جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به دانمارک

سفر نعمتی وصف ناپذیر از طرف خداوند است و کمتر کسی پیدا خواهد شد که از سفر و گشت و گذار لذت نبرد یا با آن مخالف باشد. برای هر فرد یا گردشگری راهنمای سفر بسیار مهم و اساسی است چرا که به بهتر بودن سفر کمک می‌کند و اما در این مقاله ما قصد داریم هر آنچه را که برای سفر به دانمارک لازم است برای شما بازگو کنیم و شما را از تمام ویژگی ها، جاذبه ها، فرهنگ، آداب و رسوم و… این شهر زیبا آشنا کنیم تا سفری با اطلاعات کامل‌تری را در آنجا تجربه کنید.

دانمارک یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و پر از جاذبه های گردشگری، تاریخی و تفریحی زیبایی است که‌هر کدام از آنها چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. مردم این کشور بسیار مهربان و مهمان نوازاند و در بازدید از این کشور و شهرهای زیبایش شما شاهد رفتار دوستانه‌ی آنها خواهید بود.

دیدنی ها و جاذبه های دانمارک بسیار زیبا و مشهور هستند و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند ولی با این اوصاف سفر به دانمارک کم هزینه نیست و باید پول زیادی با خود به همراه داشته باشید، اما با این همه بازهم نمی‌توان از سفر به دانمارک دست کشید چرا که هرچقدر هم هزینه کنید ارزشش را خواهد داشت و دیدن آن همه زیبایی، بیشتر از صرف هر هزینه ای با ارزش است. در ادامه به معرفی این کشور می‌پردازیم تا با اطلاعات کامل‌تری راهی سفر شوید. همراه سپنجا باشید.

راهنمای سفر به دانمارک

دانمارک کشوری اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده  و جمعیت آن در سال ۲۰۱۹ به ۸/۵ میلیون نفر رسیده و ۸۰% از مردم آنجا را پروتستان و مسیحی تشکیل داده اند. بر روی پرچم این کشور یک صلیب سپید قرار گرفته که قدیمی ترین پرچم از سال ۱۸۲۱ تا به الان و کل جهان به شمار می‌رود و زبان اصلی آنان دانمارکی است، اما در این کشور زبان های محلی دیگری وجود دارند که آنها نیز در بین مردم رایج هستند که از جمله ی آنها می‌توان به آلمانی، گرینلندی، فروئی اشاره کرد، و برای رفتن به آنجا می‌توان از زبان های محلی نیز استفاده کرد.

دانمارک در گذشته های دور پیشینه‌ خود یک منطقه مسکونی بوده که به اوایل کشاورزی در این کشور در ۳۹۰۰ سال گذشته باز می گردد. در سفر به دانمارک شما شاهد جاذبه‌های تاریخی زیبایی خواهید بود که پیشینه و تاریخچه ی این کشور را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشند و نمادی از فرهنگ و آداب و رسوم این کشور هستند.

این سرزمین پهناور ۴۳۰۶۹ کیلومتر مساحت دارد که از شمال به تنگه اسکاژراک، از باختر به دریای شمال، از خاور به دریای بالتیک و از جنوب با کشور آلمان همسایه است.

پایتخت دانمارک شهر بزرگ کپنهاگ است که علاوه بر آن شهرهای بزرگ دیگری نیز در خود جای داده که از جمله آنها می‌توان به آلبورگ، آرهوس، و اسبیا اشاره کرد که در سفر به دانمارک گزینه های خوبی برای گردش و تفریح هستند.

۸/۵درصداز مردم دانمارک را مهاجرانی از کشور های مختلفی در خاورمیانه و جنوب آسیا تشکیل داده اند، اما خود مردم اصیل این کشور نژاد و ریشه اشان ژرمنی است چرا که آنها اسکاندیناویایی و از تبار وایکینگ ها هستند که شاخه ایی از ژرمنی ها را تشکیل می‌دهند.

دانمارک

آب و هوای دانمارک

این کشور در منطقه‌ی شمالی قرار گرفته و به همین دلیل آب و هوای معتدلی دارد و زیبایی‌ها و جذابیت‌ هر فصلی از آن با دیگر فصولش متمایز و متفاوت است ، در بهار آب و هوا بسیار ملایم و دلچسب است به گونه‌ای که زیبایی های شهر و بازدید از آنها را برایتان دو چندان خواهد کرد، ماهای تابستان یعنی آگوست، ژوئن و جولای، گرمترین ماهای سال به شمار می‌روند که گردش در این روز های گرم تابستانی نیز زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را دارند، پاییز و زمستان که دیگر غیر قابل توصیف اند و در یخبندان زمستان، می‌توانید به اسکی و برف بازی بپردازید و از سفر به دانمارک لذت ببرید.

میزان بارش و آب و هوای این کشور در طول تاریخ تا به الان تقریبا یکسان بوده و به گونه ای می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به دانمارک همان چهار فصل یعنی تمام سال است.

جاذبه های دانمارک

کار اصلی و مهمی که در سفر به دانمارک، تمام گردشگران و مسافران انجام می‌دهند،  دید و بازدید از جاذبه ها و دیدنی های این کشور است که بخش اصلی هر سفر به حساب می‌آید و اما در این مقاله ما شما را با بهترین مکان های زیبای دانمارک آشنا خواهیم کرد تا اطلاعات بیشتری از آنها داشته باشید و به بازدید بهترین جاذبه های این کشور بروید. یکی از شهرهایی که بیشترین جاذبه ها را به خود اختصاص داده و گردشگران و توریست‌های فراوانی را به خود جذب می‌کند ، پایتخت دانمارک یعنی کپنهاگ است که در ادامه جاذبه هایش را به شما معرفی خواهیم کرد.

این مطلب را هم بخوانید
با شهر باستانی پرین در کوش آداسی ترکیه آشنا شوید!

سفر به دانمارک

کاخ کریستین بورگ کپنهاگ

گفته شده این بنای زیبا را یک اسقف استحکامات در سال ۱۱۶۷ ساخته است که قدمتش به پیش از ۸۰۰ سال بازمی‌گرد و درست در مرکز شهر کپنهاگ واقع شده و مقر دولت دانمارک است  که بازدید از آن برای عموم مردم باز است و شما با بازدید از آن می‌توانید اطلاعات‌های جدیدی از تاریخ این کشور و شهر کپنهاگ را به دست بیاورید و یاد بگیرید.

قلعه ی اسکوف

یکی از زیبا ترین و قدیمی ترین جاذبه های کشور دانمارک، قلعه‌ی جادویی اسکوف است که کمتر از ۳۰ دقیقه با ادنسه فاصله دارد و مانند خانه های رویایی در داستان های قدیمی در پیش روی بازدید کنندگانش خودنمایی می‌کند و شما  با بازدید از آن از زیبایی هایش شگفت زده و مشتاق دیدن داخل آن خواهید شد.

ساخت این بنای فوق العاده زیبا در سال ۱۵۵۴ تکمیل و به منظور اهداف نظامی نقشه کشی، طراحی و ساخته  شده است  . در سال ۱۹۵۹ دراین سازه برای بازدید عموم مردم گشوده شد و همچنان مانند گذشته با قدرت و استوار ایستاده و میزبان میهمانان کشور دانمارک است ،همچنین یک موزه از ماشین های قدیمی  در سال ۱۹۶۷ نیز در این بنا افتتاح شد و همچنان پا بر جا مانده است

بازدید از این مکان تاریخی خیلی چیز ها را به ما نشان می‌دهد که در کنار آن می‌توانید همراه با خانواده به گردش در اطراف این قلعه نیز بپردازید و لحظات خوشی را در آنجا سپری کنید.

سفر به دانمارک

باغ های تیوولی

تیوولی یکی از اماکنی است که در سفر به دانمارک برای هر فرد در ردیف اول جدول برنامه‌ی گردشش قرار دارد که قدمتش به  سال ۱۸۴۳باز می‌گردد و جذابیت ها و زیبایی های فراوانی دارد که به همین خاطر در بین مسافران و گردشگران مشهور و محبوب است. این باغ یا مجموعه‌ی تیوولی، برگرفته از الهامات کاخ دیزنی بوده و بسیار زیبا و دقیق طراحی شده است که در خود رستوران ها کافه ها و هر آنچه را که برای ساختن یک روز خوب مورد نیاز است را در خود جای داده است و قطعا با یک بار رفتن به آنجا راضی نخواهد شد.

این مجموعه شب های زیبا تری نسبت به روزهایش را برای مهمانش در معرض دید قرار می‌دهد و آسمان شب های این باغ آتش باران می‌شود و دیدن این آتش بازی بسیار جالب و هیجان انگیز است و قطعا خاطراتی  پر از شور و نشاط همراه با هیجان را برایتان رقم خواهد زد.

همچنین در شب های جمعه‌ی فصل تابستان این باغ کنسرت های رایگان و پر هیجان را برای بازدید کنندگان به اجرا میگذارند واز صدای موزیک های شاد، کل باغ و تمام مجموعه های آن پر از شور نشاط و انرژی مثبت می‌شوند.

زمستان های این باغ نیز از زیبایی و شادی دریغ نیست و تمام مجموعه را به معنی رسیدن کریسمس چراغانی و نورانی می کنند  که بسیار زیبا و دیدنی می‌شودو خلاصه که در هر فصلی از سال این باغ دیدنی و جذاب است و توصیه میکنیم حتما به آن سر بزنید.

Copenhagen, Denmark

موزه ی ملی دانمارک

اگر از آن دسته افرادی هستید که به تاریخ و دیدن آثار فرهنگی و هنری علاقه مندید، بازدید از این موزه یک گزینه ی بسیار خوب برای شما است چرا که محل نگهداری صنایع دستی دانمارک ، انواع عتیقه جات و… است که هر کدام بسیار زیبا و رنگارنگ هستند، از جمله ی این آثار می‌توان به ظروف چینی، لباس هایی از قرن نوزدهم و هجدهم، تزئینات کلیسای رومانسک و گوتیک ، نقره جات و.. اشاره کرد .

با این همه اجناس متفاوت تنها تکمیل کننده ی این موزه ی بزرگ و زیبا ، قوم نگاری است که آثاری از کشور های  آفریقا، آسیا و گرینلند در بین آنها به چشم می‌خورد.

همچنین این موزه بخشی را به کودکان اختصاص داده که با رفتن به آنجا از بابت سرگرم کردن کودکانتان دیگر نگرانی نخواهید داشت و می‌توانید آنها را به موزی کودکان این بنا ببرید و آنها را سوار کشتی وایکینگ کنید تا سرگرم بازی شوند یا می‌‌توانند با کلاس های درسی گذشته گان خود آشنا شوند.

برج مدور

یکی دیگر از اماکنی که در سفر به دانمارک و در بین گردشگران از امتیازات بالایی برخورداراست برج مدور در شهر زیبای کپنهاگ است که به عنوان یک رصد خانه و در سال ۱۶۴۲ به رسمیت شناخته و ساخته شد وبا بالا رفتن از پله های مارپیچی آن شاهد یک چشم انداز فوق العاده زیبا از شهر کپنهاگ خواهید بود .

اگر به نجوم و ستاره شناسی علاقه مندید میتوانید به تماشای بخشی از مجموعه های منجم مشهور( توکیو براهه) بروید و از دیدن آنها لذت ببرید و اگر تمایل زیادی به نجوم ستاره شناسی ندارید، می‌توانید به تماشای مناظر زیبای این شهر از بالای برج بروید و از دیدن شگفتی های این شهر از ارتفاع بالایی لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
با هالیوود، مرکز صنعت فیلم سازی آمریکا آشنا شوید!

برج مدور

جزایر فارو

اگر دوست دارید به مکانی زیبا ، دلنشین و آرامش بخش کشور دانمارک بروید ، بهترین گزینه جزایر فارو است که قدم زدن در کنار ساحل تنها یکی از تفریحات آن به شمار می‌رود و در کنار در یایی زیبا و دور از شلوغی شهر قطعا آرامش بخش و دلنشین خواهد بود.

در آنجا شما می‌توانید به ماهیگیری انواع ماهی های مختلف بپردازید که سالانه ماهیگیران زیادی برای صید آنها به فارو سفر می‌کنند ، همچنین تماشای پرندگان دریایی هنگام غروب آفتاب بهترین تفریح برای آرامش گرفتن از طبیعت است و حس خوبی را به شما هدیه میدهد .

در فصل تابستان و در این جزایر فستیوال های موسیقی نیز برگزار می‌شوند که بسیار هیجان انگیز و لذت بخش هستند.

نیهاون

مکانی بزرگ و دیدنی که در آن هر نوع جاذبه ای را که بخواهید می‌توانید پیدا کنید و بسیار وسیع و بزرگ است، آنجا نیهاون است، یکی از بهترین جاذبه های دانمارک که مشهوریت زیادی در بین گردشگران  و مسافران این کشور و شهر کپنهاگ دارد و علاوه بر میهمانان خارجی، مردم و اهالی آنجا نیز از آن بازدید می‌کنند و از دیدنی های آن لذت می‌برند.

در سفر به دانمارک و بازدید از جاذبه هایش حتما به نیهاون نیز سر بزنید چرا که از دست دادن و ندیدن آنجا یک لذت و شور و نشاط متفاوت را از دست خواهید داد به دلیل اینکه زیبایی های آن را در هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد.

نمای نیهاون شامل خانه های رنگارنگ، کافه و رستوران های بزرگ، موزه های متعدد، قایق های بال دارو..است که امتحان آنها شور حالی متفاوت را به شما هدیه می‌کنند، و رفتن به هر کجای این مکان پر از تفریحات و هیجانات متفاوت از دیگری است که با وجود آنها قطعا لحظات خوشی را در نیهاون خواهید گذراند.

 

بندر نیهاون

فرهنگ غذایی در دانمارک

در هر کجای جهان که باشید یا به هر جایی سفر کنید ، خوردن یک غذا سالم و مقوی برای بدن لازم و ضروری است و اما در این بخش از مقاله، با فرهنگ غذایی دانمارک آشنا خواهید شد که خوردن و امتحان کردن هر کدام از آنها در سفر به دانمارک خوشمزه و دلچسب است .

در این کشور نیز مانند ایران سه وعده ی غذایی وجود دارد که می‌توان گفت تنها دو وعده از آن را ( شام و صبحانه) اعضای خانواده در کنار هم هستند و با هم وعده را میل می‌کنند،که این تنها به خاطر سبک جدید زندگی است و معمولا نهار را سرکار و یک غذای حاضری و آماده را میل می‌کنند.

معمولا دانمارکی ها صبحانه های خود را با نان های مخصوصی که اغلب از شکرقهوه ای تهیه می‌ شوند همراه باصبحانه ایی مخصوص میل میکنند.که بسیار دلپذیر و خوشمزه است.

مردم دانمارک برای ناهار خود، بیشتر اوقات از یک وعده ی غذایی سرد استفاده می‌کنند که ریشه ی آن به تاریخچه ی دانمارک و کشاورزان آن بازمی‌گردد، گفته شده درگذشته ها به دلیل اینکه بشقاب یک کالای گران بوده بیشتر مردم به جای استفاده از بشقاب از نان و یک غذای سرد استفاده کرده اند و همچنین به دلیل اینکه کشاورزان دانمارکی از غذایی همچون ساندویچ همراه با گوشت یا ماهی مصرف کرده اند ،تا به الان دیگر در بین مردم به یک عادت تبدیل شده است.

در سفر به دانمارک و رسیدن وقت وعده ی شام شما خواهید دید که مردم آنجا سعی می‌کنند که این وعده ی غذایی را دور هم باشند و یک غذای گرم میل کنند که همین سبب شده  که غذای آنها سالم و مقوی باشد.

در دوران گذشته این وعده به دو بخش تبدیل شده که بخش اول آن را سوپ و آبگوشت و بخش بعدی را گوشت یا ماهی تشکیل داده است که طی گذشت زمان این دو وعده به یک غذا تبدیل شدند که بسیار خوشمزه و خوش عطر و بو هستند.

 

غذاهای دانمارکی

کلام آخر…

دانمارک یک کشور بزرگ و زیبا است که جاذبه های فراوانی را در خود جای داده، همچنین از فرهنگ غذایی با ارزشی نیز برخوردار است که بودن در کنار مردم آنجا و امتحان کردن غذا های‌شان و بازدید از مراکز دیدنی لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زند و با این حال ما سعی کردیم بهترین ویژگی‌ها و جاذبه  های این کشور را به شما معرفی کنیم تا  در سفر به دانمارک بهترین های این کشور را امتحان کنید و از آنها لذت ببرید و لحظات خوشی را سپری کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا