جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به عربستان

زمانی که تصمیم خود را برای مسافرت به عربستان نهایی کنید لازم است که قبل از سفر اطلاعاتی ضروری درباره این کشور به دست آورید تا در نهایت بتوانید از سفر خود رضایت کامل داشته باشید. طی مقاله‌ای که سپنجا در رابطه با راهنمای سفر به عربستان برای شما آماده کرده‌ است، قصد دارد شما را با اماکن تاریخی و توریستی عربستان، بهترین هتل‌ها و رستوران‌های عربستان و… آشنا کند. از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به عربستان

عدم وجود هیچ‌ رود یا رودخانه‌ای در عربستان این کشور را به یک کشور  گرم و بیابانی تبدیل کرده است. عربستان کشوری است که پوشیده از بیابا‌ن‌های شن زار است به همین خاطر و با وجود شرایط آب و هوای گرمی که در این کشور حاکم است به هیچ وجه تابستان فصل مناسبی برای رفتن به عربستان نیست اما هزینه‌ی مسافرت در فصل تابستان تقریبا نصف هزینه‌ در فصل‌هایی مثل بهار و زمستان است اما اگر شما با هدف کوهنوردی می‌خواهید راهی عربستان شوید فصل تابستان می‌تواند در کنار مقرون به صرفه بودن گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

از آنجایی که این کشور یک کشور مذهبی، زیارتی است بیشتر زائران برنامه‌ی سفر خود را در فصل زمستان و بهار تنظیم می‌کنند. اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به عربستان را به شما بگوییم فصل بهار همان فصلی است که می‌تواند تجربه‌ی یک سفر به یادمانی را در ذهن شما حک کند البته باید بدانید هزینه‌ی مسافرت در فصل بهار نسبت به سایر فصل‌ها بیشتر است. اگر می‌خواهید هزینه‌ی شما یک هزینه‌ی متعادل باشد در فصل زمستان راهی این کشور شوید.

سفر به عربستان

معرفی اماکن تاریخی و توریستی عربستان

عربستان یکی از کشورهای مذهبی است که بیشتر جنبه‌ی زیارتی دارد و از جای جای دنیا برای زیارت خانه‌ی خدا راهی این کشور می‌شوند. افرادی که اهل تفریح و گردش هستند می‌توانند در کنار طواف خانه‌ی خدا و در طول سفر به عربستان از اماکن تاریخی و توریستی این کشو‌ر نیز دیدن کنید‌. در واقع با این کار آنها می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند. بیشتر مردم چه افراد بومی خود عربستان و چه افرادی که زیارت به عربستان می‌روند به دیدن کردن از مکه و مدینه در کنار زیارت‌شان بسنده می‌کنند این در حالی است که جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری در عربستان وجود دارد که تماشای آنها خالی از لطف نخواهد بود.

مسجد قبا

در ۶ کیلومتری مدینه در روستایی‌ به نام قبا مسجدی به همین نام (قبا) وجود دارد، که می‌توان این مسجد را قدیمی‌ترین مسجد جهان دانست چرا که قدمت آن به زمان پیامبر اکرم (ص) برمی‌گردد.

قبرستان بقیع عربستان

قبرستان بقیع مانند  مسجد قبا قدمت زیادی دارد همانطور که شما هم می‌دانید تعدادی از اصحاب پیامبر، تعدادی از شهدای احد، امام زین العابدین(ع)، امام جعفر صادق (ع)، سه تن از دختران پیامبر (ص) به نام‌های ام کلثوم، رقیه و زینب، مادر حضرت علی (ع) (فاطمه بنت اسد)، امام محمد باقر (ع) و تعدادی دیگر از نزدیکان و محبین پیامبر (ص) در این قبرستان آرامیده‌اند. طبق گفته‌ی بزرگان  عربستان  این قبرستان در گذشته دارای گند و بارگاه بوده، که به دستور تعدادی از مخربین سعودی تخریب شد‌‌.

قبرستان بقیع

آبنمای ملک فهد

در جده یکی از بزرگترین آب نماهای جهان به نام آبنمای ملک فهد وجود دارد. این آب نما می‌تواند آب شور را تا ارتفاع ۳۰۰ متری در هوا پرتاپ کند. اگر قصد سفر به عربستان را دارید حتما سری به آب نمای ملک فهد بزنید تماشای این آب نما در شب خیلی زیباتر و جذاب‌تر است، چرا که در شب فواره‌های آب با بیش از ۵۰۰ نورافکن نورپردازی می‌شود و نمای رویایی و خارق العاده‌ای را به تصویر می‌کشد که می‌تواند تماشاگران را شگفت زده کند.

ملک فهد

خانه حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) در عربستان

در زمان پیامبر اکرم (ص)خانه حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) در کنار مسجد النبی قرار داشت طبق نوشته‌های قدیمی این خانه دو در داشته است که اهل منزل از یکی از آنها  برای رفتن به مسجد النبی و اقامه‌ی نماز استفاده می‌کردند و از دیگری برای رفت و آمدهای روزمره. رفته رفته و به مرور  زمان این خانه که در آن زمان به خانه‌ی حجره فاطمه یا بیت فاطمه معروف بود تخریب شد که در حال حاضر این بنا در محدوده‌ی  مطهر ضریح پیامبر اکرم (ص) بازسازی شده است.

این مطلب را هم بخوانید
سفر به غنا ، سرزمین ناشناخته‌ها

املج عربستان

املج که به مالدیو عربستان نیز معروف است یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد عربستان است. اگر اهل عکاسی هستید و می‌خواهید صدها عکس ژورنالی از خود و املج عربستان بگیرید بهتر است در تایم عصر خودتان را به ساحل دریای سرخ برسانید و  علاوه بر عکاسی از منظره‌ی دیدنی غروب دل انگیز آفتاب و تماشای مزارع انبه و کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی که در کنار ساحل ترکیب جالب و بی نظیری را به وجود آورده‌اند لذت ببرید.

شهر تاریخی جده و دروازه مکه

دروازه‌ی مکه یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر مکه است که توسط  میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. در دهه‌های گذشته تقریبا در قرن هفتم میلادی از دروازه‌ی مکه به عنوان محلی برای معاملات تجاری استفاده می‌شد و علاوه بر این محلی بود برای ورود زائرانی که از طریق دریا برای زیارت مکه‌ی مکرمه راهی عربستان می‌شدند.

بهترین هتل‌های عربستان

وقتی مسافر یک کشور خارجی باشید بدون شک داشتن یک جا و مکان راحت که بتوانید استراحت کنید و خستگی یک روز پر مشغله را از تن خود بیرون کنید‌ امری ضروری‌ است. هر ساله مسافران زیادی از تمام نقاط دنیا چه برای زیارت و چه برای تفریح و  گردشگری راهی کشور عربستان می‌شوند برای مسافرانی که از کشورهای اطراف برای کار، زیارت  یا گردشگری به عربستان می‌روند هتل‌ها تنهاترین و البته بهترین گزینه‌‌هایی هستند که برای اقامت می‌توانند روی آنها حساب کنند با این همه ما هر هتلی را به شما معرفی نمی‌کنیم چرا که برخی هتل‌ها آن طور که باید نمی‌توانند از نظر کمی و کیفی پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشند در زیر تعدادی از بهترین‌ و شناخته‌ترین هتل‌های عربستان را به شما معرفی می‌کنیم تا در طول سفر به عربستان بتوانید با توجه به شرایط‌تان  یکی از آنها را برای اقامت خود و خانواده‌یتان انتخاب کنید.

سفر به عربستان

هتل مکه کلکک رویال تاور آ فایر منت

برای کسانی که می‌خواهند‌ در شهر گشت و گذار کنند و از اماکن تاریخی و تفریحی درون شهر دیدن کنند بهتر است هتل مکه کلکک رویال تاور آ فایر منت را به عنوان اقامت‌ گاه خود انتخاب کنند. چرا که هتل از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است و در مجاورت اماکن توریستی بنا شده است. فضای هتل بسیار تمیز و دلباز است و کارکنان آن فوق العاده خوش رو و خوش برخورد هستند. هر موقع دلتان هوس یک آب تنی درست و حسابی کرد کافی است درخواست خود‌ را با خدمه‌های هتل در میان بگذارید تا در اسرع وقت سالن آبگرم را برای شما مهیا کنند.

از جمله مزیت‌های که سبب برتری این هتل نسبت به سایر هتل‌های عربستان شده می‌توان به قیمت خوب و منصفانه‌ی هتل، برخورداری از کادر مجرب و دوره دیده، پاکیزگی خوب هتل و… اشاره کرد.

نکته‌ی مهمی که باید شما را از آن مطلع کنیم این است که کشیدن سیگار در کل هتل ممنوع است از این رو انتخاب این هتل برای  افراد سیگاری توصیه نمی‌شود.

هتل کنراد مکه

یکی دیگر از بهترین هتل‌های عربستان که می‌توانیم به شما معرفی کنیم هتل کنراد مکه است. که با خدمات عالی و امکانات رفاهی خوبی که در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد توانسته به عنوان یک هتل ایده آل در عربستان شناخته شود‌. خدمات خوب هتل، قیمت مناسب، موقعیت خوب هتل، مجهز بودن اتاق‌های هتل به عایق ضد صدا، مجهز بودن به بوفه‌ی مخصوص غذا برای بچه‌ها و… از مزیت‌های خوب هتل کنراد مکه بشمار می‌آید.

هتل قصر الشارک آ والدورف آستریا

این هتل می‌تواند با خدمات عالی که عرضه می‌کند به بهترین شکل ممکن پذیرای مهمانان خود باشد. خدمات خوب هتل، پاکیزگی محوطه داخل و خارج هتل، اتاق‌های راحت هتل، داشتن پرسنل مجرب و کار دیده، مجهز بودن هتل به مرکز سلامت و آبگرم، قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ی هتل و… باعث شده که این هتل به انتخاب نهایی مشتریان تبدیل شود. در سفر به عربستان می‌توانید با مستقر شدن در هتل قصر الشارک آ والدورف آستریا  نهایت استفاده را از خدمات و امکانات رفاهی که در دسترس شما قرار داده می‌شود را ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین جاهای ژاپن

هتل حج مکه

در چهار کیلومتری  مرکز شهر، یک هتل خوب و بی نظیر به نام هتل حج مکه وجود دارد.  هتل حج مکه یکی از منحصر به فردترین هتل‌های پنج ستاره‌ی عربستان است که توانسته رضایت مشتریان خود را به نحو احسن جلب کند. قبل از هر چیزی طراحی خاص و متفاوت هتل توجه افراد را به سوی خود جلب می‌کند. طراحی شیک و مدرن اتاق‌های هتل و نمای بیرونی هتل کاملا جوان پسند است از این رو این هتل می‌تواند برای  زوج‌های جوان بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب باشد. این هتل مجهز به بهترین امکانت روز است که موفق شده در زمره‌ی شگفت انگیزترین هتل‌های عربستان قرار گیرد.

بهترین رستوران‌های عربستان

بخش خوشمزه‌ی هر سفر غذا و خوراکی‌های متفاوت و جورباجوری هستند که قرار است در طول سفر آن‌ها را امتحان کنیم. عربستان کشوری است که تنوع غذایی بالایی دارد طبق نظر کاربران هرکس غذاهای عربستان را میل کرده باشد، بدون شک طعم آنها را تا سال‌ها بعد در زیر دندانش حس می‌کند. در زیر تعدادی از بهترین رستوران‌های عربستان را به شما معرفی می‌کنیم. خالی از لطف نیست که در طی سفر به عربستان با یک وعده‌ شام یا ناهار در رستوران‌های برتر عربستان از خود پذیرایی کنید‌.

سفر به عربستان

رستوران البیک

رستوران البیک یکی از رستوران‌های شیک و البته مقرون به صرفه‌ی‌ عربستان است که می‌توان گفت در تمام ساعات شب و‌ روز شلوغ است. مردم عربستان رستوران البیک را با غذای لذیذ و پر طرفدارش به نام مرغ بری می‌شناسند. دستور پخت مرغ بری به این صورت است که مرغ کاملی که از قبل طعم دار شده ( مرغی که تیکه تیکه نشده باشد) را در دیگی از روغن که در حال جوشیدن است می‌اندازند و بعد از چند دقیقه مرغ به صورت کاملا سوخاری شده آماده می‌شود و در نهایت این مرغ در کنار نان تازه‌ی مخصوص و کاهو سرو می‌شود.

رستوران ابو زید

اگر می‌خواهید انواع غذاهای سنتی و سبزیجاتی عربستان را امتحان کنید باید به رستوران ابو زید بروید. فضای دنج و صیمانه‌ی این رستوران می‌تواند برای یک دورهمی خانوادگی یا دوستانه جای مناسبی باشد. غذای تخم مرغ با پنیر یکی از غذاهای ساده اما محبوب و پرطرفدار این رستوران است مزه‌ی این غذا زیر دندان هر کس که رفته طرفدار پروپاقرص این غذا شده است در طی سفر به عربستان حتما این غذا را امتحان کنید به نظر ارزش امتحان کردن را دارد.

رستوران آرومی

می‌توانید سراغ انواع غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی و ایتالیایی را از رستوران آرومی بگیرید. رستوران آرومی یک رستوران دنج و مدرن در عربستان است، که بیشتر افراد پولدار مشتریان ثابت این رستوران هستند چرا که غذاها و مخلفات از قیمت‌های بالایی برخورداراند

فضای رستوران کاملا شیک و رمانتیک است و برای یک خواستگاری متفاوت یا قرار‌های عاشقانه می‌تواند یک گزینه‌ی عالی باشد. از غذاهای معروف و پرطرفدار این رستوران می‌توانیم گوشت گاو که به همراه سس قارچ سرو می‌شود را به شما معرفی کنیم.

رستوران تگزاس رود هاوس

رفتار گرم و صمیمانه‌ی‌ پرسنل رستوران تگزاس رود هاوس همان نقطه‌ عطفی است که در کنار مقرون به صرفه بودنش این رستوران را به یکی از خاص‌ترین و شلوغ‌ترین رستوران‌های عربستان تبدیل کرده است شما می‌توانید عالی‌ترین برش گوشت عربستان را در این رستوران میل کنید.

سخن پایانی

عربستان یکی از کشورهای توریسم پذیر است. جاذبه‌های گردشگری و وجود شهر مقدس مکه و مدینه در آن، این کشور را به یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین کشور‌های دنیا تبدیل کرده است. هر ساله مسافران زیادی برای کار، تفریح یا زیارت راهی عربستان می‌شوند که برای هر مسافر لازم و ضروری است که قبل از بستن بار و بندیل سفرش، خیلی دقیق و حساب شده تصمیم خود را برای سفر نهایی کند، از این رو ما بخشی از اطلاعات ضروری را در قالب راهنمای سفر به عربستان تهیه کردیم و در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانیم به شما در گرفتن درست‌ترین و شایسته‌ترین تصمیم برای سفر به عربستان کمک کرده باشیم.

درباره “راهنمای سفر به عربستان” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا