جاهای دیدنی ایران

بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران

از آنجایی که دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان از دو طرف ایران را احاطه کرده‌اند، این کشور سواحل بسیار هیجان انگیز و زیبایی را در شمال و جنوب خود ارائه می‌دهد. در اینجا برخی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران را معرفی می‌کنیم. پس اگر به دنبال تعطیلاتی خاطره انگیز و آرام هستید، به خواندن ادامه دهید تا سواحل پر زرق و برق، رویایی و سرگرم کننده ایران را بشناسید.

خبر خارق‌العاده در مورد سواحل شمالی ایران این است که آنها شما را تنها به روزهای تابستانی محدود نمی‌کنند زیرا کشورمان از آب و هوای متنوعی برخوردار است و در هر زمان از سال این فرصت را دارید که از پیاده روی در ساحل لذت ببرید. سواحل ایران چه در شمال و در جنوب ناب، گیرا و آرامش‌بخش هستند. پس در سپنجا همراه ما باشید تا مروری بر تعدادی از بهترین آنها در شمال کشور داشته باشیم.

[message_box bg=”https://sepanja.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-13.jpg”] برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید. [button size=”medium” style=”is-outline success” text=”مشاهده اقامتگاه ها” link=”https://sepanja.com/landing/shomal”][/message_box]

بهترین سواحل شمال ایران

تعدادی از بهترین و زیباترین سواحل ایران در مناطق شمالی ایران قرار دارند. هر کدام از این سواحل ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. در سواحل شمالی جاذبه‌های برجسته زیادی وجود دارد که نفس شما را بند می‌آورند، مانند تلاقی دریا و جنگل و بسیاری دیگر. در اینجا لیستی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران آورده شده است.

ساحل گیسوم

یکی از زیباترین و اسرارآمیزترین سواحل ایران، ساحل گیسوم است که در شمال استان گیلان واقع شده است. می‌توانید درختان زیبای جنگل گیسوم را ببینید و با پای برهنه بر روی ماسه‌های درخشان ساحل آن قدم بزنید. همچنین می‌توانید به آب نزدیک‌تر شوید و اجازه دهید امواج غلتان پاهایتان را لمس کنند و خنکی آب در پوستتان جاری شود.

اگر به دنبال مکانی آرام برای کمپ و گذراندن وقت در کنار آب هستید، ساحل گیسوم یک گزینه عالی است. در اینجا می‌توانید با گوش دادن به صدای آرامش‌بخش دریا بخوابید و صبح زود به ساحل بروید. تماشای طلوع خورشید و پخش شدن رنگ‌های طلایی آن آمیخته با بوی دریا شما را آرام می‌کند. می‌توانید ساعت‌ها در این ساحل روی شن‌های داغ و نرم بنشینید و به امواج نگاه کنید.

برای اجاره سوئیت در استان گیلان روی لینک کلیک کنید.

ساحل گیسوم

با این حال سرگرمی‌های جالب زیادی در ساحل گیسوم انتظار شما را می‌کشد که محبوب‌ترین آنها راندن موتور سیکلت چهار چرخ است. جالب بدانید اسب سواری نیز در این ساحل که یکی از زیباترین سواحل ایران است امکان‌پذیر است. اگر با خانواده خود سفر می‌کنید، برای بچه‌ها نیز هیجان وجود دارد. می‌توانید با کودکان خود به ساختن قلعه‌های شنی و جمع آوری صدف‌های دریایی بپردازید. همچنین برخی از امکانات تفریحی دیگر برای کودکان از جمله پارک بادی و ترامپولین وجود دارد.

غذاهای مختلفی نیز در این منطقه موجود است. همچنین اگر می‌خواهید یک شب در ساحل بمانید، هتل‌های ساحلی نزدیک دریا منتظر شما هستند. ساحل گیسوم همچنین برای شنا ایده‌آل است و یکی از بهترین نقط ایران برای انجام فعالیت‌های آبی مثل جت اسکی دارد. به یاد داشته باشید که برای گشت و گذار در محیط طبیعی منطقه، به ویژه جنگل گیسوم، که پر از درختان است، وقت بگذارید.

ساحل بندر انزلی

بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر در سواحل خزر ایران و یکی از مقاصد معروف گردشگری است. این بندر همچنین از بهترین سواحل شمال ایران است که در سال توسط عده زیادی گردشگر ایرانی و خارجی به عنوان یک مقصد محبوب برای تعطیلات ایده‌آل مورد هدف قرار می‌گیرد. خط ساحلی ساحل انزلی زیباترین ساحل ایران است که عاشق آن خواهید شد. این ساحل یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است و ما بسیار توصیه می‌کنیم از این مکان آرام دیدن کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

شهر توریستی انزلی از نظر وسعت، بزرگ‌ترین و از نظر جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر گیلان است. همچنین از نظر جذب بارندگی، پرباران‌ترین شهر ایران محسوب می‌شود. آب و هوای این شهر مرطوب است و طول نوار ساحلی آن ۴۲ کیلومتر است. ویژگی ممتاز سواحل این شهر؛ عمومی بودن آنهاست و امکانات مختلفی مانند آلاچیق سنتی و بتنی، زمین والیبال، زمین فوتبال ساحلی، پارکینیگ، شنای برادران و خواهران، سرویس بهداشتی، محل استقرار امداد و نجات و سایر اماکانات را ارائه می‌دهد.

ساحل بندر انزلی

ساحل رامسر

آیا می‌خواهید برای تعطیلات به مقصدی بروید که خاطره آن برای یک عمر در ذهن شما بماند؟ در اینجا یک مورد خوب وجود دارد. رامسر شهری کوچک و گوهری پنهان در منطقه دریای خزر است. رامسر که در دل زیبایی‌های طبیعی قرار دارد از یک طرف با رشته کوه جنگلی و از طرف دیگر با دریا همسایه است. این شهر که یک مقصد گردشگری محبوب و دوست‌داشتنی است، یکی از هیجان‌انگیزترین و زیباترین سواحل شمال ایران یعنی ساحل خلج را در خود جای داده است.

این مکان با خط ساحلی شنی، دریای شور، و غروب خیره کننده خورشید در مقابل آسمان آبی، می‌تواند استراحتگاهی آرامش‌بخش برای تعطیلات ایده‌آل شما باشد. ساحل خلج علاوه بر ارائه مناظر دیدنی، امکانات زیادی نیز ارائه می‌دهد تا مسافران بدون هیچ‌گونه نگرانی در ساحل قدم بزنند و به صدای آرامش‌بخش دریا گوش بسپارند. بهترین زمان بازدید از ساحل خلج رامسر، بهار و تابستان است اما فصل تابستان به کسانی که از شلوغی و گرما فرار هستند اصلاً توصیه نمی‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
دره خزینه لرستان | گرند کانیون ایران + تصاویر

زیباترین سواحل شمال ایران

ساحل صدف آستارا

ساحل صدف آستار یکی دیگر از سواحل ایده‌آل مردم ایران است. اصلاً غیر ممکن است کسی پیدا شود از دیدن این ساحل زیبا به وجد نیاید. ساحلی که پر از صدف‌های ریز و درشت است و صحنه‌ای خارق‌العاده به وجود آورده است که در کل دنیا نظیر ندارد. جلوه‌ تماشایی این ساحل برای همیشه در ذهن و خاطر هر بیننده حک خواهد شد و صدای خرد شدن صدف‌ها زیر پا به هنگام شب تجربه یک حس فوق‌العاده آرامش‌بخش را به شما هدیه خواهد کرد.

ساحل صدف آستارا که یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است به نام‌های دیگری از جمله  لوندویل، سیبلی و همین‌طور داداش‌آباد نیز شناخته می‌شود. وسعت آن به بیش از ۱۶ هکتار می‌رسد و زیبایی آن واقعاً قابل توصیف نیست. توصیه می‌کنیم خودتان حتماً به آن سر بزنید تا زیبایی غیر قابل وصف آن را خودتان از نزدیک لمس کنید.

از ویژگی‌های ساحل صدف فاصله اندک آن با مرکز شهر و همین‌طور امکانات عالی است که به مسافران ارائه می‌دهد. امکاناتی نظیر آلاچیق‌ها، استراحتگاه‌ها، فضای بازی برای کودکان، محل اختصاصی شنای آقایان و بانوان، مسافرخانه، قایق‌سواری، سرویس بهداشتی، دوش آب، فروشگاه، بوفه و از همه مهم‌تر در اختیار قرار دادن محل نصب چادر به کسانی که قصد ندارند در هتل یا مسافرخانه اقامت کنند.  بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این نقطه از شمال است.

ساحل بندر کیاشهر

برای دیدن یکی دیگر از بکرترین سواحل ایران به استان گیلان سفر کنید. در این استان سرسبز و پرجاذبه؛ ساحلی به نام ساحل بندر کیاشهر وجود دارد که حیف است اسم آن در کنار زیباترین سواحل شمال ایران قرار نگیرد. وقتی خورشید در اینجا غروب می‌کند، صحنه‌ای بسیار تماشایی رخ می‌دهد و امواج جلوه‌ای کم‌نظیر از خود نشان می‌دهند.

این ساحل در ۱۷ کیلومتری آستانه اشرفیه قرار دارد و قدم زدن روی پل چوبی آن به یکی تجربه‌های فراموش نشدنی کل عمرتان تبدیل خواهد شد. در ساحل بندر کیاشهر امکان شنا وجود دارد و موتورسواری بعد از شنا، بهترین تفریح آن محسوب می‌شود.

کیاشهر

ساحل نمک آبرود

یکی دیگر از بهترین سواحل شمال ایران، ساحل نمک آبرود است. استراحتگاه ساحلی نمک آبرود در شمال جاده چالوس – تنکابن قرار گرفته است و منظره‌ای بسیار دیدنی از دریای خزر ارائه می‌دهد. این ساحل همچنین به دلیل داشتن محیطی آرام  و ورزش‌های آبی متنوع، گردشگران را به خود جذب می‌کند. تفریحات آبی این ساحل شامل قایق سواری، شنا، جت‌اسکی، هاورکرافت، شاتل و ماهیگیری در رودخانه است. همچنین می‌توانید در اینجا به پیست موتورسواری، ماشین‌سواری، اسب سواری، دوچرخه سواری و سایر پیست‌های تفریحی بروید و کلی لذت ببرید.

بدون هرگونه اغراق ساحل نمک آبرود یکی زیباترین سواحل شمال ایران است و امکانات توریستی زیادی مثل آلاچیق، کلبه، سوئیت، رستوران، بوفه، دوش و سرویس بهداشتی، پارکینگ و…  دارد. نمک آبرود و ساحل دیدنی آن، این منطقه را به یکی از انتخاب‌های محبوب برای تفریح ​​مسافران شمالی تبدیل کرده است. این ساحل انرژی تازه‌ای به مردم منتقل می‌کند و در کنار آرامش و زیبایی، دنیایی از هیجان و سرگرمی را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

در این ساحل طلایی می‌توانید از فعالیت‌های آبی هیجان انگیز مانند پاراسلینگ، اسکی، قایق سواری، شاتل، هاورکرافت و شنا نیز لذت ببرید. تلکه‌کابین نمک آبرود حدود ۶ کیلومتر از این ساحل فاصله دارد. این تله کابین مسافران را به دو قله دیدنی و معنوی مدوبن و دیوحمام هدایت می‌کند و در طول مسیر منظره‌ای فوق العاده از جنگل سرسبز و طبیعت کوهستانی مازندران و آب بیکران دریای شمال را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

ساحل چپکرود

ساحل چپکرود یکی دیگر از زیباترین سواحل شمال ایران است. این ساحل در استان مازندران قرار دارد و از نظر شرایط طبیعی و امکانات برای اقامتی کوتاه مناسب است. خط ساحلی چپکرود بیش از ۱۷ کیلومتر طول دارد و در حال حاضر یکی از بکرترین نقاط ساحلی جویبار است.

از بابت امکانات تفریحی و رفاهی این ساحل هم خیالتان راحت باشد چون امکاناتی فراتر از سطح انتظارتان را ارائه می‌دهد از جمله آلاچیق، زمین والیبال، زمین فوتسال، وسایل ورزشی، رستوران، محیط بازی برای کودکان به همراه وسایل بازی، اتاق‌های تابستانه و زمستانه، سرویس بهداشتی، فضای سبز، پاراگلایدر و … .

ساحل چپکرود

ساحل سی سنگان

استان مازندران یکی از استان‌های شمالی ایران است که می‌تواند زیبایی‌های متنوعی را برای شما فراهم کند. پارک جنگلی سی‌سنگان (یا جنگل سیسنگان) یکی از آنهاست که در نوشهر مازندران قرار دارد. این پارک جنگلی نه تنها جنگل بلکه دریا را نیز به همراه دارد.

در این منطقه می‌توانید منظره دریای خزر، جنگل و کوهستان را همزمان با هم ببینید که در دنیا بسیار نادر است. یکی یگر از زیباترین سواحل شمال ایران در دل جنگل سیسنگان قرار دارد. ساحلی شنی و زیبا با سنگ‌های جلبکی که جلوه‌ای متفاوت به آن بخشیده است.

ساحل متل قوی سلمان شهر

اگر به دنبال مکانی مدرن برای گذراندن تعطیلات خود هستید، ساحل متل قوی سلمان شهر در شمال استان مازندران، یکی از این مکان هاست. ساحل سلمان شهر خانواده پسند است و این آن را به یکی از محبوب‌ترین سواحل ایران تبدیل کرده است. امکانات تفریحی زیادی مانند جت اسکی، قایق موتوری و پاراسلینگ در اینجا وجود دارد. یک برج دوقلو تجاری در آن منطقه به نماد متل قو تبدیل شده است و به شما امکان می‌دهد به هر چیزی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

خود ساحل سلمان شهر فوق‌العاده زیباست. اگرچه ساحل در تابستان بسیار شلوغ می‌شود، اما ازدحام جمعیت آزاردهنده نیست. با تماشای شادی مردم در اطراف، در حالی که هیجان زده می‌شوید، می‌توانید آرامش دریا را نیز به دست می‌آورید. شما می‌توانید به قایقرانی، فوتبال، والیبال و حتی ساختن مجسمه شنی در این ساحل بپردازید. هرگز بدون خرید سوغاتی این شهر و ساحلش را که یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است را ترک نکنید. کلوچه گردویی و کشمشی شهر در ایران رایج است. بهترین زمان برای سفر به ساحل سلمان شهر بهار و تابستان است تا از آب و هوا لذت بیشتری ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
بازدید از جاذبه های دیدنی آذربایجان غربی

متل قو

ساحل چمخاله

چمخاله شهرستانی سرسبز در استان گیلان است. ساحل آن یکی از شگفت‌انگیزترین و امن‌ترین سواحل کشور است که در سال ۱۳۹۰ از سوی وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان گیلان انتخاب شد. بهترین جاذبه ساحل چمخاله که در بین گردشگران بسیار محبوب است، ساحل شنی بسیار زیبا و رودخانه بزرگ آن است. این ساحل نزدیک‌ترین ساحل به شهرستان لنگرود است و یکی از جاذبه‌های اصلی استان به شمار می‌رود. اینجا همچنین مکانی ایده‌آل برای شناست. منطقه ییلاقی لیلا کوه واقع در کنار ای ساحل با طبیعت شگفت‌انگیز خود می‌تواند تجربه‌ای مثال زدنی را برای گردشگران فراهم کند.

ساحل محمودآباد

محمود آباد یک شهرک ماهیگیری و کشاورزی در استان مازندران است که از غرب با شهرستان نور، از جنوب با آمل و از شرق به فریدون کنار و بابلسر همسایه است. ساحل محمود آباد یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است. محمود آباد از آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوب با زمستان‌های خنک و مرطوب برخوردار است. سفر به اینجا محدود به زمان خاصی نیست و بهترین زمان کاملاً به خود شما بستگی دارد.

این شهر یک شهر ماهیگیری است و بازار ماهی فروشان یکی از پر رفت و آمدترین نقاط آن است که مشتریان می‌توانند هر روز صید تازه بخرند. محمود آباد مکانی عالی برای امتحان غذاهای دریایی محلی استان مازندران است. بسیاری از ایرانیان در محمود آباد خانه‌های تعطیلات دارند و این شهر دارای تعداد زیادی ویلا، استراحتگاه، هتل و هتل آپارتمان است که مسافران می‌توانند در آنها اقامت کنند و از تعطیلات آرامی در ساحل محمود آباد کنار دریای خزر لذت ببرند.

ساحل محمود آباد

ساحل نور

ساحل نور یکی از سواحل بکر شمال با مناظر رویایی و کم‌نظیر است. این ساحل در ماه مورد توجه هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور قرار می‌گیرد و تقریباً هر روزه شلوغ است. علاوه بر چشم‌انداز زیبا، امکانات رفاهی خوبی هم برای مسافرانش در نظر گرفته شده است که همین امتیازات باعث شده در زمره بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران قرار بگیرد. طول خط ساحلی شهر نور به بیش از ۲۲ کیلومتر می‌رسد و چیز دیگری که آن تا این حد محبوب می‌کند، ایجاد طرح شنا هم برای مردان و هم برای زنان است.

ساحل چابکسر

ساحل چابکسر آخرین ساحل مقاله ماست اما بدون اغراق یکی از زیباترین‌هاست و اگر بگوییم تعداد بازدید کننده‌ها و طرفدران آن خیلی بیشتر از برخی موارد است، دروغ نگفته‌ایم. چابکسر خود از بهترین شهرهای توریستی گیلان است و در شرقی‌ترین قسمت این استان واقع شده است. این شهر همچنین حدود ۴ یا ۵ کیلومتر از شهر رامسر فاصله دارد و می‌توان آن را به عنوان یکی از شهرهای مرزی این استان معرفی کرد.

فاصله اندک این شهر با دریا شاید مهم‌ترین دلیل محبوبیت و شهرت آن باشد. این را می‌توان یکی از ویژگی‌های بارز آن قلمداد کرد زیرا چنین ویژگی را می‌توان تنها در چند جای انگشت‌شمار پیدا کرد. تلاقی جنگل و دریا در این ناحیه باعث شده تا منظره‌ای بکر و کم‌نظیر به وجود بیاید و آوازه آن در کل ایران بپیچد. ساحل چابکسر که یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است، حالا مهم‌ترین جاذبه شهر چابکسر محسوب می‌شود زیرا بازدید کنندگان می‌توانند در فاصله یک چشم بهم زدن خود را از دریا به جنگل برسانند.

این ساحل به یک دلیل دیگر برتر و زیباتر از خیلی سواحل دیگر است و این چیزی نیست جز نبود تغییرات شهری و ساخت بی‌رویه مناطق گردشگری در اطراف آن که سال‌هاست جداً از این اعمال انسانی خودداری می‌شود. خط ساحلی شهر چابکسر بیش از ۶ کیلومتر طول دارد و امواج آبی دریای آن منجربه رخ دادن صحنه‌ای خارق‌العاده شده است. البته در این شهر سه ساحل دیگر غیر از این ساحل وجود دارد که دیدن آنها هم خالی از لطف نیست. در اینجا می‌توانید از تفریحاتی چون قایق‌سواری، موتورسواری، پاراسل و… لذت ببرید.

ساحل چابکسر

سخن آخر…

خیلی‌ها فکر می‌کنند برای دیدن زیباترین سواحل دنیا باید حتماً به شهرها و کشورهایی چون هلند، دانمارک، سوئد، نروژ و حتی ایتالیا بروند. اما این یک باور کاملاً غلط است زیرا در همین کشور خودمان سواحلی وجود دارد که نظیر آنها را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد.

سواحل ایران چه در جنوب و چه در شمال زیبا هستند و هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. گذراندن وقت در کنار برخی از آنها واقعاً لذتبخش است زیرا علاوه بر مناظر فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهند، امکانات زیادی هم دارند که راحتی و آسایش در سفر را برای مسافران فراهم می‌آورند. ما در اینجا تعداد از زیباترین سواحل شمال ایران را معرفی کردیم. توصیه می‌کنیم برای تعطیلات بعدی خود فرصتی به سواحل شمال ایران بدهید. می‌توانید یکی از سواحل بالا را انتخاب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: میانگین: ]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا