جاهای دیدنی دنیا

بازدید از جاهای دیدنی زوریخ

در حالی که زوریخ پایتخت مالی و تجاری سوئیس است، چیزهای زیادی برای دیدن دارد. این شهر به عنوان بزرگ‌ترین شهر سوئیس، از نظر تاریخ، معماری، زیبایی طبیعی و تقریباً هر چیز دیگری غنی است. جاهای دیدنی زوریخ شامل موزه‌ها و گالری‌های هنری در سطح جهانی، دریاچه و رودخانه، رستوران‌های متعدد ستاره‌دار، پارک‌ها، کلیساها، کوهستان‌ها و… می‌شود.

بدیهی است که بیش از ۱۰ جاذبه گردشگری در زوریخ وجود دارد، اما این لیست به نکات برجسته‌ای اشاره می‌کند که هیچ کس نباید از دست بدهد. از مکان‌هایی در زوریخ دیدن کنید که تاریخ هیجان‌انگیز شهر را روایت می‌کنند، پارک‌ها و فضاهای سبز زیبا را در وسط شهر قدیمی ببینید و از مناظر خیره‌کننده متعدد لذت ببرید تا شخصیت و زیبایی واقعی زوریخ را بشناسید. با سپنجا بمانید تا بیشتر شگفت زده شوید!

فهرست جاهای دیدنی زوریخ

برای مسافران سوئیس، مسئله تصمیم گیری در مورد بازدید یا عدم بازدید از زوریخ نیست، تصمیم گیری در مورد اینکه وقتی به زوریخ رسیدند چه جاهایی را اول ببینند برای اکثر آنها سخت است. ما در این فهرست مکان‌هایی را معرفی می‌کنیم که به شما یک شروع عالی می‌دهد.

شهر قدیمی زوریخ

زوریخ یک شهر قدیمی دارد که اگر در خیابان‌های شلوغ آن قدم بزنید احساس خواهید کرد که در حال گشت‌زنی در تاریخ شهر هستید. این منطقه به عنوان یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی زوریخ مملو از رستوران، مغازه، خانه‌های قرون وسطایی و تالارهای شهر رنسانس است که در امتداد خیابان‌های سنگ‌فرش باریک قرار گرفته‌اند.

برخی از معروف‌ترین کلیساها و ساختمان‌های شهر، از جمله گروس مونستر و پیترسکیرچه، که دارای بزرگ‌ترین صفحه ساعت در اروپا هستند را می‌توان در اینجا یافت. جالب است بدانید که خیابان‌های شهر قدیمی توسط رودخانه زیبای لیمات تقسیم می‌شوند و این یعنی شما با قدم زدن در این منطقه، منظره‌ای عالی از شهر خواهید داشت.

محله تاریخی زوریخ

دریاچه زوریخ

پس از پایان یافتن کاوش در شهر قدیمی، رودخانه لیمات را تا دریاچه زوریخ دنبال کنید. این دریاچه زمانی یک خیابان اصلی حمل و نقل عمومی بود اما اکنون مقصدی آرام است که برای قایق سواری، شنا یا پیک نیک در ساحل بسیار مناسب است.

یک قایق سواری سریع داشته باشید تا تجربه کاملی از دریاچه و محیط اطراف آن داشته باشید. در تورهای قایق و سفرهای دریایی که به طور منظم برگزار می‌شوند شرکت کنید یا برای تجربه‌ای شخصی و متفاوت‌تر در مسیر دریاچه یکی از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی زوریخ پیاده روی کنید. این مسیر از سمت شرق دریاچه دنبال می‌شود و از نزدیکی یک زمین بازی بزرگ می‌گذرد، بنابراین اگر با کودکان سفر می‌کنید، فرصتی عالی برای انجام ورزش‌های سبک ارائه خواهید داشت.

دریاچه زوریخ

ورزش‌های آبی، استراحت در ساحل سرسبز دریاچه، غذاهای لذیذ محلی، فعالیت‌های خانوادگی، شرکت جشنواره‌های هیجان‌انگیز با منظره دریاچه و منطقه اطراف دریاچه از جمله فعالیت‌های دریاچه زوریخ هستند. این دریاچه در فصل تابستان به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل می‌شود چون حمام آفتاب، شنا و قایقرانی ارائه می‌دهد.

در زمستان نیز در کنار دریاچه تفریحات زیادی وجود دارد. طرفداران اسکیت روی یخ می‌توانند مهارت‌های خود را در اسکیت روی یخ در پیست‌های یخی  Küsnacht و Wädenswil که دقیقاً در کنار ساحل دریاچه قرار دارند، به نمایش بگذارند. از نظر تئوری، حتی می‌توان روی خود دریاچه اسکیت کرد، البته فقط زمانی که کاملاً یخ زده باشد.

کلیسای فرامونستر

این کلیسای قرن نهم یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی زوریخ است. با برج‌سنگ سبز بی‌گمانش، نمی‌توانید این ساختمان زیبا را که در امتداد کرانه غربی لیمات قرار دارد از دست بدهید. Fraumunster در لغت به معنای «کلیسای زنان» است و در ابتدا به عنوان صومعه برای زنان اروپایی اشراف استفاده می‌شد.

اکنون بازدیدکنندگان به این عبادتگاه خیره‌کننده می‌روند تا پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ چشمگیر آن که توسط هنرمندان آگوستو جاکومتی و مارک شاگال ایجاد شده‌اند و ارگ عظیم با ۵۷۹۳ لوله آن را تماشا کنند.

این مطلب را هم بخوانید
برفی ترین مناطق دنیا را بشناسید!

کوه اوتلیبرگ

Uetliberg در ارتفاع ۲۸۵۰ فوتی از سطح دریا بر فراز پشت بام زوریخ قرار دارد. این کوه منظره‌ای چشمگیر از شهر، دریاچه و کوه‌های آلپ را ارائه می‌دهد. اوتلیبرگ در ماه نوامبر بسیار محبوب است، زیرا قله آن اغلب بالای مه است و می‌تواند شهر را در این زمان از سال بپوشاند. در زمستان، مسیرهای پیاده روی به سمت قله به مسیرهای سورتمه سواری تبدیل می‌شوند.

گروسمونستر

کلیسای شگفت انگیز گروسمونستر یکی دیگر از جاهای دیدنی زوریخ است. این کلیسای بزرگ در اوایل قرن دوازدهم ساخته شد و در طول قرن شانزدهم نقش مهمی در اصلاحات سوئیسی-آلمانی به رهبری هالدریش زوینگلی و هاینریش بولینگر ایفا کرد. اگر به تاریخ اصلاحات پروتستانی علاقه مند هستید، این مکانی است که باید از آن دیدن کنید.

اگرچه کلیسا در دوران اصلاحات از تزئینات دقیق خود محروم شد، اما هنوز پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ قابل‌توجهی، دخمه‌ای به سبک رومی و سرستون‌های رومی وجود دارد که می‌توان از آنها دیدن کرد. Grossmunster همچنین دارای دو برج زیبا به سبک نئوگوتیک است که در اواخر قرن ۱۸ تکمیل شد. آنها برخی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کلیسا هستند.

لیندن هوف

در قلب شهر زوریخ یک واحه پارک قرار دارد. میدان شهر لیندن هوف دارای تاریخ غنی است. این میدان در دوران روم باستان محل نبردهای تاریخی بوده است. لیندنهوف در شهر قدیمی زوریخ زمانی خانه یک قلعه رومی بود.

امروز، لیندنهوف در حال جبران آن تاریخ خشونت است و به یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی زوریخ تبدیل شده است. پارک زیبای مخصوص عابر پیاده پر از درختان لیموترش و کاملا آرام است. Lindenhof همچنین یک نقطه دید شگفت انگیز با منظره‌های باورنکردنی از شهر و Limmat ارائه می‌دهد.

باغ گیاه شناسی قدیمی زوریخ یکی از رایگان شهر

باغ گیاه شناسی قدیمی که در سال ۱۸۳۷ تأسیس شد، اولین باغ از این قبیل در زوریخ بود. این قلعه در درون سنگر Bauschanzli قرار دارد که یکی از معدود نمونه‌های باقی مانده از استحکامات باروک در شهر است. این باغ مکانی آرام، زیبا و جذاب است که گونه‌های مختلف گیاهی را در مناطق مجزا و جذاب خود جای داده است. اگر بودجه کمی دارید و در یکی از هاستل‌های زوریخ اقامت دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید برای لذت بردن از این باغ هیچ هزینه‌ای وجود ندارد. اگرچه ممکن است برای شرکت در رویدادها و برنامه‌های ویژه متنوعی که به طور منظم در باغ گیاه شناسی میزبانی می‌شوند هزینه‌هایی وجود داشته باشد.

باغ گیاهشناسی قدیمی

موزه ریتبرگ

موزه ریتبرگ یکی دیگر از جاهای دیدنی زوریخ است. بازدید از موزه ریتبرگ، نه چندان دور از دریاچه زوریخ، بازدیدکنندگان را به سفری در سراسر جهان می‌برد. این مجموعه شامل گنجینه‌هایی از آسیا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه و همچنین نقاب‌های حکاکی شده‌ای از سوئیس است. موزه ریتبرگ علاوه بر مجموعه دائمی خود، به خاطر نمایشگاه‌های ویژه‌ای که به طرز چشمگیری برگزار می‌شوند و در سراسر جهان شهرت دارند، شناخته شده است.

موزه ملی زوریخ

موزه ملی زوریخ که در کنار ایستگاه اصلی زوریخ قرار دارد، یادآور یک قلعه افسانه‌ای است. با این حال، هرکسی که از میان طاق‌ها به حیاط داخلی رد شود، یک ساختمان جدید مدرن نیز پیدا می‌کند که با ساختمان اصلی ساخته شده به سبک تاریخ‌گرایی مقابله می‌کند.

در اتاق‌ها و سالن‌های موزه ملی بزرگ‌ترین مجموعه مستند تاریخ فرهنگی سوئیس به نمایش گذاشته می‌شود: صنایع دستی، مجسمه‌ها و نقاشی‌ها از دوران پیش از تاریخ تا امروز، مجموعه‌ای از داستان‌های جالب را روایت می‌کنند. علاوه بر این، موزه ملی موضوعات اجتماعی مرتبط را در نمایشگاه‌های مختلف بررسی می‌کند.

کلیسای سنت پیتر

این کلیسا با داشتن محل دفن اولین شهردار زوریخ در سال ۱۳۶۰ و داشتن بزرگ‌ترین ساعت چهار وجهی اروپا، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی زوریخ است. این بنا که مانند یک مکان معترض پس از اصلاحات ساخته شده است، یک سازه شگفت انگیز دیگر است که معماری بدیع را به نمایش می گذارد. در اینجا می‌توانید متوجه صندلی‌های چوبی حکاکی‌شده‌ای شوید که از زمان تعطیلی صومعه‌ها نجات یافته‌اند و همچنین مراقب قطعات نیمه‌پژمرده آثار هنری گروه کر باشید.

کلیسای سنت پیتر

کلیسای هیل سانگ

کلیسای Hillsong در زوریخ میزبان رویدادهای سرگرم کننده است و با آغوش باز پذیرای همه است. حال و هوای پر جنب و جوش این کلیسا شما را از دور جذب می‌کند. ساختار غول پیکر این کلیسا را ​​از بیرون تحسین کنید یا مدتی آرام را به دعا در داخل بگذرانید، انتخاب با شماست. فراموش نکنید که برای یکی از رویدادهای آن‌ها ثبت نام کنید تا از یک شب موسیقی فوق‌العاده در احاطه افراد دوست‌داشتنی و انرژی مثبت لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید
آشنایی با جاهای دیدنی تایلند سرزمین لبخندها

باغ وحش زوریخ

باغ وحش زوریخ با قدمتی ۹۰ ساله در مکانی ایده آل در زوریخ برگ، در محله فلانترن شهر زوریخ واقع شده است. این باغ وحش که یکی از جاهای دیدنی زوریخ است در بام زوریخ قرار دارد و اطراف آن را فضای سبز احاطه کرده است، اما هنوز هم می‌توان به سرعت و به راحتی از مرکز شهر به آن دسترسی داشت.

تقریباً ۴۰۰۰ حیوان از ۳۸۰ گونه مختلف در باغ وحش زوریخ زندگی می‌کنند. مسن‌ترین ساکن، نیگریتا، یک لاک پشت غول پیکر گالاپاگوس است. او بیش از ۷۰ سال سن دارد و از سال ۱۹۴۶ در باغ وحش زندگی می‌کند.

باغ وحش زوریخ به عنوان سفیر بین مردم، حیوانات و طبیعت عمل می‌کند. با ابتکارات و پروژه‌های حفاظتی شگفت انگیز خود، به حفاظت از تنوع زیستی کمک می‌کند و دانش را با افراد در هر سنی به اشتراک می‌گذارد.

تالار شهر زوریخ

تالار شهر زوریخ یکی از مهم‌ترین نشانه‌های فرهنگی و معماری شهر است. این نماد قدرت و رفاه ساکنان آن است. این همان ساختمانی است که در آن جلسات کسانی برگزار می‌شد که آینده زوریخ را رقم زدند. تالار شهر که یکی از زیباترین جاهای دیدنی زوریخ است واقعاً ارزش بازدید را دارد، گرچه در بیرون نسبتاً ساده به نظر می‌رسد اما می‌توانید سقف‌های نقاشی شده شگفت انگیز و عناصر منحصر به فرد زیادی را در داخل آن مشاهده کنید.

اگرچه تالار شهر در پایان قرن هفدهم ساخته شد، اما فضای داخلی و نمای آن کاملاً حفظ شده است. این ساختمان سه طبقه به سبک باروک ساخته شده است و به طور کلی، جلوی تالار شهر زوریخ یادآور سبک کاخ ایتالیایی و اواخر دوره رنسانس است.

تالار شهر زوریخ

خانه اپرا زوریخ

خانه اپرای زوریخ یکی از بهترین‌ها در جهان است. در سال ۲۰۱۴، جایزه بهترین شرکت اپرای سال را در جوایز بین المللی اپرا دریافت کرد. هر سال ۲۵۰ اجرا با حضور ستارگان بین المللی مانند سیسیلیا بارتولی، دایانا دامراو، جویس دیدوناتو، آنا نتربکو، امیلی مگی، نینا استم، استفان گولد، رنه پاپ، متی سالمینن، کلاوس فلوریان وگت و همچنین ارمیلیتو و ارمیلیتو و مارکو و بسیاری دیگر در آن برگزار می‌شود.

موزه هنر زوریخ

Kunsthaus Zürich دارای بزرگ‌ترین مجموعه هنر مدرن زوریخ است و هم به خاطر مجموعه هنری دائمی و هم به دلیل نمایشگاه‌های موقتش به یکی از بهترین جاهای دیدنی زوریخ تبدیل شده است. علاوه بر آثار آلبرتو جاکومتی، تصاویر قابل توجهی از پیکاسو، مونه و شاگال و همچنین بسیاری از هنرمندان معاصر سوئیسی در این موزه جذاب وجود دارد.

از نقاط قوت این موزه برجسته می‌توان به بزرگ‌ترین مجموعه آثار مونک در خارج از نروژ، جامع‌ترین آثار هنری آلبرتو جاکومتی و نقاشی‌های مهم مونه، پیکاسو، شاگال، کوکوشکا، بکمان و کورینث اشاره کرد.

خیابان بانهافستراس (Bahnhofstrasse)

خیابان Bahnhofstrasse که ۱.۴ کیلومتر از ایستگاه اصلی راه آهن تا دریاچه امتداد دارد، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های خرید در جهان است. در امتداد آن مانند مرواریدهای روی گردنبند، فروشگاه‌های بزرگ، بوتیک‌ها و جواهرات فروشی‌ها قرار دارند. هر چه بیشتر به سمت دریاچه قدم بزنید، مغازه‌ها منحصر به فرد‌تر می شوند. Paradeplatz قلب خیابان Bahnhofstrasse است و به عنوان یک اتصال تراموا در نزدیکی دریاچه زوریخ عمل می‌کند.

از زمانی که بانک‌های بزرگ سوئیس دفتر مرکزی خود را در اینجا راه‌اندازی کردند، پارادپلاتز به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز رسیدگی به پول سوئیس نامی برای خود دست و پا کرد. در طول مسیر، کوچه‌هایی مانند Rennweg و Augustinergasse به شهر زیبای قدیمی منتهی می‌شوند.

جاهای دیدنی زوریخ

سخن آخر…

در این مقاله در مورد برترین جاهای دیدنی زوریخ برای شما صحبت کردیم، تا با اطلاعات کامل‌تری به این شهر از شهرهای توریستی سوئیس  قدم بگذارید. همانطور که گفته شد این شهر زیبا و توریستی مرکز مالی کشور سوئیس است و به لحاظ  ارزش زندگی در مرغوب‌ترین سطح قرار دارد.

این شهر زیبا سلایق مختلفی را پوشش می‌دهد و علت سفر مسافران به آن متفاوت است. به تاریخ، طبیعت، خرید، تفریحات آبی یا هر چیز دیگر که علاقه‌مند هستید چندان فرقی ندارد، می‌توانید از لیست بالا کمک بگیرید و مکان‌های مورد پسند خود را برای بازدید در زوریخ پیدا کنید. این شهر همچنین دارای رستوران‌های مجلل زیادی است.

درباره “بازدید از جاهای دیدنی زوریخ” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا