جاهای دیدنی ایران

جامع ترین راهنمای سفر به کرج | همه آنچه باید برای سفر به کرج بدانید!

کرج یکی دیگر از زیباترین شهرهای کشورمان ایران است که جاذبه های طبیعی و تاریخی موجود در آن هر ساله دلیل جذب تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور به این شهر است. همین امر سبب شد تا ما در ادامه به طور جامع به راهنمای سفر به کرج بپردازیم. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید.

فهرست مطالب مخفی کردن

موقعیت جغرافایی کرج

کرج مرکز استان البرز است و به عنوان چهارمین شهر بزرگ کشورمان ایران شناخته می شود. کرج تنها ۳۶ کیلومتر از پایتخت کشورمان، تهران، فاصله دارد. کرج از سمت شمال به استان مازندران، از سمت جنوب به شهرستان شهریار، از سمت غرب به شهرستان ساوجبلاغ و استان قزوین و هم چنین از سمت شرق به تهران راه پیدا می کند.

آب و هوای کرج

 این بخش از راهنمای سفر به کرج به آب و هوای این شهر، اختصاص دارد. آب و هوای کرج در فصول سرد از سیستم شمال، غرب و شمال غرب کشور تاثیر می پذیرد. ریزش برف و به ویژه باران در این شهر از ماه آبان آغاز شده و تا اواسط اردبهشت ماه، ادامه دارد. شهر کرج از آنجایی که در ارتفاعات شمالی اقع شده است، زمستان های سردی دارد. اما تابستان ها و بهار، آب و هوای معتدلی دارد.

بهترین زمان سفر به کرج

بهترین-زمان-سفر-به-کرج

همانطور که در بخش آب و هوای راهنمای سفر به کرج به آن اشاره نمودیم، کرج، زمستان های سردی دارد و زمان مناسبی برای سفر به این شهر نیست. بهترین زمان سفر به کرج از اواسط بهار تا اواخر تابستان می باشد، زیرا آب و هوای این ماه ها بسیار معتدل و عالی است.

جاذبه های گردشگری کرج کدامند؟

یکی از دلایل سفر به شهر کرج، دیدن جاذبه های گردشگری این شهر زیباست، به همین دلیل ما در این بخش از راهنمای سفر به کرج قصد داریم بهترین مکان های دیدنی این شهر را معرفی کنیم.

پارک چمران؛ زیباترین پارک کرج

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر کرج، پارک بزرگ چمران می باشد که زیبایی خیره کننده اش، توجه مسافران و گردشگران این شهر را به خود جلب نموده است. اگر به گل و گیاه علاقه مند هستید، راهنمای سفر به مرکز استان البرز به شما پیشنهاد می کند که در سفر خود به این شهر حتما از این پارک دیدن فرمایید، زیرا انواع گل و گیاهان در پارک چمران یافت می شود. هم چنین در نزدیکی این پارک، رودخانه ای قرار گرفته که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

باغ فاتح

باغ فاتح یکی از بهترین جاذبه های تفریحی و طبیعی شهر کرج است که پر از باغ و درخت می باشد. اگر دوست دار ورزش کردن هستید، راهنمای سفر به کرج به شما پیشنهاد می کند که در سفر خود نیز از ورزش کردن، غافل نشوید و با مراجعه به این باغ زیبا، علاوه بر پیاده روی از امکانات ورزشی موجود در آن استفاده کنید.

دریاچه سد امیر کبیر

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری کرج به نام سد امیر کبیر معروف است. آب و هوای این سد و هم چنین چشم انداز بسیار زیبای آن باعث شده تا همیشه میزبان عده ی زیادی از مسافران و گردشگران این شهر باشد. در اطراف این سد، باغ های میوه و پوشش گیاهی سرسبزی آن را احاطه کرده است و زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است. نکته قابل توجه درباره این سد، این است که به عنوان اولین سد چند منظوره کشورمان ایران شناخته می شود.

پل دختر؛ جاذبه تاریخی کرج

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر کرج، پل دختر نام دارد که علاوه بر آن با نام های پل سلمانیه و پل شاه عباسی نیز شهرت دارد. اگر دوست دار جاذبه های طبیعی و گردشگری هستید، راهنمای سفر به کرج، توصیه می کند که در سفر خود به این شهر حتما از پل دختر، بازدید نمایید. لازم به ذکر است که قدمت پل دختر به زمان سلجوقیان باز می گردد و به همین علت، بخش زیادی از آن، فرسوده شده است.

پیست اسکی دیزین

اگر قصد دارید که از اواسط پاییز تا اوایل بهار به شهر کرج سفر کنید، راهنمای سفر به کرج به شما پیشنهاد می کند که حتما به پیست اسکی دیزین، بروید و ساعت های خود را با تفریح در این مجموعه بسیار دیدنی بگذرانید. البته لازم به ذکر است که این پیست اسکی در فاصله ۷۴ کیلومتری شهر کرج واقع شده است، اما تفریح در آن به قدری هیجان انگیز است که ارزشش را دارد یک روز از سفر خود را به تفریح در آن اختصاص دهید.

کاخ مروارید

کاخ مروراید یکی از جاذبه های تاریخی شهر کرج است که راهنمای سفر به کرج به تمامی علاقه مندان به آثار تاریخی پینشهاد می کند ک در سفر خود به این شهر از آن دیدن نمایند. قدمت این کاخ به زمان پهلوری باز می گردد. وسعت کاخ مروارید، بسیار زیاد و به اندازه ۱۱۱ هکتار می باشد. وسلی پیترز و بنیاد فرانک لوید رایت از جمله سازندگان این بنا بوده اند. داستان ساخت این بنا از این قرار بوده است که شمس پهلوی، خواهر محمد رضا پهلوی به دلیل بیماری که داشت این منطقه را برای سکونت خود انتخاب نمود و همین امر موجب شد تا این کاخ را برای زندگی وی، بنا نهند و با نام کاخ شمس نیز شناخته شود. نمای این کاخ بسیار زیباست و همین امر موجب شده که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی، جذب آن شوند.

باغ پرندگان

راهنمای سفر به کرج به تمامی مسافرانی که دوست دار پرندگان مختلف هستند، توصیه می کند که حتما در سفر خود به این شهر، بازدید از باغ پرندگان کرج را از دست ندهند. در این باغ پرندگان انواع مختلفی از گونه های جانوری به چشم می خورد که دیدن آن ها برای علاقه مندان به پرندگان بسیار خوشایند می باشد. این مکان به ویژه برای کودکان بسیار لذت بخش است و می توانید با بازدید از آن، لحظات به یاد ماندنی را برای خود و کودکان دلبندتان به ثبت رسانید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی ده آبشار زیبای ایران

پارک جنگلی جهان نما

از دیگر جاذبه های گردشگری شهر کرج می توان به پارک جنگلی جهان نما واقع در این شهر اشاره نمود. در این پارک جنگلی، درختان کهنسال و یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که زیبایی خاصی به آن بخشیده اند. قدمت پارک جنگلی جهان نما به ۵۰ سال قبل بر می گردد.

غذاهای محلی کرج چیست؟

غذاهای-محلی-کرج-چیست؟

در این بخش از راهنمای سفر به کرج می پردازیم به معرفی خوشمزه های شهر کرج. بهترین غذاهای محلی کرج عبارت است از:

مرجو خورش

یکی از بهترین غذاهای محلی استان البرز، مرجو خورش نام دارد که با نام خورش عدس طالقان نیز شناخته می شود. اگر دوست دارید طعم جدید از غاهای محلی را تجربه نمایید، راهنمای سفر به کرج به شما پیشنهاد می کند که در سفر خود به این استان حتما از این غذا نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه مرجو خورش شامل گوشت گوسفندی، پیاز، عدس، سیب زمینی، آلو طالقان، بخارا و یا برقانی، نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین، زعفران، رب گوجه و آبغوره می باشد.

هلیم با گوشت گوسفندی

هلیم با گوشت گوسفندی یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای محلی کرج است که راهنمای سفر به کرج به تمامی علاقه مندان به هلیم توصیه می کند که از این غذا، میل کنند. مواد مورد نیاز برای تهیه این غذا عبارت است از گوشت ران گوسفند یا نرمه گ.ساله، بلغور گندم، نمک، شکر، دارچین و روغن کرمانشاهی

یوان آش

یوان آش نوعی آش است که پخت آن در کرج، رواج دارد. مواد لازم برای تهیه یوان آش شامل پیاز داغ، برنج، عدی، سبزی آش، گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه می باشد.

ترشی آش

نوع دیگری از آش که در استان البرز معروف است، ترشی آش می باشد. راهنمای سفر به کرج به مسافران و گردشگران دوست دار آش توصیه می کند که در سفر خود به این استان، طعم این آش را بچشند. مواد مورد نیاز برای تهیه ترشی آش شامل لوبیا چیتی، نخود و عدس، برگ چغندر و سبزی صحرایی خرد شده، چغندر پخته و خرد شده،آلوچه خشک و آلبالو خشک، برگ زردآلو و برگه گلابی، مغز گردو، کشمش سرخ شده، رشته آش، پیاز سرخ شده، سیر داغ و نعنا داغ، نمک، فلفل و زرد چوبه، آرد گندم می باشد.

خوراک لوبیا پیله

از دیگر غذاهای محلی کرج می توان به خوراک لوبیا پیله اشاره نمود که در میان اهالی استان البرز، طرفداران زیادی دارد. مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا پیله شامل لوبیا پیله، پیاز خرد شده، گوشت گوسفندی، سیب زمینی خرد شده و گوجه فرنگی خرد شده می باشد.

رستوران های کرج کدامند؟

رستوران-های-کرج-کدامند؟

یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر، غذا خوردن در یکی از بهترین رستوران های شهر مقصد می باشد. به همین دلیل ما در این بخش از راهنمای سفر به کرج قصد داریم بهترین رستوران های این شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

کباب خانه میرزایی

کباب خانه میرزایی با کباب های خوشمزه اش به شهرت رسیده است، بنابرین اگر به کباب، علاقه مند هستید، راهنمای سفر به کرج به شما پیشنهاد می کند که حتما در سفر خود به این شهر زیبا به این کباب خانه مراجعه نموده و با سرو بهترین کباب ها، لحظات خوشی را برای خود و دیگر همراهان خود به ثبت برسانید. کباب خانه میرزایی دو شعبه دارد که شعبه اصلی آن در مسیر جاده کرج- چالوس و دیگری در داخل شهر کرج، واقع شده است.

آدرس کباب خانه میرزایی: کرج، جهانشهر، میدان هلال اهمر

رستوران ارگانو

یکی دیگر از بهترین رستورانهای کرج، رستوران ارگانو واقع در این شهر می باشد. منوی این رستوران شامل انواع غذای ایرانی و فرنگی است، بنابراین اگر تنوع غذایی یک رستوران بریتان اهمیت دارد، راهنمای سفر به مرکز استان البرز به شما پیشنهاد می کند که به رستوران ارگانو رفته و از تنوع غذایی آن لذت ببرید.

آدرس رستوران ارگانو: کرج، جهانشهر، میدان گلها

رستوران روما

رستوران روما نیز در لیست بهترین رستوران های شهر کرج واقع شده است که می توانید با مراجعه به آن طعم بهترین غذاها را بچشید. منوی این رستوران نیز بسیار متنوع است و در آن انواع کباب، پاستا و هم چنین دسرهای مختلف، یافت می شود. کیفیت غذاهایی که در این رستوران، طبخ می شود به قدری بالاست که یکی از دلایل شهرت آن در سطح شهر به شمار می رود. نکته قابل توجه در خصوص رستوران روما، قیمت غذاهای آن است که کمی بالاست، اما کیفیت و طعم بی نظیر غذاهای آن ارزش آن را دارد که یک وعده را در این رستوران، میل کنید.

آدرس رستوران روما: کرج، گوهردشت، بلوار موذن، روبروی دانشگاه آزاد، ساختمان خلیج فارس

مستر دیزی

مستر دیزی همانطور که از نامش پیداست، دارای انواع غذاهای سنتی از جمله دیزی می باشد. راهنمای سفر به کرج به تمامی دوست داران دیزی توصیه می کند که حتما برای یک وعده هم که شده به این دیزی سرا مراجعه کرده و با سرو بهترین دیزی های شهر، خاطره ای خوش از سفر به کرج را برای خود به یادگار بگذارند.

آدرس مستر دیزی: کرج، عظیمیه،‌ بلوار استقلال، نرسیده به میدان اسبی،‌خیابان ارکیده

رستوران اروند کنار

یکی از با سابقه ترین رستوران های شهر کرج، رستوران اروند کنار می باشد که به طبخ انواع غذاهای ایرانی به شهرت رسیده است.

از جمله معروف ترین غذاهای رستوران اروند کنار می توان به انواع کباب، جوجه، پلو و استیک اشاره نمود.

آدرس رستوران اروند کنار: کرج، میدان شهدا، ابتدای خیابان مظاهری

رستوران سیب

اگر دوست دارید که طعم غذاهای بین المللی را تجربه کنید، راهنمای سفر به کرج، رستوران سیب را به شما معرفی می کند. سبک چیدمان این رستوران کاملا مدرن است و منوی بسیار متنوعی دارد. از جمله غذاهای این رستوران می توان به سوپ، انواع پیتزا، پاستا، فوتوچینی و لازانیا، استیک، انواع سالاد و هم چنین انواع غذاهای ایرانی اشاره نمود.

آدرس رستوران سیب: کرج، مهرشهر، بلوار شهرداری، نبش خیابان ۲۲۳

هتل های کرج کدامند؟

در این بخش از راهنمای سفر به کرج، قصد دارم به معرفی بهترین هتل های این شهر بپردازیم.

هتل مرمر

هتل مرمر کرج با سابقه ای بیش از ۴۰ سال از بهترین هتل های این شهر می باشد که می توانید با اقامت در این هتل، لذت یک سفری به یاد ماندنی را تجربه نمایید. هتل مرمر در سال ۹۴، جهت ارتقای سطح کیفی، بازسازی شد. این هتل از جمله هتل های ۲ ستاره شهر کرج می باشد و امکانات رفاهی بسیار خوب آن از دلایل محوبوبیت این هتل در میان مسافران و گردشگران این شهر است. موقعیت مکانی مناسب آن نیز از دیگر دلایل شهرت این هتل می باشد، زیرا با اقامت در آن به راحتی می توان به مکان های دیدنی و مراکز خرید شهر کرج، دسترسی پیدا کرد.

این مطلب را هم بخوانید
انتخاب بهترین زمان سفر به جنوب

آدرس هتل مرمر: البرز، کرج، خیابان شهید بهشتی، ابتدای خیابان فروغی، کوچه سلیمی

هتل سامان

هتل سامان کرج نیز یکی دیگر از با سابقه ترین هتل های این شهر می باشد که در سال ۵۶ افتتاح گردیده و در سال ۹۳، جهت ارائه هر چه بهتر خدمات، مورد بازسازی قرار گرفت. هتل سامان کرج در طبقه و با ۲۷ واحد اقامتی، احداث شده است.

آدرس هتل سامان: کرج، ابتدای خیابان دکتر بهشتی، خیابان دکتر همایون، پلاک ۲۶

هتل امیر کبیر

یکی دیگر از بهترین هتل های کرج، هتل امیر کبیر اسست که در سال ۱۳۶۹ به بهره برداری رسید و مجدد جهت ارائه هر چه بهتر خدمات در سال ۱۳۹۵، بازسازی شد. این هتل از امکانات رفاهی نسبتا خوبی برخودار است و یکی از دلایل محبوبیت آن در میان مسافران این شهر به شمار می رود.

آدرس هتل امیر کبیر: البرز، کرج، خیابان دکتر بهشتی، خیابان فروغی

هتل پردیس

هتل پردیس یکی از بهترین و البته لاکچری ترین هتل های شهر کرج است. بنابراین اگر دوست دارید که در یک هتل لاکچری اقامت داشته باشید، راهنمای سفر به کرج به شما این هتل را پیشنهاد می کند. نمای بیرونی بسیار زیبای این هتل، توجه تمامی افراد را به خود جلب می کند. هتل پردیس یکی از جدیدترین هتل های این شهر می باشد که در سال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۹۷ جهت ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود، مورد بازسازی قرار گرفت. موقعیت مکانی مناسب هتل پردیس یکی دیگر از عوامل محبوبیت آن در میان مسافران و گردشگران می باشد، زیرا به راحتی می توان به مراکز تفریحی اعم از باغ گلها، حمام مصباح، کاخ سلیمانیه و هم چنین مراکز خرید شهر کرج دسترسی پیدا نمود.

آدرس هتل پردیس: کرج، میدان شاه عباسی، بلوار امامزاده حسن (ع)، روبروی درب غربی دانشکده کشاورزی، روبروی خوابگاه پسران

بازارها و مراکز خرید کرج کدامند؟

بازارها-و-مراکز-خرید-کرج-کدامند؟

بازار گردی یکی از بهتیرن تفریحاتی است که می توان لذت آن را در شهرهای مختلف، تجربه نمود. همین امر سبب شد تا ما در این بخش از راهنمای سفر به کرج به معرفی بهترین بازارها و مراکز خرید این شهر بپردازیم.

مرکز خرید مهستان

مرکز خرید مسهتان واقع در شهر کرج یکی از معروف ترین مراکز خرید استان البرز به شمار می رود. این مرکز خرید از جمله بزرگترین مراکز خرید شهر کرج می باشد که دارای ۴۱۳ واحد تجاری است. از جمله امکانات این مجتمع تجاری می توان به رستوران گردان و بوفه ای شامل انواع غذاهای بین المللی، تالار پذیرایی جهت برگزاری انواع کنفرانس ها و جشن ها، پارکنگ و آسانسور اشاره نمود.

مرکز خرید پارسیان

مرکز خرید پارسیان یکی دیگر از بهترین مراکز خرید شهر کرج است که راهنمای سفر به کرج به افرادی که قصد خرید دارند، پیشنهاد می کند، سری به آن بزنند. از جمله امکانات این مجتمع تجاری می توان به سیستم حفاظتی مدار بسته، پارکینگ عمومی و اختصاصی، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، آسانسور، شبکه اینترنت و رستوران اشاره نمود. فروشگاه های مجتمع تجاری پارسیان اغلب شامل مانتو، انواع کیف و کفش، زیورآلات، بدلیجات، شال و روسری است.

مجتمع تجاری ملا صدرا

یکی دیگر از مراکز خرید واقع در شهر کرج، ملاصدرا نام دارد که از جمله امکانات آن می توان به شهربازی سرپوشیده، پارکینگ، اسانسور و پله برقی اشاره نمود. مجتمع تجاری ملا صدرا در ۵ طبقه مجزا و وسعتی به اندازه ۲۳۶۰۰ متر مزبع، احداث گردیده است.

مجتمع تجاری نیکا مال

مجتمع تجاری نیکا مال به عنوان یکی از بهترین و شیک ترین مراکر خرید شهر کرج شناخته می شود. مرکز خرید لوکس نیکا مال از امکانات رفاهی بسیار از جمله فودکورت، هایپر مارکت، آسانسور، پله برقی های مدرن و … برخوردار می باشد. راهنمای سفر به کرج به تمامی علاقه مندان به پاساژ گردی توصیه می کند که حتما در سفر خود به شهر کرج، یک سر به مجتمع تجای نیکا مال بزنند.

مجتمع تجاری کیا مال

یکی دیگر از بهترین مجتمع های تجاری شهر کرج، مجتمع تجاری کیا مال می باشد که وسعت آن ۳۶۰۰ متر مربع است و با عنوان مجتمع تفریحی کیا مال نیز در میان افراد شناخته می شود. مجتمع تجاری کیا مال شامل ۶ طبقه می باشد که از مجموع این طبقات، دو طبقه از آن به پارکینگ، سه طبقه به واحدهای تجاری و طبقه دیگر آن به فودکورت، شهربازی و بام سبز تعلق دارد.

اغلب اجناس موجود در این مرکز خرید از برندهای معروف داخلی و خارجی هستند. پوشاک، سیسمونی، کیف زنانه، کیف و کفش، عطر، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی، مبل راحتی مدرن، صنایع چرمی و صنایع دستی از جمله اجناس موجود در این مجتمع تجاری می باشد.

اقامت در کرج

پس از معرفی همه‌جانبه شهر کرج، وقت آن است که درباره نحوه رزرو مکانی مناسب برای اقامت خود در مرکز استان البرز، اطلاعاتی کسب نمایید. در واقع یکی از نکات مهم در سفر، رزرو اقامتگاه مناسب در شهر مقصد است.

حال که با تمامی جاذبه‌های طبیعی و مراکز خرید بندر شهر کرج آشنا شدید، برای رزرو سوئیت، ویلا و یا اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در کرج، می‌توانید روی کمک سپنجا حساب کنید و در کمترین زمان ممکن، محل اقامت مناسبی برای خود پیدا نمایید.

برای اجاره سوئیت یا ویلا در کرج کافی است وارد سایت سپنجا شوید و اجاره سوئیت در کرج را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های کرج همراه با عکس به شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به راهنمای سفر به کرج بپردازیم. اکنون اگر قصد سفر به کرج را دارید، می‌توانید با اطلاعات کامل درباره این شهر زیبا، سفری دلچسب و خاطره‌انگیز را تجره کنید. از اینکه وقت گران‌بهایتان را در اختیار ما گذاشتید، بی‌نهایت متشکریم. شما می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از سفر به شهر کرج را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

درباره “جامع ترین راهنمای سفر به کرج | همه آنچه باید برای سفر به کرج بدانید!” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا