جاهای دیدنی ایران

بهترین جاذبه های گردشگری رامسر را بشناسید!

 رامسر یکی دیگر از شهرهای سرسبز و پر جاذبه کشور ایران واقع در شمال کشور است. جاذبه های گردشگری رامسر از دیگر گزینه‌های محبوب و مشهور گردشگران برای سفر است. رامسر بدون شک در هر فصلی پر بازدید و دیدنی می‌باشد. بهترین زمان سفر به این شهر در دو فصل تابستان و بهار است.

همچنین شهر رامسر جاذبه‌های بسیار زیبا و حیرت انگیزی دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. تا انتهای این مقاله از سپنجا با ما همراه باشید تا با تمام ویژگی های آنها نیز آشنا شوید. برای اجاره سوئیت در رامسر روی لینک کلیک کنید.

چرا رامسر؟

رامسر شهری سرسبز و وصف ناپذیر با کوه‌های سربه فلک کشیده و جنگل‌های پربار و سرسبز است. از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به دریای خزر اشاره کرد که در کنار این شهر قرار دارد. رامسر چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد با این حال کاملا طبیعی هم به نظر می‌رسد. جای جای این شهر زیبا و حیرت انگیز است و به همین خاطر عروس شهرهای ایران نام دارد.

این شهر از غرب با چابکسر، از جنوب با البرز و از شمال با دریای خزر همسایه است. به دلیل این موقعیت مکانی خوبش، اماکن زیبای فراوانی را در خود جای داده که برخی از آن‌ها عبارتند از: مناطق ییلاقی، باغ‌های بزرگ مرکبات، شالیزارهای سرسبز و بی انتها، جنگل‌های پربار و سرسبز، غارها، چشمه‌های خروشان، مزارع چای، هتل‌های شیک ومدرن با سبک های مختلف و..

همه موارد گفته شده از امکانات و ویژگی‌های رامسر هستند که می‌توانند دلیل خوبی برای سفر به این شهر باشند.

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری رامسر

۱- روستای جواهرده

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری رامسر روستای جواهرده می‌باشد که از بهترین جاذبه های آن نیز محسوب می‌شود. روستایی خوش آب و هوا که مانند اسمش همچون جواهری در دل جنگل‌ها و طبیعت شهر رامسر و استان مازندران می‌درخشد. این روستا هر سال پذیرای سیل عظیمی از گردشگران جهان می‌باشد، و جزو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری رامسر شناخته شده است. این روستا به دلیل آب و هوای خوبش شهرتی جهانی دارد. بافت طبیعی این روستا سبب خاص شدن آن شده و همچنین جاذبه‌هایی دارد که آنها نیز دیدنی و با ارزش هستند. مسجد آدینه یکی از آن جاذبه‌های با ارزش این روستا می‌باشد که قدمتی بالای هفت قرن دارد و بسیار زیبا و دیدنی است.

۲- دریاچه قو

این جاذبه در نزدیکی روستای زیبای جواهرده واقع شده که برای بازدید از آن باید از این روستا عبور کنید. همزمان می‌توانید از دو مورد از بهترین جاذبه های این شهر دیدن کنید. به جاده خاکی و فرعی خواهید رسید که این نشان می‌دهد به دریاچه نزدیک هستید.

علاوه بر لذت بردن از این دریاچه فوق العاده زیبا می‌توانید به بازدید جاذبه‌های اطراف آن بروید یا در طبیعت بکر آن پیک نیک بزنید. دور تا دور دریاچه قو را اماکن زیبا و حیرت انگیز فرا گرفته که توصیه می‌کنیم در سفر به دریاچه قو حتما از آنها نیز دیدن کنید.

۳- تله‌کابین رامسر

از دیگر تفریحات و جاذبه های گردشگری رامسر می‌توان به تله کابین اشاره کرد. این تله بزرگترین تله کابین ایران به شمار می‌رود. پنج کیلومتر با شهر رامسر فاصله دارد که از کنار دریای خزر می‌گذرد و به ارتفاعات جنگلی می‌رود.

از چهل تله کابین تشکیل شده و دو کیلومتر مسافت را طی می‌کند، همچنین شامل واحدهای پذیرایی و مکانی برای تفریح و استراحت است.

این مکان که به نام مجتمع تفریحی شهر سبز شناخته شده شامل دو بخش است. بخش اول را تله و تفریحات اطرافش یعنی شهربازی، پیست کارتینگ، کلوپ دریایی، اسکی روی آب رستوران های مجلل، باگی، پینت بال، قایق سواری، و…تشکیل می‌دهند. بخش دوم شامل اماکن تفریحی و گردشگری مهمی از جمله کلبه لوکس جنگلی، رستوران، مسیرهای جنگلی و پیاده روی، بام رامسر و.. می‌باشد.

جاذبه های گردشگری رامسر

۴- بوستان جنگلی صفارود

این بوستان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رامسر است که ۹ کیلومتر با مسیر جواهرده به رامسر فاصله دارد. مکانی زیبا، سرسبز و صد البته خوش آب و هوا که قدم زدن در این مکان فوق العاده لذت بخش و رویایی است. اگر عاشق طبیعت گردی هستید این مکان بهترین گزینه برای گردهمایی‌های خانوادگی و گشت و گذار در طبیعت می‌باشد.

جنگلی زیبا، رودخانه‌ایی حیرت انگیز، این مکان مجهز و کامل، دارای چشمه‌های آب معدنی سرد، گرم، آلاچیق، سرویس بهداشتی تمیز، آب و هوایی بی‌نظیر و دلچسب می‌باشد. با حضور در این بوستان قطعا لحظات خوشی برایتان رقم خواهد خورد.

اگر عازم شمال هستید، برای اجاره ویلا در رامسر سری به وب‌سایت سپنجا بزنید.

۵- منطقه ییلاقی گرسماسر

این منطقه قدمتی بالای ۱۰ قرن دارد. در بین تمام گردشگران و بازدیدکنندگان شهر رامسر محبوبیت بسیاری دارد. گرسماسر نام روستایی در شهر رامسر می‌باشد که طبیعتی بکر، زیبا، فوق العاده دلنشین، دل انگیز و آب و هوایی مثال زدنی دارد. این روستا در غرب رامسر با فاصله ۴۰ کیلومتری واقع شده، روستا با دریا ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارد. زمستان‌ها در این منطقه بسیار سرد و تابستان‌های خنکی دارد. بهتر است در تابستان به آنجا سفر کنید و از خشکی هوا و سرسبزی این روستا لذت ببرید.

بافت قدیمی و پیچ در پیچ این روستا چشم هر بیننده‌ای را به طرف خود جذب می‌کند، مکانی آرام و آرامش بخش که حس خوبی را به میهمانان و اهالی آن روستا هدیه می‌کند.

گرسماسر

۶- جنگل دالخانی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری رامسر، جنگل‌های سرسبز دالخانی است که روستایی با همین نام نیز در کنار آن واقع شده است. مکانی سرسبز و خوش آب و هوا که باید در آن گشت و تمام زیبایی‌هایش را کشف کرد. جنگل ۸۰۰ متر ارتفاع و مناظر بسیار زیبا و حیرت انگیزی دارد. مکانی مناسب برای سوژه های عکاسی است. جنگل دالخانی در جنوب شرقی رامسر با فاصله ۳۰ کیلومتری آن واقع شده است.

این جنگل بهترین مکان برای پیاده روی و کوهنوردی است. خلاصه اینکه مکانی مناسب برای تمام افراد عاشق طبیعت و طبیعت گردی است. توصیه می‌حتی اگر به طبیعت هم علاقه زیادی ندارید به بازدیدن این جنگل زیبا بروید چرا که روح و روانتان را سرشار از آرامش می‌کند.

۷- غار یاغی لوکا از بهترین جاذبه های گردشگری رامسر

در شمال غرب رامسر غاری حیرت انگیز به نام یاغی لوکا قرار دارد، نامش  به معنی سوراخ راهزنان است. این غار در واقع چاهی بلند و بزرگ به طول سه متر که برروی کوه ایمیلی قرار گرفته است. طبق گفته مردم آن منطقه این غار زمانی پناهگاه راهزنان بود. در اصل یک دژ و محلی استوار و محکم برای افراد پناهنده بوده که امروزه به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری رامسر تبدیل شده است.

غار یاغی

۸- دهستان جنت رودبار رامسر

این دهستان ۶۰ کیلومتر از شهر رامسر استان مازندران فاصله دارد و طبیعتی بکر و دیدنی دارد.  نام دیگری این مکان سرسزمین گل گاوزبان است که در بین گردشگران شهرتی جهانی دارد. محال ممکن است نام این مکان را در لیست گردش مسافران این شهر نببینید.

آبشارهای فراوانی در این مکان قرار دارند که محبوبیت آن را دوچندان می‌کنند. آبشار ازارک، حسینیه، خشکا، ریش بزار، چارتر، هیسیان و… از جمله آبشارهای جذاب دهستان جنت رودبار هستند که باعث شده این مکان جزو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری رامسر شود.

۹- آبشار ایج رامسر

شهرستان رامسر به علت وجود کوه‌های سربه فلک کشیده و سرسبز، آبشارهای فراوانی دارد. هر ساله برف و باران فراوانی در کوه‌های این شهر می‌بارد، وبه همین خاطر آبشارهای پربار و پر آبی دارد. چشم انداز این آبشار به شدت زیبا است و سوژه بسیار خوبی برای عکاسی می‌باشد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قمصر کاشان +تصاویر و اطلاعات مهم

ایج به نام آبشار دوقلو نیز شناخته شده است. صخره هایی که در زیر آبشار قرار گرفته همانند غارهای بزرگ و وسیعی جلوه می‌کنند. مناظر بسیاری برای عکاسی و ثبت لحظات خوش دارد. توصیه می‌شود بازدید از این مکان را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری رامسر

۱۰- آبشار سیاسرت رامسر

این آبشار در جنوب شهر رامسر در فاصله ۳۵ کیلومتری آن واقع شده که قدمتش به دوران کواترنری باز می‌گردد. همچنین رودخانه چالکرود نیز در نزدیکی آن قرار گرفته که زیبایی این آبشار را دوچندان می‌کند که در سال ۱۳۹۵ نیز به ثبت ملی رسیده است.

۱۱- سد میجران

سد میجران یکی دیگر جاذبه های گردشگری رامسر است که شهرت فراوانی در بین گردشگران این شهر دارد. بیست کیلومتر با شهر رامسر فاصله دارد و نزدیک با یکی دیگر جاذبه‌ها یعنی قلعه مارکوه است که می‌توانید از آن نیز دیدن کنید. این سد فضایی بسیار زیبا و دل‌انگیز دارد. سدی باشکوه که چشم هر بیننده ایی را به خود خیره می‌کند.

دور تا دور این سد حفاظت شده است و می‌توانید از محلی امن شاهد این سد زیبا باشید. علاوه بر دید و بازدید می‌توان مشغول تفریح و گردش شد. فضای اطراف آن همچون بهشتی بر روی زمین است، سرسبز و خوش آب و هوا که حسابی شما را سرگرم می‌کند.

جاذبه های گردشگری رامسر

۱۲- قلعه مارکوه رامسر

این قلعه بنایی کهن و قدیمی است که در قرن‌های مختلفی از جمله سوم تا ششم و هشتم قمری کاربرد داشته و به‌عنوان یک دژ محکم نظامی از آن استفاده می‌شده است. مساحت آن سیصد متر مربع و با سنگ، ساروج و گچ ساخته شده است. این مکان بسیار زیبا و حیرت انگیز است و قطعا هنگام بازدید از آن با شگفتی های فراوانی آشنا خواهید شد.

اگر به اماکن تاریخی علاقه مندید توصیه می‌کنیم در سفر خود به رامسر حتما از قلعه مارکوه دیدن کنید و از شگفتی‌های آن و صد البته فضای اطرافش نهایت لذت را ببرید.

برای بازدید از جاذبه های گردشگری رامسرو اقامت در این شهر و برای اجاره منزل در رامسر به سامانه سپنجا سری بزنید.

۱۳- کاخ مرمر رامسر

این کاخ از جمله دیگر جاذبه های گردشگری رامسر است که محبوبیت فراوانی دارد و گردشگران فراوانی را به طرف خود می‌کشاند. یک عمارت پهلوی که ساخت آن به سال ۱۳۱۶ بازمی‌گردد. زمان حکومت رضاشاه پهلوی،این کاخ به نام کاخ سلطنتی نیز شناخته شده که به عنوان اقامتگاه یا تفریحگاهی برای خاندان پهلوی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. معمار آن هوانس اونیک قریبیان بوده و با همکاری معماران آلمانی  و ایرانی به سرانجام رسیده است.

باغی به مساحت ۶۰ هزار متر در حیاط این عمارت قرار دارد که بسیار زیبا و دل انگیز، سرسبز و باشکوه است. قدم زدن در باغ حال و هوای دیگری دارد. امروزه این کاخ به محلی برای نگهداری آثار هنرمندان ایرانی و خارجی تبدیل شده در واقع به یک موزه به نام تماشاگه خزر تبدیل شده است.

کاخ مرمر

۱۴- روستای جنت رودبار

این بخش را به یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری رامسر، معروف به روستای جنت رودبار اختصاص داده‌ایم. بدون شک برای هر فردی سفر به استان مازندران و بازدید ازشهرهای زیبای آن، یک آرزو یا هدف است. رامسر معروف به عروس ایران به‌عنوان یکی ازپربازدید‌ترین مقاصد تفریحی، همچون بهشتی بر روی زمین است.

این روستا با طبیعت زیبا و آب و هوای بکرش، یکی از شاهکار‌های بی‌نظیر خداوند به شمار‌می‌رود. گذر هر ساعت در جنت رودبار به معادل یک عمر زندگی است. روح و روان هر فردی را جلا می‌دهد. سکوتی که در جو منطقه حاکم است را شاید نتوان هر کجای جهان یافت و آرامش آن را تجربه کرد. بد نیست هر از چند گاهی به خودمان فکر کنیم و از سختی کار و تحمل شلوغی شهرها دل بکنیم. در اصل می‌توان گفت که باید هر چند وقت یکبارخودمان را دردامان طبیعت به امانت رها کنیم.

موقعیت روستای جنت رودبار

 این مکان زیبا ۶۰ کیلومتر با شهر رامسر فاصله دارد وحتی جاده آسفالت آن از بین جنگل و مناطق ییلاقی سرسبز عبور می‌کند. در برخی از روزهای سال این روستا همچون بهشتی در میان کوه‌ها در مه فرو می‌رود. منظره‌ای اعجاب‌انگیز به وجود می‌آید که مناسب عکاسی است. شما در سفر خود علاوه بر این روستا می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی اطراف آن نیز دیدن کنید و خاطرات رنگین‌تری برای خود به ثبت برسانید. آبشارهای ازارک، حسینیه، چاردر وهیسیان از جمله دیگر جاذبه‌های استان مازندران هستند از روستای جنت رودبار می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

درختان پربارو باغات سرسبزاین منطقه مدیون خاکی حاصلخیز و صد البته تلاش مردم این مرز و بوم است. طراوت و شادابی دربین تمام روستا موج می‌زند وهمراه هر باد بهاری عطر و بوی گیاهان دارویی همه‌جا می‌پیچد. از مهم‌ترین مشاغل اهالی جنت رودبار می‌توان به کشاورزی و دامداری اشاره کرد. ۲۵۰ هکتار از این مزارع به کشت گل  گاو زبان اختصاص داده شده واین به امرار و معاش کشاورزان کمک شایانی می‌کند. هر ساله با شروع ماه خرداد، برداشت این گیاهان دارویی آغاز می‌شود. گل گاو زبان‌ با عطر و طعم خوبش، مظهر آرامش است. به خاطر برداشت جشنواره‌ای برگزار می‌شود و می‌توان از محصولات و گیاهان دارویی خریداری کرد.

۱۵- بلوار معلم رامسر

در بین جاذبه های گردشگری رامسر، بلوار معلم به‌عنوان نماد این شهربه شمار‌می‌رود. البته از آن به‌عنوان زیباترین بلوار و خیابان‌های سنگ‌فرش ایران هم یاد می‌شود. درسال ۱۳۱۰ پروژه این بلوار کلید خورد و ساخت آن به همراه هتل قدیم رامسر آغاز شد. برای روزهای نخست همچون خطی مهم و پرکاربرد، عبور خودروهای شخصی را راحت‌تر می‌کرد. پس از مدتی و در دهه ۵۰ کاربرد آن تغییر کرد و به مکانی برای پیاده روی تبدیل شد. در دوران حکومت پهلوی بلوار معلم با نام بلوار کازینو در بین گردشگران شهرت بالایی داشت. اما چرا کازینو؟ در پایان بلوار، قمارخانه‌ها و کازینو قرار داشتند که افراد به آنجا مراجعه می‌کردند و به همین نام معروف شده بود. البته پس از انقلاب نام آن به بلوار معلم تغییر یافت.

پنجم دی ماه و درسال ۱۳۵۲ این جاذبه گردشگری با شماره ۱۵۲۱ به عنوان یکی از خیابان‌های تاریخی کشو به ثبت ملی رسید. امروزه میراث فرهنگی کشور تحت هیچ شرایطی مجوز ساخت خانه در حریم این بلوار را صادر نمی‌کند. تمام مسیر به دستور همین ستاد سنگ فرش شد و نمای بسیار زیبایی را به وجود آورد.

اقامت در جوار بلوار معلم رامسر

اقامت در هتل قدیم رامسر، حتی برای یک روز، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. ابتدای بلوار معلم از همین هتل و باغ زیبای آن ( معروف به باغ ایرانی) آغاز می‌شود و تا دریای خزر ادامه دارد. در واقع می‌توان گفت کاربرد این بلوارمانند یک پل است و کوه‌های سرسبز رامسر را به دریا متصل می‌کند.

قدم زدن در این جاده سنگ فرش زیبا، آرامش خاصی را به هر عابر پیاده‌ای منتقل می‌کند اما تماشای این مسیر طولانی از ابتدا تا انتها، داخل یکی از پنجره‌های هتل قدیم رامسر، حس متفاوتی دارد و روزتان را می‌سازد. بدون شک ما انسان‌ها در بعضی مواقع از شدت زیبایی و بی‌همتا بودن چیز یا مکانی به وجد می‌آییم. باید بگویم بلوار معلم یکی از همان جاذبه‌های گردشگری محبوب است که ما را محو تماشای خود می‌کند.

برای رزرو و اجاره ویلا جنگلی سری به سایت سپنجا بزنید.

طول این بلوار به دو کیلومتر می‌رسد ودرختانی همچون توسکا، نخل و شمشاد دور تا دور مسیر را احاطه کرده‌اند. در هرزمان و فصلی از سال، این مکان زیبایی‌های خاص خود را به نمایش می‌گذارد. توصیه می‌شود افرادی که از شلوغی شهر به بلوار پناه می‌برند در ساعات اولیه روز به آنجا مراجعه کنند چرا که تمام منطقه  در سکوت و آرامشی عمیق فرو می‌رود. لازم به ذکر است که بلوارمعلم تا مرکز شهر تنها ده دقیقه فاصله دارد و می‌توان خیلی راحت و سریع به آن دسترسی داشت.

۱۶- هتل قدیم رامسر

این هتل به دست معماری ایرانی اما با اصالتی ارمنی و مقیم کشور آلمان به نام مهندس غریبییان طراحی شده و امروزه از آن به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری رامسر یاد می‌کنند. در زمان حکومت رضا شاه پهلوی، درباریان و خود پادشاه مسافرت‌های بسیاری به کشورهای اروپایی داشتند. از این رو شیفته و خواهان تمدن و فرهنگ آنها بودند. به همین خاطر انتظارات از طراحان ایرانی بالاتر رفت تا حدی که مشغول به تحصیل در اروپا شدند. این بنا هم تلفیقی از سلیقه‌های آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی است. به گونه‌ای که انگلیسی‌ها نمای داخلی و ایتالیایی‌ها نمای بیرونی هتل را طراحی کردند.

این مطلب را هم بخوانید
مکان های تاریخی ایران

معماری هتل قدیم رامسر

نقشه هتل برگرفته از معماری تخت جمشید و ایران باستان است. شکوه و عظمت در این بنا موج می‌زند و به عنوان یک مکان تاریخی کاربرد بسیار بالایی دارد. این مکان شامل دو ورودی شمالی و جنوبی است. ورودی شمالی را با طرز شگف‌آوری تزیین کردند و همه مسیر به مجسمه‌های زیبا اعم از دختران مشعل به دست، گلدان‌های زیبا، سهراب، رستم و شیر‌های غرش کنان مزین شده است. در ابتدای ورودی جنوبی یک باغ زیبا به سبک غربی‌ها ساخته شده و مکان مناسبی را برای استراحت بازدید کنندگان بلوار معلم فراهم می‌کند.

یکی از نکات جالب درباره هتل قدیم رامسر این است که در ساخت آن هیچ گونه آهنی به کار نرفته و تمام مصالح شامل آجر، سیمان، بتن و گچ هستند و سه سالی ساخت آن به طول می‌انجامد. این مکان برای عموم مردم در دسترس نبوده و تنها برای خانواده پهلوی و اقامت مهمان‌های خارجی از آن استفاده می‌شد. نمادی به عنوان گذر چهل صفیر از شهر رامسر در حیاط پشتی هتل نصب شده است که به گونه‌ای ارزش آن را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.

هتل قدیم رامسر

۱۷- مرکز خرید آرامش رامسر

برای بسیاری از افراد لذت سفر با خرید کردن است حتی اگر درآن لحظه به چیز خاصی هم نیاز نداشته باشند. خرید خوش‌حال‌شان می‌کند. بیایید ماهم سری به یکی دیگراز اماکن خرید استان مازندران بزنیم که به از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری رامسر به شمار‌می‌رود.

حدود ۱۵۰ واحد تجاری شیک و مجلل در این مرکز خرید مجهز و کامل، مشغول به فعالیت هستند.

۱۸- آب گرم سادات محله

شمال کشور همیشه به چشمه‌ها و مناطق سرسبزش معروف بوده و همواره به‌عنوان منبع آرامشی برای گردشگران به شمار می‌رود. آب گرم سادات در غرب استان مازندران با فاصله حدود ۵ کیلومتری از شهر رامسرقرار دارد. این چشمه نشان‌ از فعالیت کوه‌های آتشفشانی در آن اطراف می‌دهد. توجه بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی را به خود جلب کرده است.

وجود املاح معدنی، طبیعی و گاز‌های محلولی همچون کربن دی اکسید، هیدروژن در آب گرمی که از دل زمین به بیرون می‌جوشد، خواص دارویی و درمانی به آن بخشیده است. از این رو نسبت به دیگر چشمه‌های جاری کاربرد متفاوتی دارد. افرادی که به بیماری‌های مفصلی یا عضلانی و استخوان درد دچارهستند به چشمه‌های آب گرم پناه می‌برند که موجب تسکین دردشان می‌شود. این چشمه آشامیدنی نیست. بیشتر برای آب تنی و بهبود بیماری‌های قلبی عروقی و رماتسیم کاربرد دارد.

آب گرم سادات از کوه‌های البرزسرچشمه می‌گیرد و کمی آن طرف تر از دل زمین منطقه ییلاقی اربکه به بیرون می‌جوشد. علاوه بریک آب تنی درست و حسابی در آبی گرم با خاصیت درمانی، می‌توان از طبیعت سرسبز اطراف این چشمه لذت برد. بیشتر مواقع دمای این چشمه ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

پس ازگذراندن روزهای شلوغ و مشغله‌های کاری، بدن انسان نیاز به یک مسافرت خوب دارد. استحمام و بعد از آن یک خواب مملو از آرامش در دل طبیعت همان چیزی است که گردشگران را به آب گرم سادات می‌کشاند. اگر قصد سفر به رامسر و دیدن این جاذبه‌ را دارید بهتر است برنامه‌ گردش خود را برای فصل بهار ردیف کنید چرا که در بهار آب و هوای این منطقه به بهترین وضع مطلوب خود می‌رسد.

۱۹- بازار‌های هفتگی رامسر

در برخی از روزهای سال تولیدکنندگان و فروشندگان دوره گرد در مکانی مشخص کنار هم جمع می‌شوند و یکی از بازارهای بزرگ هفتگی را تشکیل می‌دهد. معمولا با نام روزهای هفته مانند پنجشنبه بازار، جمعه بازار، یکشنبه بازار یا سه شنبه بازار در بین مردم شناخته می‌شوند. این فروشندگان دست واسطه‌ها را حذف می‌کنند و اجناس را به قیمت معقول‌تری به دست مشری می‌رسانند. به همین خاطر همیشه جمعیت زیادی برای خرید به این بازارهای هفتگی مراجعه می‌کنند.

بازدید از جاذبه های گردشگری رامسر تنها به مکان‌های تاریخی یا طبیعی ختم نمی‌شود. بد نیست در سفر خود تنوعی ایجاد کنید و این با را به خرید بروید. برای بسیاری از گردشگران آشنا شدن با آداب و رسوم مردم رامسر مهم و جالب است. به شما توصیه می‌کنیم که حتما به بازارهفتگی این شهر سری بزنید. در طول ایام هفته بازارهای مختلفی در مکان‌های عمومی برگزار می‌شوند که قدمت برخی از آنها به پیش از سه دهه می‌رسد. با هر بودجه‌ای  می‌توان اجناس مود علاقه خود را خریداری کنید.

محصولات متنوعی از انواع ماهی‌ها، سبزیجات و خوراکی‌های خوشمزه از ترشیجات گرفته تا مرباهای رنگارنگ در این بازارها یافت می‌شود. صنایع دستی هنرمندان شهر رامسر نیز سوغات مناسبی برای دوستان و آشنایان است.

محصولات از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند و هر بیننده‌ای را به طرف خود جذب می‌کنند. یک بخش مخصوص فروش انواع ماهی‌های کوچک و بزرگ با قیمت‌های متفاوت است. بخش دیگر انواع ترشیجات یا مرباجات با طعم و عطرهای متفاوت برای فروش آماده هستند. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خرید از آنها بچشید وبا نوع و ماده‌ اولیه آنها آشنا شوید. مرغ و خروس‌ها و پرندگانی دیگر مانند ارک و غازها در بخش دیگری از بازار خودنمایی می‌کنند. هر فروشنده‌ای محصولات خود را به بازار می‌برد و در گوشه‌ای بساطش را پهن می‌کند. همه محصولات گرد هم جمع شده و انتخاب با شما است که کدام یکی را خریداری کنید.

۲۰- پارک آبی رامسر

این پارک تفریحی گردشگری برخلاف دیگر پارک‌‌های بازی، از امکانات به‌روزتری مانند کایت سواری، اسکی روی آب، قدم زدن در ساحل، شاتل، پاراسل، دوچرخه سواری، بنانا، قایق شواری، جت اسکی، شهربازی و… برخوردار است. در واقع می‌توان گفت که به طور کامل تفریح و خوشگذرانی را برای بازدیدکنندگان با هر سلیقه‌ای را فراهم می‌کند.

پارک آبی یکی دیگر ازمحبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری رامسر به شمار می‌رود. بیشتر برای افرادی که به تفریحات آبی علاقه مند هستند مناسب است چرا که تنها چند قدمی با دریا فاصله دارد. حدود ۲۵ جت اسکی با متورهای ATV برای استفاده در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند. اگر بعد از کلی بازی و فعالیت یا ورزش خسته شدید، می‌توانید به رستوران‌ یا کافی شاپ‌های این پارک مراجعه کنید تا برای ادامه تفریح خود انرژی بگیرید.

این مکان دیدنی در۵ کیلومتری غرب شهر رامسر قراردارد و با اماکن مهم این شهر همچون هتل‌های بزرگ برای اقامت، مراکزخرید و فرودگاه نزدیک است. پس با خیال راحت روزتان را در پارک آبی رامسر بگزرانید چرا که از دسترسی بالایی برخوردار است.

پارک آبی رامسر

۲۱- آبشار صفا رود

آبشار صفا رود همچون جواهری گرانبها حدود ۱۵ کیلومتر با جنوب شهر رامسر فاصله دارد و از کوه‌های سماسوس سرچشمه می‌گیرد، که در ۲۴ کیلومتری جنوب غربی رامسر قرار دارند. این آبشاردر مسیرخود از روستای جواهر دره وجنگلی سرسبز عبور می‌کند وسر انجام به دریا می‌ریزد.

در کنار این جاذبه، اهالی روستای جواهر دره غرفه‌هایی با سبک خانه‌های سنتی گیلان یا مازندران ایجاد کرده و در آنها محصولات محلی و صنایع دستی را برای فروش به نمایش گذاشته‌اند. همچنین می‌توان با مراجعه به دیگر غرفه‌ها، با یک چای یا قهوه خستگی راه را از تنتان بیرون کنید. عکاسی یکی از محیج‌ترین تفریحات سفر به آبشار صفا رود است. مناظر زیبای ریزش آب از بالای صخره بزرگ و نمای بسیار جالب غرفه‌های محلی، سوژه‌های بسیار جالبی برای عکاسی هستند.

کلام آخر…

در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی جاذبه های گردشگری رامسر بپردازیم. ۲۱ مکان زیبای تاریخی و گردشگری را معرفی کردیم. امیدواریم از مطالب ارائه شده لذت برده باشید. بهترین سفر با لحظات خوشی را برایتان آرزومندیم.

نظرات و تجربیات شما باعث می‌شود گردشگران دیگر بتوانند برای سفر برنامه‌ریزی بهتری داشته و لذت دو چندانی از سفر خود ببرند. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا