جاهای گردشگری دنیا

بهترین مکان های دیدنی پاتایا

مکان های دیدنی پاتایا که در نزدیکی پایتخت تایلند واقع شده‌اند، بازدید از این کشور را در سفر با تور تایلند ضروری می‌کنند. پاتایا با هزاران مکان شگفت انگیز احاطه شده است و مانند خود تایلند هیجان انگیز است. از گشت و گذار در میان جاذبه‌های تاریخی و استراحت در استراحتگاه‌های ساحلی مجلل گرفته تا شنا در سواحل مسحورکننده، لذت بردن از خرید یا صرف غذاهای خوشمزه تایلندی و ده‌ها تفریح و فعالیت دیگر را می‌توانید در پاتایا انجام دهید. اگر قصد دارید برای استراحت به این مقصد شگفت انگیز بروید، نیاز است که مقاله پیش رو را بخوانید زیرا در زیر لیستی از جاذبه‌های گردشگری پاتایا وجود دارد که برای به دست آوردن یک لذت واقعی از سفر به شما کمک خواهند کرد. همراه سپنجا باشید.

معرفی بهترین مکان های دیدنی پاتایا

ساحل کوه لارن

کوه لارن، گاهی اوقات به عنوان کو لارم نوشته می‌شود و بیشتر به عنوان جزیره مرجانی پاتایا شناخته می‌شود. این یک جزیره کوچک است که درست در مقابل پاتایا واقع شده است. این جزیره کوچک با سواحل زیبا و آب‌های فیروزه‌ای باورنکردنی، بهشتی ​​واقعی در ساحل شرقی تایلند است. در واقع، جزیره کوه لارن یکی از بهترین مکان های دیدنی پاتایا است و گردشگران زیادی به پاتایا می‌روند تا از این مکان شگفت انگیزدیدن کنند. برخی از مناطق کوه لارن هنوز بسیار تأمل برانگیز است و کسانی که نقاط و سواحل مناسب جزیره را می‌شناسند، تعطیلات آرامش بخش و فراموش نشدنی را تجربه خواهند کرد.

کوه لارن

قدم زدن شبانه در خیابان واکینگ استریت (Walking Street)

وقتی اسم خیابان‌های زنده و پر سر و صدای دنیا به میان می‌آید محال ممکن است که از «Walking Street» پاتایا یاد نشود. بر خلاف آن چه که ممکن است در مورد طول این خیابان از برخی راهنمایان تورها بشنوید، طول خیابان واکینگ استریت در حدود ۵۰۰ متر است. این منطقه شامل رستوران‌های غذاهای دریایی، مکان‌های موسیقی زنده، بارهای آبجو، دیسکو، کاباره‌ها و کلوپ های شبانه است.

انواع غذاها از غذاهای دریایی گرفته تا غذاهای غربی را می‌توان در بین رستوران‌های منتخب خیابان واکینگ استریت یافت. پس از تاریک شدن هوا، واکینگ استریت در دریایی از چراغ‌های نئون زنده می‌شود از در صدای موسیقی غرق می‌شود. درست در این زمان، در کلوپ‌های شبانه، بارها، کافه‌ها، آبمیوه فروشی‌ها و رستوران‌ها درهای خود را باز می‌کنند.

باغ استوایی نانگ نوچ

از دیگر مکان های دیدنی پاتایا ، باغ استوایی نانگ نوچ است. اگر دوست دارید در یک باغ تماشایی که مملوء از درختان، گل‌ها و گیاهان رنگارنگ و مختلف است قدم بزنید، سری به باغ بزنید. این باغ عظیم در حدود ۲.۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و خیل عظیمی از زیباترین گل‌های جهان به علاوه ۶۷۰ گونه ارکید را در خود جای داده است. ناگفته نماند، در این باغ علاوه بر رونمایی از گل و گیاهان متنوع و خاص، یک نمایش بسیار جذاب و دیدنی از فیل‌های آموزش دیده نیز برای بازدید کنندگان اجرا می‌شود.

بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد اما بسیار قدیمی‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهد. این بازار  به ۴ قسمت تقسیم شده است و هر کدام مشغول فروش اقلام مختلفی از شمال، شمال شرق، مرکز و جنوب تایلند هستند. بازار شناور از بهترین مکان های دیدنی پاتایا است و در آن می‌توانید انتظار داشته باشید که مغازه‌های فروش سوغات، گالری‌های هنری، غرفه‌های میوه و همچنین قایق‌هایی که غذا و دسرهای تایلندی را می‌فروشند پیدا کنید.شما می توانید در صدها مغازه قدم بزنید یا قایق اجاره کنید و برای کشف محیط اطراف حرکت کنید. این بازار همچنین بعد از ظهر هر روز برنامه فرهنگی اجرا می‌کند.

بازار شناور

گالری هنر در بهشت هنر

موزه هنر در بهشت،  ​​یک موزه هنری توهم زاست که در پاتایا قرار دارد. این موزه دارای ده گالری است: اتاق استتار، اتاق زیر اقیانوس، اتاق حیات وحش، اتاق هنرهای کلاسیک، اتاق تمدن، اتاق سورئالیسم، اتاق دایناسورها، اتاق آبشار، اتاق منظره و نمایشگاه اتاق هنر. این موزه با نقاشی‌های سه بعدی خود لبخندی بر چهره هر بازدیدکننده می‌زند و به آنها اجازه می‌دهد تا با آثار، ژست خلاقانه بگیرند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به قبرس شمالی

موزه Ripley’s Believe It Or Not

اگر تا به حال به این فکر کرده‌اید که تعطیلات خود را با نگاه کردن به چیزهای عجیب مثل سرهای کوچک، اسب‌های سه پا و مجموعه‌ای عجیب و غریب بگذرانید، شاید Ripley’s Believe It Or Not برای شما مناسب باشد. حتی اگر علاقه زیادی به چیزهای عجیب و غریب نداشته باشید، گشت و گذار در این موزه شگفت انگیز یک راه جالب برای گذراندن وقت است. این از بهترین مکان های دیدنی پاتایا است و می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

پله‌های Wat Phra Khao Yai

می‌دانید که تایلند به دلیل داشتن معابد طلایی و مقدس متعددش مشهور است و آنها به نوعی مهم‌ترین جاذبه‌ و نماد کشور محسوب می‌شوند.  بنابراین هر گردشگری که به تایلند می‌رود باید حداقل از یک معبد دیدن کند. Wat Phra Khao Yai یا تپه بزرگ بودا یکی از مهم‌ترین جاهایی است که هر بازدیدکننده‌ای باید از آن دیدن کند تا زیبایی آن را تحسین کند.

 Wat Phra Khao Yai یک معبد باستانی است که توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی شناخته شده است و برای بوداییان یک مقصد زیارتی جذاب و مهم به حساب می‌آید. وقتی به معبد می‌رسید با یک راه پله بزرگ روبرو می‌شوید که در کنار آن دو ناگای طلایی قرار دارد و به بالای بودا در بالای تپه منتهی می‌شود.

پس از اینکه راه پله بلند این معبد که یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی پاتایا است را پشت سر گذاشتید، وارد محوطه‌ای بزرگ می‌شوید که به غیر از مجسمه اصلی بودا، هفت مجسمه دیگر از بودا را در اندازه‌ها، اشکال مختلف و حالت‌های مختلف نشان می‌دهد که نشان دهنده روزهای مختلف یک هفته است. همچنین در پای معبد، مغازه‌های زیادی در دسترس است که می‌توانید چیزهای مختلفی را خریداری کنید.

پله های معبد بودا

 زیپلاین فلایت آف د گیبون!

دوره پرواز Flight of Gibbon Zipline در جنگل بارانی با شکوه قدیمی و در مرزهای حیات وحش Chompoo واقع شده است. این مکان تقریباً در نیمه راه بین بانکوک و پاتایا قرار دارد و اگر در هر یک از این دو مکان اقامت دارید، بسیار ایده آل است. ماموریت Flight of the Gibbon این است که ماجراهای سرگرم کننده و خاطرات فراموش نشدنی را برای شما فراهم کند.

دوره‌های Zipline  با در نظر گرفتن ایمنی‌ کامل هر شرکت کننده، توسط متخصصان برجسته بین المللی که دارای چندین دهه تجربه در این زمینه هستند، انجام می‌شوند و هر مکان پرواز Gibbon مجهز به تجهیزات با کیفیت برتر تولید شده در اروپا است که از قبل به طور دقیق آزمایش شده‌اند.

زیپلاین پاتایا

موزه Anek Kusala Sala

این مورد از مکان های دیدنی پاتایا با هدف ایجاد دوستی بین کشور تایلند و کشور چین تاسیس شده است.  Anek Kusala Sala (Viharn Sien در واقع یک معبد چینی زیبا در جنوب پاتایا است که اکنون به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موزه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر و آثار باستانی چین در خارج از خود چین را نگهداری می‌کند.

تایلند و چین دارای روابط تاریخی طولانی هستند. امروزه جمعیت زیادی از تایلند-چینی‌ها در تایلند وجود دارد که می‌توانند ریشه‌های خود را به اجداد مهاجرت شده از چین بازگردانند. آنها جنبه‌هایی از فرهنگ، غذا، دین و هنر خود را با خود آوردند و امروز معبد Viharnra Sien با هدف ادای احترام به این رابطه دیرینه فعالیت می‌کند.

رستوران Mum Aroi

Mum Aroi یک رستوران غذاهای دریایی است که برای مدت طولانی باز شده و در پاتایا بسیار معروف است. این رستوران در دهکده ماهیگیری Naklua واقع شده است و در کنار منوی غذایی متنوع و رنگارنگ، فضای بسیار دلنشین و چشم اندازی روبه دریا دارد. بنابراین مشتری‌های این رستوران که از بهترین مکان های دیدنی پاتایا است می‌توانند درحالی که مشغول صرف شام هستند، از تماشای قایق‌های ماهیگیری و امواج زیبای دریا نیز لذت ببرند. این رستوران در بین توریست‌ها بسیار محبوب است و تقریباً تمام هفته شلوغ و پر هیاهو است.

بهترین مکان های دیدنی پاتایا

جنگل فیل های پاتایا

پناهگاه فیل‌های پاتایا، به دنبال پناهگاه معروف فیل‌ها در چیانگ مای و پوکت جاذبه جدیدی برای پاتایا است. این یک مرکز نجات فوق العاده برای فیل‌های بازنشسته و مبارزه با بدرفتاری نسبت به این حیوانات زیبا است و در حال حاضر در نه مکان در اطراف تایلند اجرا می‌شود. این مراکز در کنار ارائه فرصتی به گردشگران برای گذراندن زمان با این موجودات زیبا در زیستگاه طبیعی خود، به آگاهی بخشی و آموزش مردم در مورد مراقبت و اهمیت حفاظت از این گونه شگفت انگیز، و در عین حال نجات و مراقبت از آنها تا حد امکان پرداخته است.

این مطلب را هم بخوانید
همه چیز درباره سفر به فرانسه

دنیای زیر آب پاتایا

اگر دوست دارید یکی از هیجان انگیزترین مکان های دیدنی پاتایا را ببینید به دنیای زیر آب بروید. دنیای زیر آب پاتایا ممکن است به اندازه سایر آکواریوم‌های جهان بزرگ نباشد، اما محل زندگی مجموعه‌ای چشمگیر از موجودات دریایی از محیط‌های مختلف زیر آب است. در اینجا، در اولین آکواریوم مدرن تایلند، می‌توانید ماهی کوی را از نزدیک‌ترین فاصله و در امنیت کامل ببینید، به راحتی نزدیک کوسه‌ها قرار بگیرید و بافت موجودات دریایی را در استخر لمسی احساس کنید.

ساحل بن آمفور

بن آمفور در واقع یک دهکده ماهیگیری آرام در جزیره پاتایاست. این ساحل بسیار زیبا، ماسه‌های زیبا و درختان نخل فراوان دارد. گردشگرانی که برای آرامش به پاتایا سفر می‌کنند، باید برای بازدید از این مکان وقت بگذارند، چون این یکی از بهترین و دنج‌ترین مکان های دیدنی پاتایا برای آنهاست. این ساحل بر خلاف بسیاری از سواحل دیگر پاتایا بسیار آرام و بدون جمعیت است و این به این دلیل است که یک دهکده ماهیگیری است. جالب است بدانید انواع مختلفی از رستوران‌های غذاهای دریایی در این بندر ماهیگیری واقع شده‌اند تا حس چشایی شما را بیدار کنند. آنها برخی از خوشمزه‌ترین و تازه‌ترین ماهی‌هایی را که تا به حال چشیده‌اید به فروش می‌رسانند.

بهترین مکان های دیدنی پاتایا

ساختمان حقایق

این بنای عظیم، که به طور کامل از چوب ساخته شده است، مطالعه‌ای در سبک‌های معماری تایلندی است. هر فضای موجود به طرز پیچیده‌ای با کنده کاری های چوبی تزئین شده است و کل ساختار برای ادای احترام به ادیان و فلسفه‌های باستانی ساخته شده است. چرخه زندگی، آرمان شهر و رابطه بشریت با جهان از جمله موضوعاتی است که در آثار هنری اینجا منعکس شده است. در حین بازدید از محراب، می‌توانید از نمایش های فرهنگی تایلندی و بوکس تایلندی لذت ببرید، به فیل سواری یا اسب سواری بپردازید یا با قایق تندرو سوار شوید.

پارک‌های آبی پاتایا

از دیگر مکان های دیدنی پاتایا ، پارک‌های آبی آن است. پاتایا بخاطر پارک‌های آبی متعددش شهرت زیادی دارد. این جزیره دارای پارک‌های آبی برجسته‌ای از جمله بزرگ‌ترین پارک آبی در تایلند با بیش از دوازده سرسره و دوچرخه سواری بین آنها، بزرگ‌ترین و بهترین پارک آبی رامایانا و پارک آبی آمازون است. آنها فقط ۲۰ دقیقه با شهر پاتایا فاصله دارند. هر پارک دارای رستوران پ‌های خوب و امکانات مفید زیادی برای دیدار خانواده‌ها است.

مرکز خرید سنترال فستیوال

مراکز خرید زیادی در پاتایا وجود دارد که مردم می‌توانند انواع مختلفی از کالاها را از آنها خریداری کنند. به عنوان  بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرکز خرید شهر پاتایا می‌توان مرکز خرید سنترال فستیوال نام برد. در مورد این بازار لازم است بدانید که  در این جا هیچ فروشگاه یا کالای ارزان قیمتی پیدا نخواهد شد، چون بیشتر برندهای معروف در آن شعبه دارند. برندهایی مانند آرمنی، کالوین کلین و فرنچ کانکشن.

بهترین مکان های دیدنی پاتایا

بازار ماهی ناکلوآ

برای دیدن بخشی از زندگی محلی و غذاهای دریایی تازه و خوشمزه مردم تایند، به بازار ماهی در شهر کوچک ناکلوا، در شمال پاتایا بروید. این یکی از بهترین مکان های دیدنی پاتایا است چون فروشندگان غذاهای دریایی تازه صید شده را با قیمت مناسب می‌فروشند و در محل برای شما کباب می‌کنند. همچنین می‌توانید میوه‌های تازه و سایر غذاهای محلی تهیه کنید و چندین رستوران خوب نیز در این منطقه هستند.

سخن آخر…

پاتایا از بهترین شهرهای ساحلی جهان و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری تایلند است. این شهر زیبا و پر از جاذبه، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از معابد طلایی و بناهای تاریخی گرفته تا  سواحل زیبا و مرجانی، بازارهای شناور، مراکز خرید لوکس و مجلل، هتل‌ها، پارک‌های آبی همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز پاتایا همانی باشد که شما دوست دارید. پاتایا با این همه فعالیت و سرگرمی که ارائه می‌دهد، هرگز اجازه نمی‌دهد کسی از سفرش پشیمان شود.

درباره “بهترین مکان های دیدنی پاتایا” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا