جاهای دیدنی دنیا

هر آنچه باید درباره جاهای دیدنی کانادا بدانید!

کانادا کشوری است که دیدنی‌های زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. از مناظر جزیره‌ای گرفته تا آبشارهای کوهستانی دیدنی، پارک‌های ملی، کاخ‌ها و ده‌ها مورد دیگر، مناظر دیدنی کانادا را ساخته‌اند. این مستعمره سابق فرانسوی و بریتانیایی که از اقیانوس اطلس تا سواحل اقیانوس آرام امتداد دارد، میراثی غنی از سرخپوستان ساحل شمالی بریتیش کلمبیا تا کاشفان فرانسوی کبک دارد.

از آنجایی که هر دو زبان فرانسه و انگلیسی زبان‌های ملی هستند، بازدید از کانادا مانند بازدید از دو کشور است. در واقع، کانادا برای مسافرانی که به طبیعت و شهرهای بین‌المللی علاقه دارند جذابیت دارد. در سپنجا با ما همراه شوید تا با جاذبه‌های گردشگری کانادا آشنا شوید.

فهرست جاهای دیدنی کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان با مجموعه وسیعی از شگفتی‌های طبیعی است. در اینجا بهترین و زیباترین مکان‌های دیدنی کانادا را برای شما همراهان همیشگی آماده کرده‌ایم که شامل:

۱- ونکوور کانادا

ونکوور یکی از زیباترین جاهای دیدنی کانادا و بهشتی برای علاقه‌مندان به فضای باز و ماجراجویان است. این شهر در مسیرهای پر پیچ و خم در کنار اقیانوس آرام و کوه‌های ساحلی قرار گرفته‌ و راهی عالی برای کاوش در شهر می‌باشد. این شهر به دلیل حفظ زیبایی طبیعی خود در سطح بین المللی مشهور است. یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری آمریکای شمالی، به نام پارک استنلی در ونکوور قرار دارد.

ونکوور همچنین تمامی امکانات شهری یک شهر بزرگ و دسترسی آسان به اقیانوس آرام و رشته کوه‌های ساحلی اقیانوس آرام را دارد. املاک و مستغلات این شهر تا حد زیادی توسط کوه‌ها و آب‌های اطراف احاطه شده‌اند. این شهر جذاب و پرهیاهو با این همه شگفتی، قطعاً ارزش آن را دارد که اگر فرصت کافی داشته باشید، آن را بررسی کنید. علاوه بر بازدید از موزه‌ها و گالری‌های فراوان، می‌توانید به سواحل اطراف بروید یا در کوه‌ها پیاده‌روی و اسکی کنید.

جاهای دیدنی کانادا

۲- بنف

بنف که در سال ۱۸۸۳ تأسیس شد و در فهرست میراث جهانی قرار گرفت، به خاطر زیبایی‌های کوه‌های راکی از بهترین جاهای دیدنی ​​کانادا است. این شهر به شهر مناظر سرسبز بکر و چشمه‌های آب گرم بی‌نظیر شهرت دارد. بنف با بیش از هزار مایل مسیرهای پیاده‌روی در تابستان، دریاچه‌های بکر برای قایق رانی یا کایاک، و اسکی عالی میزبان باشکوهی در زمستان است.

۳- مونترال

مونترال دومین شهر بزرگ استان کبک است که در آن رودخانه‌های سنت لارنس و اتاوا همدیگر را مشاهده می‌کنند. مونترال پایتخت فرهنگ کانادا است. شهر مونترال یکی از شهرهای متنوع، پر انرژی و پیشرو در آمریکای شمالی است.

بازدید از منظره شهری مونترال در تمام طول سال لذت بخش است، به خصوص در پاییز که درختان در اطراف منظره شهر نمادین به رنگ نارنجی و زیبا در می‌آیند. مونترال قدیم با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، موزه‌های عجیب و غریب، و ساختمان‌های تاریخی که قدمت برخی از آنها به قرن هفدهم بازمی‌گردد، هر ببینده‌ای را شگفت زده می‌کند!

جهت مطالعه : برفی ترین مناطق دنیا را بشناسید!

۴- اتاوا

اتاوا که یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی کانادا است شامل برخی از مشهورترین مناظر و بناهای تاریخی کشور، مانند گالری ملی کانادا و پارلمان هیل است. این شهر به عنوان پایتخت کانادا، چیزهای زیادی برای انجام و دیدن ارائه می‌دهد. برای داشتن یک تجربه ویژه فوق‌العاده، از یک تور اتوبوس آبی خاکی استفاده کنید که تاریخ شهر را هم در خشکی و هم در آب به شما آموزش می‌دهد. وقتی به خشکی برگشتید، حتماً از موزه تاریخ کانادا و موزه جنگ کانادا دیدن کنید.

۵- دریاچه لوئیس

کانادایی‌ها به دریاچه لوئیس یا لوئیز «الماس در بیابان» می‌گویند. مطمئناً مانند یک جواهر می‌درخشد. این دریاچه یک توده آبی فیروزه ای روشن است که توسط سایه‌های عمیق کوه‌های راکی در ​​اطراف احاطه شده است. این دریاچه مقصد توریستی بسیار محبوبی است و فرصت‌های بی‌پایانی برای تفریح، از قایق سواری و ماهیگیری در دریاچه گرفته تا اسکی، کفش برفی، پیاده روی و حتی گلف در منطقه اطراف را ارائه می‌دهد.

۶- تورنتو

تورنتو به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، یکی از مقاصد دیدنی این کشور است. در حالی که بازدیدکنندگان ممکن است فوراً مناظری مانند برج CN را در این شهر بشناسند، این کلان شهر چند فرهنگی، تعدادی از زیباترین جاهای دیدنی کانادا را به همه ارائه می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با بزرگترین آبشارهای جهان

در سفر با خانواده  به موزه سلطنتی انتاریو بروید. در اینجا مومیایی‌ها، فسیل‌های دایناسور و نمایشگرهای تعاملی مناسب برای کودکان را خواهید دید. اگر اهل غذا خوردن هستید، در یک تور غذایی شرکت کنید که به شما امکان می‌دهد غذاهای لذیذ از بازار تاریخی سنت لارنس، مانند نان تخت و کیک‌های لقمه‌ای بچشید.

تورنتو

۷- آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا مجموعه‌ای از سه آبشار شگفت‌انگیز است که در مرز انتاریوی کانادا و نیویورک ایالات متحده واقع شده‌اند. آّشار سمت انتاریو Horseshoe Falls نام دارد و بهترین مناظر و بیشترین جاذبه‌ها را ارائه می‌دهد. منطقه اطراف آبشار یک نقطه توریستی بکر است که با برج‌های دیدبانی، رستوران‌ها، فروشگاه‌های سوغات، کازینو و هتل‌های مرتفع پر شده است.

یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای آبشار نیاگارا در سمت انتاریو، پارک ملکه ویکتوریا است که در آن آبشارها نورانی می‌شوند و در طول تابستان هر شب آتش‌بازی نمایش داده می‌شود.

۸- پارک ملی استنلی ونکوور

استنلی پارک که در یک شبه جزیره در لبه شمال غربی مرکز شهر ونکوور واقع شده است، یکی از برترین جاهای دیدنی کانادا است و هر سال حدود ۸ میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. این پارک ۴۰۰ هکتاری با سواحل دوست‌داشتنی، کیلومترها مسیر آسفالت‌شده و خاکی، به‌خوبی نگهداری‌شده، و مجموعه‌ای از مکان‌های مناسب برای کودکان از جمله استخر، پارک آبی، راه‌آهن مینیاتوری و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. برای همین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری جهان شناخته می‌شود.

پارک استنلی به عنوان اولین پارک ونکوور، با باغ‌های همیشه شکوفا، مناطق ساحلی بکر و تقریباً ۵۰۰۰۰۰ درخت سرو، صنوبر و شوکران، تقریباً ۱۳۰ سال است که به عنوان فضای سبز ادامه داده است. به این دلایل و موارد دیگر، این واحه آرام بهترین راه فرار از هیاهوی شهر است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: فهرست عجیب ترین جنگل های جهان

۹- پارک ملی گروس مورن

پارک ملی گروس مورن واقع در نیوفاندلند از نظر زمین‌شناسی برای جهان مهم است، زیرا صخره‌های باستانی حیرت‌آور آن به مردم کمک می‌کنند تا بفهمند اقیانوس‌ها و قاره‌ها چگونه ایجاد شده‌اند. این پارک که دارای مناطق پست در امتداد خلیج سنت لارنس و دامنه کوه‌های بلند آلپ است، بهشتی برای ​​عاشقان طبیعت است.

این پارک که یکی از زیباترین جاهای دیدنی کانادا است برای بینندگان حیات وحش که همه چیز را از پرندگان آوازخوان کوچک گرفته تا نهنگ‌های غول پیکر می‌بینند، محبوب است. خرس سیاه و گوزن در اینجا رایج هستند. بیشتر بازدیدکنندگان در طول فصل تابستان کوتاه به اینجا می‌آیند. در حالی که اوج بازدید در فصل زمستان (از فوریه تا آوریل) است، زمانی که پارک رونق کوچک دیگری را در اسنوموبیل و اسکی متقابل تجربه می‌کند.

پارک ملی گروس

۱۰- شهر قدیمی کبک

کبک توسط کاشف فرانسوی Champlain در اوایل قرن هفدهم تأسیس شد. این تنها شهر آمریکای شمالی است که باروهای خود را به همراه سنگرها، دروازه‌ها و آثار دفاعی متعددی که هنوز کبک قدیمی را احاطه کرده‌اند حفظ کرده است.

مطالعه کنید: جاذبه های گردشگری دنیا

۱۱- دریاچه مورین

دریاچه مورین تنها نیمی از همسایه مجاور خود، دریاچه لوئیز است، اما شاید حتی زیباتر از آن هم باشد. این در ارتفاع ۱۸۸۳ متری از سطح دریا در دره زیبای ده قله در پارک ملی بنف واقع شده است. این دریاچه که از یخچال‌های طبیعی تغذیه می‌کند، به شدیدترین و واضح‌ترین سایه آبی فیروزه‌ای تبدیل می‌شود.

در کنار این دریاچه که یکی از برترین جاهای دیدنی کانادا است می‌توانید قایق کرایه کنید تا اطراف دریاچه را ببینید یا یکی از مسیرهای موجود در منطقه را امتحان کنید که از پیاده‌روی‌های معمولی تا پیاده‌روی‌های سخت‌تر را شامل می‌شود. یا فقط یک گوشه دنج بنشینید و از زیبایی دریاچه لذت ببرید.

طول این دریاچه کمتر از نه مایل است، اما احتمالاً یکی از زیباترین نقاط روی زمین است که می‌توانید شاهدش باشید. آب‌های سرد یخبندان این دریاچه را تغذیه می‌کنند که در بین ماهیگیران بسیار محبوب است. مسیرهای پیاده روی متعدد در اطراف دریاچه فرصت‌های عکسای زیادی را به شما خواهند داد.

دریاچه مورین

۱۲- پارک ملی شبه جزیره بروس

پارک ملی شبه جزیره بروس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت‌شده در جنوب انتاریو، با صخره‌های طبیعی ناهمواری که از آب فیروزه‌ای خلیج جورجیا بیرون می‌آیند، می‌درخشد. این پارک با فعالیت‌های فراوان و مناظر دیدنی کافی می‌تواند شما را برای روزها مشغول نگه دارد و می‌توان گفت در محیط آن چیزی برای هر سلیقه و روحیه وجود دارد! این پارک ملی که یکی از خیره کننده‌ترین جاهای دیدنی کانادا است فقط ۳۰۰ کیلومتر از تورنتو فاصله دارد و تجربیات باورنکردنی در فضای باز را برای بازدیدکنندگان در هر سنی فراهم کرده است.

این مطلب را هم بخوانید
معرفی جاذبه های گردشگری فرانسه

۱۳- دریاچه گاریبالدی

این یک دریاچه سرد کوهستانی زیبا است که در کوه‌های ساحلی بریتیش کلمبیا در ۱۹ کیلومتری جنوب ویسلر واقع شده است. این دریاچه در ارتفاع ۴۹۰۰ فوتی از سطح دریا واقع شده و بسیار عمیق است. آب‌های فیروزه‌ای، کوه‌های پوشیده از برف اطراف، و حیات گیاهی و جانوری دیدنی، این دریاچه را به مقصدی محبوب برای کوهنوردان و دوستداران طبیعت تبدیل کرده است.

جنگل‌ها و چمنزارهای باشکوه اطراف دریاچه را احاطه کرده‌اند. دریاچه‌ای که سرشار از گیاهان متنوع بوده و خانه بسیاری از حیوانات وحشی است. وجود خرس‌ها در گاریبالدی منظره‌ای بسیار زیبا به این منطقه می‌بخشد. این دریاچه بخشی از پارک گاریبالدی است که دارای ۹۰ کیلومتر مسیرهای پیاده‌روی و تعدادی اردوگاه است.

۱۴- جزیره هورنبی

جزیره هورنبی که در آب‌های آرام تنگه جورجیا در دریای سالیش بین جزیره ونکوور و سرزمین اصلی واقع شده است، یکی دیگر از جاهای دیدنی کانادا است. این جزیره روستایی، ساده، آرام و فوق‌العاده زیبا است که در طول ۳۰ سال گذشته، جمعیت آن به حدود ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته است. ساکنان آن شامل بسیاری از هنرمندان، صاحبان مشاغل کوچک است.

جنگل‌های سرسبز جزیره، سواحل شنی، آب‌های آرام و کیلومترها مسیرهای پیاده‌روی، هر تابستان هزاران گردشگر را به همراه می‌آورند و آنها اغلب به کایاک سواری، دوچرخه‌سواری یا قایق‌سواری می‌پردازند. بسیاری با قایق می‌آیند، در خلیج تریبون لنگر می‌اندازند یا در فورد کوو مارینا پهلو می‌گیرند. بزرگ‌ترین جاذبه‌های جزیره عبارتند از سنگ‌های هرون، خلیج ایستگاه نهنگ، پارک استانی خلیج تریبون، فورد کوو و پارک استانی هلیول.

جزیره هورنبی

۱۵- دریاچه چیکاموس

دریاچه چیکاموس یک دریاچه کوچک آرام و دوست‌داشتنی در پارک استانی گاریبالدی است در سه کیلومتری روستای ویستلر قرار دارد. این دریاچه که توسط سروهای قدیمی و صنوبر احاطه شده است، هاله‌ای وحشی دارد و مرموز و مخفیانه به نظر می‌رسد. با این حال یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کانادا است و کوه‌های سر به فلک کشیده در اطرافش در آن سایه افکنده‌اند.

آب آن برای شنا خیلی سرد است، اما ماهی‌ها آن را دوست دارند، بنابراین همیشه می‌توانید چند ماهیگیر را در قایق‌های خود روی آب ببینید. پیاده روی در دریاچه چیکاموس آسان است چون تقریباً بدون ارتفاع است و فرصت‌های فوق العاده‌ای برای عکس گرفتن از گل‌های وحشی و پرندگان در اطراف مسیر فراهم می‌کند.

۱۶- شهر توریستی کلگری

دلایل زیادی برای رفتن به کلگری وجود دارد که بارزترین آنها رسیدن به دامنه کوه‌های زیبا است. این شهر که در دامنه کوه‌های راکی ​​کانادا قرار دارد، به پایگاهی برای بسیاری از علاقه مندان به ورزش‌های زمستانی تبدیل شده است. برای تماشای تمرین ورزشکاران یا حتی امتحان برخی از امکانات برای خودتان، در پارک المپیک کانادا توقف کنید. و به یاد داشته باشید که این شهر زیبا یکی از زیباترین جاهای دیدنی کانادا است و بسیار بیشتر از پیست‌های اسکی و مسیرهای پیاده روی شگفتانه دارد.

می‌توانید روزهای شکوه غرب وحشی سابق را در هریتیج پارک تجربه کنید، تیم‌های ورزشی محلی را در Saddledome تشویق کنید، یا در امتداد خیابان استفان واک به یک خرید حسابی بپردازید. اگر بچه‌ به همراه دارید، در باغ وحش کلگری در بخش وحشی قدم بزنید.

کلگری

سخن آخر…

در این مقاله از سپنجا تلاش کردیم تا به معرفی جاهای دیدنی کانادا بپردازیم. اگر به دنبال یک مقصد رمانتیک با مناظر زیبا، دریاچه‌ها، کوه‌ها و دره‌ها هستید، کانادا شما را ناامید نخواهد کرد. باید این مکان‌های خیره کننده در لیست بالا شما را هم شگت زده کرده باشند. در این کشور می‌توانید از شهرهای آرام، پارک ملی یا یک منطقه بیابانی نه چندان دور از یک شهر بزرگ دیدن کنید تا تعطیلاتی مملو از مناظر باشکوه، نورهای شمالی، و ماجراجویی‌های سرگرم کننده در فضای باز داشته باشید. اینها بهترین مکان‌ها برای بازدید در کانادا هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 5]

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا