جاهای دیدنی ایران

آشنایی با بهترین جاهای ایران برای سفر

دوست دارید با بهترین جاهای ایران برای سفر آشنا شوید؟ می‌دانید که کشور عزیزمان ایران یکی از بهترین کشورهای چهار فصل جهان است و همین باعث شده تا از شمال تا جنوبش، تنوع آب و هوایی و اقلیمی وجود داشته باشد. با چنین تنوع گسترده‌ای بدون شک در هر زمان از سال که دلتان بخواهد و شرایطش را داشته باشید می‌توانید نقطه‌ای از کشور را برای گردش و لذت از آب و هوای خاص هر منطقه، انتخاب کنید.

در گوشه گوشه این آب و خاک جاذبه‌های گردشگری اعم از آثار تاریخی و شگفتی‌های طبیعت وجود دارند که شما را به سمت خود فرا می‌خوانند. اگر دلتان برای یک ایرانگردی حسابی تنگ شده است، عزم‌تان را جزم کنید و با ما در سپنجا همراه شوید تا بهترین جاهای تفریحی کشورمان را برای سفر بشناسید.

آشنایی با بهترین جاهای ایران برای سفر

غار نمکدان در قشم

غار نمکدان یکی از منحصر به فردترین شگفتی‌های طبیعت است که با حضورش قدرت واقعی طبیعت را به رخ جهانیان کشیده است. به عنوان یکی از بهترین جاهای ایران برای سفر ما به شما غار نمکدان قشم را توصیه می‌کنیم. غار نمکدان در قشم حدود ۶۶۰۰ متر طول دارد برای همین، به عنوان بزرگ‌ترین غار نمکی دنیا شناخته می‌شود. برای مشاهده این غار باید برنامه‌ای برای سفر به قشم زیبا تدارک ببینید. این جاذبه در ۹۰ کیلومتری قشم و دو کیلومتری ساحل مستقر شده است و گفته می‌شود سنش به ۵۷۰ سال می‌رسد.

درون این غار زیبا هرچه که به چشم می‌خورد از نمک است از رودخانه‌های نمکی گرفته تا قندیل‌های آویزان در بدنه و سقف غار همه از نمک تشکیل شده‌اند. ممکن است در اینجا بتوانید، خفاش‌های کوچک درون غار را نیز ببینید. جالب است بدانید، در ترکیبات نمک این غار خواص درمانی تشخیص داده شده است. طی آزمایشات انجام شده، تنفس در هوای داخل غار می‌تواند به بهبود بیماری تنفسی چون آسم کمک کند. البته چشیدن نمک‌ها هم خالی از فایده نیست، پس نترسید و با خیال راحت آنها را بچشید. برای اجاره سوئیت در قشم روی لینک کلیک کنید.

غار نمکدان قشم

دخمه‌ زرتشتیان

یکی دیگر از بهترین جاهای ایران برای سفر ، دخمه‌های زرتشتیان در ۱۵ کیلومتری شهر یزد است. دخمه‌ زرتشتیان که به برج خاموش یا برج سکوت نیز شهرت دارد، نام برجی در حوالی صفائیه یزد است که در بالای تپه‌ای کم ارتفاع بنا نهاده شده است. زرتشتیان بر این باور بودند که پیکر مردگانشان، توسط شیاطین آلوده می‌شود. به همین دلیل آنها اجساد را به بالای برجی به نام برج خاموش می‌برند تا توسط پرندگان و کفتارها خورده شوند.

ممکن است شما هم به اندازه ما شوکه شوید، وقتی که فهمیدم این روش تدفین تا همین ۴۰ سال پیش نیز در میان زرتشتیان شهر یزد رواج داشته است! توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به شهر یزد افتاد، حتماً از این منطقه بازدید کنید این برج با دخمه‌هایش(دخمه بزرگ مانکجی و دخمه گلستان) شما را به دنیای مردگان پیش از اسلام خواهد برد. برای اجاره سوئیت در یزد روی لینک کلیک کنید.

دخمه زرتشتیان

روستای کندوان

کندوان یکی از اعجاب‌آورترین روستاهای ایران است که در شمال غرب کشور واقع شده است. این روستا به قدری زیبا و دل فریب است که سالانه هزاران گردشگر ایرانی و توریست خارجی، آن را از فهرست بهترین جاهای ایران برای سفر انتخاب می‌کنند. چشم انداز خانه‌های روستایی کندوان که به طرز عجیبی در دل صخره‌های کله قندی جای گرفته‌اند واقعاً معرکه و حیرت‌انگیز است.

جالب است بدانید به طور کلی، سه روستای صخره‌ای در جهان وجود دارد که کندوان یکی از آنها محسوب می‌شود اما امروز تنها از کندوان به عنوان روستای صخره‌ای دنیا یاد می‌شود زیرا هنوز زنده است و مردم در آن سکونت داردند. این روستای زیبا که در شهرستان اسکو و در دامنه‌های کوه سهند جا خوش کرده است، دارای قدمتی سه هزار ساله است.

اگر کمی توجه کنید، می‌بینید کندوان واقعاً عجیب است و نظیر آن در هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شود چرا که ویژگی‌های منحصربه فردی دارد. به عنوان مثال خانه‌های کندوان بیشتر ازاینکه شبیه کله قند باشند، شبیه کندوی عسل هستند و سوغاتی مهم آن هم عسل طبیعی کندوان است! به عنوان مثالی دیگر، خانه‌های کندویی روستا، بدون دخالت دست بشر به وجود آمده‌اند و بشر در ساخت آنها هیچگونه دخالتی نداشته است.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین جاهای جاده چالوس

 تاکنون هر کس از هرجای دنیا آوازه این روستا را شنیده است، یا به بازدیدش آمده است یا آرزوی دیدن آن را در دل دارد. کندوان با این همه ویژگی از جمله آب و هوای خنک، معماری عجیب، سوغاتی‌های متنوع، مردم خونگرم و… واقعاً یکی از بهترین جاهای ایران برای سفر است. لازم است بدانید در اطراف این روستا اقامتگاه‌های مختلفی از جمله هتل و سوئیت ساخته شده است، پس اگر تصمیم گرفتید سری به آن بزنید نگرانی برای محل اقامت خود نداشته باشید. برای اجاره سوئیت در کندوان روی لینک کلیک کنید.

روستای کندوان

کاریز کیش

جزیره زیبای کیش، پر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کم‌نظیر است. حتی اگر به این جزیره هم سفر نکرده باشید ممکن است نام برخی از جاذبه‌های معروف آن مانند کاریز کیش را شنیده باشید. این نام متعلق به مجموعه قناتی کهن در جزیره است که در گذشته آب مورد نیاز ساکنان جزیره را تامین کرده است. این قنات بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و اکنون بعد از چند دوره بازسازی و مرمت به یک شهر زیرزمینی بسیار جذاب و دیدنی تبدیل شده است. هم اکنون این شهر با نام کاریز کیش در زمره جاذبه‌های دیدنی جزیره کیش جای گرفته است و سالانه بازدید کنندگان ایرانی و خارجی زیادی با هدف مشاهده آن پای به جزیره کیش میگذارند.

اگر شما هم به دنبال بهترین جاهای ایران برای سفر می‌گردید، عازم جزیره زیبای کیش شوید تا علاوه بر ده‌ها جاذبه‌ و مکان تفریحی زیبایش از کاریز نیز دیدن کنید. با حضور در کاریز می‌توانید از بخش‌های بسیار جذاب آن از جمله بخش صنایع دستی، رستوران سنتی، موزه، عکس خانه، چاهای کاریز، تصفیه خانه طبیعی آب و… بازدی کنید و لحظات لذت بخشی را تجربه کنید. این قنات به دلیل موقعیت خود از آب و هوایی بسیار خنک در تمام فصول برخوردار است به همین دلیل فرقی نمی‌کند چه فصلی را برای بازدید از آن انتخاب می‌کنید. برای اجاره سوئیت در کیش می توانید همین الان از طریق سایت سپنجا اقدام نمایید.

کاریز کیش

شوشتر؛ پایتخت سازه‌های آبی جهان

اگر دوست دارید در سردترین روزهای سال، خود را میان آب و هوایی بهاری و طراوت بخش ببینید، به شوشتر سفر کنید. این شهر مانند دیگر شهرهای جنوبی کشورمان، در تمام سال آب و هوایی بسیار گرم را تجربه می‌کند اما این دما در زمستان قدری پایین می‌آید و هوایی چون بهار را به وجود می‌آورد.

وقتی می‌گوییم، شوشتر یکی از بهترین جاهای ایران برای سفر است بدانید که برای این حرفمان استدلالاتی هم داریم. قبل از هر چیز باید بدانید، شوشتر در جنوب غرب کشور واقع شده است و یکی از ۲۷ شهرستان استان خوزستان است. آنچه در مورد شوشتر حائز اهمیت است با تاریخ و قدمتش مرتبط است. قدمت این شهر به اولین تمدن ایران باز می‌گردد. باستان شناسان طی اکتشافات و حفاری‌های پی در پی خود در این شهر، حضور اولین انسان‌ها در آن را به حدود ۱۰.۰۰۰ سال پیش تخمین زده‌اند.

جالب است بدانید، دو رودخانه مهم ایران یعنی رود کارون و رود دز از شوشتر میگذرند که به واسطه آنها مهم‌ترین آثار تاریخی شوشتر یعنی سازه‌های آبی شکل گرفته‌اند. سازه‌هایی که قدمتشان به دوران هخامنشی باز می‌گردد و امروز در فهرست جهانی یونسکو جای گرفته‌اند. اگر شوشتر مقصد سفرتان باشد، علاوه بر مهم‌ترین جاذبه آن یعنی سازه‌های آبی، شانس بازدید از جاذبه‌های دیگر چون برج کلاه فرنگی، خانه معین التجار، آرامگاه یعقوب لیث صفاری، کانال داریون، پل شادروان، قلعه سلاسل، بند ماهی بازان، بند لشکر و غیره را به دست می‌آورید. برای اقامت در شوشتر، کافیست از طریق سایت سپنجا اجاره سوئیت در شوشتر را انجام دهید.

بهترین جاهای ایران برای سفر

بیستون و طاق بستان

یکی دیگر از بهترین جاهای ایران برای سفر بیستون و طاق بستان کرمانشاه است. اگر می‌خواهید یک سفر کاملاً متفاوت و پر شور تجربه کنید، راهی شهر زیبای کرمانشاه شوید. در این شهر بیش از سه هزار اثر تاریخی وجود دارد که حدود هفتصد مورد از آنها در فهرست آثار ملی جای گرفته‌اند. جالب است بدانید از بین ۷۱۶ مورد اثر ملی، یک مورد خاص و شگفت انگیز توانسته است به جایگاهی در فهرست جهانی یونسکو دست پیدا کند. این اثر فوق‌العاده جذاب و حیرت‌آور، بیستون است.

بیستون در شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار دارد و به دلیل قرار گیری در مسیر جاده ابریشم، پادشاهان زیادی را به وسوسه انداخت. بیستون از آن دسته آثاری است که تا در مقابل آن قرار نگیرید، هرگز نمی‌دانید چیست. این اثر تاریخی با سنگ نوشته‌ها، کتیبه‌های بسیار، تندیس هرکول، دیواره فرهاد کوه کن و از همه مهم‌تر آب و هوای ییلاقی طاق بستان هر کسی را شیفته خود می‌سازد.

جزیره هرمز

به عنوان یکی دیگر از بهترین جاهای ایران برای سفر باید به جزیره هرمز اشاره داشته باشیم. این جزیره در ۱۶ کیلومتری بندرعباس واقع شده است و به دلیل خاک هزار رنگش به سرزمین رنگ‌ها شهرت پیدا کرده است. اگر تاکنون این جزیره را به چشم ندیده‌اید، مطمئناً در اولین دیدار به شدت محو در منظره عجیب کوه‌های رنگارنگ و خاک سرخ آن خواهید شد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بهترین مکان های گردشگری شیراز

برای دسترسی به این جزیره کافیست با هواپیما یا قطار خود را به بندرعباس برسانید و بعد از یک استراحت کوتاه، به اسکله حقانی مراجعه کنید. در این اسکله قایق‌های تندرو زیادی وجود دارد که در کمترین زمان شما را به جزیره هرمز خواهند رساند. جالب است بدانید کوه سرخی در همین جزیره وجود دارد که مردم محلی آن را گلگ نامیده‌اند و جالب‌تر اینکه خاک آن قابل خوردن است. هرمزی‌ها از این خاک به عنوان نوعی ادویه در خوراک‌های خود استفاده می‌کنند تا طعم بهتری داشته باشند.

بهترین جاهای ایران برای سفر

جزیره هرمز نه تنها یکی از بهترین جاهای ایران برای سفر است بلکه از آن دسته جاذبه‌هایست که بازدید از آن جز بایدهای زندگی هر انسان است. قدم زدن در سواحل این جزیره به ویژه در نیمه دوم سال و مشاهده چشم انداز حیرت‌آور طلوع و غروب خورشید در کنار این همه رنگ و زیبایی واقعاً شگفت‌آور است. از دیدنی‌های معروف این جزیره می‌توان به دره رنگین کمان، دره مجسمه‌ها، بزرگ‌ترین فرش خاکی جهان، موزه دکتر نادعلیان، قلعه پرتغالی‌ها، کوه برفی و… اشاره داشت.

زیارتگاه چک چک یزد

در استان یزد زیارتگاهی به نام چک چک وجود دارد که هرساله به مدت چهار روز پذیرای نیایش زرتشتیان است. نام دیگر این زیارتگاه چکچکو است و گفته می‌شود این نام از صدای قطرات آبی که از صخره می‌چکند گرفته شده است. چک چک یا چکچکو در ۴۳ کیلومتری اردکان قرار دارد و برای عده‌ای دیگر با نام پیر سبز، شناخته می‌شود. این نام نیز برگفته از پیر چناریست که در ورودی زیارتگاه روییده است.

زیارتگاه چک چک یکی از بهترین جاهای ایران برای سفر است اما کمتر کسی آن را می‌شناسد. ما بازدید از این جاذبه را به هر کسی که امروز یا هر زمان، مقاله ما را می‌خواند بسیار توصیه می‌کنیم. چرا که از نظر ما این یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های کشورمان است. توجه داشته باشید، این مکان یکی از مقدس‌ترین مکان‌های زیارتی زرتشتیان به حساب می‌آید. بنابراین قبل از اینکه بخواهید وارد آن شوید باید قوانینی مثل درآوردن کفش‌ها و داشتن ظاهری آراسته را رعایت کنید.

شما می‌توانید در هر زمان از سال برای بازدید از این جاذبه راهی استان یزد شوید اما از آن جهت که زیارتگاه در دل کویر بنا شده است ممکن است فصل تابستان گزینه چندان مناسبی برای هر کس نباشد اما در عوض می‌توانید از اوایل بهار  تا پاییز برای خود برنامه‌ای تدارک ببینید. همچنین بابت محل اقامت نیازی به نگرانی نیست و از طریق سپنجا می توانید اجاره سوئیت در یزد را انجام دهید.

بهترین جاهای ایران برای سفر

 کاشان

همه کاشان را با خانه‌های تاریخی و گل‌های خوش عطرش می‌شناسند. این شهر از همان بدو ورود، گردشگران را با مناظر زیبا، جاذبه‌ها، گل‌ها و صدها ویژگی دیگر خود غافلگیر می‌کند. کاشان در فصل گلاب‌گیری که از نیمه اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا نیمه خرداد ماه به طول می‌انجامد، بیشترین گردشگران داخلی و خارجی را به خود می‌بیند . جالب است بدانید هرساله افراد زیادی از کشورهای خارجی تنها برای شرکت در این مراسم سنتی به ایران سفر می‌کنند.

اگر به دنبال یکی از بهترین جاهای ایران برای سفر هستید، کاشان هم به لحاظ نزدیکی به تهران و هم به دلیل جاذبه‌های فراوانش می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر امسال شما باشد. این شهر با داشتن باغ فین، خانه مرشدی، خانه عباسیان، خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها و چندین خانه تاریخی و باشکوه دیگر واقعاً ارزش بازدید را دارد و به راحتی از طریق سپنجا می توانید اجاره سوئیت در کاشان را انجام دهید.

کاشان

سخن آخر…

ما در این مقاله سعی کردیم، چند مورد از بهترین مکان‌های ایران برای سفر را به شما معرفی کنیم تا از این طریق توانسته باشیم در انتخاب مقصد به شما کمکی کرده باشیم. امیدواریم از خواندن مقاله لذت کافی را برده باشید.

درباره “آشنایی با بهترین جاهای ایران برای سفر” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا