بدون دسته بندی

سفرنامه گردشگری به گلستان

چقدر جاذبه های گردشگری استان گلستان را میشناسید؟

چقدر جاذبه های گردشگری استان گلستان را میشناسید؟

سفر به گلستان یکی دیگر از تجربه های شمال گردی است که سپنجا دعوتتون میکنه تا همراهش باشید.

استان سرسبز گلستان از استانهای شمالی ایران ،با مناطق سرسبز و شهرهای زیبا ،همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی است.

استان گلستان علاوه بر ویژگی های چشم نواز طبیعی ،دارای پیشینه تاریخی ۷۰۰۰ ساله و به دوران پارینه سنگی برمی گردد.

همچنین سرزمین تمدن های بزرگی همچون هخامنشی ،اشکانی ،ساسانی ،خاندان آل زیار بوده است.

مرکز استان گلستان و زیباترین شهر آن گرگان است.

اقامت در اقامتگاه گردشگری

اجاره ویلا و کلبه چوبی در گلستان

همان طور که قبلا ذکر شد سپنجا در سراسر ایران اقامتگاه های بسیاری برای اجاره دارد ،استان گلستان هم از جمله مناطقی است که سپنجا می تواند خدماتی از جمله :

اجاره ویلا ،اجاره سوئیت مبله ،اجاره کلبه جنگلی ،اجاره اقامتگاه روستایی و بومگردی را در اختیارتان قرار دهد.

سپنجا حتی در روستاهای استان گلستان هم اقامتگاه دارد که از طریق سایت می توانید اقامتگاه روستایی خود را رزرو کنید و چند روزی را به دور از شلوغی و دغدغه های زندگی در طبیعت زیبای گلستان بگذرانید.

mr sepanja

آب و هوای استان گلستان

آب و هوای گلستان به دو قسمت عمده معتدل و مرطوب جلگه ای کنار دریای خزر و سرد و کوهستانی رشته کوه های البرز تقسیم میشود.

در هر فصل ،سفر به استان گلستان جذابیت های خود را دارد اما به طور کلی دو فصل پاییز و بهار بهترین فصل دیدار با طبیعت دلنشین استان گلستان است.

جاذبه ها و مناطق گردشگری استان گلستان

پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان منطقه ای فوق العاده زیبا و چشم نواز در انتهای شرق کوه البرز و جنگل های شمالی است.

پارک ملی گلستان علاوه بر اینکه زیستگاه امنی برای بیش از جانوران و پرندگانی همچون قوچ ،پلنگ ،روباه ،گرگ ،خرس قهوه ای ،شوکا ،قرقاول ،قرقی ،بلبل ،دارکوب سیاه و…. است.

به جهت داشتن چشم اندازهای متنوع ،رودخانه ها و آبشارهای بسیار دیدنی ،دره های شگفت انگیز ،جنگل های انبوه است که در هر فصلی دلیلی برای دیدارش ارائه می دهد .

کاروانسرا رباط سفید

در فصل بهار نظاره کردن گل ها و پرندگان ،دیدار با پروانه ها در تابستان و تماشای قارچ ها در پاییز ،فرصتی است برای سفر و به تماشا نشستن جنگل منحصر به فرد گلستان.

پارک ملی گلستان

اجاره ویلا در استان گلستان

گنبد قابوس

اگر از علاقمندان به آثار باستانی با معماری شگفت هستید ،نام گنبد قابوس را در لیست سفر خود فراموش نکنید.

با سفر به استان گلستان و رفتن به شهر گنبد کاووس علاوه بر گردشگری در مناطق سرسبز می توانید گنبد مرتفع و تاریخی قابوس را از نزدیک نظاره گرباشید.

اقامت در ویلا جنگلی

چرا که گنبد قابوس ،بلندترین برج آجری جهان و با سازه بی نقص مهندسی است که بنای ساخته شده آن با آجر هیچ گونه استوار کننده ای ندارد و با این وجود همچنان پابرجا ست و عظمت خود را حفظ کرده است.

گنبد قابوس بلندترین برج آجری در دنیا

اجاره سوئیت در گنبد کاووس

آبشار کبودوال

آبشار تماما خزه ای سبز کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرعلی آباد کتول استان گلستان ،در دل جنگل و دامنه کوه هارون قرار دارد.

این مطلب را هم بخوانید
بزرگداشت حکیم خیام نیشابوری

آبشار روح انگیز کبودوال با زیبایی مسحور کننده خود به همراه آبشارهای کوچک و حوضچه های زیر آنها و مسیری جنگلی چشم نواز ،هر فصل قصه ای تازه برای گفتن دارد و برای استقبال از گردشگران و طبیعت گردان بال میگشاید.

چنانکه مشتاق سفر به دل منطقه خیال انگیز آبشار کبودوال هستید نگران امکانات سفر نباشید چرا که در کنار این آبشار زیبا امکانات رفاهی مانند آلاچیق ،سرویس بهداشتی ،نمازخانه ،سکوی استراحت و پارکینگ مخصوص اتومبیل ،پذیرای شماست.

آبشار کبود وال

اجاره اقامتگاه بومگردی در گلستان

پارک جنگلی الگندره

پوشش گیاهی چشم نواز ،با طبیعتی بی بدیل گویی ،تکه ای از بهشت بر روی زمین است.

محال است که بهار رنگارنگ ،تابستان خنک و دلنشین و زمین فرش شده با برگ های پاییزی جنگل الگندره خاطرات فراموش نشدنی در دل و خیال مسافران وگردشگران طبیبعت ثبت نکند.

برای دسترسی به طبیعت بی نظیر پارک جنگلی الگندره ،جاده آسفالته احاطه شده با درختان سبز انبوه ،در روزهای زوج در اختیار تفریح و پیاده روی شما است .

خانه امیرلطفی خان

همچنین اگر مشتاق طبیعتی خیال انگیزترهستید ،پیشنهاد میکنیم مسیر جاده رویایی و چوبی میانه ی جنگل را برای مسیر خود انتخاب نمایید تا لذت تجربه طبیعت گردی فراموش نشدنی را تجربه کنید.

پس از عبور از مسیرهای چشم نواز پارک جنگلی الگندره و رسیدن به رود خانه و منظره زیبای اطراف آن ،مکانی مناسب برای کمپینگ ،آلاچیق ،امکانات ورزشی و محیطی امن برای اسکان و تفرج شما بنا شده است.

پارک جنگلی الگندره

آبشار رنگو

در ۱۵ کیلومتری شهر گرگان ،پس از پیاده روی لذت بخش در میان بوته های تمشک و درختان بلند ،به جنگلی انبوه و تاریک میرسیم که همان مسیر دسترسی آبشار زیبای رنگو است.

مسیر جنگل به آبشار رنگو اگرچه دارای طبیعتی چشم نواز است اما به دلیل داشتن مسیر گمراه کننده نسبتا طولانی حدودا ۵ ساعته ،مستلزم به همراه داشتن یک راهنمای محلی است.

اقامت در سوئیت مبله

پس از عبور از دل جنگل تاریک ،به منظره ی مدهوش کننده ای می رسیم ،منظره ای زیبا که با نمایان شدن آبشار رنگو بر فراز صخره های عظیم با بستری بیضی شکل به همراه پوشش گیاهی متنوع و فوق العاده ،خستگی ساعت ها پیاده روی به فراموشی سپرده میشود و نگاه ها مجذوب چشم اندازهای بی نظیر این طبیعت شگفت میشوند.

آبشار رنگو2

جنگل ناهارخوران

جنگل ناهارخوران با درختان سربه فلک کشیده ،رودخانه ای زلال و خنک ،چشمه های متعدد و هوای دلنشین و مطبوع ،جلوه گر زیبایی های طبیعت گرگان ،شهر زیبای استان گلستان است.

جنگل ناهار خوران همراه حاشیه سبز بلوار جنگل ناهار خوران و منطقه پارادایز که شامل انواع رستوران ها و هتل ،شهر بازی و بازارچه خرید ،پذیرای مسافران و طبیعت گردان زیادی در تمام فصول است.

جنگل نهار خوران

جنگل نهار خوران

آبشارهای شیرآباد

آبشارهای پلکانی شیرآباد در ۲ کیلومتری روستای شیرآباد شهرستان خان ،جلوه ای تماشایی دیگری از طبیعت بی نظیر استان گلستان در مقابل دیدگانتان نمایان میسازد.

در مسیر رسیدن به این ۷ آبشار کوچک و بزرگ ،از دل جنگل زاری سبز و انبوه با هوایی تازه و دلنشین و از کنار رودخانه ای خروشان می گذریم.

پس از رسیدن به آبشار اول میتوان از منظره زیبای اطراف لذت برده و تنی به آب بزنید و هم میتوانید مسیر خود را به سمت آبشارهای دیگر و کامل کردن سفر خیال انگیز آبشارهای منحصر به فرد شیرآباد ،ادامه دهید.

همچنین با ادامه مسیر به سمت آبشارهای دیگر ،مکان هایی بکرتر و خلوت تر جهت استراحت و تنفس هوای مطبوع و طبیعت گردی وآب تنی پیش رو خواهید داشت.

آبشار شیرآباد گلستان

اجاره کلبه چوبی در گلستان

دهکده جهان

به اطمینان میتوان گفت زبان قاصر از بیان زیبایی هایی فوق العاده دهکده جهان (در بخش مرکزی شهرستان کردکوی) میباشد ،مگر اینکه با دیده خود و از نزدیک تماشاگر این بهشت کوچک باشیم .

این مطلب را هم بخوانید
دریاچه ولشت چالوس و هرآنچه باید در مورد این جاذبه دیدنی بدانید!

در بدو ورود چشم انداز روستای زیبای دهکده جهان ،فضای کوهستان های آلپ و دهکده های سوییسی را برایمان تداعی میکند ،در هر سمت روستا ،دشت ،کناره رود و چشمه ها ،دره های سرسبز اطراف روستا نظر بیفکنیم ،شیفته مناظر بکر و سحرانگیز آن خواهیم شد.

چنانچه از زندگی شهری و مدرن خسته شده اید و نیاز به جلای روح خود دارید بهترین مقصد بدون شک دهکده جهان است.

دهکده جهان نما

اجاره اقامتگاه جنگلی در گلستان

چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان در۵ کیلومتری شهر رامیان استان گلستان همچون نگینی زمردین در دامنه کوه ،خود نمایی میکند.

چشمه بیضی شکل گل رامیان به دلیل عمق زیاد به رنگ زیبای فیروزه ای دیده میشود ،که همین خوشرنگی آب چشمه به همراه پوشش گیاهی دل انگیز بلوط و درختان پهن برگ اطراف خود ،باعث محبوبیت زیادی دربین گردشگران طبیعت است.

و در تمام فصل ها به خصوص فصل رنگارنگ پاییز ،سرسبز بهار و فصل تابستان به دلیل خنکای این منطقه مسافران و گردشگران زیادی برای عکاسی و تفریح و ماهیگیری به میهمانی این آبشار خوش نما می آیند.

چشمه گل رامیان

اجاره ویلا در گلستان

پارک جنگلی دلند

پارک جنگلی دلند با پوشش درختان افرا ،انجیلی و آزاد ،اطراف مسیر جاده تهران – مشهد را احاطه کرده است و با به وجود آوردن منظره ای چشم گیر و رویایی به یکی از تفرج گاههای ویژه مسافرتی تبدیل شده است.

به همین دلیل در این پارک جنگلی زیبای خاص امکاناتی مانند بوفه ،نماز خانه ،محل اسکان ،پارک کودکان و سرویس بهداشتی برای انبوه مسافران ،تعبیه شده است.

پارک جنگلی دلند

دریاچه توشن

درروستای توشن در دو و نیم کیلومتری گرگان در دامنه کوه ،مجموعه ای از مناطق جنگلی و دریاچه آرام ساکت و آرام توشن ،هر نگاهی را شیفته خود میکند ،دریاچه ای زیبا در دل جنگل که هرساله پذیرای گردشگران و علاقه مندان به شرکت در جشنواره  ماهیگیری میباشد.

دریاچه توشن

کاخ موزه گرگان

در سفر دل انگیز خود به استان گلستان ،جنانچه علاقه مند آشنایی با تمدن و فرهنگ این سرزمین سبز و تاریخی هستید از موزه باستانی شناسی گرگان بازدید نمایید.

کاخ موزه سلطنتی گرگان چهارمین موزه باستان شناسی کشور ،در دو طبقه است که درطبقه همکف آن تندیس مشاهیر بزرگ برای معرفی قرار دارد و در طبقه دوم حدود صد قلم اشیا مورد استفاده خاندان پهلوی جهت بازدید قرار داده شده است.

موزه گرگان

اجاره سوئیت در گرگان

زبان و لهجه بومی استان گلستان

در استان گلستان به دلیل زندگی اقوام متعدد ترکمن ها ،فارسی زبانان ،سیستانی ها ،بلوچ ها ،ترک ها ،مازندرانی و قزاق ها ،تنوع زبان و لهجه وجود دارد اما در مرکز یعنی شهر گرگان اکثریت مردم فارسی زبان هستند.

ره آورد سفر به استان گلستان

استان گلستان از حیث سوغات و صنایع دستی دارای تنوع و زیبایی است.

اگر به دنبال سوغاتی های خوراکی هستید باید بدانید که بهترین مقصد را انتخاب کرده اید زیرا استان گلستان به استان خوشمزه ها معروف است ،حلوای آماج ،سرغربیلی ،نان پادرازی ،حلوای گردویی ،خاویار و ….

حلوا آماج

حلوای آماج

سرغربیلی

سرغربیلی

خاویار

خاویار

غذا های بومی خوش طعم چکدرمه ،ماش پلو ،ته چین ،ترچلو ،آش ماست ،بولامه و غیره و صنایع دستی همچون ابریشم بافی ،قالی ترکمن و زیورآلات ترکمنی ،سرآمد دیگر ره آوردهای استان زیبای گلستان اند.

چکدرمه

چکدرمه

ته چین

ته چین

بولامه-ترکمن

بولامه ترکمن صحرا

زیورالات

زیور آلات ترکمن صحرا

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 4.3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا