای سفر است و باعث می‌شود تا همیشه یک خاطره خوشی در ذهن شما رقم بخورد. یکی از شهرهای دیدنی مازندران، بندر نوشهر است.

جنگل‌های فوق‌العاده زیبا از یک طرف و ساحل زیبای بندر نوشهر از طرف دیگر باعث شده است تا این شهر به عنوان یکی از بی‌ نظیرترین بندرهای شمالی کشور محسوب شود. به طوری که هر ساله گردشگران بسیار زیادی این بندر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم به جنگل، کوهستان و دریا علاقه دارید و می‌خواهید هر سه را با یکدیگر ببینید، سفر به بندر نوشهر یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

از آنجایی که بندر نوشهر فاصله کمی با چالوس و تهران دارد؛ بنابراین مسافرانی که چالوس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، بعد از اقامت در این شهر، به نوشهر می‌آیند تا از طبیعت بکر و منحصر به فرد این منطقه دیدن کنند. علاوه بر این وجود روستاهای ییلاقی و مناطق سرسبز و بکر در اطراف نوشهر باعث می‌شود تا این شهر طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

سفر به بندر نوشهر

در کنار این ویژگی‌ها، بندر نوشهر به دلیل نزدیکی به ساحل دریای خزر باعث شده است تا این شهر برای گردشگران دیدنی باشد و ارزش چندین بار رفتن را داشته باشد. قدم زدن در جنگل‌های انبوه و دوست داشتنی بندر نوشهر، گوش دادن به صدای آرام‌بخش موج دریا، دیدن روستاهای ییلاقی در وقت مه آلود سحر، صدای پرهیاهوی بازارهای سنتی و غیره از جمله عواملی است که باعث شده است تا این شهر، زیبا و دوست‌داشتنی به نظر برسد.

بهترین زمان برای سفر به نوشهر

بهترین زمان برای سفر به بندر نوشهر فصل پاییز است. چرا که در این فصل برگ درختان جنگلی سرخ، زرد و نارنجی شده است و یک چشم‌انداز بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین اگر به دنبال یک مقصد گردشگری مناسب برای فصل پاییز می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که فصل رنگارنگ پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید تا لذت دیدن طبیعت بکر و دیدنی این شهر برای شما دوچندان شود.

نزدیکی بندر نوشهر به جنگل و کوه و دریا باعث شده است تا در این منطقه هیچ‌گونه آلودگی وجود نداشته باشد. از طرفی دیگر نزدیکی این شهر به مناطق کوهستانی باعث شده است تا آب و هوای آن کاملا معتدل باشد. تابستان این منطقه بسیار شرجی است و برای کسانی که از شهرهای خشک به این شهر سفر می‌کنند، شرایط بسیار آزاردهنده است.

اما اگر فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنیم که از آب و هوای خنک روستاهای ییلاقی آن بهره ببرید. جذابیت‌های طبیعی این شهر به قدری زیاد است که هر بار سفر به بندر نوشهر برای شما تازگی خواهد داشت.

سفر به بندر نوشهر

جاهای دیدنی و گردشگری نوشهر

جاهای دیدنی بندر نوشهر فقط به خود شهر نوشهر خلاصه نمی‌شود. روستاهای دیدنی و زیبای بسیاری در اطراف نوشهر وجود دارد که به عنوان جاذبههای گردشگری نوشهر به حساب می‌آید. شما می‌توانید در این اماکن تفریحی و روستاهای دیدنی این شهر لحظات هیجان‌انگیزی را سپری کنید. از جمله جاهای دیدنی و جذاب نوشهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مطالب مرتبط: بهترین شهرهای شمال برای تفریح و گردش تعطیلات

دریاچه فراخین نوشهر

یکی از مناطق بکر و زیبای نوشهر، دریاچه فراخین است. این دریاچه زیبا و منحصر به فرد در دل جنگل‌های مازندران قرار گرفته است. درختان سر به فلک کشیده و پرپشت در اطراف این دریاچه باعث شده است تا شما نتوانید به خوبی این دریاچه را ببینید. در نتیجه برای رسیدن به این منطقه زیبا باید چند دقیقه‌ای را در میان جنگل‌های انبوه پیاده‌روی کنید.

اگر چه شمال ایران در تمامی فصل‌های سال، زیبایی منحصر به فردی دارد، اما بهترین زمان برای سفر به بندر نوشهر برای دیدن دریاچه فراخین فصل بهار و تابستان است. چرا که جنگل در این زمان زیبایی خاصی دارد و لذت دیدن طبیعت را برای شما دوچندان می‌کند.

طبیعت زیبا و چشم‌انداز رویایی درختان اطراف دریاچه باعث شده است تا زیبایی دریاچه فراخین غیرقابل وصف باشد. اگرچه مسیر دسترسی به دریاچه فراخین کمی سخت است، اما زیبایی‌های مسیر رسیدن به آن، سختی راه را برای شما کم خواهد کرد. برای رسیدن به این منطقه ابتدا باید به روستای ویسر بروید. سپس با ۴۰ کیلومتر رانندگی در یک جاده خاکی به جنگل برسید. سپس با کمی پیاده‌روی دریاچه را خواهید یافت.

دریاچه فراخین

پارک جنگلی سیسنگان نوشهر

یکی از جنگل‌های مثال‌زدنی مازندران، جنگل سرسبز و زیبا سیسنگان است که در بندر نوشهر قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این جنگل، قرار گرفتن آن در نزدیکی ساحل دریای خزر است که یک منظره‌ی بی‌نظیر را برای شما رقم خواهد زد. زیبایی این جنگل با صدای موج دریا دوچندان خواهد شد و لحظات تکرار نشدنی را در سفر به بندر نوشهر برای شما رقم خواهد زد.

شما می‌توانید شب در این جنگل زیبا چادر خود را برپا کنید. از آنجایی که این منطقه دارای گشت امنیتی است؛ بنابراین هیچ نگرانی بابت حیوانات جنگلی نخواهید داشت. یکی از تفریحات جذاب این منطقه اسب‌سواری است. همچنین شما می‌توانید با کرایه موتورهای چهار چرخ لحظات هیجان‌انگیزی را در این سفر تجربه کنید. در قسمتی از این جنگل زمین بازی والیبال و فوتبال وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند ساعت‌ها در آنجا سرگرم باشند.

تنگه دار بندر نوشهر

اگر فصل تابستان را برای مسافرت به نوشهر انتخاب کردید، باید بگوییم که هوای این منطقه بسیار شرجی است. در نتیجه بهتر است به جای ماندن در این شهر زیبا، به مناطق ییلاقی اطراف آن بروید. یکی از مناطق زیبا و بکر بند نوشهر، تنگه دار است که شباهت بسیار زیادی به جنگل‌ها و آبشارهای آمازون دارد.

این تنگه از دیواره‌های بلندی تشکیل شده است و به دلیل عبور رودخانه از میان آن به این نام شهرت پیدا کرده است. یکی از جذابیت‌های این منطقه وجود صخره‌های پوشیده از خزه و پیچک است و با چشم‌اندازه فوق‌العاده خود، لذت مسیر را برای شما دوچندان می‌کند. در صورت سفر به بندر نوشهر اگر قصد دیدن از این تنگه را دارید، باید به روستای کشکسرا واقع در ۸ کیلومتری نوشهر بروید.

مطالب بیشتر: آشنایی با آبشار تنگ دار نوشهر

تنگه دار بوشهر

پلاژ ساحلی حسینی نوشهر

اگر به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز در بندر نوشهر هستید، تفریحات آبی پلاژ حسینی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این پلاژ مخصوصا برای کسانی‌که عاشق تفریحات آبی و پرهیجان هستند، یک خاطره به یادماندنی را به ارمغان می‌آورد.

انواع تفریحات آبی در این مکان گردشگری پرتوریست شامل پیست کارتینگ، قایق‌سواری، شهربازی، محل شنای مخصوص آقایان و خانم‌ها و غیره است.

باغ گیاه‌شناسی نوشهر

اگر عاشق گل و گیاه هستید، بازدید از باغ گیاه‌شناسی نوشهر را در برنامه سفر خود قرار دهید. این مکان دیدنی و جذاب در مرکز شهر نوشهر قرار گرفته است؛ بنابراین اگر گذرتان به این شهر زیبا افتاد، به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید و از تماشای انواع و اقسام گیاهان خاص و نادر آن لذت کافی ببرید.

تالاب ارواح نوشهر

شاید شما هم از شنیدن اسم تالاب ارواح نوشهر کمی بترسید. اما این تالاب برخلاف اسم ترسناک خود، یک منظره منحصر به فرد دارد. سکوت خاص این تالاب، صدای سوز جنگل و حیوانات وحشی، هوای مه‌آلود و قرار گرفتن این تالاب در دل جنگل باعث شده است تا این منطقه جزو عجیب و غریب‌ترین مکان‌هایی باشد که در سفر به بندر نوشهر تجربه خواهید کرد.

تنه خشک درختانی که از وسط این تالاب بیرون زده است، مرموز بودن این منطقه را دوچندان کرده است؛ بنابراین اگر به دنبال یک سفر ماجراجویانه و مرموز می‌گردید، رفتن به تالاب ارواح بندر نوشهر را در برنامه سفر خود قرار دهید.

دیو چشمه

یکی از دیدنی‌های جذاب در سفر به بندر نوشهر دیو چشمه در کجور نوشهر است. این جاذبه طبیعی با زیبایی‌های منحصر به فرد خود به بهشتی برای طبیعت‌گردی تبدیل شده است. این چشمه زلال و شفاف در دامنه کوه‌های البرز و در منطقه شمالی ایران یعنی نوشهر واقع شده است. برای بازدید از این چشمه جذاب کافی است تا ۵۰ کیلومتر از نوشهر رانندگی کنید.

آب بسیار زیاد و زلال این منطقه توجه هر گردشگری را به سمت خود جلب کرده است. بعد از پیاده‌روی طولانی جهت رسیدن به این چشمه می‌توانید با نوشیدن آب خستگی راه را از تن خود بیرون کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا روح و روان شما تازه شود. فضای سبزی که در اطراف این چشمه وجود دارد باعث شده است تا زیبایی این منطقه دوچندان شود.

اگر قصد دارید تا بعد از یک هفته پرمشغله، خستگی و استرس را از خود دور کنید، رفتن به دیو چشمه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. طبیعت بکر و دست نخورده اطراف این چشمه روح و روان شما را جلا می‌دهد. در صورت سفر به بندر نوشهر و رفتن به دیو چشمه می‌توانید انواع گونه‌های درختی جنگلی و درخچه‌های انبوه را در این منطقه ببینید.

این بهشت بی‌بدیل در فصل تابستان از آب و هوای بسیار خنکی برخوردار است؛ بنابراین شما می‌توانید برای فرار از رطوبت هوا در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید. در این منطقه استراحت‌گاه‌هایی فراهم شده است تا مسافران بتوانند برای اقامت از آن استفاده کنند. آب این چشمه علاوه بر ایجاد فرصت‌های گردشگری، برای کشاورزی و پرورش ماهی نیز از آن استفاده می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه ارواح کجاست؟

این چشمه با جذابیت‌های منحصر به فرد خود هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران است.

مطالب مرتبط: بزرگ‌ترین و زیباترین پارک های جنگلی ایران

روستای حیرت

ممکن است برنج روستای حیرت شمال نیز به گوش شما خورده باشد. این روستا در فاصله ۵۰ کیلومتری بندر نوشهر و در مسیر جاده چالوس به مرزن آباد قرار گرفته است. در صورت سفر به این روستا مزارع و زمین‌های کشاورزی بسیار زیادی را خواهید دید. این مزارع به قدری گسترده هستند که به داخل روستا نیز کشیده شده‌اند.

در صورت سفر به بندر نوشهر بازدید از روستای حیرت را از دست ندهید. یکی از جلوه‌های بسیار زیبای این روستا وجود رودخانه‌ای پر آب است که از میان زمین‌های شالی آن عبور می‌کند. زیبایی این روستا به اندازه‌ای است که نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.

این منطقه علاوه بر کوه‌های مرتفع و رودخانه پر آب دلم، دارای چشمه‌های آب گرم است. این ویژگی باعث شده است تا گردشگران برای بهره‌مندی از خواص این چشمه‌ها به این روستا سفر کنند. آب و هوای معتدل و مرطوب از یک طرف و پوشش گیاهی و جنگلی آن از طرفی دیگر باعث شده است تا این منطقه دارای حیوانات کمیاب باشد. البته عدم حمایت از حیات وحش این منطقه باعث شده است تا برخی از این حیوانات دچار انقراض شوند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد روستای حیرت وجود گیاهان زینتی و دارویی در آن است. دلیل این امر بارندگی فراوان و حاصلخیزی خاک این منطقه است. در صورت سفر به بندر نوشهر از جاذبه‌های طبیعی در اطراف این منطقه حتما دیدن کنید. کوه پرشین در جنوب غربی این روستا با پوشش گیاهان انبوه جنگلی فرصتی را برای علاقه‌مندان به کوهنوردی فراهم می‌کند.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی در اطراف این روستا، تپه گردنک است که با مناظر زیبای خود، یک منظره تماشایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از بالای این تپه می‌توانید روستایی ییلاقی کلاردشت را ببینید.

روستای لرگان

از دیگر روستاهای زیبای بندر نوشهر می‌توان به روستای لرگان اشاره کرد. در این روستا درختان جنگلی بسیار زیادی از جمله عناب، گردو، زرشک و… وجود دارند. روستای لرگان در کلاردشت استان مازندران قرار گرفته است. زیبایی این منطقه به اندازه‌ای است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. خونگرمی و مهمان‌نوازی مردمان این منطقه زبان‌زد خاص و عام است.

اصالت اصلی اهالی این روستا کرد بوده اما به دلیل مستقر شدن در این منطقه به زبان مازنی صحبت می‌کنند. شغل زنان محلی روستای لرگان گلیم‌بافی، نخ‌رسی و جاجیم‌بافی است؛ بنابراین در صورت سفر به بندر نوشهر خرید جاجیم‌های مشهور این روستا را از دست ندهید.

از جمله جاذبه‌های دیدنی روستای لرگان می‌توان به آبشار زیبای آن اشاره کرد. البته برای رفتن به این آبشار پیشنهاد می‌کنیم که همراه با بومیان محلی این منطقه از این آبشار دیدن کنید تا برای پیدا کردن مسیر دسترسی به آبشار دچار مشکل نشوید.

این روستا در فصل تابستان آب و هوایی ییلاقی دارد؛ بنابراین اگر برای فرار از گرمی تابستان به دنبال یک روستای ییلاقی زیبا هستید، روستای لرگان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید با اجاره اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این منطقه یک سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

سد آویدر

شمال ایران به خصوص خطه مازندران مناظر طبیعی و چشم‌نوازی دارد. یکی از زیباترین مناطق دیدنی مازندران، سد آویدر نوشهر است. در اطراف این سد یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که در فاصله ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر قرار گرفته است. علاوه بر این فاصله این دریاچه تا پارک جنگلی سیسنگان بسیار کم است. در نتیجه در صورت سفر به بندر نوشهر می‌توانید از این دریاچه دیدن کنید.

مساحت این دریاچه ۳۸ هکتار بوده و از سطح دریا ۱۲۵ متر فاصله دارد. این دریاچه در میان طبیعت سرسبز مازندران مانند نگینی درخشان است. جزیره کوچکی که در میان این دریاچه قرار گرفته، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. شکل‌گیری سد آویدر باعث شده است تا این تپه به یک جزیره در میان دریاچه شباهت داشته باشد. اگر علاقه به عکس گرفتن از سوژه‌های طبیعت دارید، این دریاچه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

وجود درختان کوچک و سرسبز در اطراف این جزیره باعث شده است تا جذابیت دریاچه دوچندان شود. یکی از تفریحات رایج در این دریاچه قایق‌سواری است؛ بنابراین شما می‌توانید با کرایه قایق‌هایی که در این دریاچه وجود دارند، این جزیره دیدنی را از نزدیک ببینید.

ساخت سد صلاح‌ الدین‌کلا در مسیر رودخانه کجور باعث ایجاد این دریاچه مصنوعی در دل طبیعت شده است. آب سد این منطقه برای تامین آب کشاورزی به وجود آمده است. در صورت سفر به بندر نوشهر بازدید از این دریاچه مصنوعی را در برنامه گشت و گذار خود قرار دهید. وجود امکانات رفاهی در اطراف این دریاچه مانند سرویس بهداشتی، کافه، رستوران، سوپرمارکت، سفره‌خانه و… راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

از جمله تفریحات رایج در این منطقه می‌توان به سوارکاری، قایق‌سواری، پیاده‌روی، عکاسی، ماهیگیری، کیبل اسکی، پارک بادی کودکان و… اشاره کرد.

دریاچه خضر نبی

دریاچه خضر نبی با زیبایی غیر قابل وصف خود، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندر نوشهر تبدیل شده است. شرایط اقلیمی مناسب این دریاچه در فصل تابستان باعث شده است تا هرساله گردشگران زیادی بازدید از این دریاچه را در اولویت برنامه‌های گردشگری خود قرار دهند. این دریاچه در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و نیم هکتار وسعت دارد.

آب زلال و گوارای این دریاچه برای درمان انواع بیماری‌ها بسیار موثر است. گشت و گذار در اطراف منطقه کوهستانی و جنگلی بسیار زیبای دریاچه خضر نبی هر گونه مشغله ذهنی را از شما دور خواهد کرد. به طوری که تا مدت‌ها خاطره‌ی این روز به یادماندنی در ذهن شما باقی خواهد ماند. در صورت سفر به بندر نوشهر بازدید از این بهشت خوش آب و هوا را در برنامه سفر خود قرار دهید.

یکی از جذابیت‌های این منطقه وجود انواع پرندگان و حیوانات وحشی مانند گوزن، شوکا، خرس، پلنگ و… است. مناطق اطراف این دریاچه جزو منطقه حفاظت‌ شده‌ی البرز به شمار می‌آید. در نتیجه دور بودن عوامل انسانی از این حیوانات باعث شده است تا منطقه دریاچه خضر نبی، زیستگاه اصلی این حیوانات به شمار بیاید.

دلیل نام‌گذاری این دریاچه این است که بسیاری از افراد محلی این منطقه معتقد هستند که حضرت خضر از این دریاچه عبور کرده است. اگر قصد بازدید از دریاچه خضر نبی را دارید، فصل تابستان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. عدم وجود تغییرات ناگهانی آب و هوا و زیبایی مناطق اطراف این دریاچه، یک سفر خاطره‌انگیز و دلپذیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

صدای آواز پرندگان در دل طبیعت بسیار زیبای اطراف این دریاچه تجربه‌ای تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بندرگاه

سفر به بندر نوشهر با جاذبه‌های دیدنی و طبیعت بکر و دست‌نخورده خود، برای بسیاری از گردشگران از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. شهر نوشهر به دلیل قرارگیری در کنار سواحل دریای خزر به عنوان یکی از بندرهای شمالی کشور به شمار می‌رود. بندرگاه مکانی است که هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن به این شهر سفر می‌کنند.

در سال‌های اخیر درب ورودی این بندر به روی گردشگران باز شده است تا مردم ایران از بندرگاه نوشهر به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری ایران دیدن کنند. این بندرگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین بندرگاه‌های شمال ایران به حساب می‌آید. به این دلیل که بندرگاه نوشهر، در مقایسه با سایر بندرگاه‌های شمال، هرساله میزبان تعداد بسیار زیادی کشتی‌های تجاری است. علاوه بر این نزدیکی آن به پایتخت باعث شده است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

سال ساخت این بندرگاه به سال ۱۳۰۹ برمی‌گردد. بندرگاه نوشهر در عرض ۹ سال توسط معماران و مهندسان اروپایی طراحی و ساخته شده است. از آن زمان تا به حال این بندر به یک مکان بسیار مهم برای خرید و فروش کالاها تبدیل شده است. در صورت سفر به بندر نوشهر بازدید از این بندرگاه را از دست ندهید.

پلاژ سیترا

پلاژ سیترا و یا همان پلاژ حسینی جزو یکی از بزرگترین پلاژهای ایران به حساب می‌آید. این پلاژ به دلیل دارا بودن امکانات بسیار زیاد هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران است. وسعت این پلاژ به ۱۹ هکتار می‌رسد. وجود مجتمع‌های گردشگری و تفریحی در این پلاژ باعث شده است تا این منطقه جزو یکی از بهترین مناطق گردشگری در ایران به شمار بیاید.

امکان بازدید از ساحل سیترا در چهار فصل سال برای گردشگران فراهم شده است. اما در روزهای تعطیل به خصوص در نوروز این پلاژ میزبان تعداد بسیار زیادی گردشگر است. برای استفاده از امکانات این پلاژ باید ورودی پرداخت کنید. این پلاژ در مسیر دو شهر نوشهر و چالوس قرار گرفته است و دسترسی به آن از هر دو شهر برای مسافران امکان‌پذیر است.

پیاده‌روی در ساحل شنی این پلاژ یک تجربه جذابی است که حتما آن را امتحان کنید. در صورت سفر به بندر نوشهر بازدید از این پلاژ را در برنامه خود قرار دهید. با برقراری کمپینگ در پلاژ سیترا می‌تواند از تفریحات هیجان‌انگیز ساحلی آن مانند رانندگی با موتور چهار چرخ، شهربازی، کارتینگ، جت اسکی، پاراسل، قایق‌سواری، شاتل، بنانا و… نهایت لذت را ببرید.

همچنین امکان دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری در ساحل ستیرا نیز برای شما وجود دارد. اگر علاقه به فوتبال و یا والیبال ساحلی دارید، لذت بازی کردن بر روی شن‌های ساحل را از دست ندهید. از جمله امکانات پلاژ سیترا می‌توان به رستوران دریایی، سرویس بهداشتی، مجتمع‌های تجاری، آلاچیق و… اشاره کرد.

آبشار زانوس

یکی از آبشارهای همیشه جاری استان مازندران آبشار زانوس نوشهر است. این آبشار در روستایی به همین نام از توابع کجور واقع شده است. سرازیر شدن آب آبشار از ارتفاع بسیار زیاد و برخورد آن با صخره‌های اطراف آن باعث پخش شدن آب آبشار در هوا می‌شود و یک منظره جذابی را به وجود می‌آورد. این ویژگی آبشار باعث شده است تا محلی‌های این منطقه آن را با نام آبشار اوپاچ به معنی آب پاش بشناسند.

در صورت سفر به بندر نوشهر با اقامت در اقامتگاه بومگردی این روستا یک شب به یادماندنی را تجربه کنید. بهترین زمان برای کمپینگ در اطراف این روستا فصل تابستان است. چرا که وضعیت مناسب جوی و کم بودن آب آبشار باعث می‌شود تا بتوانید کمپ خود را در اطراف این منطقه برپا کنید.

این مطلب را هم بخوانید
آبشار سواسره، بهشتی در چالوس

فاصله آبشار زانوس تا جاده چالوس تنها ۲۰ کیلومتر است. برای رفتن به این آبشار باید به مسیر چالوس به مرزن آباد بروید. بعد از خروجی دوآب راه خود را به سمت جاده کجور ادامه دهید. در مسیر یک دو راهی خواهید دید که باید روستای کندلوس را انتخاب کنید. سپس مسیر خود را به سمت روستای زانوس ادامه داده تا به آبشار آن برسید. شما می‌توانید تنها با ۴۰ کیلومتر رانندگی خودتان را به این آبشار دیدنی برسانید.

البته توجه به این نکته ضروری است که تمامی مسیر به صورت آسفالته نیست. در نتیجه باید مقداری از مسیر را در جاده خاکی بروید.

روستای کندلوس

روستاهای گردشگری بندر نوشهر بسیار زیاد است. یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی این منطقه روستای کندلوس است که با طبیعت بسیار دیدنی خود هوش را از سر شما خواهد برد. معماری بی‌نظیر، مهمان‌نوازی مردم روستا، خانه‌های سنتی و قدیمی روستا، طبیعت بی‌نظیر، جذابیت این روستا را دوچندان کرده است.

قدم‌ زدن و پیاده‌روی در کوچه‌های سنگ‌فرش‌ شده‌ی این روستا و دیدن حال و هوای زندگی روستایی لذتی است که تا مدت‌ها در خاطره شما خواهد ماند.

بازار روز نوشهر

برای کسانی که عاشق بازارهای شمالی هستند، بازار روز نوشهر می‌تواند یک مکان گردشگری جذاب باشد. بازار نوشهر جزو یکی از جالب ترین دیدنی های مازندران به شمار می‌رود. حالت سنتی و محلی این بازار برای بسیاری از گردشگران جذابیت بسیار بالایی دارد. در بازار روز نوشهر شما می‌توانید هر چیزی را برای خرید و یا خوردن پیدا کنید.

بنابراین در صورت سفر به بندر نوشهر می‌توانید خوراکی‌ها و نیاز روزانه خود را با قیمتی مناسب از این بازار خریداری کنید. علاوه بر این شما می‌توانید انواع خوراکی‌های محلی مانند سبزی، شیر، ماهی و غیره را از بازار روز نوشهر خریداری کنید.

سوغاتی و صنایع دستی بندر نوشهر

قسمت خوشمزه سفر همیشه مربوط به خوردنی‌ها و شیرینی‌ها است. در صورت سفر به نوشهر می‌توانید از خوراکی‌ها و شیرینی‌های مخصوص این شهر سوغاتی تهیه کنید. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنجک: برنجک یک شیرینی خوشمزه و معروف نوشهری است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این شیرینی بسیار خوشمزه از شکر، برنج، روغن و آبلیمو تهیه می‌شود. در صورت سفر به نوشهر طعم لذت‌بخش این شیرینی را از دست ندهید.
  • رشته به رشته: از دیگر شیرینی‌های مشهور و خوش طعم نوشهر، رشته به رشته است. طعم فوق‌العاده این شیرینی بی‌نظیر را در هیچ کجای دیگر تجربه نخواهید کرد. برای تهیه این شیرینی از خاک قند، آرد برنج و روغن استفاده می‌شود. بنابراین در سفر به بندر نوشهر خرید این شیرینی را از دست ندهید.
  • قماق: یکی از سوغاتی‌های مشهور نوشهر، قماق است. این شیرینی با طعم فوق‌العاده خوشمزه خود در اکثر مهمانی‌های نوشهر استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شیرینی، عدم استفاده از شکر در تهیه آن است.
  • پست زیک: یکی دیگر از شیرینی‌های سنتی نوشهر، پشت زیک است که شباهت بسیار زیادی به سوهان عسلی دارد. این شیرینی خوشمزه از عسل، کره، کنجد، شکر، گردو، هل و زعفران تهیه می‌شود.

شهر نوشهر علاوه بر شیرینی‌های خوشمزه، صنایع دستی بسیار زیادی دارد؛ بنابراین شما می‌توانید این صنایع دستی را به عنوان یادگاری برای اعضای خانواده خود هدیه ببرید. از جمله این صنایع دستی می‌توان به گلیم بافی، سفالگری، حصیر بافی، جاجیم بافی، کلاه‌های حصیری و غیره اشاره کرد.

صنایع دستی نوشهر

اقامتگاه‌های بندر نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر به قدری زیاد است که از گردش و تفریح در این شهر سیر نخواهید شد. به طوری که دوست دارید چند روزی را در این شهر زیبا اقامت داشته باشید. در صورتی که مقصد سفر خود را شهر زیبا و دیدنی نوشهر انتخاب کردید، باید به فکر محلی برای اقامت در این مکان باشید تا در صورت رسیدن به این شهر، نگرانی بابت اقامت در این شهر نداشته باشید.

اگر در سفر به بندر نوشهر علاقه‌مند به اقامت در خانه‌های روستایی هستید، می‌توانید با رزرو اقامتگاه‌های بوم‌گردی، خانه‌های روستایی، کلبه‌های جنگلی، ویلاها و سوئیت‌ها یک خاطره خوشی را در مدت سفر خود تجربه کنید. از جمله این اقامتگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقامتگاه بوم گردی ماسو: در روستای اسلام‌آباد نوشهر، خانه‌های روستایی بسیار زیادی با چشم‌انداز بی‌نظیر وجود دارند. این اقامتگاه با امکاناتی مانند حمام، سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، پارکینگ، راهنمای تور و … یک سفر لذت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • اقامتگاه بوم گردی بای پد: این اقامتگاه بوم گردی در روستای آواز شهر نوشهر قرار دارد. این اقامتگاه بوم گردی در کنار رودخانه قرار گرفته است و به دلیل نزدیکی به کوه و جنگل از هوای بسیار مطبوعی برخوردار است. از جمله خدمات و امکانات این اقامتگاه بوم گردی می‌توان به سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی، پارکینگ، حمام، شومینه هیزمی و غیره اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های خوب این مجموعه پخت انواع غذاهای محلی از جمله میرزاقاسمی، کباب ترش، مالابیج، نازخاتون و غیره است.

اقامتگاه بومگردی نوشهر

رستوران های شهر نوشهر

جذابیت غذاهای محلی نوشهر بسیار زیاد است؛ بنابراین در سفر به بندر نوشهر رستوران‌های بسیار زیادی را پیدا خواهید کرد. از جمله بهترین رستوران‌های شهر نوشهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران نرگس خاتون: یکی از رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت نوشهر، رستوران نرگس خاتون است. کیفیت بالای غذاهای این رستوران باعث شده است تا همیشه این رستوران پر از جمعیت باشد.
  • رستوران حسن رشتی نوشهر: این رستوران در ایام اوج مسافرت‌ها هیچ‌وقت خالی نیست. به این دلیل که کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا است. همین ویژگی باعث شده است تا این رستوران به عنوان یکی از محبوب ترین رستوران های نوشهر شناخته شود.

تنوع غذاهای ایرانی و محلی این رستوران در نوع خود مثال‌زدنی است؛ بنابراین اگر هوس خوردن غذاهای محلی مازندران را کردید، بی‌شک رستوران حسن رشتی یک انتخاب بی‌نظیر برای شما است.

  • رستوران دامون نوشهر: اگر به دنبال یک رستوران ساحلی محبوب در بندر نوشهر می‌گردید، رستوران دامون را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چشم‌انداز رو به دریا، غذاهای بسیار باکیفیت، سرویس دهی بسیار عالی در کنار قیمت مناسب از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده است تا این رستوران از محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران برخوردار باشد.
  • رستوران گلبرگ نوشهر: اگر در سفر به بندر نوشهر به دنبال رستورانی هستید که انواع کباب‌ها در آنجا طبخ شود، رستوران گلبرگ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این رستوران انواع کباب‌ها و جیگر در یک محیط روباز سرو می‌شود. ارائه غذاهای لذیذ با کیفیت بالا، قیمت مناسب، سرویس‌دهی مناسب و غیره از جمله عواملی است که باعث رضایت مشتریان شده است.
  • رستوران قصر دریای نوشهر: از جمله رستوران‌های گران‌قیمت نوشهر، رستوران قصر دریا است که در آن انواع غذاهای محلی، دریایی و ایرانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب سرو می‌شود.

مسیر دسترسی به نوشهر

راه‌های دسترسی به بندر نوشهر بسیار زیاد است. شما می‌توانید هم با قطار، هواپیما، اتوبوس و یا ماشین شخصی به این شهر سفر کنید. اگر از تهران به سمت نوشهر با ماشین شخصی خودتان حرکت کنید، تنها با طی مسافت ۲۰۶ کیلومتر به این شهر زیبا و سرسبز خواهید رسید.

همچنین از آنجایی که این شهر شمالی دارای فرودگاه اختصاصی است؛ بنابراین شما می‌توانید از هرجای ایران با هواپیما به نوشهر سفر کنید. اما باید قبل از سفر به بندر نوشهر روزهای پرواز خود را با این فرودگاه چک کنید. مسیر تهران تا نوشهر با هواپیما تنها ۱ ساعت ۵ دقیقه طول می‌کشد.

اما اگر تمایل دارید تا با قطار به نوشهر سفر کنید، باید بگوییم که این شهر دارای شبکه ریلی و راه آهن نیست. برای این منظور مجبور هستید تا از تهران به قائمشهر بیاید و با تاکسی‌های سواری به نوشهر برسید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید با تورهای گردشگری از نوشهر زیبا دیدن کنید.

مسیر دسترسی به نوشهر

غذاهای محلی نوشهر

غذاهای محلی هر منطقه بخش مهمی از سفر است. غذاهای شمالی جزو یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که عطر و طعم آن برای هرکسی فراموش‌نشدنی است. شهر ساحلی نوشهر غذاهای محلی منحصر به فرد و خوشمزه‌ای دارد که حتما برای یک بار هم شده باید آن را امتحان کنید. از جمله این غذاهای محلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خوراکی های محلی نوشهر

  • مالاتا: ماهی‌های مخصوص شمال بخصوص ماهی سفید، جزو غذاهایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. مردمان شهر نوشهر برای پخت ماهی سفید از روش خاص مالاتا استفاده می‌کنند. مالاتا در واقع نوعی ماهی شکم پر است که شکم آن را با مغز گردو، رب انار، سبزی‌های معطر و ادویه‌های مخصوص پر می‌کنند. سپس آن را درون تنور و یا فر قرار می‌دهند تا پخته شود.
  • آغوز مسما: در سفر به بندر نوشهر خوردن غذای خوشمزه و مقوی آغوز مسما را از دست ندهید. این خورشت محلی با گوشت اردک پخته می‌شود و با رب انار، مغز گردو و ادویه‌جات مخصوص طعم‌دار می‌شود.
  • بیج بیج: با ترکیب گوشت چرخ‌کرده، سیب زمینی، پیاز داغ، گوجه فرنگی و ادویه یک غذای خوشمزه‌ای به نام بیج بیج پخته می‌شود.
  • آش کدو: از جمله آش‌های محلی و خوشمزه نوشهر، آش کدو است که از ترکیب عدس، پیاز، کدو، برنج، لیمو ترش، شکر و ادویه پخته می‌شود. در نهایت برای تزیین روی آش از کشک و نعنا داغ استفاده می‌کنند.
  • خورش مرغ آلو: مرغ آلو یک غذای محلی و خوشمزه مخصوص نوشهر است که با طعم لذیذ خود قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. برای پخت این خورش از مرغ، زعفران، آب انار، آب نارنج، پیاز، آلو، مغز گردو استفاده می‌شود.

سخن نهایی

در این مقاله از سپنجا، در رابطه با سفر به بندر نوشهر صحبت کردیم تا در صورت مسافرت به این شهر شمالی راهنمای شما باشد. نوشهر به دلیل دارا بودن تمام جاذبه‌های طبیعی به صورت یکجا، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای گذراندن تعطیلات است. اگر شما هم تجربه رفتن به این شهر شمالی را دارید، نظر خود را زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. دوست عزیز لرگان نوشهر با لرگان کلاردشت فرق داره و دو روستا جدا هستند . لرگان نوشهر در منطقه کجور قرار داره و باید از بعد از مرزن اباد جاده کجور ( پول ) رفت تا به لرگان رسید. لرگان کلاردشت روستا دیگه ای که جزو چالوس محسوب می شود و نه نوشهر

  2. عزیز من لرگان نوشهر همون لرگانی که تو کجور و با لرگان کلاردشت که مال چالوس فرق داره لطفا اشتباه متن اصلاح کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا