جاهای دیدنی دنیا

بازدید از جاذبه های گردشگری یونان

وقتی صحبت از زیبایی‌ها و جاهای دیدنی کشورهای مختلف دنیا به میان می‌آید، یونان همیشه حرف اول را می‌زند. جاذبه های گردشگری یونان به قدری زیاد است که سفر به این کشور، یک سفر هیجان‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. مناظر زیبا با داستان‌های جذاب، نوشیدنی‌های مختلف، افراد محلی منطقه، معماری زیبای خانه‌ها و غیره همگی شما را مسحور خود خواهد کرد.

ما در این مقاله از سپنجا قصد داریم تا شما را با جاهای دیدنی یونان آشنا کنیم. البته خواندن اطلاعات مربوط به این مکان‌ها و دیدن عکس‌های آنها در مقابل زیبایی‌های یونان بسیار ناچیز است.

معرفی جاذبه های گردشگری یونان

یونان از جمله کشورهای باستانی است که به دلیل زیبایی‌های طبیعی و تاریخ شگفت‌انگیز خود، به یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا تبدیل شده است. اماکن تاریخی، آب و هوای مطبوع و مدیترانه‌ای یونان، سواحل شنی از جمله دلایل شهرت این کشور تاریخی است. زیبایی‌های یونان تنها به شهر آتن ختم نمی‌شود. سراسر این کشور زیبا با جزایر دوست‌داشتنی و مشهور خود، جزو جاذبه‌ های دیدنی یونان به حساب می‌آیند.

از جمله جاذبه های توریستی یونان این شهر باستانی و رویایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

معرفی جاذبه های گردشگری یونان

آتن زیباترین مکان یونان

یکی از جالب‌ترین مکان‌های دیدنی یونان اختصاص به پایتخت آن یعنی آتن دارد. قدمت این شهر تاریخی و باستانی به عصر نوسنگی می‌رسد. در این شهر بناهای بسیار باشکوه و منحصر به فردی وجود دارد. اکثر این بناها توسط فاتحان آتن ساخته شده است.

این شهر جذاب و مدرن به عنوان یکی از جاذبه‌ های گردشگری یونان در سال ۲۰۰۴ میزبان بازی‌های المپیک بود. خیابان‌های بی‌نظیر، متروهای مدرن، پارک‌های مجهز، معماری خیره‌کننده ساختمان‌ها، مکان‌های تاریخی و غیره همگی باعث شده است تا این شهر در نوع خود منحصر به فرد باشد.

اگر قصد سفر به آتن به عنوان یکی از شهرهای باستانی یونان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که دیدن از مناطق دیدنی این شهر از جمله مناظر خیره کننده کوه لیکتاتوس، گل‌های زیبای باغ ملی، موزه آکروپلیس، معبد هفستوس، عتیقه‌های ماقبل تاریخ در موزه باستان‌شناسی، محله تاریخی پلاکا، معبد یونان باستان ارشتوم، ویراینه‌های عظیم در معبد المپیک زئوس، معبد الهه آتنا و غیره را از دست ندهید.

از دیگر جذابیت‌های شهر آتن امتحان کردن غذاهای دریایی و محلی آن مانند خرچنگ، کباب ژاپنی، سوشی، غذاهای مدیترانه‌ای و غیره است.

آتن

سرزمین جادویی سانتورینی با خانه‌های رنگارنگ

اگر به دنبال مکانی جذاب و منحصر به فرد می‌گردید، سانتورینی یونان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این شهر به سرزمین خانه‌های سفید و رنگارنگ شهرت دارد. ساختمان‌های زیبا با داشتن گنبدهای یاقوتی در مسیرهای مارپیچ این شهر، جذابیت منطقه را دوچندان کرده است. بیشتر خانه‌ها و هتل‌های این شهر بر روی صخره قرار گرفته است. این ویژگی باعث شده است تا جذابیت و زیبایی شهر دوچندان شود.

سانتورینی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری یونان به شمار می‌رود که حداقل یک بار دیدن آن می‌ارزد. از جمله مکان های دیدنی یونان در سانتورینی می‌توان به سفر دریایی، تماشای منظره غروب آفتاب خلیج آمودی، نقاشی‌های دیواری موزه فولکلور لیگنوس، آتشفشان سانتورینی، قایق‌سواری در رودخانه سانتورینی، نمایشگاه و موزه پرهیستوریک ترا، صخره اسکاروس و ویرانه‌های باستانی ترا اشاره کرد.

البته جذابیت‌های سفر به این شهر رنگارنگ و رویایی تنها به مکان‌های دیدنی آن ختم نمی‌شود. خوردن خوراکی‌های مخصوص این منطقه مانند خوراک مرغ و گوشت، انواع کیکی پنیر، غذاهای انگشتی، غذاهای دریایی، انواع کباب و غیره جزو بهترین‌ قسمت این سفر شما خواهد بود.

ریتیمنون شهر قدیمی ونیزی

شاید برای شما هم جالب باشد که در کشور یونان یک شهر ونیزی ببینید. ریتیمنون به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی یونان به شمار می‌رود که با معماری باستانی قرن شانزدهم و به سبک اروپایی و موریایی توانسته است نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. تمامی ساختمان‌های این شهر باستانی و قدیمی بر روی شن و ماسه ساخته شده است.

از جاذبه‌های دیدنی و خاص ریتیمنون می‌توان به سازه‌های چوبی در موزه مجسمه‌های چوبی، کلیسای سنت آنتونی جورج، چشمه Rimondi، موزه نظامی رتیمنو، صومعه Preveli، بخش قدیمی ریتیمنو، صومعه Arkadi و غیره اشاره کرد.

در صورت سفر به این شهر تاریخی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری یونان خوردن خوراکی‌های مخصوص این شهر از جمله خوراک ماهی دریایی، انواع سالادها، انواع نوشیدنی‌ها، غذاهای خانگی و دریایی را حتما امتحان کنید.

ریتیمنون

هرسنیسوس شهر بندری یونان

مطمئنا یکی از محبوب‌ترین شهرهای یونان، شهر بندری آن یعنی هرسنیسوس است. پارک‌های تفریحی، موزه‌های جذاب، مراکز خرید، سواحل باستانی و ویرانه‌های باستانی، این شهر تاریخی را به یک مقصد مناسب برای تعطیلات خانوادگی تبدیل کرده است.

علاوه بر این شهر بندری هرسنیسوس از نظر طبخ غذاهای دریایی شهرت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین در صورت سفر به این شهر، تجربه خوردن غذاهای دریایی این شهر را در رستوران‌های معروف آن از جمله رستوران کیمیاگر، زاخوس تاورنا، Taverna Harakas، Mythos و غیره از دست ندهید.

این مطلب را هم بخوانید
جاذبه های گردشگری دنیا

این شهر با داشتن جاذبه‌های دیدنی بسیار، یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید در مکان‌هایی مانند غار اسرارآمیز زئوس، پارک آبی Star Beach، پارک لبیستینت، پارک Theme Labyrinth یک روز هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

همچنین می‌توانید از شگفتی‌های نمایشگاه‌های فضای آزاد Lychnostatis، آکواریوم Aquaworld Aquarium & Rescue Rescue Center، مزرعه کرتین، صومعه وردیسی، نمایش اسب‌های Stills Arion لذت بسیار زیادی ببرید.

شهر باستانی چانیا

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به فیلم‌های هالیوودی علاقه دارید، مطمئنا شهر باستانی چانیا برای شما آشنا خواهد بود. چرا که این شهر لوکیشن بسیاری از فیلم‌ها آمریکایی است. از طرفی دیگر بسیاری از گردشگران خارجی، چانیا را با بندر قدیمی ونیزی آن می‌شناسند. جذابیت‌های چانیا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری یونان با خیابان‌های سنگ‌فرش شده، معماری غیر معمول ساختمان‌ها و فانوس دریایی این شهر دو چندان شده است.

غذاهای محلی این شهر از جمله پنیر آن بسیار معروف است. بنابراین در صورت سفر به این شهر خوردن سالادهای ارگانیک تازه، غذاهای دریایی و غذاهای محلی مخصوص این شهر را حتما تجربه کنید. چانیا از جمله شهرهای یونان است که جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. بسیاری از مناطق این شهر از جمله توپونا، کاستلی، سانتریوانی، اسپلانزیا نشان‌دهنده فرهنگ و تاریخ یونان باستان است.

مناطق دیدنی این شهر بسیار زیاد هستند که دیدن از آنها می‌تواند حس نابی را به شما هدیه ببخشند. پارک گیاه شناسی، موزه باستان‌شناسی، برج دیدنی فانوس دریایی، دره اسرارآمیز توپولیا، قلعه ونیزی و غیره از جمله جاهایی است که نباید دیدن آن را از دست بدهید.

همچنین راه رفتن بر روی شن‌های طلایی و ساحل ماسه‌ای آیگوانا، سوار شدن بر روی قایق‌های رنگارنگ این شهر، دیدن معماری قدیمی بندر آن و غیره همگی یک تجربه جدید را برای شما به ارمغان می‌آورد.

چانیا

آسیاب‌های بادی زیبای میکونوس

معماری اصیل یونانی را می‌توانید در شهر میکونوس به عنوان یکی از جاذبه‌ های گردشگری یونان ببینید. ساختمان‌های این شهر با معماری کلاسیک و رنگ سفید با گنبدهای آبی حس و حالی متفاوت را در شهر ایجاد کرده است. قدم زدن در خیابان‌های پر پیچ و خم میکونوس و دیدن جذابیت‌های این شهر از جمله مواردی است که شما در هیچ کجای دنیا آن را تجربه نخواهید کرد.

آسیاب‌های بادی این جزیره بهشتی شهرت بسیار زیادی دانرد. علاوه بر این امکانات موجود در این شهر باعث شده است تا میکونوس برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد. از دیدنی‌های این شهر تاریخی می‌توان به بادگیرهای نمادین، کلیسای زیبای پانایا تورلیانی، موزه دریایی اژه، خیابان قدیمی Matoyianni و غیره اشاره کرد.

ماسه‌های طلایی ساحل مگالی و ساحل کالافاتیس از دیگر دیدنی‌های این شهر آسیاب‌های بادی است که تجربه‌ای تکرارنشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از دیگر قسمت‌های جذاب سفر به میکونوس خوردن غذاهای مخصوص و دریایی این جزیره است. انواع غذاهای دریایی، پنیربرگر، کیک، پاستا، سالادهای تابستانی، نوشیدنی‌های ایتالیایی، رول‌های مخصوص و غیره از جمله غذاهایی است که خوردن آن را حتما امتحان کنید.

سواحل کم عمق آپوکوروناس

آپوکوروناس در شمال شرقی یونان واقع شده است و به دلیل قرارگیری در کوهای سفید منطقه کریت به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری یونان تبدیل شده است. اگر علاقه به شنا دارید، سواحل کم عمق آپوکوروناس یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای شماست. به خصوص این ساحل برای کودکان و کسانی که شنا بلد نیستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است.

جاذبه‌های طبیعی و سرسبز، دریاچه کورناس، روستاهای زیبا با معماری خاص، استراحتگاه‌های کوچک ساحلی، کلیسای Agios Nikolaos، موزه فولکلور، غار شگفت‌انگیز Samonas، سواحل کالواکی، ساحل Ombros Gialos، مرکز سلامتی و ماساژ در Georgioupolis از جمله جاهای دیدنی این شهر است.

بنابراین برای دیدن این جاذبه‌های دیدنی پیشنهاد می‌کنیم که چند روزی در این شهر اقامت داشته باشید. البته برای ماندن و اقامت چند روزه در این شهر جای هیچ نگرانی نیست. چرا که آپوکورانوس دارای هتل‌های لوکس، آپارتمان‌های ساحلی و هتل‌های اقتصادی بسیار زیادی است.

سالاد بادمجان سنتی گرجستان، انواع غذاهای فرنگی، پیتزا، کیک اسفناج و پنیر، پلات یونانی و غیره از جمله غذاهایی است که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

آپوکوروناس

کریت پنجمین جزیره بزرگ دریای مدیترانه

در لیست جاهای دیدنی یونان، حتما دیدن کریت را در برنامه خود قرار دهید. منطقه‌ای وسیع با مناظر منحصر به فرد باعث شده است تا این جزیره وسیع لقب بزرگترین جزیره یونان را به خود اختصاص دهد. کریت به عنوان یکی از جاذبه‌ های گردشگری یونان سواحل گسترده، کوه‌های زیبا، بناهای تاریخی، روستاهای آرام و غیره بسیاری برای تماشا دارد.

مناطق دیدنی کریت به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای یونان شامل صومعه مقدس Arkadi، کاخ پر زرق و برق Knossos، آثار باستانی موزه باستان‌شناسی Heraklion، بیابان دیدنی Spinalonga، پارک زیبا و ملی Gorge Samaria و غیره است.

همچنین گشت و گذار در سواحل زیبای این منطقه از جمله ساحل Elafonissi، ساحل زیبای Falassarna، ساحل Stalis و دیدن غروب آفتاب در این سواحل زیبا حس و حال عجیبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از دیگر بخش‌های جذاب این شهر می‌توان به تجربه غذاهای خاص و منحصر به فرد آن از جمله ماست یخ‌زده یونانی، غذاهای ارگانیک و استیک‌ها اشاره کرد.

کورفو، بهشت گمشده یونان

در سواحل شمال غربی یونان، جزیره‌ای زیبا به نام کورفو قرار دارد. فرهنگ غنی و زیبایی منطقه باعث شده است تا کورفو به یکی از بهترین جاهای دیدنی یونان تبدیل شود. بسیاری از اولین‌های یونان از جمله اولین دانشگاه، اولین مدرسه هنر، اولین ارکستر فیلارمونیک و غیره در این شهر تاسیس شده است. همین موضوع نشان‌دهنده فرهنگ غنی این شهر است.

کورتو به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری یونان مکان‌های تاریخی بسیاری دارد. میدان بالکان، کاخ سنت مایکل جورج، لیستون، قلعه قدیمی کورفو، صومعه Vlacherna، کلیساهای معروف مانند جامع شهر، سنت اپیریدون، موزه‌هایی جذاب از جمله موزه هنرهای آسیایی، موزه بیزانس، موزه اسکناس، موزه دیونسیسوس سولوموس از جمله مکان‌های شگفت‌انگیز این جزیره است.

این مطلب را هم بخوانید
زیباترین جاده های جهان

در منظره کوه‌های ناهموار و در کنار سواحل شنی این منطقه خوردن غذاهای دریایی و صدفی معروف کوفو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کورفو

تریژا، جزیره آتشفشانی یونان

دومین جزیره بزرگ یونان که در گروه جزایر آتشفشانی قرار دارد، جزیره زیبای تریژا است. این جزیره در شمال غرب نوا کامنی واقع شده است و به دلیل فعالیت‌های آتشفشانی در سده‌های اخیر شکل گرفته است. این جزیره زیبا با شهرک‌های جذاب خود، در حدود ۳۰۰ نفر جمعیت دارد. اگر شما هم به دنبال آرامش هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تریژا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.

مهمانخانه قدیمی، مسیرهای پیاده‌روی، کلیسای زیبای مریم باکره، دهکده دیدنی پوتاموس از جمله مکان‌های دیدنی این جزیره به شمار می‌روند. شما می‌توانید بعد از یک روز گشت و گذار در خیابان‌های پرپیچ و خم این جزیره، خوردن غذاهای دریایی مانند ماهی شمشیر را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

جزیره مذهبی پاتموس

یکی از جاذبه های گردشگری یونان اختصاص به جزیره پاتموس دارد. قدم زدن در سواحل زیبا Psili Ammos و Arkoi یک حس و حال وصف‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این دهکده زیبا در ماه‌های جولای و آگوست میزبان گردشگران بسیار زیادی است که برای جشنواره بین‌المللی فیلم Patmos و جشنواره موسیقی مذهبی Patmos به این شهر می‌آیند.

همچنین مسابقات ورزشی تابستان نیز به مدت سه روز در این جزیره برگزار می‌شود. بنابراین تابستان فرصت مناسبی است که به یونان سفر کنید.

پاتموس

جزیره باستانی پارگا

خیابان‌های باریک و قلعه زیبا پاراگا، سواحل شنی زیبا، قلعه پرگا از جمله مکان‌هایی است که برای عاشقان تاریخ، یک فرصت بی‌نظیر را فراهم می‌کند. اگر شما هم قصد دیدن مناظر شگفت‌انگیز این جزیره را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید. چرا که در این فصل می‌توانید علاوه بر قدم زدن در سواحل زیبای این منطقه، از تفریحات آبی این منطقه مانند قایق‌سواری نیز لذت ببرید.

سواحل چشم‌نواز این منطقه از جمله ساحل جنگلی Lchnos با غارهای دریا، ساحل Krioneri، ساحل ساراکینیکو و غیره از جمله مکان‌هایی است که ارزش یک بار دیدن دارند. همچنین سایر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این منطقه شامل قلعه پرگا، سایت باستان‌شناسی، منطقه تاریخی سولی و چشمه رودخانه آچرون است.

کفالونیا، بزرگترین جزیره یونان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری یونان اختصاص به جزیره بزرگ کفالونیا دارد. سواحل زیبا در کنار جنگل‌های بکر باعث شده است تا این جزیره به یکی از محبوب ترین دیدنی های یونان تبدیل شود. در این جزیره هر ساله در تابستان جشنواره موسیقی الکترونیکی و فیلم برگزار می‌شود. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از گردشگران برای سفرهای تابستانی خود این شهر را انتخاب کنند.

از جمله دیدنی‌های کفالونیا می‌توان به کوه آینوس، صومعه Kipouria، کتابخانه شهر، دیوارهای قدیمی شهر Krani، روستای جذاب و دیدنی Kourkoumelata و غیره اشاره کرد. غذاهای این شهر بخش جذاب سفر شما خواهد بود. دلکه، اختاپوس شکم پر، انواع کباب، سبزیجات سرخ شده مخصوص و غیره از جمله غذاهایی است که باید حتما امتحان کنید.

جاذبه های گردشگری یونان

کیپ سونیون

بدون شک یکی از بهترین مکان های دیدنی یونان اختصاص به شهر ادیسه هومر یعنی کیپ سونیون دارد. این شهر محلی و جذاب با داشتن ویرانه‌های معبد خدای یونان، مهبد آتنا و سایر مکان‌های دیدنی برای علاقه‌مندان به تاریخ و ادبیات بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود.

زاگوری جواهری دیدنی در یونان

برای گذراندن تعطیلات تابستانی، منطقه کوهستانی زاگوری یونان بسیار عالی است. مسیرهای پیاده‌روی زیبا در کنار رودخانه‌ها، دره‌های عمیق و جنگل این منطقه را به بهشت علاقه‌مندان به کوهنوردی تبدیل کرده است. در این شهر دیدنی به عنوان یکی از جاذبه‌ های گردشگری یونان بیش از ۴۵ روستا با معماری منحصر به فرد و طبیعت زیبا وجود دارد.

شهر دایره‌ای سیفنوس

شهر سیفنوس به شهر دایره‌ای شهرت دارد. زیبایی‌های طبیعی و روستاهای چشم‌نواز این جزیره با معماری خاص خود نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب می‌کند. در مسیر پیاده‌روی این منطقه جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله معابد، مزارع زیبا، ملک‌های مجلل، کلیساها، موزه و غیره وجود دارد.

علاوه بر این شما می‌توانید بعد از یک روز گشت و گذار در این شهر از غذاهای منحصر به فرد آن مانند گوشت پخته شده در ظروف سفالی، پنیر خامه‌ای، انواع شیرینی‌ها، بره پخته شده با ادویه‌های مخصوص و غیره لذت ببرید.

سیفنوس

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با جاذبه های گردشگری و دیدنی یونان صحبت کردیم. مکان های دیدنی یونان تنها به شهرها و جزایر گفته شده در بالا ختم نمی‌شوند. این کشور خارق‌العاده با داشتن سواحل، جزایر، طبیعت چشم‌نواز و غیره یک انتخاب مناسب برای سفر است. این شهر اساطیری با قدمت چند هزار ساله خود، از فرهنگ و تاریخ غنی برخوردار است.

همین ویژگی باعث شده است تا جاذبه های گردشگری یونان مورد علاقه بسیاری از گردشگران قرار بگیرد. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر به این کشور مدیترانه‌ای دارید می‌توانید نظر خود را در رابطه با جاهای دیدنی یونان برای ما بگویید.

درباره “بازدید از جاذبه های گردشگری یونان” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا