جاهای دیدنی ایران

راهنمای سفر به همدان | آنچه که نیاز است برای سفر به همدان بدانید!

همدان با قدمت بیش از هزار سال، عنوان مهد تاریخ و تمدن ایران را به خود گرفته است. جاذبه‌های گردشگری این شهر موجب شده تا هر ساله، میزبان مسافران و گردشگران زیادی از جمله علاقه‌مندان به جاذبه‌های تاریخی باشد. همین امر موجب شد تا به طور جامع به راهنمای سفر به همدان بپردازیم. بنابراین اگر قصد سفر به همدان را دارید، ادامه مطلب در مجله گردشگری سپنجا را از دست ندهید.

موقعیت جغرافیایی همدان

استان همدان واقع در غرب کشورمان ایران است که از سمت شمال، در همسایگی استان‌های زنجان و قزوین، از سمت جنوب در همسایگی استان لرستان، از شرق ، همسایه استان مرکزی و از غرب در همسایگی استان‌های کردستان و کرمانشاه، واقع شده است.

آب و هوای همدان

یکی از نکات مهم در راهنمای سفر به همدان، آب و هوای این استان است؛ استان همدان در منطقه‌ای مرتفع، قرار گرفته است و از سمت جنوب و غرب این شهر به کوه الوند می‌رسد. در مجموع آب و هوای این استان در مناطق مرتفع آن، سرد و کوهستانی بوده و آب و هوای مناطق جنوبی آن که ملایر و نهاوند را شامل می‌شود، معتدل کوهستانی می‌باشد.

از ویژگی‌های آب و هوایی استان همدان می‌توان به فاصله آن از دریا و جریان‌های با فشار زیاد هوای سرد شمال و غرب این استان اشاره نمود.

بهترین زمان سفر به همدان

همانطور که در قسمت قبل در راهنمای سفر به همدان ذکر نمودیم، آب و هوای همدان در مجموع، سرد است، بنابراین بهترین زمان سفر به همدان از اواسط بهار تا اواخر تابستان می‌باشد.

چگونه به همدان سفر کنیم؟

چگونه-به-همدان-سفر-کنیم؟

راه‌های راتباطی متنوعی از مبداءهای مختلف به این استان وجود دارد و شامل راه هوایی، راه زمینی اعم از اتوبوس، ماشین شخصی و قطار می‌باشد.

سفر به همدان با هواپیما

همدان دارای فرودگاهی در فاصله ۵ کیلومتری آن است؛ بنابراین اگر تمایل به سفر هوایی به این استان را دارید، به راحتی با توجه به مبداء خود می‌توانید به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به این شهر در حداقل زمان ممکن سفر نمایید.

سفر به همدان با اتوبوس

اگر تمایل دارید که سفری کم هزینه داشته باشید، راهنمای سفر به همدان به شما، سفر با اتوبوس را پیشنهاد می‌دهد. در این استان سه پایانه وجود دارد که می‌توانید از هر یک از آن‌ها بسته به مسافتی که در پیش دارید، بهره بگیرید.

یکی از پایانه‌های این استان که به پایانه بزرگ معروف است برای سفر به استان‌های مختلف، راه‌اندازی شده، پایانه‌ای دیگر به نام پایانه اکباتان برای سفرهای شهرستانی و دیگری که پایانه سفیدآبی نام دارد برای سفر به روستاهای اطراف این استان می‌باشد.

سفر به همدان با خودروی شخصی

اگر به مسیر سفر علاقه‌مند هستید، راهنمای سفر به همدان در ادامه، مسیرهای ورودی به این استان را معرفی می‌کند. مسیرهای ورودی از سمت شمال این شهر از طریق ساوه و زنجان، مسیرهای ورودی از سمت شرق از طریق ملایر و از سمت غرب از سمت کرمانشاه و سنندج به این استان راه پیدا می‌کند.

جاده یکی از بهترین قسمت‌های سفر است که با خودروی شخصی خود می‌توانید لذت آن را تجربه نمایید و خاطرات خوشی را حتی از مسیر سفر خود به ثبت رسانید.

جاهای دیدنی همدان

جاهای-دیدنی-همدان

حتما مطالعه کنید: جاذبه های گردشگری همدان

یکی از اصلی‌ترین نکات راهنمای سفر به همدان، معرفی جاهای دیدنی این شهر می‌باشد. جاذبه‌های گردشگری همدان عبارت است از:

غار علیصدر

حتما تاکنون نام جاذبه گردشگری غار علیصدر به گوشتان رسیده است. این جاذیه معروف در شهر همدان واقع شده است. جالب است بدانید که غار علیصر همدان، عنوان طولانی‌ترین غار آبی در سراسر جهان را از آن خود کرده است. راهنمای سفر به همدان، وجود این غار را یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب تعداد زیاد مسافر و گردشگر به این شهر معرفی می‌کند.

برای ورود به این غار، ابتدا لازم است که بلیت ورود به آن را تهیه نمایید و سپس باید سوار یک قایق پدالی شوید تا با هدایت قایقران به بخش‌های مختلف این غار رفته و با ساعت‌ها گشت و گذار در آن، تفریحی متفاوت را تجربه نمایید. روی دیواره این غار، طرح‌های مختلفی وجود دارد که همه‌شان با گذر زمان ایجاد شده‌اند و هیچ دستی در کار نبوده است. لازم به ذکر است که دمای داخل این غار در تمام فصول سال، معتدل بوده و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست.

دهکده گردشگری گنج‌نامه

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری همدان که در این قسمت از راهنمای سفر به همدان به معرفی آن خواهیم پرداخت، دهکده گردشگری گنج‌نامه است. این دهکده گردشگری تنها ۵ کیلومتر از شهر همدان فاصله دارد و یکی از بهترین قطب‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود. دهکده تفریحی گنج‌نامه، واقع در کوه‌های الوند بوده و آب و هوای آن، مطبوع کوهستانی می‌باشد.  در این دهکده، چندین جاذبه گردشگری شامل سنگ‌نبسته‌های گنج‌نامه، آبشار و تله کابین گنج‌نامه، تعبیه شده است که در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک از آن‌ها بیان خواهیم نمود.

سنگ‌نبشته‌های دهکده تفریحی گنج‌نامه

اگر به مکان‌های تاریخی علاقه دارید، راهنمای سفر به همدان به شما توصیه می‌کند که حتما در سفر خود به این استان از این سنگ‌نبسته‌ها بازدید نمایید، زیرا برای علاقه‌مندان به تاریخ و آثار تاریخی، بازدید از این مکان، بسیار لذت‌بخش است. قدمت این سنگ‌نبسته‌ها به زمان هخامنشیان باز می‌گردد. این سنگ‌نبشته‌ها داخل یکی از صخره‌‌های کوه الوند که در منطقه انتهایی عباس‌آباد واقع شده، حکاکی شده است. نوشته‌های روی هر یک از این کتیبه‌ها در سه ستون ۲۰ سطری به زبان‌های پارسی باستان، عیلامی و بابلی نو، موجود می‌باشد؛ به این صورت که نوشته‌های به زبان پارسی باستان آن در هر دو لوح و سمت چپ آن‌ها، متن عیلامی نیز در هر دو کتیبه و وسط آن‌ها و نوشته‌های به زبان بابلی نو در ستون سوم، موجود است.

 آبشار جاذبه گردشگری گنج‌نامه

اگر به جاذبه‌های تفریحی و گردشگری طبیعی، علاقه‌مند هستید، راهنمای سفر به همدان به شما توصیه می‌کند که حتما در سفر خود به این استان به مجموعه تفریحی گنج‌نامه رفته و از آبشار زیبای آن دیدن کنید. آبشار گنج‌نامه از چشمه‌سارها و هم‌چنین کوه‌های الوند، سرچشمه گرفته است. ارتفاع این آبشار، ۱۲ متر است و از آن بالا می‌توانید نظاره‌گر نمای زیبای گنج‌نامه و همچنین شهر همدان باشید.

این مطلب را هم بخوانید
راهنما سفر به جلفا و معرفی جاذبه های گردشگری آن

لازم به ذکر است که بهتر است که در فصل تابستان از این آبشار دیدن نماید، زیرا در فصل زمستان، هوای پیرامون این آبشار بسیار سرد می‌باشد، به نحوی که اطراف آبشار، یخ می‌زند.

تله‌کابین جاذبه تفریحی گنج‌نامه همدان

یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های تفریحی گنج‌نامه، مجموعه تله‌کابین آن است که شامل سکوی پرش بانجی جامپینگ، کابل پرواز تیرول، دیواره سنگ‌نوردی، پیست تریال، تعادل هوایی، سالن بولینگ، پیست اسکی و پیست سورتمه‌سواری و خدماتی شامل خط تله‌کابین می‌باشد. بنابراین اگر به تفریحات هیجانی علاقه دارید، راهنمای سفر به همدان، پیشنهاد می‌کند که در سفر خود، سری به مجموعه تله‌کابین گنج‌نامه بزنید.

از دیگر امکانات رفاهی این منطقه می‌توان به وجود کافی‌شاپ، رستوران و مکان‌های اقامتی اشاره نمود.

خوب است بدانید که سکوی پرش بانجی جامپینگ در این مجموعه، دومین سکوی موجود در ایران می‌باشد.

خط تله‌کابین مجموعه تفریحی گنج‌نامه، طولی به اندازه ۱۶۸۰ متر و دارای ۸۰۰ متر ارتفاع می‌باشد.

هم‌چنین اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، پیست اسکی این مجموعه گزینه مناسبی برای شماست. پیست اسکی مجموعه گردشگری و تفریحی گنج‌نامهف طولی به اندازه ۶۰۰ متر و شیبی ۲۵ درصدی دارد.

از دیگر تفریحات این مجموعه می‌توان به ورزش تعادل هوایی موجود در آن اشاره کرد که یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات نیز به حساب می‌آید.

تیرول یکی دیگر از تفریحات هیجانی این مجموعه است که راهنمای سفر به همدان به تمامی مسافران و گردشگران علاقه‌مند به پرواز فردی، توصیه می‌کند که حتما این ورزش را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: بازدید از مجموعه گنجنامه همدان

سد اکباتان

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی همدان، سد اکباتان نام دارد که همواره مورد توجه مسافران و گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. راهنمای سفر به همدان، این مجموعه را به علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی پیشنهاد می‌دهد، زیرا می‌توان با رفتن به این مکان، ورزش‌های نظیر قایق‌رانی و اسکی روی آب را تجربه نمود.

برای رفتن به این مکان، اصلا نگران خورد و خوراک خود نباشید، زیرا مجهز به رستوران و هم‌چنین مهمان‌سرا نیز است و همین امر، محبوبیت این سد را در میان مسافران و گردشگران، دوچندان کرده است.

سراب گیان

یکی دیگر از زیباترین مکان‌های تفریحی همدان، سراب گیان، واقع در ۳۰ کیلومتری شهر نهاوند در استان همدان می‌باشد. آب جوشانی که در این مکان جود دارد به همراه طیعت زیبای آن، زیبایی خیره‌کننده‌ای به آن بخشیده است. جالب است بدانید که تپه‌ای تاریخی در فاصله ۲ کیلومتری از سراب گیان واقع شده است.

مسافران و گردشگران این منطقه از همدان می‌توانند از سکوهای سیمانی که در بالای این سراب، احداث شده برای استراحت خود استفاده نمایند.

آرامگاه باباطاهر عریان

آرامگاه باباطاهر عریان، عارف و شاعر ایرانی نیز در همدان واقع شده است که راهنمای سفر به همدان به علاقه‌مندان به شعر فارسی، پیشنهاد می‌کند که در سفر خود به این شهر به زیارت این عارف بزرگ نیز بروند. آرامگاه وی در میدان باباطاهر عریان در فضایی سبز، واقع شده است.

شایان ذکر است که آرامگاه باباطاهر عریان از سال ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی ایران، قرار گرفته است.

از جمله ویژگی‌های این آرامگاه می‌توان به کاشی‌کاری‌ها و تزئینات ظریف به کارر فته در داخل آن اشاره نمود. در محوطه داخلی آرامگاه وی، ۲۴ دوبیتی روی ۲۴ قطعه سنگ، حکاکی شده است.

آرامگاه ابوعلی سینا

یکی دیگر از جاذبه‌های شهر همدان، آرامگاه ابوعلی سینا واقع در میدان ابوعلی سینا می‌باشد. جالب است بدانید که طرح و نقشه این بنا از روی برج قابوس بن وشمگیر واقع در شهر گنبد کاووس، گرفته شده است.

این ارامگاه دارای دو تالار جنوبی و شمالی بوده که هر یک از آن‌ها کاربری‌های مختلفی دارد؛ به این صورت که از تالار جنوبی آن به عنوان موزه برای نگهداری سکه، سفال و اشیای کشف شده از زمان‌های قبل از میلاد و از تالار شمالی آن به عنوان کتابخانه‌ای برای نگهداری کتاب‌های خطی و هم‌چنین آثار ابوعلی سینا، استفاده می‌شود.

تپه هگمتانه

همانطور که علاقه‌مندان به تاریخ می‌دانند، همدان، اولین پایتخت ایران بوده است و به همین دلیل در شمار شهرهای باستانی قرار دارد. طبق مطالعات صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌اند که تپه هگمتانه، محل کاخ‌های باشکوه باستانی بوده است. بنابراین اگر به مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، راهنمای سفر به همدان، تپه هگمتانه را پیشنهاد می‌دهد.

مطالب بیشتر: آشنایی با بهترین مراکز تفریحی همدان

موزه هگمتانه

راهنمای سفر به همدان، موزه هگمتانه که در ضلع شرقی تپه هگمتانه واقع شده است را نیز به علاقه‌مندان به آثار تاریخی معرفی می‌کند. این موزه محل نگهداری آثارکشف شده از هگمتانه است. جالب است بدانید که در این موزه، پایه‌هایی از ستون‌های مربوط به کاخ‌های هخامنشیان نیز نگهداری می‌شود که دیدن آن‌ها برای افراد علاقه‌مند به تاریخ، بسیار جذاب می‌باشد.

غذاهای محلی همدان

غذاهای-محلی-همدان | راهنمای سفر به همدان

در این قسمت از راهنمای سفر به همدان به معرفی غذاهای محلی این شهر خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط: لیست ارزشمندترین سوغات همدان

آش خشکبار

اگر به طعم غذاهای ملس علاقه دارید، راهنمای سفر به همدان، پیشنهاد می‌کند که حتما در سفر خود به این شهر، طعم این آش خوشمزه را بچشید. آش خشکبار که شامل خشکباری اعم از آلبالو خشک، برگه‌ هلو، آلو ترش خشک می‌باشد در میان بومیان این استان، طرفداران بسیاری دارد.  از دیگر مواد لازم برای تهیه آش خشکبار، سبزی آش، گوشت استخوان‌دار، رشته، شیره‌ انگور، حبوبات اعم از نخود، لویبا و عدس، پیاز و نعناع می‌باشد.

آبگوشت قورمه

همانطور که از نام آبگوشت قورمه پیداست، ترکیبی از طعم غذاهای آبگوشت و قورمه سبزی می‌باشد. بانوان همدانی برای تهیه این غذا موادغذایی اعم از سبزی قورمه، سیب زمینی، لیموعمانی، پیاز داغ، لوبیا قرمز و تخم مرغ را با هم ترکیب می‌کنند. بنابراین اگر تمایل دارید که غذایی با طعم جدید تجربه کنید، راهنمای سفر به همدان، پیشنهاد می‌کند که در سفر خود به این شهر، طعم متفوات این غذا را بچشید.

آش برنج

یکی دیگر از انواع آش در همدان، آش برنج است که خواص درمانی نیز دارد. اهالی استان همدان در هنگام سرماخوردگی، این آش را طبخ کرده و سرو می‌کنند. از جمله مواد مورد نیاز برای تهیه این نوع آش می‌توان به عدس، برنج و آب قلم اشاره نمود.

آش آماج

یکی دیگر از غذاهای محلی همدان که در دیگر شهرهای ایران نیز با کمی تفاوت، طبخ می‌شود، آش آماج می‌باشد.

راهنمای سفر به همدان به تمامی افراد علاقه‌مند به آش، پیشنهاد می‌کند که طعم آش آماج را بچشند. مواد مورد نیاز برای پخت آش آماج شامل سبزی آش (تره و پیازچه)، حبوبات اعم از عدس و لوبیا چشم‌بلبلی، پیازداغ، سیر، تخم ‌مرغ و آماج (نوعی خمیر خشک) می‌باشد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با زیباترین جنگل های ایران

خورشت غوره بادمجام

از انواع آش‌های محلی همدان که بگذریم، می‌رسیم به خورشت‌های محلی این شهر باستانی. راهنمای سفر به همدان، به علاقه‌مندان به بادمجان، خورشت غوره بادمجان را معرفی می‌کند. لازم به ذکر است که طعم این غذا، ترش است، بنابراین اگر به غذاهای ترش مزه علاقه دارید، حتما در سفر خود به شهر همدان، این غذا را نوش جان کنید. از جمله مواد لازم برای تهیه این خورشت می‌توان به مرغ، گوشت چرخ ‌کرده، گوجه ‌فرنگی، غوره، پیاز و رب گوجه ‌فرنگی اشاره نمود.

کوفته

یکی دیگر از غذاهای محلی همدان، کوفته‌های مخصوص این شهر می‌باشد. راهنمای سفر به همدان، در این رابطه اینگونه بیان می‌کند که کوفته همدان، متفاوت از کوفته تبریزی است. مواد مورد نیاز برای تهیه کوفته مخصوص همدان شامل گوشت گوسفند، برنج، لپه، آلو، پیاز، نخود، تخم ‌مرغ، آرد نخودچی و گردو می‌باشد.

راهنمای سفر به همدان، آش کاچی، آبگوشت فلفل و آش هویج و جو را به عنوان دیگر غذاهای محلی همدان، معرفی می‌کند.

رستوران های همدان

اکنون که با غذاهای محلی همدان آشنا شده‌اید، وقت آن است که در راهنمای سفر به همدان با رستوران‌های این شهر نیز آشنا شوید تا بتوانید با مراجعه به آن‌ها طعم غذاهای محلی همدان را تجربه کنید. برخی از بهترین رستوران‌های همدان عبارت است از:

رستوران آریاییان

رستوران آریاییان که به دیزی‌سرای آریاییان نیز معروف است، پاتوق علاقه‌مندان به دیزی است. فضای داخلی این رستوران بسیار زیبا و دلنشین است و دیزی‌های آن با بهترین کیفیت گوشت‌، طبخ می‌شود.

آدرس رستوران آریاییان

همدان، خیابان بوعلی جنوبی

رستوران دلتا

اگر تمایل دارید که در سفر خود به همدان به رستوران رفته و غذاهای ایرانی و محلی سرو کنید، راهنمای سفر به همدان به شما، رستوران دلتا را معرفی می‌کند. از ویژگی‌های رستوران دلتا، می‌توان به قدمت زیاد و مشتری مداری پرسنل آن اشاره نمود. از جمله معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای این رستوران، کباب کوبیده و کباب ثریایی‌های آن است.

آدرس رستوران دلتا

همدان، خیابان میرزاد عشقی، رو‌به‌روی خیابان سعدیه

رستوران کاکتوس

اگر کیفیت غذا برایتان مهم است، راهنمای سفر به همدان به شما رستوران کاکتوس را معرفی می‌کند. منوی این رستوران، شامل انواع غذای ایرانی با کیفیت عالی می‌باشد.

آدرس و لوکیشن رستوران کاکتوس

همدان، همدان میدان آرامگاه بوعلی، جنب بانک ملی

رستوران ایتالیایی دلژین

راهنمای سفر به شهر باستانی همدان به تمامی علاقه‌مندان به پاستا و استیک، رستوران ایتالیایی دلژین را پیشنهاد می‌کند. فضای داخل این رستوران بسیار شیک است و می‌توانید در فضایی بسیار دلنشین، طعم انواع غذاهای ایتالیایی را بچشید.

آدرس رستوران ایتالیایی دلژین

همدان سیزده خانه، پایین‌تر ازهتل بوعلی، رو‌به‌روی بانک تجارت

هتل های همدان

در این قسمت از راهنمای سفر به همدان به معرفی یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های سفر، یعنی مکان اقامتی در همدان می‌رسیم. برخی از بهترین هتل‌های همدان عبارتند از:

هتل باباطاهر

یکی از بهترین هتل‌های همدان، هتلی پنج ستاره و بین‌المللی به نام هتل باباطاهر می‌باشد. این هتل در ۴ طبقه با ۱۳۰ اتاق، احداث گردیده است. موقعیت مکانی این هتل، یکی از بهترین مزایای آن به شمار می‌رود، زیرا در نزدیکی مراکز تجاری، اماکن تفریحی و توریستی شهر همدان از جمله آرامگاه باباطاهر، آرامگاه بوعلی، تپه باستانی و گنبد علویان واقع شده است.

آدرس هتل باباطاهر

همدان، آرامگاه باباطاهر، ضلع شرقی آرامگاه

هتل پارسیان

راهنمای سفر به همدان، هتل پارسیان این شهر را به عنوان یکی دیگر از هتل‌های بین‌المللی معرفی می‌کند. هتل چهار ستاره پارسیان در سال ۱۳۷۲، به بهره‌برداری رسید و در سال ۱۳۹۶ جهت بهبود ارائه خدمات با کیفیت عالی، بازسازی شد. مجموع تعداد اتاق‌های هتل پارسیان، ۴۵ تاست که در ۴ طبقه، تعبیه شده‌اند.

هتل بوعلی

راهنمای سفر به همدان، اقامت در هتل بوعلی را به تمام افرادی که به هتل‌های لوکس، علاقه‌مندند، پیشنهاد می‌کند. قدمت این هتل به سال ۱۳۳۲ برمی‌گردد؛ البته لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۴ مورد بازسازی قرار گرفت.

موقعیت مکانی این هتل، یکی از دلایل عمده جلب توجه آن است، زیرا با اقامت در آن می‌توان به راحتی به مرکز شهر و اماکن تاریخی و دیدنی آن از جمله آرامگاه ابن سینا، کلیسای انجیلی و برج قربان، دسترسی پیدا کرد.

آدرس هتل بوعلی

همدان، خیابان بوعلی

هتل امیران

راهنمای سفر به همدان، هتل امیران را به عنوان یکی از جدیدترین هتل‌های شهر باستانی همدان معرفی می‌کند. طراحان هتل امیران برای طراحی این هتل از تمدن و فرهنگ کهن پارسی بهره گرفته‌اند.

اتاق‌های یک سمت این هتل به منظره دیدنی کوه‌های الوند و سمت دیگر به شهر همدان، مشرف است.

از جمله ویژگی‌های هتل امیران همدان می‌توان به امکانات رفاهی مناسبی که از آن برخوردار است، اشاره نمود.

آدرس هتل امیران

همدان ، بلوار بعثت

هتل خاتم

اگر به دنبال هتلی هستید که در عین برخورداری از امکانات خوب، قیمت پایینی نیز داشته باشد، راهنمای سفر به همدان به شما، هتل سه ستاره خاتم همدان را پیشنهاد می‌کند. هتل خاتم همدان در ۷ طبقه و شامل ۳۵ اتاق در سال ۱۳۸۶ احداث گردید و در سال ۱۳۹۷ جهت ارتقای سطح کیفی خدمات، بازسازی شد.

آدرس هتل خاتم

همدان، میدان فلسطین، جنب فروشگاه رفاه

اقامت در همدان

پس از معرفی همه‌جانبه شهر همدان، وقت آن است که درباره نحوه رزرو مکانی مناسب برای اقامت خود در مرکز استان همدان، اطلاعاتی کسب نمایید. در واقع یکی از نکات مهم در سفر، رزرو اقامتگاه مناسب در شهر مقصد است. حال که با تمامی جاذبه‌های طبیعی شهر همدان آشنا شدید، برای رزرو سوئیت، ویلا و یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهر باستانی همدان، می‌توانید روی کمک سپنجا حساب کنید و در کمترین زمان ممکن، محل اقامت مناسبی برای خود رزرو نمایید.

کافی است وارد سایت سپنجا شوید و اجاره سوئیت در همدان را در نوار جست و جو وارد کنید تا تمامی اقامتگاه های همدان همراه با عکس به شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

در این مطلب از سپنجا سعی کردیم به طور کامل به راهنمای سفر به همدان بپردازیم. اکنون اگر قصد سفر به شهر همدان را دارید، می‌توانید با اطلاعات کامل درباره این شهر زیبا، سفری دلچسب و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

از اینکه وقت گران‌بهایتان را در اختیار ما گذاشتید، بی‌نهایت متشکریم. شما می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود از سفر به شهر باستانی همدان را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران مجله گردشگری سپنجا به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 7 میانگین: 4.1]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا