بدون دسته بندی

راهنمای سفر به فریدون کنار ، بهترین شهر شمالی برای مسافرت و تفریح

زمانی که حرف سفر به شهرهای شمالی پیش می‌آید، همیشه سفر به فریدون کنار یک گزینه عالی به نظر می‌رسد. این شهر خوش آب و هوا به دلیل قرارگیری در کنار دریای مازندران، سرسبز و زیبا است. از طرفی دیگر نزدیکی این شهر به تهران باعث می‌شود تا مدت زمان سفر شما کوتاه باشد. در ادامه با سپنجا همراه باشید تا شما را برای سفر به این شهر شمالی راهنمایی کنیم تا بتوانید سفر خوبی در این شهر داشته باشید.

[message_box bg=”https://sepanja.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-13.jpg”] برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید. [button size=”medium” style=”is-outline success” text=”مشاهده اقامتگاه ها” link=”https://sepanja.com/landing/shomal”][/message_box]

فهرست مطالب مخفی کردن

سفر به فریدون کنار

مازندران جزو یکی از شهرهای شمالی ایران به حساب می‌آید. هر یک از شهرهای استان مازندران از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. بسته به سلیقه شما شهرهای مختلفی برای سفر به مازندران وجود دارد.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید از جاذبه‌های تاریخی برخی از شهرها دیدن کنید و یا می‌خواهید چند روزی را در ساحل رویایی دریای خزر بگذرانید و یا از گرمای تابستانی فرار کنید و به منطقه خنک سفر کنید، انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما است. یکی از شهرهای زیبای استان مازندران فریدون کنار است. سفر به فریدون کنار خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

سفر به فریدون کنار

این شهر زیبای شمالی به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی شرق به غرب مازندران و دارا بودن جاذبه‌های طبیعی گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین بارندگی‌های بسیار باعث شده است تا زمین این منطقه از حاصلخیزی بسیار زیادی برخوردار باشد. در نتیجه فریدون کنار تبدیل به یکی از شهرهای کاشت برنج شمالی تبدیل شده است. به طوری که هر کسی این شهر را با برنج آن می‌شناسد.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد فریدون کنار بافت ویژه‌ی جنگلی و آب و هوای بسیار دل‌انگیز آن است. دلیل این امر وجود  آبگیرها و آب‌بندهای بسیاری است که در این شهر وجود دارد. همین ویژگی باعث شده است تا مناطق آبگیر فریدون کنار به یکی از زیستگاه‌های زمستانی پرندگان مهاجر مانند درنای سیبری تبدیل شود. زیستگاهی که در نوع خود منحصر به فرد است.

در گذشته شهر فریدون کنار به عنوان یکی از بنادر مهم دریای خزر محسوب می‌شد. در نتیجه کشتی‌های بسیار بزرگ در این منطقه لنگر می‌انداختند. همچنین این شهر به عنوان یکی از گذرگاه‌های ارتباطی بسیار مهم مازندران بود که قسمت شرق و غرب این استان را به یکدیگر متصل می‌کرد. خصوصیتی که شما در سفر به فریدون کنار متوجه موقعیت مکانی این شهر خواهید شد.

وضعیت جغرافیایی فریدون کنار

شهر زیبای فریدون کنار در قسمت جنوبی دریای خزر واقع شده است. این شهر در بین شهرهای استان مازندران از جمله آمل، بابل، بابلسر و محمودآباد قرار گرفته است. این شهر جلگه‌ای از سطح آب‌های آزاد در ارتفاع -۱۲ متری قرار دارد.

از جمله رودهای بسیار مهم این منطقه می‌توان به رودهای ملاکلا و فری کنار اشاره کرد که زمین‌های این منطقه را به خوبی سیراب می‌کند. علاوه بر این بارش‌های قابل توجه سالیانه باعث شده است تا این منطقه از حاصلخیزی بسیار خوبی برخوردار باشد. به طوری که بیشه‌زارها و جنگل‌های این منطقه جزو مکان‌های منحصر به فرد آن است.

وضعیت جغرافیایی

پتانسیل‌های این منطقه باعث رونق فعالیت‌های کشاورزی، صیادی و شکار این شهر شده است. همین ویژگی باعث شده است تا شهر فریدون کار به صورت تدریجی توسعه پیدا کند. همچنین نزدیکی این شهر به دریای خزر باعث شده است تا صید ماهی‌های دریایی مانند کپور و سفید در این منطقه بسیار زیاد باشد؛ بنابراین اگر قصد سفر به فریدون کنار را دارید، حتما سری به بازار ماهی‌فروشان این شهر بزنید.

معرفی هتل‌های معروف فریدون کنار

مکان‌ های دیدنی فریدون کنار بسیار زیاد است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که به جای عبور گذری از این شهر، حتما چند روز در فریدون کنار اقامت داشته باشید. فریدون کنار با داشتن مکان‌های اقامتی مانند هتل، سوئیت و … جای هیچ نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارد. از جمله معروف ترین هتل های فریدون کنار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل آپارتمان دو ستاره کیش مهر

 این هتل به عنوان یکی از جدیدترین هتل‌های تازه تاسیس این منطقه به شمار می‌رود. این هتل در یک محوطه بسیار بزرگی بنا شده و از یک ساختمان ۶ طبقه و ۳ طبقه تشکیل شده است. در ساختمان اصلی این هتل ۲۰ سوئیت با امکانات رفاهی کامل وجود دارد. همچنین ۲۶ سوئیت دیگر در ساختمان سه طبقه آن واقع شده است.

نزدیکی این هتل به ساحل دریای خزر و باغ پرندگان از جمله ویژگی‌های مثبت آن است؛ بنابراین اگر قصد سفر به فریدون کنار را دارید، اقامت در این هتل زیبا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از جمله امکانات هتل کیش مهر می‌توان به آسانسور، پارکینگ، کافی شاپ، رستوران، تلویزیون و غیره اشاره کرد.

آدرس هتل آپارتمان کیش مهر: بلوار ساحلی، مقابل کوچه چمران ۲۴

هتل سه ستاره همیاران

این هتل ۳ طبقه از ۲۹ واحد اقامتی تشکیل شده است. از نکات قابل توجه در این هتل، نزدیکی آن به ساحل دریای خزر است. علاوه بر این برخی از اتاق‌های این هتل منظره‌ای رو به دریا دارد. این هتل بین شهرهای محمودآباد و بابلسر واقع شده است. در نتیجه در صورت اقامت در این هتل می‌توانید از جاذبه‌ های دیدنی شهرهای مازندران نیز دیدن کنید.

چشم‌انداز رو به دریا، آسانسور، پارکینگ، اینترنت در لابی، تلویزیون، رستوران، ساحل عمومی، روم سرویس، اتاق چمدان، لاندری، پذیرش ۲۴ ساعته، خشکشویی و غیره از جمله امکانات منحصر به فرد هتل همیاران است.

آدرس هتل همیاران فریدون کنار: خیابان ساحلی، جنب پارک لاله

هتل سه ستاره همیاران

هتل آپارتمان یاس

این هتل ۴ طبقه با داشتن ۱۶ واحد اقامتی آماده پذیرایی از مهمانان است. قرارگیری در نزدیکی ساحل و نمایی رویایی به سمت دریا یک اقامت منحصر به فرد را در سفر به فریدون کنار برای شما به ارمغان می‌آورد. پارکینگ، آسانسور، تلویزیون، لابی، سرویس بهداشتی ایرانی در لابی، تاکسی سرویس شبانه‌روزی و غیره از جمله امکانات منحصر به فرد این هتل است.

آدرس هتل آپارتمان یاس فریدون کنار: جاده ساحلی، ۲۴ متری شرقی، روبروی مدرسه شهید نریمانی

هتل آپارتمان سلطان

این هتل چهار طبقه دارای ۱۲ اتاق است. در صورت اقامت در این هتل، فاصله شما با ساحل رویایی دریای خزر تنها ۱.۵ کیلومتر است. همچنین این هتل به سایر اماکن دیدنی فریدون کنار مانند باغ پرندگان بسیار نزدیک است. این هتل به دلیل دارا بودن امکانات رفاهی و اقامتی بسیار، آماده پذیرایی از شما عزیزان است.

از جمله امکانات رفاهی این هتل می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، آسانسور، تاکسی سرویس شبانه‌روزی، روم سرویس، اتاق چمدان و غیره اشاره کرد. تنوع اتاق‌های این هتل بسیار زیاد است و از آن جمله می‌توان به اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته توئین، اتاق سه تخته، اتاق چهار تخته و اتاق پنج  تخته اشاره کرد.

آدرس هتل آپارتمان سلطان فریدون کنار:  فریدونکنار، خیابان نامجو، جنب سالن ورزشی شهدا

هتل آپارتمان میلاد

اگر در سفر به فریدون کنار به دنبال یک هتل با امکانات رفاهی عالی می‌گردید، هتل آپارتمان میلاد را در لیست انتخابی خود قرار دهید. این هتل تازه تاسیس از پنج طبقه و ۱۷ سوئیت تشکیل شده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل، نزدیکی آن به ساحل زیبای دریای خزر است؛ بنابراین شما تنها با پیمودن ۶ کیلومتر می‌توانید از دیدن ساحل زیبای دریای خزر لذت ببرید.

علاوه بر این هتل آپارتمان میلاد به سایر جاذبه‌های تفریحی شهر فریدون کنار مانند پارک جزیره و پارک ساحلی بسیار نزدیک است. از جمله امکانات رفاهی این هتل می‌توان به پارکینگ، آسانسور، نمای رو به دریا، تاکسی سرویس شبانه‌روزی، تلویزیون در لابی، روم سرویس، رستوران و غیره اشاره کرد.

آدرس هتل آپارتمان میلاد فریدون کنار: بلوار ساحل شرقی، بعد از پارک لاله، نرسیده به پل میلاد

این مطلب را هم بخوانید
استان آذربایجان شرقی را بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری فریدون کنار

فاصله نزدیک فریدونکنار با ساحل زیبا دریای خزر باعث شده است تا مسافران بسیار زیادی سفر به فریدون کنار را در اوقات فراغت و یا تعطیلی انتخاب کنند. علاوه بر ساحل زیبای دریای خزر، امکانات و مناطق دیدنی این شهر زیبا بسیار زیاد است. به طوری که هر گردشگر و طبیعت گرد از دیدن این جاذبه‌ها لذت خواهد برد. از جمله جاذبه های گردشگری فریدون کنار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاذبه های گردشگری فریدون کنار

بندرگاه فریدون‌کنار

شمال کشورایران از آب و هوای خوبی برخوردار بوده، از این رو همواره میزبان گردشگرانی از اقصا نقاط جهان است. سفر به فریدون کنار از جمله این مسافرت‌های پر طرفدار است. این شهرستان در استان ماذندران قرار دارد. از شمال به دریای خزر همجوار بوده و دارای بندرگاهی مشهور است.

فریدون‌کنارتا قبل از سال ۱۳۲۰ با عنوان یک روستا به نام فری کناربوده که در سال ۱۳۸۶به بعد در تقسیمات جغرافیایی به عنوان شهرستانی شناخته شد. زبان مردم این منطقه مازندرانی بوده و از قومیت طبری هستند. بندرگاه فریدون‌کناردر سال ۱۳۶۹ با اهدافی تجاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. با احداث کردن موج شکن، اسکله‌ها و حوضچه و… از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۱ بر روی آن کار شد. در آخر با بازدید رئیس جمهور از این بندر و اعمال یک سری قانون این بندرگاه در سال ۱۳۸۶ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

بیشترین صادرات و واردات در این منطقه از طریق بندرگاه صورت می‌پذیرد مانند وارد کردن غلاتی همچون ذرت و گندم و صادر کردن سیمان است. بیشتر در بخش گاز و نفت فعالیت دارد و این سبب جذب نیروی کار‌آمد و جوان برای کار می‌شود.

دامگاه پرندگان فریدون‌کنار

جنوب شرقی فریدونکنار تالابی به وسعت ۵۴۰۰ هکتار وجود دارد. مکانی برای پرندگان مهاجر که در زمستان‌ به این منطقه مهاحرت می‌کنند. بهترین تصاویر از پرندگان را می‌توان در این دامگاه دید. آیا تا به حال به معنای دامگاه فکر کرده‌اید؟ این کلمه معنایی جالب دارد. دامگاه به مکانی برای صید و گرفتار کردن پرندگان وحشی گفته می‌شود. بعد ازفصل تابستان که کشت و کار برنج به پایان می‌رسد. اهالی آن منطقه زمین‌های شالیزارخود  را به تالابی چر از آب  تبدیل می‌کنند تا پرندگان مهاجر به سمت این زمین‌ها کشیده شوند. بعد از جذب هر شکاری ، صیاد سعی می‌کند با ماهرانه‌ترین روش آن را شکار کند.

در این تالاب حتی برخی از  گونه‌های در حال انقراض مانند درنای سیبری دیده می‌شود.  درست کردن این تله  به  دست صیادان در زمستان،علاوه‌برصید انواع پرندگان، سبب  ایجاد کسب وکار، درآمد و زنده ماندن زمین‌های کشاورزی  می‌شود.شاید این کاربرای ایجاد شغل باشد. اما منظره‌ بسیار زیبایی  از گردهمایی پرندگان مختلف به وجود می‌آید که بهترین‌ سوژها و زاویه‌ها برای عکاسان حرفه‌ای به وجود می‌آید.

روش‌های مختلفی برای به دام انداختن این پرندگان وجود دارد. ابتدا صیادان مکانی به نام دوماچال را برای صید و گیر انداختن مرغابی های وحشی آماده می‌کنند. این تله‌ها با استفاده از نی‌ و حالت تونل مانند ساخته می‌شوند. با استفاده از چند اردک تربیت شده، شکار را به طرف دوماچال می‌کشانند و به این صورت مرغابی‌ها در دام شکارچی می‌افتد.

یکی دیگر از روش‌ها شب دم بوده که هنگام شب صید صورت می‌گیرد. در این روش وقتی پرندگان مشغول شکار هستند خودشان توسط سیادان در تاریکی شب شکار می‌شوند. از سوی محیط زیست تلاش‌های بسیاری صورت گرفت برای جلوگیری از صید پرندگان این دامگاه، مخصوصا آنهایی که در معرض انقراض قرار دارند اما از آنجایی که مالک این زمین‌ها کشاورزان هستند، محیط زیست نمی‌تواند مانع برپایی این تالا‌ها بشود.

این تالاب شهرت بالایی در بین گردشگران دارد و سفر به فریدون‌کنار اولین قدم برای دیدن دامگاه‌است. با توجه به اینکه  سازمان محیط زیست برای محافظت بیشتر از این پرندگان نگهبان‌انی در اطراف زمین‌هاهم قرار داده است اما قیمت بالا  برای خرید برخی پرندگان نظیر اردک سبز، اردک فیلوش، غاز خاکستری و…در بازار، همچنان سبب شکار آنها می‌شود.

پارک لاله فریدون‌کنار

این پار یکی از جاذبه‌های توریستی فریدون کنار محسوب می‌شود که در کنار دریای خزر قرار دارد. باغ پرندگان یکی از بخش‌های پرطرفدار این پارک است که در قسمت بعدی بیشتر درمورد آن توضیح خواهید داد. این پارک بهترین مکان برای کمپ زدن چند روزه‌است. اگر زمستان باشد و هر از گاهی باران ببارد با وجود آلاچیق‌ها، می‌توانید از خیس شدن زیر باران درامان باشید. می‌توان چند روزی را با خیال راحت در کنار ساحل از آرامش و سکوت آن منطقه لذت برد.

 این پارک مجهز به امکانات رفاحی کامل  از جمله سرویس بهداشتی برای آقایان و خانم‌ها، نماز خانه و رستوران و کافه در اطراف پارک است.  ساحلی که در کنار پارک لاله قرار دارد از نوع سواحل ماسه‌ای بوده و طول آن به ۸ کیلومتر می‌رسد. شنا کردن یکی از سرگرمی‌های این پارک ساحل به شمارمی‌رود.

اگر با خود امکاناتی چون چادر مسافرتی یا زیر انداز برای کمپ زدن به همران ندارید نگران نباشید چون اقامتگاه‌های بسیاری در اطراف پارک لاله فریدون قرار دارند که با مراجعه به آنها از راحتی بیشتری در طول سفر برخوردار خواهید بود.

هتل درنای سفید و هتل همیاران درنزدیک‌ترین فاصله به پارک لاله قرار دارند. ازجمله دیگر اقامتگاه‌ها می‌توان به هتل آپارتمانی میلاد، نخل، کیش‌ مهر، یاس، سیکا، بهشت ویاقوت اشاره کرد.

اگر از شهر تهران قصد سفر به فریدون را دارید. کل مسیر  حدود سه ساعتی طول می‌کشد. پس از رسیدن به شهرستان فریدون کنار به خیابان امام خمینی واقع در میدان درنا بروید. با رد کردن بلوار بسیج و مدت کوتاهی پیاده روی به پارک لاله خواهید رسید.

باغ پرندگان فریدون‌کنار

همان‌طور که در متن قبلی اشاره شد این باغ در پارک لاله فریدونکنار قرار دارد. این جاذبه ازجمله زیبا‌ترین باغ پرندگان ایران به شمار می‌رود. بسیاری از دوستداران پرندگان  در سفر به فریدون کنار از این جاذبه دیدن می‌کنند. پارک لاله فریدونکنار همیشه پر از مسافران این شهر است . بسیاری از آنها چند روزی را در آنجا می‌گذرانند و از سرسبزی و زیبایی‌های این پارک و باغ پرندگانش لذت می‌برند.

انواع پرندگانی شمال کشور در این باغ زندگی می‌کنند. درنیمه دوم سال و با فرا رسیدن زمستان، بیشتر پرندگان مهاجردر این باغ مستقر می‌شوند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به درنای سیبری اشاره کرد.

شاید این اولین باغ پرندگان در کشور ایران نباشد بلکه در شهر‌های دیگری چون اصفحان، تهران و کیش وجود دارد. اما اولین  باغ پرندگان در شمال کشوراست که شامل انواع پرندگانی همچون خوتکا، قوی وحشی، مرغابی‌های هوایی، درنای سیبری، مرغ وحشی، اردک و شاهین می‌شود.

بازدید از پرندگان این باغ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر مجاز است. این مجموعه شما را با جذاب‌ترین و با‌شکوترین گونه‌‌های مختلفی از پرندگان روبه رو می‌کند .به دوستداران طبیعت و گونه‌های جانوری، وصیه می‌شود که حتما از این جاذبه دیدن کنید.

روستای ازباران

این روستا به علت وجود چند آب بندان در بین گردشگر از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است. سرسبزی و طراوت در این روستا موج می‌زند. وجود قو‌های آوازخان و جنگل‌های سبز و انبوه ، این منطقه را به یکی از زیبا‌ترین و جذاب‌ترین روستاهای استان مازندران تبدیل کرده است.

هر گردشگری در سفر به ازباران با استقبالی گرم و دلنشین بهرمند می‌شود. شغل بیشتر اهالی روستا کشاورزی و دامداری بوده و مردم به سخت‌کوشی عادت دارند. مرغوب‌ترین برج دانه بلند معروف به  طارم یا دم سیاه را در روستای ازباران می‌توان یافت.اگر به دنبال خرید برنجی باکیفیت و خوش عطر و طعم هستید حتما سفر به فریدون کنار و بازدید از روستای دیدنی را در اولویت کارها قرار دهید.

قدمت روستای ازباران حتی بیشتر از چندین قرن بوده و دارای جمعیتی بالغ بر ۲۳۷۷ نفر است. گلزار شهدا بخش جداناپذیری از این روستا به شمار می‌رود. زمان جنگ بیشتر جوانان به جبهه رفته تا از خاک کشور ایران دفاع کنند. جوانانی که به درجه شهادت رسیدند در این گلزار به خاک سپرده شدند.

آب و هوای معتدل و خزری در جو روستا حاکم است به دلیل قرار گیری در کنار دریای خزر همیشه هوای مرطوبی دارد. بیشتر وقت‌ها در زمستان هوا بارانی است. همین بهترین عامل برای سیراب شدن زمین‌های کشاورزی و کشت‌های برنج است.

اگرروزهای زمستان برایتان سخت‌گذرهستند یا دلتان از شب‌های طولانی‌‌اش می‌گیرد. بهترین گزینه سفربه روستای ازباران است. در این موقع از سال انواع پرندگان مهاجر در آب بندان‌های بزرگ جمع می‌شوند. در واقع روستا را به بهشتی وصف ناپذیر تبدیل می‌کنند. بدون شک با دیدن این پرندگان زیبا گذر زمان نا معلوم می‌شود.با فرا رسیدن تابستان و تعطیلات نوروزی، بهترین تفریح شنا کردن در دریای خزر است. به یاد داشته باشید که در این فصل،فریدون کنار بسیار شلوغ می‌شود و شاید آرامش خاص زمستان را نداشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید
جزیره سیری، جزیره ای که در آن زنان نمی توانند به آن وارد شوند!

از روستا تا فریدون‌کنار فاصله زیادی نیست. از لحاظ امکانات تکمیل بوده اما اگر دوست دارید در دامان طبیعت اقامت کنید حتما وسایل مورد نیازمانند کیسه خاب، چادر مسافرتی، کرم ضد آفتاب یا لباس گرم و چکمه برای اسکان  به همراه داشته باشید.

شهرک ساحلی خزر شهر

قبل از هر چیزی بیشتر افراد با این سوال مواجه می‌شوند که چرا خزر شهر به عنوان یک شهرک ساحلی شناخته شده است؟ این شهرک به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که بخش اول رو به دریا قرار دارد. نخستین بار در سال ۱۳۴۲ بود که اولین کلنگ برای ساخت شهرک زده شد. همایون صنعت زاده یکی از بنیانگذاران خزر شهر است.

بیشتر افراد به دنبال مکانی برای سفر هستند که هم اقامتی راحت داشته باشند و هم به تفریح و گردش بپردازند. در سفر به فریدون‌کنار امکان بسیاری برای اقامت یا بازدید وجود دارند. شما می‌توانید به هتل‌های مختلفی مراجعه کنید اما شهرک ساحلی خزر شهر بحث متفاوت است. این شهرک در کنار خط ساحلی قرار دارد. از لحاظ امکانات رفاحی تکمیل است. در ایام تعطیل سال جمعیت زیادی از گردشگران و مسافران فریدون کنار به این  شهرک مراجعه می‌کنند.

خزر شهر یکی از شهرک‌های قدیمی استان مازندران به شمار می‌رود که در ۶ کیلومتری جاده بابلسر به فریدونکنارقرار دارد. بیشتر ویلاها و سوئیت‌های این شهرک ساحلی به صورت اجاره یا برای فروش در دسترس گردشگران یا مسافران این شهر قرار می‌گیرند.

بخش جنوبی خزر شهرحدود ۴۸۰ هکتار و بخش شمالی ۱۲۰ هکتار است که از طریق یک پل عابر پیاده به هم متصل می‌شوند. ساحلی با نام سی ساید در شمال شهرک قرار دارد که دارای رستوران کافی شاپ است . امکانات این بخش نظیرپارک بازی،سوپرمارکت، زمین والیبال، فوتبال و بسکتبال و تنیس هستند که لذت اقامت را برای مسافران دو چندان می‌کنند.

در هر موقع از روز که به این شهرک مراجعه کنید قبل از ورود باید کارت عبور داشته باشید. سطح امنیت این مکان به قدری بالا است که به صورت بیست و چهار ساعته نگهبانان به صورت شیفته‌هایی از صبح تاظهر، و ظهر تا ۱۰ شب و از آن به بعد تا ۶ صبح برعبور و مرو این شهرک نظارت دارند.

پل فلزی فریدون‌کنار

این پل فلزی مسیربابلسر به فریدون‌ کنار را به هم متصل می‌کند. این مسیر ارتباطی اولین پل فلزی ماشین روی کشور ایران است. طول آن ۸۰۰ متر می‌رسد و بروی روخانه زیبای مرزرود قرار دارد.همچنین به عنوان یک مسیر ارتباطی برای وصل کردن بخش شمالی فریدون‌کنار به بخش جنوبی آن است.

این پل با ۸ متر عرض و ۱۶ متر ارتفاع در تاریخ ۹ بهمن، ۱۳۸۶ به عنوان آثاری ملی در کشور ایران، نامش به ثبت رسید. طراحی آن به دست مهندسان سوئدی و آلمانی صورت پذیرفت. سال ۱۳۳۶ به صورت رسمی کاربرد خود را به تمام مسافرانی که بین این دو شهر معلق بودند نشان داد. این پل بعد از ساخته شدن توسط شرکت‌های سازنده‌اش تحت ضمانتی پنجاه ساله قرار گرفت. خوشبختانه ۹۰ سال از طول عمر این سازه می‌گذرد و همچنان کاربرد دارد.

بیشتر کارشناسان بر این باور هستند که با گذشت این همه سال استفاده از این پل درست نبوده و هر چه سریع‌تر بهتر بوده که عبور و مرور بر روی آن را متوقف کنند. بیشتر بر این اعتقاد هستند که گذشته زمان سبب فرسودگی سازه شده و این با خطراطی احتمالی همراه است و مهم از همه این آثار ملی با استفاده بیشترو بیشتر، تخریب یا شاید نابود شود.

روستای جزین

سفر به فریدون کنار ازجمله مسافرت‌های هیجان‌انگیز است که هر با بازدید از هر مکانی شما را با حقایق و زیبای‌های بسیاری رو به رو می‌کند. رستای جزین در منطقه‌ای جنگلی با پوشش گیاهی خوبی با همین نام قرار گرفته که با شهر فریدون کنار حدود ۱۳ کیلومتر فاصله دارد.

جنگل این روستا ۶۰ هکتاری وسعت دارد. رودخانه‌ای در جوار روستا درحال حرکت است که به عنوان منبع تغذیه برای سرسبزی جزین به شمار‌می‌رود. بسیاری از خانه‌های موجود در این منطقه قدمتی بالغ بر پنجاه سال دارند. سرجمع ۱۱۰ خانه در روستا وجود دارد که یکی ازآنها حتی قدمتی بالای ۱۰۰ سال را به خود اختصاص داده‌است.

این روستا به جاذبه‌های دیگر فریدون کنار نظیر روستای ازباران، پل فلزی و پارک ساحلی لاله قرار دارد. برای رفتن به روستای جزین بعد از رسیدن به استان مازندران و عبور از شهرهای آمل و محمودآباد، به سمت شرق فریدون کنار راهی شویدبا گذشت تنها بیست دقیقه شما به این روستای زیبا خواهید رسید. امیدواریم از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

مسیر دسترسی به فریدون کنار

مسیر دسترسی از تهران به فریدون کنار تنها ۲۲۲ کیلومتر است. یعنی شما تنها با ۳ ساعت رانندگی به شهر زیبای فریدون کنار می‌رسید. مسیر دسترسی به این شهر بسیار زیاد است. اما پیشنهاد می‌کنیم که مسیر آبعلی به مازندران را انتخاب کنید. در واقع رفتن از مسیر جاده هراز بسیار کوتاه تر از سایر مسیرها است.

بهترین رستوران های فریدون کنار

همیشه خوردن غذا بخش مهمی از سفر است. اگر قصد سفر به فریدون کنار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تجربه خوردن غذاهای محلی در یکی از رستوران‌ های شهر فریدون کنار را از دست ندهید. از جمله بهترین رستوران های فریدون کنار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کافه آرمو: یکی از محبوب ترین رستوران های فریدون کنار که بهترین فست فود را ارائه می‌دهد، کافه آرمو است. کیفیت بالا، سرویس عالی در کنار قیمت مناسب باعث شده است تا فست فودهای این رستوران در شهر فریدون کنار معروف باشد.
  • فست فود پالم: در این رستوران انواع پیتزا و فست فود ارائه می‌شود. کیفیت عالی، سرویس‌دهی منحصر به فرد در کنار قیمت مناسب با توجه به کیفیت بالا از جمله ویژگی‌هایی است که یک وعده غذایی عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • رستوران هتل کیش مهر: اگر به خوردن غذاهای ایرانی و محلی مازندران علاقه بسیار زیادی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که خوردن غذا در رستوران هتل کیش مهر را از دست ندهید. کیفیت بالای غذای این رستوران تا مدت‌ها در خاطر شما خواهد ماند.
  • کترینگ تشریفات: در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و محلی مازندران به صورت بیرون بر طبخ می‌شود. سفارش غذا در این آشپزخانه در کنار عالی بودن کیفیت غذا، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. غذای سفارش داده شما در کمترین زمان ممکن آماده خواهد شد.
  • کته کباب سالاری: اگر در سفر به فریدون کنار هوس خوردن انواع کباب را کردید، این رستوران منحصر به فرد را به شما پیشنهاد می‌دهیم. انواع کباب‌ها با بهترین کیفیت در این رستوران طبخ می‌شود. این رستوران در خیابان امام خمینی شهر فریدون کنار واقع شده است.

بهترین رستوران های فریدون کنار

بازار محلی فریدون کنار

یکی از قدیمی ‌ترین بازارهای سنتی استان مازندران بازار سنتی فریدون کنار است. در این بازار سنتی انواع اجناس و محصولات سنتی، محصولات کشاورزی، دامداری، باغداری و صیادان به فروش می‌رسد. این محصولات از هنرهای دستی زنان مازندرانی گرفته تا محصولات کشاورزی مانند برنج طارم درجه یک، مرغ، تخم‌مرغ محلی، سبزیجات تازه، مرکبات درجه یک، پارچه و غیره با مناسب‌ترین قیمت به فروش می‌رسد.

بسیاری از ساکنین شهرهای اطراف فریدون کنار برای خرید هفتگی خود به این بازار سنتی مراجعه می‌کنند. بازار سنتی فریدونکنار در نزدیکی شهر فریدون کنار قرار گرفته است؛ بنابراین اگر قصد سفر به فریدون کنار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از این بازار سنتی حتما دیدن کنید. شما می‌توانید انواع سوغاتی ‌های شمال را با قیمتی مناسب از این بازار تهیه کنید.

بازار سنتی فریدون کنار

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با شهر فریدون کنار صحبت کردیم تا در صورت سفر به این شهر زیبای شمالی راهنمای مناسبی برای شما باشد. مهمان‌نوازی مردمان این شهر یک سفر خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر شما هم تجربه سفر به این شهر شمالی را دارید، می‌توانید زیر همین پست نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

درباره “راهنمای سفر به فریدون کنار ، بهترین شهر شمالی برای مسافرت و تفریح” بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا