دیدنی های گلستان

منطقه گردشگری توسکستان، جنگلی در دامنه شمال ایران

منطقه گردشگری توسکستان، جنگلی در دامنه شمال ایران

استان گلستان جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیاری دارد. بسیاری از کسانی که به این استان و شهر گرگان سفر کرده اند از سفر خود راضی هستند. از جاذبه های توریستی این استان می توان به منطقه گردشگری توسکستان که امروز مقصد سفر سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا هست برویم.

جنگل توسکستان در فاصله ۲۰ کیلومتری در قسمت جنوب شرقی گرگان قرار دارد.اگر تصمیم به اقامت در توسکستان دارید، منطقه گردشگری توسکستان امکانات رفاهی فوق العاده ای را برایتان فراهم کرده است.

در ادامه این مقاله خواهیم گفت برای رفتن به جنگل توسکستان باید از چه مسیری عبور کنید و بهتر است چه زمانی را برای سفر به این منطقه گردشگری در نظر بگیرید. البته علاوه بر جنگل توسکستان که به عنوان یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین مکان های توریستی محسوب می شود. شهر گرگان جاهای دیدنی بسیاری دارد.

راهنمای سفر به گرگان از جمله مقاله های مجله گردشگری سپنجا است که می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد استان گلستان و شهر تاریخی گرگان در اختیار شما بگذارد.

بیش از این منتظرتان نمی گذاریم، با سپنجا همراه باشید:

رویایی ترین مسیر سفر به منطقه گردشگری توسکستان

با توجه به اینکه جنگل توسکستان در مناطق بسیار تماشایی دامنه های کوهستانی شمال البرز قرار دارد برای بازدید از این مسیر جنگلی به راحتی می توانید از جاده آسفالته توسکستان عبور کنید. اینکه جاده توسکستان به رویایی ترین جاده ایران مشهور است به علت قرار گرفتن در حصار جنگل های شمالی هیرکانی در گرگان و شاهرود می باشد.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به شمال در زمستان

در حقیقت شما با عبور از این مسیر جذاب، شاهد بهترین اتفاقات و پدیده های جنگل های هیرکانی خواهید بود. اگر طرفدار جنگل نوردی و طبیعت گردی هستید این منطقه گردشگری مناسب ترین مکان برای این تفریحات است.

با گشت و گذار در این جنگل می توانید درختان زیبای توسکا، ارس، بلوط و سرخدار را ببیند.

اگر خواهان بازدید از این جنگل ها و منطقه گردشگری توسکستان هستید، پیشنهاد می کنیم دیدنی های دیگر گرگان را هم در این سفر از دست ندهید و با یک تیر چند نشان بزنید.

هنگام رفتن به منطقه گردشگری توسکستان دقت کنید وسایل و ابزار های مورد نیاز طبیعت گردی را همراه داشته باشید. همچنین برای بازدید از تمامی نقاط دیدنی جنگل بهتر است از راهنمای کار بلد برای راهنمایی مسیر کمک بگیرید. جاده آسفالته توسکستان، جاده ای پر فراز و نشیب با گردنه های پیچ در پیچ است؛ بنابراین با احتیاط کامل در این جاده رانندگی کنید.

نگران اقامت در این منطقه و جنگل هایش هم نباشید علاوه بر مکان های اقامتی که در آن جا وجود دارد، اگر همراه خود چادر کمپ و وسایل اسکان موقت را دارید می توانید شب را در این منطقه بمانید.

جنگل توسکستان در گرگان

اقامت در توسکستان و بهترین زمان سفر به این منطقه گردشگری

برای اقامت توسکستان اگر نگران فضای جنگل و خطرات احتمالی آن هستید. می توانید از امکانات رفاهی و که در ابتدای روستای توسکستان و همچنین در نزدیکی روستای چهار باغ قرار دارد استفاده کنید. البته که سپنجا در تمام مراحل سفر به‌طور کامل می تواند پشتیبان شما باشد.

این مطلب را هم بخوانید
خانه امیر لطیفی خان، سفری به عمارت تاریخی گرگان

معمولاً محل اقامت را در مقصد گردشگری را قبل از سفر انتخاب می کنند، تا در ادامه سفر با مشکلات اقامتی مواجه نشوند.

نمایی از جنگل های توسکتان در استان گلستان

سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا این امکان برای شما در نظر گرفته است که بتوانید اقامتگاه خود را پیش از سفر در کوتاهترین زمان پیدا کنید. بدین منظور با رزرو سوئیت در گرگان نه تنها از سفرتان را به منطقه گردشگری توسکستان،می توانید لذت ببرید بلکه می توانید از همه مناطق دیدنی داخل و خارج شهر با خیال راحت بازدید کنید.

 

سپنجا آماده پاسخگویی به سوالات و پذیرش انتقادات شما است. اگر درباره جنگل های این منطقه گردشگری و چگونگی اقامت در این مکان سوالی دارید می توانید در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان سپنجا مطرح کنید.

 

درباره “منطقه گردشگری توسکستان، جنگلی در دامنه شمال ایران” بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 4]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. در جاده توسکستان راهزن دارد ما در شب برای رسیدن به مشهد در این جاده فرعی در شب رفتیم و در پیچی خطرناک دور زدیم و با سرعت زیاد تا حدی که ماشین ما هم صدا آمد فرار کردیم چون با لا تر نرفتیم از جنگل دیگر مرگ بود خدا خواست که بگوییم نروید در این جاده شب راهزن دزد های شب هست با چوب و داس سلاح سرد بودند خطرناک .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا