جاهای دیدنی تهران

تنگه واشی ، سفر به محبوب ترین تور اطراف تهران !

تنگه واشی ، سفر به محبوب ترین تور اطراف تهران !

تنگه واشی ، سفر به محبوب ترین تور اطراف تهران !

تنگه واشی یکی از محبوب ترین و معروف ترین جاهای دیدنی است که در اطراف پایتخت قرار گرفته است. این جاذبه همه ساله و به خصوص در فصل زیبای تابستان، پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. اگر به این تنگه می روید باید بدانید که نه تنها جاذبه ای طبیعی، بلکه دیدنی های باستانی هم انتظار شما را می کشند.

این جاذبه یکی از بهترین انتخاب ها برای گذراندن اوقات فراغت در آخر هفته ها است. اگر برای رفتن به این تنگه مردد هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید؛ چرا که به هر آن چیزی که به آن نیاز دارید، بررسی می شود. با سامانه رزرو و اجاره اقامتگاه سپنجا همراه باشید:

فاصله تهران تا تنگه واشی

اولین نکته ای که در ابتدای سفرتان باید بدانید، آن است که اصلا تنگه واشی کجاست و چگونه باید خودتان را به آنجا برسانید؟

تنگه واشی به فاصله ۱۷ کیلومتری از تهران قرار گرفته است و به سمت جاده ی فیروزکوه در نزدیکی روستایی به نام جلیزجند واقع شده است. این منطقه را می توانیم به عنوان یکی از پاتوق های تهرانی ها برای آخر هفته ها در نظر بگیریم.

خوب است بدانید این منطقه از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول را به آن تنگه واشی و قسمت دوم را ساواشی می گویند. از آنجایی که واشی بسیار معروف تر است، نام منطقه را هم به خودش اختصاص داده است. تنگه واشی دارای وسعتی به اندازه ۲۵۰ متر و دشت ساواشی ۱۷۰۰ متر است.

جاهای دیدنی فیروزکوه

تور تنگه واشی
بازدید از تنگه واشی

در انتخاب مقصدتان تردید نکنید! تنها در نظر داشته باشید برای رسیدن از ساواشی به آبشار واشی باید مقداری پیاده روی را به جان بخرید. البته این مسیر اصلا خسته کننده نیست و سرشار از پوشش های گیاهی و سرسبزی است.

آدرس دقیق تنگه واشی: تهران، جاده فیروزکوه، به سمت جاده واشی، بعد از روستای جلیزجند

جذابیت های تنگه واشی چه هستند؟

طبیعت در هر صورت سبب آرامش انسان می شود؛ چه برسد به طبیعت بکری مانند واشی! چند ساعت دور شدن از مشغله ها و روزمرگی ها، انرژی تان را چندین و چند برابر می کند. صدای آب، دیدنی ها و سرسبزی ها چیزهایی نیستند که هر وقت بخواهید کنارتان باشد. اگر شرایطی برای بازدید از تنگه واشی پیدا کردید، پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی آن را از دست ندهید!

این مطلب را هم بخوانید
سفر به گیلان

اقامت در آپارتمان مبله در جاده تنگه واشی

یکی از جذابیت های تنگه، علاوه بر خودش مسیر رسیدن به آن است. برای رسیدن به تنگه باید تنی به آب بزنید و پاهایتان با آب سرد رودخانه نوازش می شود. اصلا نگران سردی آب نباشید، به زودی عادت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که در راه رفتن در آب رودخانه عجله نکنید؛ چرا که عمق آن یکسان نیست و در برخی از قسمت ها ممکن است پاهایتان در آب فرو برود.

تور تنگه واشی تهران
تور تنگه واشی تهران

با عبور از این مسیر به دشت بکر ساواشی می رسید. در این مکان می توانید مدتی را صرف استراحت کردن بکنید. یادتان باشد اینجا انتهای راه نیست و هنوز زیبایی های زیادی پیش رویتان قرار دارد.

دشت ساواشی معمولا خلوت است، اما فکر نکنید که همینگونه باقی می ماند. در تنگه منتظر شلوغی ها باشید. توصیه می کنیم برای بازدید از تنگه واشی کودکان را با خود به همراه نداشته باشید؛ زیرا خسته و کلافه می شوند.

آبشار تنگه دارای ارتفاعی به اندازه ۱۵ متر است و حوضچه پایین آن دارای عمقی بیشتر از یک متر است. کمی در آنجا استراحت کنید و از طبیعت بی نظیر اطرافتان نهایت استفاده را ببرید.

تنگه واشی با مسیرش تنها جاذبه هایی نیستند که در این سفر با آنها موجه می شوید. اگر ابتدای مقاله را دقیق خوانده باشید، گفتیم دیدنی ای باستانی هم پیش رویتان قرار دارد. این جاذبه کتیبه ای است که مربوط به دوران قاجار و فتحعلی شاه است.

این کتیبه نشان دهنده شکارگاه دشت ساواشی است که در ابتدای آن قرار دارد و روی کوهی کنده کاری شده است. از جالب ترین نکات این است که کتیبه را در محلی ساخته اند از بارش باران و آفتاب به دور باشد. کتیبه دارای ارتفاعی به اندازه ۶متر و طول ۷ است.

اقامت در هتل آپارتمان

کتیبه تنگه واشی
کتیبه تنگه واشی

یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود این مقصد را انتخاب کنید، آن است که سفری کم هزینه است و با هر بودجه ای می توانید بخشی از روزهای تعطیلتان را به آن اختصاص دهید. تنها کافی است اهل طبیعت گردی باشید و کمی پیاده روی را به جان بخرید.

چه زمانی به تنگه واشی برویم؟

برای هر مقصدی می توان بهترین زمان سفر در نظر گرفت. تنگه واشی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر یادتان باشد گفتیم در این مسیر باید کمی تن به آب بدهید و خیس می شوید. از آنجایی که آب رودخانه سرد است، در فصول گرم سال بهترین انتخاب برای بازدید از واشی و ساواشی است.

این مطلب را هم بخوانید
فشافویه کجاست؟

اگر نظر ما را می خواهید، ماه مرداد و فصل تابستان را انتخاب کنید. در کنار گرمای هوا بهره بردن از خنکی آب، لذت فوق العاده ای را با خود به همراه دارد. دقت داشته باشید که در فصل بهار و پاییز هم این منطه زیبایی های منحصر به فرد خودش را دارد، اما بهترین نیست!

دیدنی های تنگه واشی
دیدنی های تنگه واشی

در این سفر این موارد را با خود ببرید..

در این سفر از آنجایی که باید پیاده روی کنید و قسمتی از آن در آب است، مهم است که وسایلی که با خود به همراه دارید حتما سبک باشند. اگر در فصول گرم سفر می کنید حتما آب معدنی با خود ببرید.

اقامت در منزل مبله

سعی کنید غذایتان سبک و سالم باشد تا خدایی نکرده دچار مشکل نشوید. به جای کیف، کوله ای بزرگ با خود ببرید تا حمل آن آسان تر باشد. عینک، کلاه، ضدآفتاب، جی پی اس، دوربین در صورت تمایل فراموش نشود. دقت داشته باشید که حتما کفشتان راحت و مناسب پیاده روی باشد.

کلام آخر

در نهایت می خواهیم بگوییم این جاذبه تنها مخصوص تهرانی ها نیست. اگر ساکن شهرهای دیگر هستید، بهترین انتخاب برای شما آن است که چند روزی در تهران اقامت داشته باشید. سپس با استفاده از تورهای تنگه واشی بخشی از سفرتان را به این جاذبه و دیدنی هایش اختصاص دهید. با این روش از دیدنی های پایتخت و طبیعت بکر اطرافش هم بهره مند می شوید.

اگر تمایلی به اقامت در تهران ندارید، می توانید از اقامتگاه های فیرزو کوه استفاده کنید تا تنها فاصله ای چند دقیقه ای، بین شما و تنگه واشی باشد. سامانه سپنجا این امکان را برای شما به وجود آورده است تا در هر سفری، در کوتاهترین زمان محل اقامت ایده آل را در شهر مورد نظرتان بیابید. سفر به تهران و بازدید از تنگه واشی هم از این قاعده مستثنی نیست.

تنها کافی است اقدام به رزرو سوئیت در فیروز کوه کنید! لازم به ذکر است در این مسیر، پشتیبانی سپنجا همراه شما است و در صورت تمایل می توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید. اگر تجربه بازدید از این جاذبه ی فوق العاده را دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 2 میانگین: 4]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا