جاهای گردشگری دنیا

راهنمای سفر به برزیل

برای هر انسانی سفر و گردش یکی از مهم ترین اصل‌های زندگی است چرا که به کمک تفریح و گردش است که امید و انگیزه هر فرد به زندگی بیشتر می‌شود. در واقع هر چه بیشتر به شما اکسیژن و تنفس پاک برسد حال و هوای شما هم بهتر و سیستم بدنتان پر انرژی‌تر می‌شود. سفر به برزیل یکی از آن مقاصد گردشگری و توریستی محبوب که در آنجا هر آنچه را که برای ساختن لحظات خوش نیاز خواهید داشت را درخود جای داده  و زیبایی هایش حال و هوای هر فرد را زیرو رو می‌کند.

برزیل یکی از پرجمعیت‌ترین و بزرگترین کشورهای آمریکای جنوبی به شمار می‌رود که ۲۱۲۷۳۲۰۰۰ نفر از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده و حدود ۸۵۱۵۷۶۷ کیلومتر مربع مساحت دارد. پایتخت این کشور شهر بزرگ و زیبای برازیلیا است که مردمش از نژادهای مختلفی تشکیل شده‌اند و به پرتغالی/ برزیلی صحبت می‌کنند که در ادامه بیشتر در رابطه با فرهنگ و آداب و رسوم و البته نژاد و تاریخچه آنها صحبت خواهیم کرد.

این کشور، بسیار پهناور و باشکوه است و در سفر به حتما گیج خواهید شد و نمی‌دانید از کجا شروع به دیدن کنید که در این مقاله مانند یک راهنما و نقشه‌ای کامل در کنار شما هستیم تا تمام ویژگی ها ، خصوصیات جای جای این سرزمین را به شما معرفی کنیم و بهترین اماکن گردشگری و تفریحی این کشور را به شما نشان دهیم. ادامه مطلب را همراه سپنجا باشید،  تا ابتدا به معرفی این کشور شگفت انگیز بپردازیم، که  با اطلاعات کامل تری نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم و تاریخچه برزیل راهی سفر شوید.

معرفی کشور برزیل

این کشور به سرزمین قهوه، فوتبال، رنگ ها، و فستیوال های زیبا معروف است که یکی از مقاصد محبوب گردشگران و توریست های آتوسا نقاط جهان است و با اینکه هزینه های زندگی گران تر و بیشتر شده اند اما تعداد بازدید کنندگان این کشور تنها کمتر نشده بلکه روز به روز افزایش پیدا می‌کند و دست کشیدن از دیدن زیبایی های آن غیر ممکن است  در واقع شما در سفر به برزیل با دیدنی های شگفت انگیز و عجایب فراوانی روبرو خواهید شد که قطعا خاطرات به یاد ماندنی زیادی برای شما رقم خواهد خورد.

در کل مردم این کشور از چهار نژاد تشکیل شده اند که در واقع هر چهار گروه مهاجر بوده اند که بر اثر مشکلات یا بی‌مکانی به این سرزمین پهناور پناه آورده اند. گروه اول شامل مهاجران سرخ پوستی و بومیان قاره آمریکا می‌شود که حدود۹۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح از تنگه برنیک عبور کرده‌اند و خود را به برزیل رسانده اند.

گروه دوم استعمارگران پرتغالی هستند که هنگام کشف برزیل در سال ۱۵۰۰ به آنجا مهاجرت کردن و سومین گروه بردگان آفریقایی بودند که در سال ۱۵۳۰ بدون اینکه خودشان بخواهند به این کشور وارد شدند و اما آخرین گروه که انواع مختلفی از قاره آسیا اروپا و خاورمیانه به این کشور مهاجرت کردند.

در کل طبق سرشماری IGBE هفتاد و چهار درصد از مردم برزیل را کاتولیک، ۳/۱درصد روح گرایان، ۰/۳ درصد مذاهب سنتی مانند ماکومبا ، کاندومبله و برخی هم خود را پیرو ترکیبی از این مذاهب می‌دانند . این کشور به خاطر قدمت و پیشینه با ارزشی که دارد جاذبه ها اماکن دیدنی و تاریخی فراوانی را در خود جای داده که هر کدام آنها شگفت انگیز و گران بها هستند که در ادامه مطلب به آنها نیز اشاره خواهیم کرد.

معرفی کشور برزیل

آب و هوای برزیل

آب و هوای برزیل گرم و مرطوب است که در بیشتر مناطق آن گرمسیری و پوشیده از جنگل های بارانی است ، در کل آب و هوای برزیل را می‌توان به پنج دسته تقسیم کرد: یک استوایی که در شمال کشور دیده می‌شود، معتدل در جنوب ، گرمسیری که در مرکز کشور حاکم است و در آخر نیمه خشک در شمال شرقی که به خاطر تنوع آب و هوایش می‌توان در هر فصلی و هر سالی به آنجا سفر کرد و دیدن زیبایی های خاص هر فصل این کشور بهره مند شد.

 برزیل  به دلیل جنگل های انبوهی که در خود جای داده از تنوع گیاهی و جانوری متفاوتی نیز برخوردار است و طبق گفته کارشناسان حدود ۲ میلیون از گونه های مختلف جانوری و گیاهی را به خود اختصاص داده اند که دربین  تمام کشور های موجود ۲۰ تا ۱۵ در صد تنوع زیستی جهان را دارا است و بزرگ ترین تنوع زیستی را در جهان دارد.

در سفر به برزیل از آب و هوای خوبی بهره مند خواهید شد که جنگل های آن هم به همین دلیل سرسبز و پر باران‌اند اما متاسفانه در سال های اخیر آنها به خاطر عوامل انسانی همچون قطع درختان، راه سازی و… در خطر بزرگی قرار گرفته اند و کمکم رو به کم شدن و نابود شدن هستند.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین هتل های وان ترکیه

آب و هوای برزیل

حمل و نقل در برزیل

دربرزیل مانند دیگر کشور ها وسایل حمل و نقل متعددی وجود دارد که انتخاب و استفاده ی هر کدام بستگی به مقصد و نظر خودتان دارد. اما ما تمام وسایل نقلیه این کشور را به شما معرفی می‌کنیم و تمام ویژگی ها و شرایط آنها را توضیح می‌دهیم. البته این را به یاد داشته باشید که رانندگی در این کشور برخلاف ایران از راست به چپ است و اگر مشکلی با آن ندارید می‌توانید با خیال راحت حتی خودتان رانندگی کنید .

رایج ترین وسایل حمل و نقل این کشور تاکسی های ۲۴ ساعته و دربست هستند که حتی برای بازدید از اماکن دیدنی برزیل می‌توانید آنها را کرایه کنید و خیالتان  تمام روز بابت رفت و آمد راحت باشد اما باید هزینه آنها را نیز در نظر بگیرید که برای دربست گرفتن بسیار گران و پر هزینه است.

برای رفت و آمد با اتوبوس نیز تنها کافیست ۱تا ۲ دلار بابت کرایه پرداخت کنید تا به هر کجای شهر که می‌خواهید شما را برسانند و نسبت به تاکسی ها نیز ارزان تر و به صرفه تر هستند. اما تنها می‌توانید از ۶ تا ۱۲ ظهر از آنها استفاده کنید که تاکسی ها ۲۴ ساعته هستند اما با این حال باز مقرون به صرفه هستند.

در کل چند نوع اتوبوس را در سفر به برزیل مشاهده خواهید کرد. نوع اول که زیاد پیشرفته و راحت نیستند اما ارزان قیمت است و زود پر می‌شود که زودتر از بقیه شما را به مقصد می‌رساند. دومین مورد نیز مانند نوع اول است اما کمی گران تر که تا مقصد هیچ توقفی ندارد. سومین مورد که شاید بهترین گزینه برای راحتی و مسافرت های میان شهری باشد که امکانات فراوانی دارد و به منظور راحتی مسافران تهیه شده اند و هر ۴ تا ۲ ساعت در بین راه توقف می‌کنند اما هزینه آنها زیاد است.

اطلاعات ضروری برای سفر به برزیل

آیا در فکر این هستید که از چه راهی به این کشور سفر کنید؟ نگران نباشید چرا که در این مقاله به سوال شما پاسخ خواهیم داد و اما هواپیما بهترین گزینه برای مسافران و گردشگران برزیل است که قصد سفری راحت را به این کشور زیبا دارند . شما در طول سفر با هواپیما حدود ۲ ساعت در استانبول توقف خواهید کرد و بعد از آن به سائوپائولو می‌رسید که در کل مدت سفرتان ۲۰ ساعت طول می‌کشد اما در این بین از شهر ها و عجایب زیادی نیز دیدن می‌کنید.

این کشور از نظر اختلافات ساعت، ۵ ساعت با تهران فاصله دارد و عقب‌تر است و واحد پولش رئال است که هر یک رئال برابر ۱۲۴۵ تومان از پول ایرانی است. مردم این کشور از دین های مختلفی پیروی می‌کنند که یکی از رایج ترین های آنها مسیحیت است و کلیسا های زیادی نیز در آنجا قرار دارند و اما برای سفر به این کشور زیبا و گرفتن اقامت زیاد نگران هزینه نباشید چرا که اگر هتل، هاستل یا خوابگاه ارزان قیمت و معمولی را انتخاب کنید، زیاد هزینه ایی نمی‌خواهد و تنها برای هر فرد ۶۰ تا ۴۰ رئال حساب می‌شود.

اما برای گرفتن هتلی متوسط یا لوکس باید بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ ریال پرداخت کنید که خدمات ویژه ایی را نیز در خدمت شما قرار می‌دهند و قطعا ارزشش را خواهد داشت که هزینه زیادی پرداخت کنید . همچنین برای سفر به این کشور حتما ویزای خود را راست و ریس کنید و کارهای قانونی آن را انجام دهید چرا که ورود به این کشور نیاز به ویزا دارد.

جاذبه های گردشگری برزیل

برزیل کشور شگفتی و زیبایی‌ها به دلیل تاریخچه و قدمت گران بهایش جاذبه های فراوانی از تاریخی گرفته تا  تفریحی و فرهنگی را در خود جای داده که در ورود به این کشور شاهد بسیار از آنها از نزدیک خواهید بود و امیدواریم که از دیدن این شگفتی ها در سفر خود لذت ببرید و توصیه می‌کنیم که دیدن آنها را از دست ندهید. برای مثال مجسمه مسیح که در ورود به شهر ریو بزرگترین شهر جهان، از هر نقطه‌ای از آن مجسمه در معرض دید است.

در ادامه چند مورد از دیدنی ها و جاذبه های زیبای این کشور و شهرهای زیبایش را به شما معرفی خواهیم کرد که در سفر به برزیل بتوانید از بهترین‌های آنها دیدن کنید و از نزدیک شاهد شگفتی های جهان باشید.

جاذبه های گردشگری برزیل

مجسمه مسیح

یکی از زیبایی های کشور برزیل که نماد آن نیز شناخته شده و در شهر دیدنی ریو قرار گرفته مجسمه شگفت آور مسیح است که بسیار بلند و باشکوه است به گونه‌ای که انگار تمام شهر را زیر نظر دارد و مانند یک نگهبان بر فراز ریو قرار گرفته است.

این مجسمه ۳۰ متر ارتفاع و طول دست های باز شده آن به ۲۸ متر می‌رسد که آن را در سال ۱۹۳۱ با بتن، صابون و سنگ ساختند. برای بازدید از این مجسمه یک را آهن مخصوص وجود دارد که در بین راه نیز می‌توانید توقف کنید و به دیدن گونه های جانوری، جنگل های زیبا، آبشارهای رویایی و زیبایی های آنجا بپردازید این مجسمه در پارک ملی تیجوکا قرار گرفته و کلیسایی نیز در کنار آن وجود دارد که بیشتر برای ازدواج زوج های جوان استفاده می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی بهترین هتل های لندن در پایتخت انگلیس

مجسمه مسیح

آبشار ایگواسو

این آبشار یکی از شگفتی های جهان و برزیل به شمار می‌رود که گاهی ترسانگ و گاهی زیبا به نظر می‌رسد و در بین کشور آرژانتین و برزیل قرار دارد. اگر اهل طبیعت گردی و کوهنوردی هستید توصیه می‌کنم در سفر خود  حتما از مجموعه آبشارهای ایگواسو دیدن کنید و از تماشای این نعمت و عظمت شگفت انگیز خدادادی لذت ببرید.

شما می‌توانید از طریق مسیر پیاده روی این آبشار نمایی از تمام ویژگی های آن را به صورت یکجا در قاب چشمانتان مشاهده کنید. گاه صدای مهیب و هولناک آب باعث ترس و هیجان در بازدید کنندگان می‌شود که این خود لذت تماشا را بیشتر میکند اما دیدن رنگین کمان بزرگ و واضح و البته کشیده بسیار زیبا و دلچسب است.

می‌توان گفت که در سفر به برزیل بزرگترین و عجیب ترین جاذبه ای که خواهد دید آبشار ایگواسو است که طول بعضی از آبشار هایش به ۱۰۰متر نیز می‌رسد و نمایی را که این آنها از خود به نمایش می‌گذارند وصف ناپذیر و تماشایی است که بهترین سوژه برای عکاسان حرفه ای و کاربلد در اقصی نقاط جهان است.

همچنین آبشار های زیبای دیگری نیز در اطراف ایگواسو هستند که بسیار از گردشگران از آنها دیدن می‌کنند و از پل چوب که  برای رد شدن از آن خود هیجانی دارد می‌توانید به آبشار های دیگر این منطقه دسترسی داشته باشید یا انواع گونه های جانوری و گیاهی زیبا را از دور مشاهده کنید.

آبشار

 کوه شوگرلوف

کوه شوگر با ۳۹۴متر ارتفاع یکی دیگر از شگفتی های  جهان و کشور برزیل محسوب می‌شود که بیشتر به قله کله قندی معروف است و نمای خاصی را نسبت به دیگر کوه ها را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. این کوه در شهر ریودوژانیرو واقع شده  و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری برزیل به شما می‌رود.

کوه شوگرلوف یک شگفتی وصف ناپذیر است چرا که هنگام سوار شدن در تله کابین و راهی شدن به سمت قله شوگر یک لحظه‌ی رویایی و شگفت انگیز اتفاق می افتد که افراد می‌توانند در تله تمام شهر را از زاویه ای دیگر و زیباتر تماشا کنند که این خود مقدمه ی بسیار خوبی برای رفتن به این کوه است که از دیدن قله نیز شگفت انگیز تراست .

توصیه می‌کنیم در سفر خود به این کشور و شهر ریو دیدن این جاذبه کله قندی را از دست ندهید و حتما برای تماشای و دید کاملی از زیبایی های شهر از تله کابین کوه شوگر استفاده کنید که قطعا حال و هوای هر فردی را زیر و رو می‌کند.

جالب است بدانید که در این مکان رستوران ها کافه ها و مغازه های فراوانی بنا شده که خیالتان بابت غذا خوردن و استراحت کردن نیز راحت خواهد بود  و می‌توانید از هوای پاکی که در شلوغی شهر پیدا نمی‌شود و طبیعت بکر آنجا لذت ببرید.

راهنمای سفر به برزیل

سالن تئاتر آمازون

اگر از دیدن معماری های شگفت انگیز لذت می‌برید بهتر است در سفر به برزیل حتما به یکی دیگر از بهترین جاذبه های آن یعنی سالن زیبای تئاتر آمازون سر بزنید چرا که به گونه خاصی طراحی و ساخته شده که درسال۱۸۹۶ به سبک معماری ایتالیایی ها نئوکلاسیک طراحی شده و درساخت آن از ۳۶ کاشی سرامیکی و خوش رنگ و لعاب استفاده کرده اند که چشم هر بیننده ایی را به طرف خود خیره می‌کند و نمای خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد .

برای ساخته شدن و تکمیل این بنا از سنگ ها و مصالح مختلفی از اقصی نقاط جهان استفاده شده که همین تنوع زیبایی این سال را دوچندان کرده و هر ساله گردشگران توریست های فراوانی را به خود جذب می‌کند . توصیه می‌کنیم حتما از این نما بازدید کنید و با زیبایی و سبک معماری خاص آن آشنا شوید و یکی از شگفتی‌های جهان را از نزدیک ببینید.

راهنمای سفر به برزیل

کلام آخر…

برزیل  کشوری با جاذبه های گردشگری بیشمار، که از فرهنگ غذایی بالایی نیز برخوردار است. توصیه می‌کنیم با وجود غذاهای بین المللی در آنجا برای یکبار هم غذاهای اصیل برزیل را امتحان کنید و مطمئن باشید که با یک بار امتحان راضی نخواهید شد و در نتیجه برزیل کشوری پهناور و زیبا  و صد البته پر جاذبه است که ما در این مقاله تنها تعداد اندکی از آنها را به شما معرفی کردیم و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مورد نیازتان را در مقاله بازگو کرده باشیم تا سفری بهتر را تجربه کنید.

درباره “راهنمای سفر به برزیل” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا