بدون دسته بندی

معرفی بهترین رستوران های ایرانی استانبول

یکی از لذت‌های هر سفر، بخش رستوران‌گردی و شکم‌گردی آن است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که خوردن غذا در رستوران های ایرانی استانبول را حتما امتحان کنید. اگرچه استانبول رستوران‌های سنتی و متنوع ترکی بسیاری دارد؛ اما معمولا با ذائقه و سلیقه‌ی ایرانیان یکی نیست. استانبول رستوران‌های ایرانی بسیار زیادی دارد که در آن انواع کباب‌ها و خورشت‌ها طبخ می‌شود.

ما در این مقاله از سپنجا به معرفی بهترین و معروف‌ترین رستوران‌هایی ایرانی در استانبول پرداختیم تا بعد از یک روز گشت و گذار در استانبول، لذت خوردن غذای ایرانی را در این کشور تجربه کنید.

آشنایی با معروف‌ ترین رستوران های ایرانی استانبول

استانبول به دلیل مکان‌های گردشگری و طبیعی بسیار به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است. این کشور رستوران‌های متنوع و سنتی بسیار زیادی دارد که غذاهای کشورهای مختلف با قیمت‌های متنوع در آن سرو می‌شود. اما عادت ایرانی‌ها این است که در هر کجای این دنیا باشند، باز هم خوردن غذاهای ایرانی را به غذای سایر کشورها ترجیح می‌دهند.

بهترین رستوران های ایرانی استانبول

از آنجایی که تعداد ایرانی‌های استانبول بسیار زیاد است، در نتیجه رستوران‌های ایرانی آن نیز بسیار زیاد است. در این رستوران‌ها، انواع غذاهای سنتی ایرانی با کیفیت بسیار عالی طبخ می‌شوند. کیفیت رستوران های ایرانی استانبول به اندازه‌ای است که در بین مردم ترکیه نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر در استانبول زندگی می‌کنید و یا قصد سفر به این کشور را دارید، می‌توانید خودتان را به یکی از این رستوران‌های ایرانی برسانید.

رستوران ریحون

اگر در سفر به ترکیه هوس خوردن یک غذای باکیفیت ایرانی را کردید، رستوران ریحون را به شما پیشنهاد می‌دهیم. دکوراسیون این رستوران، شما را یاد رستوران‌های ایران می‌اندازد. میز و صندلی‌های این رستوران تماما چوبی است و بر روی میزها ترمه یزدی قرار دارد. تمامی دیوارهای این رستوران از عکس‌های جاهای دیدنی ایران پوشانده شده است.

 این رستوران در سال ۱۳۹۳ توسط شخصی به نام حمید رحیمی بنیان تاسیس شده است. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی از جمله جوجه کباب، کباب بناب، کباب سلطانی، قیمه، مرغ، برنج ایرانی، کباب قفقازی، شیشلیک، کباب بره، چنجه و غیره است. یکی از ویژگی‌های خوب این رستوران موقعیت جغرافیایی عالی آن است. از آنجایی که رستوران ریحون در مرکز شهر و در نزدیکی میدان تکسیم قرار گرفته است، در نتیجه دسترسی شما به این رستوران بسیار عالی است.

غذاهای رستوران ریحون به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول از بهترین مواد اولیه موجود در بازار و توسط بهترین آشپزهای ایرانی طبخ می‌شوند. نکته حائز اهمیت در این رستوران، پخت غذاها از گوشت حلال است؛ بنابراین شما هیچ‌گونه نگرانی بابت حلال بودن غذاهای خود نخواهید داشت. این رستوران امکان سفارش غذا به صورت بیرون بر را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است.

از جمله امکانات رستوران ریحون می‌توان به اینترنت رایگان، پارکینگ اختصاصی و صندلی کودک اشاره کرد. قیمت غذاهای این رستوران با توجه به کیفیت غذاهای آن متوسط است.

آدرس رستوران ریحون: استانبول، بی‌اغلو، محله توم توم، خیابان ینی کارسی، پلاک ۲۶٫۱

رستوران ریحون

رستوران نایب استانبول

رستوران نایب جزو یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی در استانبول است که با غذاهای باکیفیت خود از محبوبیت بسیار بالایی در بین ایرانی‌ها و حتی مردم استانبول برخوردار است؛ بنابراین اگر هوس خوردن یک غذای ایرانی باکیفیت را کردید، رستوران نایب استانبول را به شما پیشنهاد می‌دهیم. منوی غذایی این رستوران تماما ایرانی است و شما هیچ غذای ترکی و یا بین‌المللی در آن مشاهده نخواهید کرد.

رستوران نایب به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول ظرفیت ۱۲۰ نفر را به صورت همزمان دارد. این رستوران هر روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۴ آماده پذیرایی از مشتریان و مراجعان خود است. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا است. همین ویژگی باعث شده است تا بیشتر مراجعین دوست داشته باشند تا دوباره غذاهای این رستوران را امتحان کنند.

رستوران نایب برای وعده‌های صبحانه و شام آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود است. یکی از خدمات این رستوران پخش موسیقی زنده است. در نتیجه شما می‌توانید غذاهای خود را در یک محیط دنج به همراه یک موسیقی ملایم نوش جان کنید.

آدرس رستوران نایب: ترکیه، استانبول، منطقه ی فاتح، آکسارای، میدان فندک زاده، خیابان ملت

برای اجاره سوئیت در ایران روی لینک کلیک کنید.

رستوران شهرزاد

اگر در سفر به ترکیه هوس خوردن غذاهای سنتی مانند کشک بادمجان، آش رشته و غیره را کردید، رستوران ایرانی شهرزاد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران با ۱۴ سال سابقه، جزو یکی از بهترین رستوران‌های استانبول به حساب می‌آید. در منوی غذایی این رستوران علاوه بر انواع کباب‌ها و خورشت‌ها شما می‌توانید کتلت، کوکو سبزی، کشک بادمجان، آش رشته و انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد سفارش دهید.

این مطلب را هم بخوانید
نوروز در گرجستان ، با فرهنگی بسیار شبیه به خودمان را از دست ندهید!

رستوران شهرزاد به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول در منطقه اروپایی آن یعنی منطقه اورتاکوی قرار گرفته است. این رستوران سفارشات شما برای مهمانی‌ها را نیز می‌پذیرد. همچنین در روزهای تعطیل که این رستوران شلوغ است، می‌توانید میز خودتان را از قبل رزرو کنید. قیمت مناسب در کنار کیفیت بسیار عالی غذاهای این رستوران از جمله دلایل محبوبیت این رستوران است.

آدرس رستوران شهرزاد: بشیک تاش، اورتا کوی، مجیدیه محلسی، کوچه دعیرمن، پلاک ۱۰٫۱

رستوران شهرزاد

رستوران شیراز

رستوران شیراز یکی دیگر از رستوران‌های ایرانی در استانبول است که با غذاهای بی‌نظیر خود قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر در طی مدت اقامت خود در استانبول هوس خوردن کباب ایرانی را کردید، حتما رستوران شیراز را در لیست پیشنهادی خود قرار دهید. این رستوران علاوه بر ایرانی بودن، حس حال شیراز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

فضای داخلی رستوران شیراز یک فضای دنج و آرام است و رفتار صمیمی پرسنل آن آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد. انواع و اقسام غذاهای ایرانی در منوی این رستوران به چشم می‌خورد. البته توجه به این نکته ضروری است که در منوی غذایی این رستوران غذاهای ترکی نیز به چشم می‌خورد. غذاهای این رستوران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به صورت کاملا حرفه‌ای پخته می‌شوند.

ساعت کاری رستوران شیراز به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول از ساعت ۳ عصر تا ساعت ۱۲ شب است. شما می‌توانید وعده‌های ناهار و یا شام خود را در این رستوران سپری کنید.

آدرس رستوران شیراز: خیابان علی صراف شماره ۷، خیابان مودا

رستوران آسمان

غذاهای ایرانی در همه جا طرفداران بسیار زیادی دارند. اگر ساکن استانبول هستید و هوس خوردن غذای ایرانی را کردید، قرمه سبزی‌های رستوران آسمان را از دست ندهید. این رستوران ایرانی در بخش اروپایی استانبول یعنی محله فاتح قرار دارد. در منوی این رستوران شما می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ی مانند باقالی پلو با گوشت، فسنجان، قرمه سبزی و غیره را ببینید.

این رستوران جزو یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول به شمار می‌رود که فعالیت خودش را از سال ۱۳۸۸ شروع کرده است. تجربه بالا در پخت انواع غذاهای ایرانی باعث شده است تا این رستوران به عنوان یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های استانبول به حساب بیایید. در نتیجه اگر می‌خواهید زمان زیادی را در صف منتظر نمانید، پیشنهاد می‌کنیم که از قبل میز خودتان را رزرو کنید.

همچنین شما می‌توانید برای مهمانی‌های و دورهمی‌های دوستانه خود سفارش غذا از این رستوران داشته باشید. همانند سایر رستوران های ایرانی استانبول غذاهای رستوران آسمان با ذبح شرعی و به صورت حلال طبخ می‌شوند. قیمت عالی غذاهای این رستوران ارزش یکبار امتحان کردن را دارند.

آدرس رستوران آسمان: فاتح، آکسارای، کمال پاشا، بلوار آتاتورک، سیلان پالاس، پلاک ۱۵۸

رستوران آسمان

رستوران مژگان

یکی دیگر از معروف ترین رستوران های ایرانی در ترکیه، رستوران مژگان است. یکی از ویژگی‌های جالب این رستوران، اداره این رستوران توسط خانم‌های ایرانی است. همچنین تمام آشپزهای این رستوران خانم‌های ماهر هستند؛ بنابراین اگر دوست دارید تا در یک فضای دنج و آرام همراه با موسیقی زنده یک غذای ایرانی نوش جان کنید، رستوران مژگان می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

در منوی غذایی این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی، انواع غذاهای عربی و افغانی به همراه دسر نیز وجود دارند. یکی از ویژگی‌های خوب این رستوران، طبخ غذاها با گوشت حلال است. موقعیت مناسب این رستوران از دیگر ویژگی‌های خوب این رستوران است. رستوران مژگان در مرکز شهر قرار گرفته است. در نتیجه شما می‌توانید بعد از یک روز گشت و گذار در استانبول، یک غذای عالی را در این رستوران نوش جان کنید.

رستوران مژگان به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول دارای امکاناتی نظیر سفارش غذا به صورت بیرون بر، پارکینگ اختصاصی، دسترسی به صندلی چرخ‌دار، امکان رزرو غذا، امکان سرو غذا در فضای باز و غیره است.

آدرس رستوران مژگان: بی‌اغلو، کوکاتپه، خیابان عبدوالحق حمید، پلاک ۱۹

رستوران فارسی

رستوران فارسی در ایران جزو یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها به شمار می‌رود. این رستوران ایرانی در استانبول نیز شعبه دارد. رستوران فارسی با محیط زیبا و خاص خود، جزو یکی از رستوران‌های لوکس استانبول به شمار می‌رود که علاوه بر ایرانی‌ها، نظر مردم ترکیه را نیز به خود جلب کرده است. کیفیت غذاهای رستوران فارسی بسیار عالی است و شما جای دیگری مانند آن را نخواهید یافت.

محبوب‌ترین غذای این رستوران کباب سلطانی، باقالی پلو، شیشلیک، اسپاگتی و اکبرجوجه است؛ بنابراین اگر سری به این رستوران زدید، خوردن این غذاها را از دست ندهید. رستوران فارسی امکان رزرو صندلی و سرویس بیرون بر را نیز برای شما فراهم ساخته است.

آدرس رستوران فارسی: خیابان استقلال، کوچه آکارسو، پلاک۶

رستوران فارسی

کافه رستوران گیلان استانبول

کیفیت بالای غذاهای ایرانی رستوران گیلان بسیار بالا است. همین ویژگی‌ باعث شده است تا این رستوران کوچک به عنوان یکی از بهترین رستوران های ایرانی استانبول بر سر زبان‌ها بیفتد. این رستوران هم فضای رو باز و هم فضای سربسته دارد؛ بنابراین شما می‌توانید در یک فضای خودمانی و دنج انواع غذاهای باکیفیت ایرانی مانند قرمه سبزی و یا کباب را نوش جان کنید.

کافه رستوران گیلان استانبول از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب آماده پذیرایی از مشتریان هود است.

آدرس کافه رستوران گیلان استانبول: محله‌ی آسی‌بادم، کافه رستوران گیلان

رستوران دریاکنار

اسم رستوران دریاکنار شما را یاد سواحل دریای خزر می‌اندازد. این رستوران در منطقه اروپایی استانبول یعنی شیشلی قرار گرفته است. رستوران دریاکنار از نظر کیفیت و سرویس‌دهی در نوع خود بی‌نظیر است. در منوی این رستوران ایرانی شما می‌توانید اصیل‌ترین غذاهای ایرانی با بهترین مواد اولیه را پیدا کنید.

این مطلب را هم بخوانید
فهرست مرباهای سنتی ایران به همراه معرفی چند مربای مجلسی و عجیب

یکی از غذاهای مخصوص این رستوران، اکبرجوجه آن است که به روش اکبرجوجه‌های شمال طبخ می‌شود. همچنین از دیگر غذاهای معروف رستوران دریاکنار ماهیچه آن است که به روش رستوران پسران کریم مشهد پخته می‌شود. در نتیجه خوردن این غذاها در استانبول حس و حال ایران را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کباب کوبیده و ته چین رستوران دریاکنار به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول نیز از محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران برخوردار است. شما می‌توانید غذاهای این رستوران را در یک فضای دنج و زیبا به همراه موسیقی زنده نوش جان کنید. اگرچه سطح قیمت غذاهای این رستوران کمی بالا است، اما با توجه به کیفیت ارائه شده ارزش آن را دارد.

آدرس رستوران دریاکنار: منطقه شیشلی، خیابان جمهوریت، رو‌به‌روی هتل هیلتون

رستوران گرند شاندیز

اگر در مرکز استانبول به دنبال یک رستوران ایرانی معروف هستید، رستوران گرند شاندیز را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این رستوران شما می‌توانید انواع غذاهای اصیل ایرانی و انواع فست فودها را نوش جان کنید. فضای این رستوران بسیار زیبا و دنج طراحی شده است؛ بنابراین شما می‌توانید در یک فضای آرام و دلنشین در کنار خانواده غذاهای ایرانی نوش جان کنید.

آدرس رستوران گرند شاندیز: میدان تکسیم، خیابان استقلال، کوچه مشعلیک، پلاک ۱۲

رستوران گرند شاندیز

رستوران میسا

یکی از کافه رستوران‌های محبوب در بین ایرانی‌های ساکن استانبول، رستوران میسا است. اگرچه فضای این کافه رستوران بزرگ نیست، اما کیفیت بالای غذاهای سنتی ایرانی در این کافه باعث شده است تا این رستوران به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول از محبوبیت بسیار بالایی در بین ایرانی‌ها برخوردار باشد. این کافه رستوران برای سه وعده ناهار، شام و صبحانه آماده پذیرایی از مشتریان خود است.

دکوراسیون جذاب و فضای دوست‌داشتنی این کافه یک خاطره به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در منوی غذایی رستوران میسا برخی غذاهای سنتی ایرانی مانند کشک بادمجان، اشکنه، کباب تابه‌ای و غیره نیز یافت می‌شود.

آدرس رستوران میسا: خیابان ساکیز گولو، پلاک ۲۱

رستوران گلستان

اگر به دنبال یک غذای باکیفیت ایرانی با گوشت حلال می‌گردید، غذاهای رستوران گلستان استانبول را از دست ندهید. این رستوران در محله اروپایی استانبول یعنی شیشلی قرار گرفته است؛ بنابراین اگر در آن حوالی زندگی می‌کنید، این رستوران می‌تواند جزو یکی از بهترین رستوران های ایرانی به شمار برود. در این رستوران بهترین خدمات در یک فضای زیبا و دنج به شما ارائه می‌شوند.

از جمله غذاهای معروف رستوران گلستان کباب زغالی و زرشک پلو آن است که ارزش یکبار امتحان کردن را دارند.

رستوران سودی

اگر از خوردن غذاهای ترکی خسته شده‌اید، رستوران سودی در محله آتاتورک استانبول را به شما پیشنهاد می‌دهیم. رستوران سودی به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول غذاهای خوش طعم با کیفیت بسیار عالی به شما ارائه می‌دهند. خورشت‌های این رستوران بسیار عالی است و جایی دیگر مانند آن را پیدا نخواهید کرد.

یکی از ویژگی‌های خوب این رستوران پخت غذا با گوشت‌های حلال است. فضای این رستوران دنج و دوست داشتنی است و برای یک قرار دوستانه یا خانوادگی گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

آدرس رستوران سودی: آتاشهر، خیابان آتاپارک، محله آتاترک، فروشگاه ترندیست، پلاک ۲۱

رستوران زلفا

بسیاری از ایرانی‌ها در هر کجای دنیا که باشند، باز هم عادت به خوردن غذاهای ایرانی دارند. اگر در استانبول ساکن هستید و یا قصد سفر به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که غذاهای ایرانی رستوران زلفا را حتما امتحان کنید. منوی غذایی رستوران زلفا شامل انواع خورشت‌ها، انواع کباب‌هاف سبزی پلو با ماهی، فلافل، کوفته، کشک بادمجان، باقالی پلو با ماهیچه و غیره است.

رستوران زلفا از یک فضای دنج و خودمانی برخوردار است. در نتیجه برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی یک انتخاب مناسب است. یکی از ویژگی‌های خوب این رستوران امکان سرو غذا برای گیاه‌خواران است. امکان رزرو میز، پخش موسیقی زنده، سرویس بیرون بر غذا و غیره از جمله امکانات رستوران زلفا به عنوان یکی از رستوران های ایرانی استانبول است.

آدرس رستوران زلفا:  ماسلاک، خیابان آهی اروان، رو‌به‌روی نمایندگی پورشه

رستوران زلفا

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با رستوران های ایرانی در استانبول صحبت کردیم. شما می‌توانید در رستوران‌های گفته شده در بالا، غذاهای گوناگون با طعم منحصر به فرد را امتحان کنید. اگر شما هم دیگر رستوران های ایرانی در استانبول را می‌شناسید که غذایی باکیفیت را ارائه می‌دهند، می‌‌توانید زیر همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

درباره “معرفی بهترین رستوران های ایرانی استانبول” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا