جاهای دیدنی ایران

زیباترین‌ جاذبه‌ های‌ گردشگری‌ سرولات‌‌ چیست و در کجا قرار دارد؟

جاذبه‌ های‌ گردشگری ‌سرولات  (Sarvelat tourist attractions)سبب‌‌ شده‌ که سالیانه گردشگران زیادی که علاقه به تماشای کوه، جنگل و دامنه‌های سرسبز در ارتفاعات را دارند جذب خود کند. وجود جاده های زیبا و پیچ در پیچ در میان بافت روستایی و پوشیده از باغ مرکبات یکی دیگر از دلایل دیدن جاذبه های گردشگری سرولات می باشد. اگر قصد دارید چند روزی در یک جای دنج با چشم ‌اندازی خاص در نزدیکی جنگل و رودخانه ساکن شوید پیشنهاد ما به شما سفر به روستای سرولات است. برای اطلاع بیشتر از جاذبه های دیدنی سرولات در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی دیدنی ترین مناظر جاذبه های گردشگری سرولات

معرفی-دیدنی-ترین-مناظر-جاذبه-های-گردشگری-سرولات

این روستا یکی از توریستی ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان با قدمت تاریخی از سال ۹۷۹ هجری شمسی می‌باشد. که از نظر موقعیت جغرافیایی  (Geographical location) در فاصله ۳ کیلومتری از جنوب شهر چابکسر و ۲۲ کیلومتری رامسر قرار می گیرد. شما می توانید از ارتفاعات این روستا دید مستقیمی به جنگل های انبوه و مه آلود چابکسر و رودسر و ساحل دریای خزر و همچنین دامنه کوه های البرز و رودخانه های آن داشته باشید. اگرچه که سرولات را به سرسبزی می شناسند اما از همه مهمتر وجود دو رستوران محلی این منطقه به نام های خاورخانم و دیگری دربند لطفی است.

رودخانه آچی رود و کورئه

قرار گیری این روستا در کنار دو رودخانه کورئه و آچی رود همیشه پر آب سبب شده که یکی از چشم نواز ترین مناظر از جاذبه های گردشگری سرولات محسوب شود که در برخی از نواحی، آب از ارتفاع چند متری به پایین می‌ریزد و این امر آبشار کوچکی را در معرض نمایش گذاشته است. همچنین وجود درختان و سبزه کنار این دو رود منظره‌ای رویایی پیش روی می گذارد. وجود این دو رود در آب و هوای این منطقه نقش بسیار پر رنگی را داشته است. امکان ماهی گیری در رودخانه یکی دیگر از دلایل سفر به این مکان می‌باشد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی ده آبشار زیبای ایران

رستوران خاورخانم با منظره‌ای فوق العاده

یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری سرولات در چابکسر، رستوران خاور خانم است که عده زیادی از گردشگران برای خوردن غذاهای محلی به این رستوران می آیند. محبوبیت این رستوران فقط به دلیل غذاهای خوش طعم و با کیفیت آن نظیر: کباب‌ ترش‌، مرغ ‌شکم پر، باقالی ‌قاتوق‌ یا میرزا قاسمی نیست، بلکه در ایوان این رستوران که بنشینید منظره جنگل‌ های سرولات خودنمایی می‌ کند که صرف غذا در این منظره را خاطره انگیز می نماید.

بهترین زمان و فصل بازدید از جاذبه های گردشگری سرولات

دسترسی به این روستا شبانه روز امکان پذیر است و از آنجایی که فصل تابستان نقطه اوج شلوغی و تردد در شمال کشور است چناچه قصد بازدید از جاذبه های گردشگری سرولات را دارید بهترین زمان سفر، اواخر تابستان یا اوایل بهار می‌باشد. همچنین این روستا مانند سایر ییلاق‌های شمال، چندان سرد نمی‌شود و آب وهوای این منطقه در فصل بهار و تابستان خنک و بدون رطوبت تابستانه و شرجی ساحل همراه با بارش‌های بهاری می‌باشد.

سوغات و صنایع دستی روستای سرولات

اگر قصد بازدید از جاذبه های گردشگری سرولات را دارید نکته ای که باید در ذهن داشته باشید این است که خرید سوغاتی از این روستا را فراموش نکنید. چرا که هر شهری که به آن سفر می کنید علاوه بر این که برای خودمان می تواند یادگاری باشد برای اهالی آن منطقه منبع درآمد ایجاد می نماید. سوغاتی هایی که می توانید در سفر به روستای سرولات تهیه کنید نیز شامل انواع ترشی های محلی، لواشک ها و آلوچه های ترش، کلوچه، نان سنتی، چای، پرتقال و آب پرتقال های آماده، رب انار و آلوچه، عروسک‌های بافتنی، شال و رودوشی، لوازم حصیری، لوازم چوبی و… می‌باشند.

مسیر دسترسی به روستای سرولات

راه دسترسی به روستای سرولات از دو مسیر امکان پذیر است:

  1. از استان مازنداران و سپس شهر رامسر به سمت میدان آخر بروید و از آن جا به سمت کوهستان رفته و بعد از طی کردن ۳ کیلومتر به سرولات می رسید.
  2. از رودسر تا کلاچای رفته و سپس تا میدان سرولات به راه ادامه می دهید و در ادامه راه به سمت راست پیچیده و روستای سرولات را پس از ۳ کیلومتر خواهید دید.

اقامت در کنار جاذبه های گردشگری سرولات

اقامت-در-کنار-جاذبه-های-گردشگری-سرولات

شما می توانید در هر ساعاتی از روز به این منطقه سفر و از جاذبه های آن دیدن کنید. مدت زمانی که می توانید برای بازدید از این مناطق صرف کنید ۴ الی ۲۴ ساعت در روز می‌باشد. بنابراین اگر قصد دارید شب در این منطقه بمانید و از سکوت بی نظیر و مناظر معروف آن بهره مند شوید می توانید از ویلا و هتل های سرولات استفاده کنید. هچنین وجود بعضی از اقامت گاه های بومی امکان سکونت در این منطقه را فراهم نموده است. وجود مناطق سرسبز و آب هوای معتدل در این روستا باعث شده تا ویلاهای این منطقه از مناظر فوق العاده زیبایی در شب برخوردار شوند.

این مطلب را هم بخوانید
بهترین جاذبه های گردشگری رامسر را بشناسید!

مطالعه کنید: راهنمای اجاره ویلا در سرولات و چابکسر

لوازم مورد نیاز بازدید و کمپینگ روستای سرولات

بودن در کنار جاذبه های گردشگری سرولات نیازمند داشتن وسایلی است که امکان تفریح هرچه بیشتر شمارا فراهم آورد از جمله مهم ترین آن ها می توان به چادر مسافرتی، کیسه خواب، موبایل، وجه نقد، کارت بانکی، پاور بانک، کفش مناسب کوهنوردی، لباس گرم، عینک آفتابی، کلاه آفتابی، کرم ضد آفتاب، پلاستک زباله، کوله پشتی، عصای کوهنوردی، داروهای مسکن عمومی، خوراکی، چراغ، آتش افروز، هیزم و حتی قلاب ماهی گیری نیز اشاره نمود.

امکانات رفاهی در نزدیکی جاذبه های گردشگری سرولات

از آنجایی که این منطقه از نظر توریستی رشد بسیار چشم گیری داشته است امکانات رفاهی برای بازدید این منطقه فراهم شده است که شامل: رستوران، کافی شاپ، سفره خانه، مسجد، سرویس بهداشتی، آنتن دهی خوب، پمپ بنزین و گاز در سه کیلومتری، موقعیت خوب برای عکاسی، خانه های محلی، ویلا و منزل اجاره ای می‌باشد.

سخن پایانی

در این مطلب از سپنجا سعی کردیم که به معرفی هرچه بهتر جاذبه های گردشگری سرولات برای آن دسته از کسانی که قصد سفر به این منطقه را دارند بپردازیم. چرا که داشتن اطلاعات از هر منطقه قبل از آن که کوله بار سفر را ببندید به شما کمک می کند که در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید و وقت بیشتری را برای دیدن این اماکن داشته باشید و از سردرگمی بیشتر شما را دور و امکان تفریح هرچه بیشتر را برای شما نیز فراهم آورد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 5 میانگین: 3]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا