دیدنی های ساریدیدنی های مازندران

جذاب ترین جاهای دیدنی تنکابن را بشناسید!

اگر دوست دارید که بیشتر در مورد جاهای دیدنی تنکابن، تفریحات آن، فاصله تنکابن با شهرهای مهم از جمله تهران و … بدانید، کافی است که تا انتهای این مقاله جذاب همراه سپنجا باشید.

فهرست مطالب مخفی کردن

تنکابن

یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری در استان مازندران که با جاهای دیدنی رویایی و شگفت انگیزش، سر زبان ها افتاده است، تنکابن خاص و سرسبز است! شهرستان تنکابن، منطقه ای با شهرت جهانی است که به طبیعت زیبا و چشم نواز خود معروف است که می توانید برای سفر به آن، غرب استان مازندران را مقصد خود قرار دهید.

قبل از شروع بهتر است بدانید که در مورد این شهرستان، داستان ها، افسانه ها و روایت های زیادی وجود دارد که در تالیفات سفرنامه نویسان در قرون مختلف به آن ها شاره شده است، اما شاید نزدیک ترین علت نام گذاری به واقعیت برای این منطقه چنین باشد که “تنک آب بن” به واسطه منطقه ای که در آن قرار گرفته است، به این شکل نامگذاری شده است.

در ادامه با معرفی بهترین جاهای دیدنی و گردشگری تنکابن و اطلاعات مهم راجع به این شهرستان با ما همراه باشید:

فاصله تنکابن از تهران، اصفهان و دیگر شهرهای مهم

اگر قصد سفر بوسیله ماشین به این شهر را دارید، بهتر است که ابتدا فاصله ی شهر خود با این منطقه را بدانید تا بهترین مسیر را انتخاب کنید و یک سفر کوتاه و دلنشین زمینی داشته باشید. در ادامه فاصله تنکابن با مهم ترین شهرهای ایران را برای شما آماده کرده ایم تا بهتر بتوانید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشید:

مسافت کرمان تا تنکابن۱۲۲۸ کیلومتر
مسافت اصفهان تا تنکابن۶۵۵ کیلومتر
مسافت مشهد تا تنکابن۹۵۶ کیلومتر
مسافت تهران تا تنکابن۲۵۳ کیلومتر
مسافت شیراز تا تنکابن۱۱۷۶ کیلومتر

موقعیت جغرافیایی تنکابن (تنکابن شهر سرسبز و زیبای استان مازندران کجاست؟)
این شهر که در مسیر راه رشت به سمت چالوس قرار دارد، از سمت شمال به وسیله دریای خزر احاطه شده است! همچنین از سمت شرق به چالوس، جنوب به کوه های البرز و غرب به رامسر می رسد.

اگر به آخرین تقسیمات رسمی کشوری در سال ۱۳۹۱ نگاهی بیندازیم، متوجه می شویم که این شهرستان در حدود ۲۱۴۰ کیلومتر مساحت دارد که جای جای آن با جاذبه های گردشگری احاطه شده است.

کمی بیشتر با آب و هوای شهر تنکابن آشنا شوید!

یکی از دلایل جذابیت این شهرستان و در کل منطقه های شمال کشور، آب و هوای خاص و خوب آن است که باعث می شود، همواره شاهد تعادل و وجود رطوبت در آن ها باشیم. در ایت منطقه معمولا بالاترین میزان دما در فصل تابستان وجود دارد که در حدود ۳۶ درجه سانتیگراد می باشد!

همچنین در فصل های سرد زمستان، پایین درجه ای که ثبت شده است، منفی یک درجه بوده است. همانطور که احتمالا شما هم حدس می زنید، باتوجه به وضعیت آب و هوا فصول بهار و تابستان برای سفر به این منطقه بهتر و دلچسب تر هستند.

شما می توانید برای سفر به این منطقه از سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا برای اجاره ویلا در تنکابن کمک بگیرید.

آبگرم فلکده، یکی از بهترین آبگرم های طبیعی در تنکابن

از جمله جاهای دیدنی تنکابن که برای درمان و تفریح می توانید از آن استفاده کنید، آبگرم فلکده است! این آبگرم در روستایی به نام لیره قرار دارد که جنگل های زیبا و طبیعت بکر آن به زیبایی و جذابیت این آبگرم افزوده اند.

اگر دوست دارید که به این منطقه و آبگرم آن از نزدیک سری بزنید، می توانید از مسیر زیر استفاده کنید:

برای رسیدن به آبگرم فلکده که یکی از جاذبه های گردشگری تنکابن به حساب می آید، کافی است که از سه راهی خرم آباد در داخل خود شهر تنکابن، قبل از پل چشمه کیله مسیر حرکت خود را آغاز کنید و تا به دو راهی لتاک برسید!

پس از آن کافی است که با گذر از پل، دو راهی سه هزار ولیره را در ادامه دهید تا به یک جاده ی خاکی برسید! به صورت کلی فاصله این چشمه با شهر تنکابن، حدود ۳۳ کیلومتر است.

آبگرم فلکدهاز جاهای دیدنی تنکابن

آبشار سنگ بن چشمه، یکی از زیبایی های طبیعی تنکابن

در جنوب غربی تنکابن، اگر از مسیر دسترسی که در ادامه آن را ذکر می کنیم، استفاده کنید به یک آبشار زیبا و طبیعی به نام آبشار سنگ بن چشمه می رسید.

این آبشار که جزو زیبایی های طبیعی و پر فراز و نشیب این شهر به حساب می آید، دارای منطقه ای چشم نواز و هیجان انگیز است که به هیچ وجه نباید آن را از دست دهید و برای یکبار هم که شده بهتر است آن را از نزدیک مشاهده کنید.

در منطقه ای که این آبشار قرار گرفته است، شما می توانید گونه های گیاهی زیادی را مشاهده کنید که از نظر زیست محیطی دارای اهمیت بالایی هستند! همچنین این منطقه مملو  از درختان توسکا، افرا و بلوط است که برای شما هم احتمالا جذاب به نظر می رسد.

آبشار سنگ بن چشمه

در شرق این رودخانه، در کنار جنگل وسیلع سوته چال، شما می توانید یک مسیر دسترسی عالی به این روستا را پیدا کنید که استفاده از آن برای شما هم جذاب به نظر خواهد رسید. برای آشنایی بیشتر با این آبشار، جاهای دیدنی آن و جاذبه های گردشگری فراوانی که در آن وجود دارد، کافی است که اینجا را کلیک کنید.

آبشار سنگ بن چشمه از جاهای دیدنی تنکابن

پارک جنگلی خشکه داران، یکی از زیباهایی خاص تنکابن

در ۳۰ کیلومتری جاده تنکابن به سمت چالوس، شما می توانید یک پارک جنگی جذاب و رویایی را به نام خشکه داران پیدا کنید که در حد فاصل، نشتارود و شهرستان عباس آباد قرار گرفته است.

جالب است بدانید که عباس آباد در کنار جاده واقع شده است و فاصله ای در حدود ۱۲۰ متر با دریا دارد که بسیار جالب به نظر می رسد.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی ۷ مورد از مکان های ناشناخته مازندران که تابه حال نمی‌شناختید!

برای بازدید از این منطقه ی بکر که می توان آن را آخرین بازمانده ی اکوسیستم های جنگلی جلگه ای شمال کشور نام گذاری کرد، بهتر است از افراد محلی کمک بگیرید چرا که این منطقه حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع، مساحت دارد. شما در این منطقه قادر هستید که انواع گونه های حیوانی را هم مشاهده کنید!

به صورت خلاصه این پارک جنگلی از نظر جاذبه های گردشگری، تحقیقات جانورشناسان و کسانی که در زمینه گیاهان مطالعه می کنند، بسیار حائز اهمیت است.

اقامت در بومگردی در تنکابن

اگر دوست دارید که اطلاعات خود را راجع به این مکان طبیعی و بکر کامل کنید، بهتر است که سری به مقاله پارک جنگلی خشکه داران، زیباترین و  بهترین پارک جنگی در تنکابن سری بزنید.

پارک جنگلی خشکه داران در تنکابن

آبشار کوهسر (کوه سر)، چشم اندازی رویایی در دل مجموعه جاهای دیدنی تنکابن

آبشار زیبا و دیدنی کوه سر یکی از مجموعه آبشارهای استان مازندران است که در فاصله ی روستاهای جنگلی سفیدآب و کوهسر قرار گرفته است که هر دوی این روستاها در شهرستان تنکابن قرار دارند! این منطقه به دلیل وجود آبشارهای متعدد از جمله آبشار زیبا و مرتفع کوهسر مورد توجه قرار گرفته است.

برای رفتن به این آبشار زیبا و بازدید از آن کافی است که یک جاده ی خاکی که مملو از چشم اندازهای طبیعی و زیبا است را بگذارنید. بعد از عبور از این جاده با یک رودخانه مواجه می شوید که باگذر از آن به یک تقاطع جاده و رودخانه می رسید! در پایین دست، می توانید این مجموعه آبشار را پیدا کنید.

در این منطقه علاوه بر این آبشار، می توانید منطقه جنگلی دینا سرا، منطقه ییلاقی داغ کوه، مرداب نشتارود، پارک ملی جنگلی خشکه داران و … را هم مشاهده کنید. کارشناسان و افراد علاقه مند به طبیعت زیادی در این منطقه وجود دارند که اگر به آن سر بزنید، حتما با آن ها برخورد می کنید.

اقامت در ویلا در تنکابن

اگر آماده ی بازدید از یک مکان طبیعی و بکر هستید، آبشار کوهسر بهترین گزینه برای شماست. اطلاعات تکمیلی و کامل تری را راجع به این مجموعه می توانید در مقاله آبشار کوهسر و جاهای دیدنی شگفت انگیز پیدا کنید. همچنین اگر خاطره ای در رابطه با بازدید از این بخش از جاهای دیدنیتنکابن دارید، می توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پل لپاسر، پلی تاریخی و قدیمی مربوط به دوره قاجار

پل یک دهانه لپاسر که در این قسمت از جاهای دیدنی تنکابن، آن را به صورت خلاصه برای شما معرفی می کنیم، در زمان قاجار ساختار شده است و در روستایی با همین نام قرار دارد! این پل تاریخی حدود ۱۵ سال پیش به عنوان یک آثار ملی شناخته شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست!

در رابطه با این پل اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما شما می توانید در صورت داشتن اطلاعات و عکس راجع به این پل آن را در بخش انتهایی این مقاله با به اشتراک بگذارید و یا عکس های خود را به صفحات سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

پل خشتی قلعه گردن، هر آنچه که لازم است در رابطه با آن بدانید!

یکی دیگر از جاهای دیدنی و زیبای تنکابن که حتما ارزش دیدن و گذراندن وقت در آن وجود دارد، پل خشتی قلعه گردن است که در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن قرار دارد!

این پل در که دهستان بلده، روستای قلعه گردن قرار گرفته است، در دل طبیعت بسیار زیبا و دیدنی شده است و می توانید اطراف آن را مشاهده کنید که با درختان و گونه های گیاهی پوشیده شده است!

اگر علاقه مند به پل های طبیعی درون طبیعت دارید، کافی است که حتما برای یکبار هم که شده به آن سر بزنید و یا حتی عکس یادگاری با آن بیندازید!

در صورت داشتن اطلاعات بیشتر می توانید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا برای دیگر علاقه مندان به این جاذبه ی گردشگری تنکابن، آن ها را منتشر کنیم!

پل چشمه کیله تنکابن، پلی زیبا و دیدنی ساخته شده در زمان رضاشاه پهلوی

یکی از آثار ماندگار از زمان حکومت پهلوی، پل چشمه کیله تنکابن است! این پل که در مسیر جاده رویایی چالوس -تنکابن قرار گرفته است، توسط مهندسین آلمانی در سال ۱۳۰۹، پروژه آن آغاز شده است و در سال ۱۳۱۱ به پایان رسیده است!

باتوجه به این که حدود ۸۸ سال از ساخت این پل می گذرد، اما همچنان ساختار خود را حفظ کرده است!

این پل برای رفت و آمد افراد عادی کاملا پابرجا و استوار است و به راحتی می توانید در آن قدم بزنید.

این پل با استفاده از تکه سنگ هایی تزئین شده است که شبیه به گل هستند و همین موضوع باعث می شود که زیبایی آن بیشتر در ذهن شما باقی بماند. همچنین قوس های این پل را هم نباید فراموش کرد که معماری خاص آن را به رخ می کشد.

در اطراف این پل مراکز خرید سنتی و قدیمی هم وجود دارد که می توانید برای خرید از آن ها استفاده کنید. اگر علاقه مند هستید که اطلاعات بیشتری راجع به این پل داشته باشید و اطلاعات خود را راجع به آن تکمیل کنید، کافی است که اینجا کلیک کنید.

پل چشمه کیله تنکابن از محبوب ترین جاهای دیدنی تنکابن

پل علی آباد پایین، یکی دیگر از پل های دیدنی تنکابن

یکی دیگر از پل هایی که در اواخر دوره قاجار ساخته شده است و الان هنوز آثاری از آن باقی مانده است، پل زیبای علی آباد پایین است که در روستایی با همین نام قرار گرفته است! این اثر تاریخی حدود ۱۵ سال پیش به جمع آثار ملی پیوست و به خوبی در آن شاهد وجود آثاری از هنر و معماری هستیم!

اگر علاقه مند باشید که در سفر خود به شهر زیبا و سرسبز تنکابن، آثار تاریخی هم مشاهده کنید، این مجموعه از پل ها به طور قطع برای شما گزینه های خوبی خواهند بود. مدنظر داشته باشید که برای گذراندن سفر خود در دل طبیعت، کمی هم تاریخ می تواند تجربیات سفر شما را شیرین تر کند.

برای اطلاعات بیشتر راجع به این روستا و پل تاریخی آن می توانید به مقاله روستای علی آباد پایین و هرآنچه باید در مورد آن بدانید! مراجعه کنید.

بازار ماهی تنکابن، جایی برای این که غذاگردی داشته باشید!

در سفر به شمال کشور حتی اگر ماهی هم دوست نداشته باشید، میل کردن یک ماهی می تواند برای شما تجربه ی خاصی باشد! اگر خودتان امکان پختن غذا را دارید و یا دوست دارید که از یک بازار ماهی فروشی قدیمی و باقدمت بازدید کنید، بازار ماهی فروش های تنکابن را از دست ندهید!

این بازار که همیشه در ایام مختلف سال مملو از جمعیت است، مکانی محسوب می شود که با خیال راحت قادر هستید در آن تازه ترین ماهی های صید شده را با قیمت مناسب تهیه کنید! آدرس بازار ماهی فروش های تنکابن عبارت است از:

  • مازندران، تنکابن، پل جانباز
این مطلب را هم بخوانید
جنگل های هیرکانی ، الماس سبز شمال کشور را بشناسید

در نظر بگیرید که اگر دوست دارید که با انواع ماهی موجود در شمال کشور آشنا شوید، کافی است که سری به مقاله ماهی های موجود در بازارهای ماهی فروشی شمال ایران بزنید. در این مقاله به صورت کامل در رابطه با این ماهی ها صحبت کردیم و کمی هم اطلاعات آشپزی راجع به آن ها به شما داده ایم!

مرداب نشتارود،مکانی مرموز و کم نظیر در بین جاهای دیدنی تنکابن

مرداب نشتارود که در شهری با همین نام قرار گرفته است، سرچشمه آن به کوه های البرز بر می گردد. شما می توانید برای بازدید از این جاذبه ی دیدنی شهرستان تنکابن به نشتارود سر بزنید و در بین بازار نشتارود، یک مرداب را مشاهده کنید!

این مرداب برخلاف دیگر رودهایی که در این منطقه قرار گرفته است، دارای منطقه ای نسبتا عمیق و آرام است که کمتر راجع به آن صحبت شده است، اما مطمئن باشید که ارزش زیادی برای دیدن آن وجود دارد!

در این مرداب که محل تخمگذاری ماهی های کپور، سفید، کفال و … هم هست، شما قادر هستید که لحظات خوبی را بگذارنید و اوقات خوشی را داشته باشید. اگر دوست دارید که در رابطه با این مرداب و شهر نشتارود اطلاعات تکمیلی تر داشته باشید، مقاله شهر و مرداب نشتارود (قبل از رفتن بخوانید) را مطالعه کنید.

دشت دریاسر یا بهشت اردیبهشت ایران را بشناسید!

در قسمت جنوبی شهر تنکابن شما قادر هستید که دشت زیبای دریاسر را مشاهده کنید که در شمال کشور قرار گرفته است! این منطقه که ارتفاع آن حدود ۲۰۰۰ متر بالای سطح  دریا است، بین ۴ کوه قرار گرفته است. هنگامی که وارد این دشت می شوید، احساس می کنید که این کوه ها مانند دیوارهای قلعه در حال محافظت از این دشت زیبا و دیدنی هستند!

جالب است بدانید که این دشت در واقع مرزی است بین پوشش سبز و جنگلی شمال کشور با پوشش برفی و یخچالی کوه الموت! در واقع علاقه مندان به سرما و برف در شمال با گذر از این دشت می توانند به کوه های الموت و منطقه ی برفی آن ها برسند.

دشت دریاسر

علت این که به این دشت بهشت اردیبهشت ایران هم می گویند، این است که گل های زرد رنگی است که در فصل بهار در این دشت رشد می کنند و خود نمایی دارند!

دشت دریاسر در شهر تنکابن

آدرس دشت دریاسر عبارت است از تنکابن، دوهزار، عسل محله! اگر دوست دارید بدانید که این دشت در ایام مختلف سال به چه شکل است و دارای چه جاذبه های گردشگری  است، می توانید به مقاله، دشت دریاسر (بهشت اردیبهشت) در همه ایام سال سری بزنید.

همچنین اگر خاطره ای راجع به بازدید از این منطقه دارید، می توانید در بخش نظرات با ما و دیگر افراد به اشتراک بگذارید.

جنگل رازآلود دوهزار تنکابن، محل تجمع مه و اسرار شمال ایران

هنگام ورود به جنگل رازآلود دوهزار متوجه می شوید که مه تا نیمه درخت های جنگل پایین آمده است و خزه های درختان تا بالای تاج درخت به آرامی رفته اند! دیدن این منظره هر انسانی را می تواند به وجد آورد و او را به این فکر فرو ببرد که چه سری در این قسمت از جاهای دیدنی تنکابن وجود دارد؟

شما می توانید در این جنگل به راحتی صدای بال زدن پرنده ها را بشنید و خود را در دل مه ببینید به صورتی که عمق جنگل اصلا برای شما قابل مشاهده نیست!

احتمالا شما هم این حس را داشته باشید که اولین نفری هستید که توانسته به این جنگل سفر کند و آن را کشف کند چرا که سکوتی وصف ناشدنی در تمام این جنگل حکم فرماست که انسان را گاهی می ترساند!

اگر عاشق قدم زدن در یک مکان مرموز طبیعی هستید و می خواهید که در دل جنگل کمی وقت بگذرانید و یا حتی چادر بزنید، این جنگل برای شما گزینه ی مناسبی به نظر می رسد!

بهترین زمان برای بازدید از این جنگل برای درک تمامی اسرار آن، اواخر شهریورماه تا اوایل آذرماه است. این زمان به آن معنا نیست که در دیگر ایام سال به این مکان سر نزنید، بلکه به شما توصیه می کنیم که در این زمان اگر به تنکابن سفر کردید، بازدید از این جنگل مه آلود را در برنامه خود قرار دهید!

اقامت در خانه سنتی در تنکابن

جنگل زیبای دوهزار از جاهای دیدنی تنکابن

بهتر است که قبل از رفتن به این مکان اطلاعات کامل تری راجع به آن داشته باشید تا در هنگام جنگل نوردی دچار مشکل نشوید! در این زمینه توصیه می کنیم که مقاله جاده و جنگل دوهزار تنکابن، مکانی بکر و مه آلود برای عاشقان طبیعت سر بزنید. حالا که با دوازده مورد از جاهای دیدنی تنکابن آشنا شده اید، وقت آن رسیده که برای نحوه سفر خود به این منطقه برنامه ریزی کنید!

جمع بندی: چگونه و به چه شکل به تنکابن سفر کنیم؟

در رابطه با سفر خود به تنکابن باید در نظر بگیرید که استفاده از ویلاها، خانه های بوم گردی و اقامت های درون شهری که سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا در اختیار شما قرار می دهد، بهترین گزینه ای است که برای اقامت می توانید مدنظر بگیرید! در واقع این مکان ها به بهترین شکل برای اقامت شما آماده شده اند تا در هنگام سفر هیچ نگرانی بابت محل اقامت و استراحت خود نداشته باشید.

سپنجا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در کوتاهترین زمان، اقامتگاهی ایده آل برای خود و اعضای خانواده تان پیدا کنید. تنها کافی است وارد سایت شوید و عبارت “تنکابن” را جست و جو کنید! آنگاه با لیستی از انواع اقامتگاه ها مانند خانه مبله، ویلا، سوئیت و … رو به رو می شوید.

شما به راحتی در سایت قادر هستید، این لیست را براساس قیمت، تعداد اتاق، نوع اقامتگاه، محل آن و … دسته بندی کنید و در سریعترین حالت به مکان ایده آلتان دست پیدا کنید. پشتیبانی سپنجا هم در تمام طول این مسیر، همراه شما است. دیگر منتظر چه هستید؟ اقدام به اجاره ویلا در تنکابن کنید و خودتان را برای جذاب ترین جاهای دیدنی تنکابت آماده کنید.

در آخر اگر راجع به این مکان های گردشگری سوالی دارید و یا می خواهید که در مورد شیوه های اقامت در این شهر بیشتر بدانید، کافی است که در بخش نظرات، با ما سوالات خود را به اشتراک بگذارید. سپنجا برای شما یک سفر عالی و پر از خاطرات شیرین به تنکابن را آرزرو می کند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 7 میانگین: 3.4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا