جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به زوریخ

مسافرت و گشت و گذار بهترین قسمت زندگی هر فرد است که قبل از هر سفری باید در رابطه با مکانی که می‌خواهید بروید باید اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید که ما سفر به زوریخ را به شما پیشنهاد می‌کنیم، شهر زیبایی ها با جاذبه ها و اماکن تاریخی و تفریحی فراوان که یکی از مقاصد محبوب مسافران و گردشگران اقصی نقاط جهان است و برای تمام افراد و رنج سنی مختلف مناسب مقرون به صرفه است.

در آنجا هر آنچه را که بخواهید پیدا خواهید کرد و می‌توانید لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده در شهر زیبای زوریخ داشته باشید و ما در این مقاله تمام اطلاعات  مورد نظر شما را برای یک سفر راحت و دل‌انگیز در مورد تمام ویژگی ها و خصوصیات این شهر بازگو خواهیم کرد تا با اطلاعات دقیق و کامل تری راهی این سفر شگفت انگیز شوید.

مردم زوریخ بالاترین کیفیت سطح زندگی را به خود اختصاص داده‌اند و آن را به یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان تبدیل کرده‌اند که سفر به آنجا زیاد ارزان و زیاد گران هم نیست اما تمام جاذبه های زیبایش ارزش پرداخت هر هزینه ای را دارند و دیدن آنها لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زنند.

همچنین این کشور یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای کشور سوئیس و پایتخت فرهنگی آن نیز شناخته شده که بسیار زیبا و دیدنی است و در نتیجه با تمام این ویژگی ها اگر این شهر باشکوه را برای سفر انتخاب کرده اید در ادامه با ما در سپنجا همراه باشید تا بیشتر راجع به شگفتی های آن برای شما صحبت کنیم و در سفر به یک شهر رویایی شما را همراهی کنیم.

درباره شهر زوریخ

کشور سوئیس در غرب اروپا واقع شده و یکی از کشور های ثروتمند جهان به شمار می‌رود و حدود هشت و نیم میلیون نفر از جمعیت کره زمین را به خود اختصاص که گرچه شهر زوریخ پایتخت اصلی آن نیست اما پایتخت فرهنگی آن شناخته شده و از اقتصاد خوبی برخوردار است که مردمش جزو ثروتمندترین مردم جهان شناخته شده‌اند و در سفر به آنجا از نزدیک شاهد اوضاع مالی آنها خواهید بود.

همچنین این کشور جاذبه های بسیار زیادی را در خود پرورش و جای داده که بیشتر گردشگران برای دیدن آنها سفر به زوریخ را از بین مقاصد دیگر انتخاب می‌کنند که علاوه بر تاریخی، فرهنگی و تفریحی پر از سرسبزی  و رودخانه ها و آبشار های شگفت انگیز طبیعی و خدادادی است که قدم زدن در دل طبیعت آن یکی از تفریحات محبوب این شهر به شما می‌رود.

این کشور هنرمندان فراوانی را در خود پرورش و  تحویل جامعه داده است که بسترهای خوبی برای آنها فراهم می‌کند و تا کنون نتیجه هم گرفته است و هنرمندان و دانشمندان زیادی را به مقصد نهایی رسانده ‌است.

این شهر شگفت انگیز سازمان بزرگ فوتبال یعنی  مقر فیفا در تمام جهان است که دانشگاه های سرآمد فراوونی را نیز در خود جای داده که سالانه دانشجو های فراوانی را از اتصال نقاط جهان را به طرف خود می‌کشد و دانشمندان بزرگی را نیز تحویل جامعه می‌دهد که ۲۱ نفر آنها تابحال و در تاریخ جایزه نوبل دریافت کرده اند که یکی از آنها آلبرت انیشتن است.

البته به خاطر تجاری بودن این بیشتر مسافرانش به دلیل داد و ستد و کار و فعالیت های شخصی به این شهر و کشور سویس سفر می‌کنند.

راهنمای سفر به زوریخ

آب و هوای زوریخ

به جرات می‌توان گفت که همان آب و هوای رویایی را که همه به دنبال آن هستیم در این کشور دیده می‌شود و بسیار دلچسب و شگفت انگیز است که به به دلیل  قرار گیری شهر زوریخ در بهترین نقطه از کره زمین سبب شده آب و هوایی معتدل داشته باشد و تابستان ها و زمستان‌های آن نه گرم  و نه سرد است که همین تعادل آب و هوا سبب جذب بیشتری از گردشگران به این شهر می‌شود . البته با اینکه هر فصلی از این شهر دیدنی و خوش آب و هوا است اما برای بهترین زمان سفر به این شهر می‌توان به فصل پاییز و بهار اشاره کرد که نسبت به دوفصل دیگر آب و هوایی متعادل تر و بهتری را تجربه خواهید کرد.

البته باید به یاد داشته باشید که به خاطر آب و هوا در بهار و پاییز تعداد بازدید کنندگان این شهر دوچندان می‌شود و هزینه های اقامت نیز بالا تر از قبل می‌شود و توصیه می‌کنیم که اگر در این فصل قصد سفر به زوریخ را دارید حتما با برنامه ریزی کامل تری راهی سفر شوید و هزینه های خود را حتما چک کنید و در آنجا با برنامه ریزی کامل پیش بروید تا با مشکل کمبود بودجه مواجه نشوید. هر چند که زمستان ها و تابستان های این شهر نیز خوش آب و هوا و بسیار دیدنی و زیبا است که اگر می‌خواهید سفری کم هزینه تر را داشته باشید در زمستان و تابستان اقدام به سفر کنید.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین هتل های فنلاند

اطلاعات ضروری در سفر به زوریخ

مردم این کشور به زبان های مختلفی اعم از آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی صحبت می‌کنند و بسیار از آنها نیز انگلیسی بلدند که دیگر نگرانی بابت زبان نخواهید داشت و تنها کافی است که زبان انگلیسی یا آلمانی را بلد باشید راحت می‌توانید حتی در آنجا زندگی کنید‌.

واحد پول این شهر و کشور سوئیس فرانک است که باید حتما آنها را با خود به همراه داشته باشید یا اگر در دسترس نبودند می‌توانید از واحد پول یورو نیز استفاده کنید اما مانند فرانک  زیاد کاربردی ندارند.

مذهب مردم زوریخ مسیحی است که کلیساهای زیادی را نیز در خود جای داده و اما شماره های ضروری شهر زوریخ عبارتند از پلیس۱۱۷، آمبولانس۱۴۴، آتش نشانی ۱۱۸ که در سفر خود حتما آنها را به یاد داشته باشید تا خدایی نکرده در مواقع اضطراری بتوانید از خطر جلوگیری کنید.

برای داشتن سیمکارت این شهر تنها کافی است که به یکی از کمپانی ها یا شعبه های تلفن همراه زوریخ مراجعه کنید تا سیم کارت مورد نیاز و مورد نظر خود را دریافت کنید که برای این کار نیز حتما باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشید در غیر اینصورت سیم کارتی به شما تعلق گرفته نمی‌شود.

با توجه به اینکه سفر به زوریخ هزینه های فراوانی میخواهد و یکی از گران ترین شهر های جهان به شمارمی‌رود بهتر است ابتدا با یک سری اصول آشنا شوید تا هزینه کمتری داشته باشید برای مثال: یک در فصول کم بازدید این شهر به آنجا سفر کنید ،دو به جای خریدن آب معدنی های چند فرانکی همیشه همراه خود یک بطری آب داشته باشید، سه برای خرید خوراکی و میوه سعی کنید که در ساعات پایانی کار به آنها مراجعه کنید تا از تخفیف های آخر شب بهرمند شوید، چهار برای مراجعه به گوگل از اینترنت های رایگان هتل ها استفاده کنید.

راهنمای سفر به زوریخ

وسایل حمل و نقل در زوریخ

از آنجا که رفت و آمد در این شهر هزینه های بالایی دارد اگر می‌خواهید سفر به صرفه تر و کم هزینه تری داشته باشید، ابتدا تا جای ممکن از مسیر های کوتاه  و وسایل حمل و نقل ارزان‌تر استفاده کنید و به جای دربست گرفتن، اتوبوس سوار شوید یا از دوچرخه های کرایه ای استفاده کنید که می‌توان حتی با پیاده به مقصد مورد نظر رفت و آمد کرد.

وسایل حمل و نقل این شهر که گران ترین نرخ رفت و آمد را دارد عبارتند از اتوبوس ها ، تراموا، قطار و قایق های کرایه ایی که به جای تاکسی های ۲۴ ساعته با هزینه های ۷تا۸ فرانکی انتخاب بهتری برای سوار شدن هستند  و نسبت به دیگر وسایل، هزینه کمتری بابت رفت و آمد می‌پذیرند.

خوشبختانه وسایل حمل و نقل زوریخ تمام این شهر را به صورت روزانه و شبانه پوشش داده اند که در سفرتان دیگر نگران پیدا کردن ایستگاه های اتوبوس و دیگر ماشین ها نخواهید بود چرا که در هر کجای شهر وجود دارند و برای سوار شدن هر کدامشان می‌تواتید در خود ایستگاه بلیط را تهیه کنید و با خیال راحت تری جا به جا شوید البته بلیط های متفاوتی در این ایستگاه ها وجود دارند که هر کدامشان مسافت آن متفاوت و هزینه ها  بیشتر یا کمتر است برای مثال اگر قصد سفری کوتاه و زود هنگام را دارید باید بلیط چند مسافتی را به قیمت ۴.۴۰ فرانکی تهیه کنید یا نوع دیگر آنها بلیط ۲۴ ساعته است که هزینه آن ۸.۸۰ فرانک می‌شود.

همچنین اگر قصد گرفتن بلیط شبانه را دارید باید ۵ فرانک بپردازید و دو نوع آن را خریداری کنید یعنی دو بلیط شبانه که یکی عادی و دیگری شبانه نام دارد و به همراه بودن کودکان  زیر شش سال نیز کرایه‌شان رایگان محسوب می‌شود .

جاذبه های گردشگری زوریخ

همان طور که قبلا اشاره شد این شهر جاذبه های فراوانی را در خود جای داده که دیدن آنها بسیار لذت بخش و خاطر انگیز است و برای سفر به زوریخ بهانه های بسیار خوبی هستند که قطعا  بازدید از آنها شما را با شگفتی های فراوانی را به روبرو می‌کند و تمام لحظاتتان را پر از شور و نشاط و اشتیاق به زندگی می‌کنند.

در واقع جاذبه های شهر زوریخ عجایبی وصف ناپذیر اند که در ادامه سعس می‌کنیم تمام زیبایی ها با تمام جزئیات و ویژگی هایشان را برایتان بازگو کنیم تا با اطلاعات کامل تری به این سفر هیجانی و رویایی راهی شوید.

راهنمای سفر به زوریخ

شهر قدیم زوریخ

اگر قصد دارید بجز بازدید از تمام جاذبه ها ی زیبای این شهر از خود زوریخ دیدن کنید بهتر از به شهر قدیمی بروید که شما را با تمام ویژگی های زوریخ آشنا خواهد کرد و سبک معماری و خانه سازی این کشور و شهر زوریخ را نیز برای شما به نمایش می‌گذارد که همه رو همه ارزش صرف یک روز برای گردش در بین کوچه و خیابان های این شهر قدیمی را دارد.

این مطلب را هم بخوانید
با جزیره سانتورینی Santorini آشنا شوید! (+تصاویر)

قله لیدنهوف که امروزه یکی از شگفتی ها و زیبایی های این شهر به شمار می‌رود در نیمه غربی بانهوف و در شهر قدیم زوریخ به دست رومیان ساخته شده که می‌توانید از آن نیز بازدید کنید که شامل یک تراس بلند و هیجان انگیز است و از آنجا می‌توانید نمایی متفاوت و کاملی را از این شهر قدیمی تماشا کنید یا به عکاسی بپردازید همچنین می‌توانید از کوچه پس کوچه ها و زیبایی های اطراف آن نیز دیدن کنید.

در کل اگر عاشق تاریخ و شگفتی های گذشته هستید این شهر گزینه بسیار خوبی برای گردش در یک روز آفتابی است چرا که بازدید از کافه و رستوران های تاریخی ، کوچه های سنگفرش و خانه های تاریخی زیبایی که تعدادی  از آنها نیز محل زندگی بسیاری از افراد سرشناس و هنرمند این شهر بوده است لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده برایتان رقم می‌زنند.

 

شهر قدیم زوریخ

کافه قنادی sprungli

اگر در سفر به زوریخ به دنبال جاذبه ایی هستید که از هر لحاظ تکمیل و مهیج باشد باید بازدید از کافه قنادی sprungli را انتخاب کنید که هم فال است و هم تماشا و از امکانات پیشرفته و مجهز برخوردار است. این کافه که درسال ۱۸۵۶ باز گشایی شد، یکی از محبوب ترین کافه قنادی ها و جاذبه های این شهر است که تنها قدم زدن در بین آن همه خوراکی های جورواجور و رنگارنگ می‌تواند برای هر فرد روز خوبی را بسازد اما علاوه بر آن شما می‌توانید از هر کدام از آنها که خواستید امتحان کنید و دلی از عذا در بیاورید.

در این کافه انواع خوراکی ها اعم از کیک، ماکارون های رنگارنگ،ترافل، انواع دسر ها و… یافت می‌شود که با امتحان کردن آنها گردشتان به پایان نمی‌رسد چرا که در طبقات دیگر این ساختمان می‌توانید به فعالیت های دیگری مشغول شوید که قطعا یک روز طول می‌کشد تا در آنجا خوش بگذرانید و قطعا لحظات خوشی برایتان رقم می‌خورد. در طبقه بالا می‌توانید از کافه ها و رستوران هایش استفاده کنید و برای سرگرمی و تفریح نیز می‌توانید از طبقه همکف آن به خرید مشغول شوید و وسایل مورد نیاز خود را فراهم کنید.

در مجموع با رفتن به این کافه قنادی با یک تیر دو نشان خواهید زد و هم می‌توانید صبحانه، ناهار یا شما را در آنجا میل کنید و هم به تفریح و گردش بپردازید.

کافه قنادی

موزه هنرهای زیبا

یکی دیگر بهترین اماکن و جاذبه های گردشگری زوریخ که این مقاله به شما معرفی خواهید کرد موزه هنرهای زیبا است که جزو یکی برترین و زیباترین موزه های برتر جهان به شمار می‌رود در سال ۱۷۸۷ ساخته شده که اداره آن توسط انجمن هنر زوریخ صورت می‌پذیرد. موزه هنر های زیبا آثار هنرمندان اروپایی فراوانی را در خود جای داده  که تعداد بعضی از آنها نیز بیشتر از خود زادگاه اصلیشان است.که با دیدن آنها با شگفتی های فراوانی آشنا خواهید شد و قطعا از بازدید از آنها لذت می‌برید.

از بهترین و مشهور ترین آثار مکتب های مدرن تا هنری را در این موزه می‌توان مشاهده کرد که به آنجا اختصاص داده شده اند و بسیار با ارزش و گرانبها هستند ، از جمله آنها آثار ونگوگ، سزان و مونه است که بهترین و مشهور ترینشان را در این موزه گردآوری کره انو شما تنها با یک نگامی‌توانید از دیون تمام و کمال آن در یک مکان بهره مند شوید.

موزه هنرهای دنیا

کلام آخر …

همان طور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم سفر به زوریخ و کشور پاریس یک سفر ساده و کم هزینه نیست و باید با یک برنامه ریزی کامل به آنجا سفر کنید اما با این همه باز هم سبب نمی‌شود که گردشگران دست از دیدن جاذبه ها و زیبایی های این شهر بکشند. ما تمام سعی مان را کردیم که برای سفری بهتر و کامل تر به شما کمک کنیم و مانند یک راهنما تا زوریخ و بازدید از جاذبه های شگفت انگیز آن در کنارتان باشیم و امید واریم با دادن اطلاعاتی  کامل به شما در سفری بهتر کمک کرده باشیم.

درباره “راهنمای سفر به زوریخ” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا