جاهای دیدنی دنیا

راهنمای سفر به استانبول

بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه استانبول است که با داشتن امکانات پیشرفته و فرهنگ غنی به عنوان سومین شهر توریستی جهان شناخته می‌شود. استانبول به عنوان یکی از مقاصد سفر برای ایرانی‌هاست که قصد دارند تا با یک هزینه معقول به یک شهر توریستی جذاب سفر کنند. سفر به استانبول دارای شرایط مخصوص به خود است که در این بخش از مقاله سایت سپنجا قصد داریم تا به بررسی آن بپردازیم.

فهرست مطالب مخفی کردن

معرفی کلی شهر استانبول

شهر استانبول به عنوان یک شهر پرهیاهو شناخته می‌شود که به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، سالیانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. وجود آثار تاریخی مختلف و مراکز خرید متنوع به همراه خوراکی‌های خوشمزه باعث شده است تا افراد با اشتیاق بیشتری به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر کنند. استانبول شهری میان دو قاره آسیا و اروپاست که به عنوان یک پل بین دو قاره شناخته می‌شود.

سفر به استانبول می‌تواند به عنوان یک سفر گردشگری مناسب محسوب شود. شهر استانبول وسعتی حدود ۲۵۷۰ کیلومتر مربع دارد که با داشتن جمعیت ۱۵ میلیونی به عنوان یک شهر جذاب شناخته می‌شود. زبان رسمی مردم استانبول ترکی است که اکثریت مردم این شهر تابع دین مبین اسلام هستند. از سوغاتی‌های این شهر می‌توان به قهوه ترک، انواع شیرینی، ادویه جات، زیورآلات و پوشاک ترک اشاره کرد.

دلایل سفر به استانبول

هر شهری به دلیل داشتن جاذبه‌های توریستی و برخی امکانات خاص به عنوان یک مکان مناسب برای گردشگری محسوب می‌شود. شهر استانبول به عنوان بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه دارای یک سری جذابیت‌های توریستی است که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم داشت:

دلایل سفر به شهر استانبول

وجود جاذبه‌های هنری و معماری

شهر استانبول دارای جاذبه‌های دیدنی زیادی است که از لحاظ دینی و معماری مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. یکی از دلایل سفر به استانبول به خاطر وجود جاذبه‌های هنری و معماری است. از جمله مکان‌های پرطرفدار استانبول می‌توان به مسجد آبی یا ایاصوفیه اشاره کرد. همچنین وجود مکان‌های دیدنی نظیر توپکایی و دلمه باغچه باعث شده است تا کسانی که به هنر و معماری علاقه‌مند هستند، بتوانند به این شهر سفر کنند.

وجود مراکز خرید متعدد

یکی از دلایل سفر به کشورهای مختلف، خرید محصولات متنوع با قیمت بسیار مناسب است. استانبول در کنار داشتن جاذبه‌های توریستی از لحاظ مکان‌های هنری و معماری، به عنوان یک مکان عالی برای خرید محسوب می‌شود. کسانی که قصد دارند تا اجناس خود را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنند، ترجیح می‌دهند به این شهر سفر کنند.

جذابیت‌های فرهنگی استانبول

با نگاه به تاریخچه کشور ترکیه و شهر استانبول می‌توان دریافت که این شهر در طول تاریخ خود، پایتخت سه امپراتوری بزرگ روم، عثمانی و روم شرقی بوده است. این امر باعث شد تا تنوع فرهنگی زیادی در این شهر شکل بگیرد. یکی از دلایل سفر به استانبول وجود جاذبه‌های فرهنگی متنوع در این شهر است که باعث جذابیت آن شده است.

غذاهای خوشمزه ترکی

یکی از ویژگی‌های مثبت شهر استانبول که باعث جذب توریست از سراسر جهان شده است، وجود غذاهای خوشمزه ترکی است. بهترین کباب‌های جهان را می‌توان در رستوران‌های شهر استانبول تست کرد. وجود غذاهای خوشمزه نظیر نان سیمیت و یا گوزلمه باعث شده است تا افراد از سراسر جهان برای تست این غذاها به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر کنند.

 

غذاهای معروف استانبول

راهنمای سفر به شهر توریستی استانبول

در مرحله نخست برای سفر به کشورهای مختلف، انتخاب یک شیوه مناسب می‌تواند باعث مدیریت هزینه‌ها شود. چند راه مختلف برای سفر به استانبول وجود دارد که در این بخش به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم داشت:

سفر با تور

شاید به جرات بتوان گفت که ساده‌ترین شیوه برای سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول استفاده از تور است. آژانس‌های مسافرتی زیادی وجود دارند که با ارائه پکیج‌های متنوع به افراد و خانواده‌ها این امکان را می‌دهند که به کشور ترکیه سفر کنند. بازه‌های زمانی مختلفی برای سفر با تور در نظر گرفته شده است که سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید
معروف ترین جاذبه های گردشگری اوکراین

خرید بلیط هواپیمای استانبول

اگر علاقه‌ای به بهره‌گیری از خدمات تور ندارید، می‌توانید برای سفر به استانبول با تهیه بلیط هواپیما، به صورت مستقیم اقدام کنید. سفر هوایی به نسبت سفر با تور می‌تواند مزیت‌های مختلفی را برای افراد به دنبال داشته باشد. خانواده‌ها با تهیه بلیط هوایی می‌توانند مدیریت بهتری بر روی زمان سفر خود داشته باشند.

سفر زمینی به شهر استانبول

فاصله تهران تا شهر استانبول چیزی حدود ۲ هزار کیلومتر است. اگر بخواهید به شکل زمینی به استانبول سفر کنید باید از چند ایستگاه عبور کرده تا بتوانید وارد کشور ترکیه شوید. سفر زمینی به این شهر توریستی به دلیل طولانی بودن مسیر می‌تواند سخت و خسته کننده باشد، لذا اگر طاقت سفر با اتوبوس را ندارید بهتر است از انتخاب این شیوه اجتناب کنید.

نکات کلیدی برای سفر به شهر استانبول

یک سری نکات کلیدی برای سفر به شهرهای مختلف ترکیه نظیر استانبول وجود دارد که رعایت کردن آنها باعث می‌شود تا سفر آسان و هیجان انگیزی را تجربه کنید. در این بخش به مهم‌ترین نکات کلیدی برای سفر به استانبول اشاره خواهیم داشت:

نکات کلیدی برای سفر به استانبول

تهیه ویزای شهر ترکیه

برای سفر به کشور ترکیه نیازی به تهیه کردن ویزای این کشور ندارید و تنها مدرک مورد نیاز، داشتن پاسپورت است. حداقل اعتبار پاسپورت‌تان باید ۶ ماه باشد که می‌توانید تا ۳ ماه بدون دردسر در کشور ترکیه و شهرهای مختلف آن زندگی کنید.

واحد پول ترکیه

می‌دانید که واحد پول کشور ترکیه لیر است که با علامت اختصاری TRY شناخته می‌شود. اسکانس‌های این شهر به صورت ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ لیر قابل تهیه هستند. بهتر است قبل از سفر به استانبول و شهرهای دیگر ترکیه، پول خود را از ریال به دلار، یورو و یا لیر تبدیل کنید. در کشور ترکیه صرافی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید پول خود را به لیر و سایر ارزهای مختلف تبدیل کنید.

بیمه مسافرتی و کارت واکسن

اگر به همراه تور، قصد سفر به استانبول را دارید باید بتوانید از بیمه مسافرتی استفاده کنید. تمام افرادی که به کشور ترکیه سفر می‌کنند باید آخرین واکسن‌های ضروری را زده باشند. یکی از واکسن‌های مورد نیاز که در این روزها مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است واکسن کرونا است. کشور ترکیه تمام واکسن‌های تایید شده سازمان جهانی بهداشت را به رسمیت می‌شناسد.

وسایل مورد نیاز برای سفر

برای سفر به کشورهای مختلف نظیر کشور ترکیه، می‌توانید لباس مناسب فصل، کیف کمری، لوازم بهداشتی، کفش مناسب برای پیاده روی، عینک آفتابی، هندزفری و غیره تهیه کنید. هر یک از وسایل گفته شده به عنوان یک وسیله ضروری برای سفر شناخته می‌شود. متناسب با نیاز خود می‌توانید وسایل بیان شده را کم یا زیاد کنید.

بهترین زمان برای سفر به شهر استانبول

هر شهر دارای آب و هوای مختلف است که شناخت زمان مناسب سفر به آن شهر باعث می‌شود تا بتوان لذت گردشگری را دوچندان کرد. برای سفر به استانبول بهترین زمان ماه اسفند تا خرداد است. آب و هوای شهرهای ترکیه در مدت زمان اعلام شده بسیار دلپذیر است. روزهای نزدیک به سال نو میلادی به عنوان یک فرصت عالی برای سفر به شهر استانبول است چرا که تخفیف‌های زیادی بر روی اجناس اعمال می‌شود.

اگر به دنبال زمان خلوت برای سفر به کشور ترکیه هستید، می‌توانید تابستان و زمستان را انتخاب کنید. از ۱۲ خرداد تا ۱۰ شهریور به عنوان فصل تابستان در شهر استانبول محسوب شده که زمان مناسبی برای سفر به این شهر است. همچنین ۱۱ آذر ماه تا ۱۰ اسفند نیز به عنوان فصل زمستان در ترکیه شناخته می‌شود.

بسیاری از افراد در زمان سفر به استانبول به دنبال دسترسی راحت به مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. این افراد باید در هنگام دریافت اقامت به برخی از نکات کلیدی توجه داشته باشند. بهترین مکان برای اقامت در شهر استانبول شهر قدیم استانبول یا سلطان احمد است.

اقامت در منطقه سلطان احمد باعث می‌شود تا دسترسی افراد به جاذبه‌های گردشگری ترکیه آسان شود. اگر اهل تفریح شبانه هستید، از میان هتل‌های شهر استانبول، می‌توانید ناحیه گالاتا مانند پرا پالاس و گراند هایت را انتخاب کنید. محله گالاتا به عنوان قلب تفریح‌های شبانه شهر استانبول شناخته می‌شود که برای افراد جوان مناسب است. از هتل‌های ۵ ستاره این شهر می‌توان به هتل ستاره چراغان پالاس کمپینسکی اشاره کرد.

از برخی هتل‌های دیگر قابل اقامت شهر استانبول می‌توان به هتل فورسیزن، وایت هاوس، آپریکات و هاستل هانچی اشاره کرد.

مکان های دیدنی استانبول

استانبول از جمله شهرهایی است که گردشگران با دست باز می‌توانند به مناطق مختلف آن رفته و از مکان‌های زیبای این شهر دیدن کنند. برخی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شهر استانبول شامل موارد زیر است:

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاهای دیدنی زوریخ

مکان های دیدنی استانبول

ایاصوفیه

ایاصوفیه یکی از نقاط جذاب سفر به استانبول است که زیبایی‌های خاصی دارد. این مسجد با داشتن بیش از هزار سال قدمت به عنوان یک مکان تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شود. در حال حاضر ایاصوفیه به موزه تبدیل شده است و برای گردشگران جذابیت بالایی دارد. جالب است بدانید که ایاصوفیه قبل از آن که به عنوان یک مسجد شناخته شود، به دست رومی‌ها به عنوان یک کلیسا مورد استفاده قرار گرفت.

مسجد آبی

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، یک مکان کاملا بزرگ و جذاب است که به دلیل داشتن کاشی‌های آبی رنگ مورد توجه گردشگران قرار دارد. بازدید از این مسجد تاریخی و بزرگ برای عموم مردم و گردشگران سراسر کشور رایگان است.

کاخ دلمه باغچه

دلمه باغچه به عنوان یکی از کاخ‌های سلطنتی استانبول است که در کنار یک آبراه قرار گرفته و چشم انداز زیبایی دارد. این کاخ در دوران سلطنت عثمانی بنا شده و به دلیل طرح مجللی که دارد به عنوان یک مکان عالی برای گردشگری محسوب می‌شود.

کشتی سواری در بسفر

سفر به استانبول با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی زیادی همراه است، از این رو بسیاری از مردم ایران ترجیح می‌دهند تا متناسب با بودجه خود به این شهر سفر کنند. محال است که به استانبول رفته و کشتی سواری در بسفر را امتحان نکنید. دیدن مرغابی‌های جذابی که در این منطقه پرواز می‌کنند بسیار جذاب بوده و با هیچ لذتی قابل قیاس نیست.

خرید و بازارگردی

به جرات می‌توان گفت که استانبول دارای بزرگ‌ترین مکان‌های تفریحی است که با داشتن بازارهای جذاب به عنوان یک انتخاب شناخته می‌شود. برای بسیاری از کسب و کارهای تجاری، استانبول به عنوان یک مقصد مناسب برای خرید است. تنوع محصولات موجود در استانبول باعث شده است تا بتوان متناسب با هر سلیقه‌ای خرید جذابی داشت.

اگر اهل چشیدن غذاهای خوشمزه هستید، سفر به استانبول می‌تواند بسیار لذت بخش باشد چرا که در شهر استانبول می‌توانید انواع دسر، شیرینی و خوراکی‌های خوشمزه را تست کنید. اگر برای صرف غذا به رستوران‌های مختلف این شهر می‌روید، در ابتدا با یک سینی پیش غذا مواجه خواهید شد. انواع دلمه، سالاد، ترش، میوه و سبزیجات در این شهر وجود دارد.

از غذاهای خوشمزه و لذیذ استانبول می‌توان به دونر کباب، اسکندر کباب، شیش کباب و غیره اشاره کرد. همچنین وجود خوراکی‌های خیابانی مانند سیمیت، بستنی قیفی، بلوط بو داده، کومپیر و غیره باعث شده است تا گردشگران بتوانند متناسب با نیاز خود غذاهای باکیفیت را امتحان کنند.

راهنمای خرید سوغات در شهر استانبول

زمانی که سفر به استانبول را در لیست برنامه خود قرار می‌دهید، باید به دنبال تهیه کردن سوغاتی‌های رنگارنگ باشید. پیدا کردن سوغاتی در شهر استانبول به عنوان یک کار آسان محسوب می‌شود. فروشگاه‌های زیادی در این شهر وجود داشته که باعث می‌شود تا بتوانید متناسب با نیاز خود بهترین خرید را انجام دهید. تنوع صنایع دستی، هدایای فرهنگی و هنری در این شهر به گونه‌ای است که انتخاب را آسان می‌کند.

راحت الحلقوم یکی از شیرینی‌های سنتی و معروف ترکیه است که طرفداران زیادی دارد. این شیرینی با نام لوکوم در شهر استانبول به فروش می‌رسد. از دیگر سوغاتی‌های قابل تهیه از شهر استانبول می‌توان به چای، دمنوش، حوله و صابون سیاه ترکی، لوستر، شیرینی کنافه یا کونفه و باقلوا اشاره کرد.

جمع بندی

استانبول به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می‌شود که به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و شرایط منطقه‌ای جالب، مورد توجه بسیاری از افراد و گردشگران قرار گرفته است. افراد متناسب با نیاز خود می‌توانند ضمن مطالعه راهنمای سفر به استانبول به این شهر توریستی بروند. در این مقاله سعی شده است تا نکات کلیدی سفر به شهر استانبول بیان شود. در صورتی که قصد سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول را دارید، کافی است شرایط سفر به این شهر را مطالعه کرده تا بتوانید یک سفر لذت بخش را تجربه کنید.

درباره “راهنمای سفر به استانبول” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا