دیدنی های گلستان

این ۸ مورد از مکان‌های ناشناخته گرگان را هرگز ندیده‌اید!

این 8 مورد از مکان‌های ناشناخته گرگان را هرگز ندیده‌اید!

استان گلستان از لحاظ مکان‌های دیدنی تفریحی و تاریخی مناسب انتخاب همه سلیقه ها  است. این استان سرسبز بسیاری از جنگل‌ها و مناطق طبیعی زیبای کشور را در خود جای داده‌است. حتماً با دیدن مستندها و مطالعاتی درباره گرگان متوجه شدید با یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی ایران مواجه هستیم.

در مکان‌های ناشناخته گرگان ، جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. البته عده ای از گردشگران تصور می‌کنند جاذبه‌های گرگان در مکان تاریخی دیوار گرگان، مسجد جامع شهر، کاخ موزه گلستان، موزه باستان‌شناسی، تپه باستانی قلعه خندان، مدرسه عمادیه، برج گرگان، کاخ عاقا محمدخان قاجار و … خلاصه می‌شود.

هنوز بسیاری از گردشگران هستند که جاذبه‌های کشف نشده گرگان را ندیده‌اند. اگر شما علاقه‌مند هستید تا مکان‌های ناشناخته گرگان را پیدا کنید بهتر است همراه سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا باشید و تا پایان این مقاله را مطالعه کنید. همچنین اگر تصمیم به چند روز ماندن در گرگان دارید می‌توانید برای اجاره ویلا در گرگان با سپنجا در ارتباط باشید و مکان اقامت مورد نظر خود را پیدا کنید.

چرا به گرگان سفر کنیم؟

بسیار از کسانی که گرگان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند افراد سخت‌گیری هستند آن‌ها ترجیح می‌دهند جایی بروند که جاذبه‌های تفریحی و تاریخی مهمی داشته باشد. گرگان از جمله شهرهای ایران است که در حصار جنگل‌ها و پوشش‌های گیاهی فراوان قرار دارد. یکی ویژگی‌های مهم استان گلستان و شهر گرگان وجود دومین دیوار بزرگ جهان در لیست جاذبه‌های گردشگری می‌باشد.

البته اگر وقت خود صرف مکان‌های تاریخی و گردشگری داخل شهر نکنید، با رفتن به اطراف گرگان و دیدن جاذبه‌های طبیعی می‌توانید سفر بهتری داشته باشید. در ادامه مقاله مکان‌های ناشناخته گرگان را به شما معرفی خواهیم کرد؛ که تا الان در فهرست جاذبه‌های دست نیافتنی این شهر بودند.

پس دلایل زیادی برای سفر به گرگان وجود دارد. این شهر با امکانات مجهز رفاهی آماده پذیرایی از گردشگران سراسر جهان است.


هم چنین بخوانید: راهنمای سفر به گرگان


روستای زیارت، طبیعتی چشم نواز در قلب گرگان

مسیر روستای زیارت پر از پیچ و تاب‌های خطرناک و طبیعت زیبای جنگل است؛ که تا روستا ۷ کیلومتر فاصله دارد. عبور از این مسیر برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود زیرا علاوه بر زیبایی‌ها طبیعت دارای رستوران، کافه و مناظر دیدنی می‌باشد.

برای اینکه از مسیر روستا لذت ببرید می‌توانید پیاده‌روی کنید البته که بسیاری از گردشگران هم این مسیر را با پای پیاده طی می‌کنند. اگر می‌خواهید بفهمید که به روستای زیارت نزدیک شده‌اید به سنگ‌فرشی شدن جاده توجه کنید. وقتی به روستا می‌رسید قطعاً نمی‌توانید از چشم‌اندازهای خیره کننده آن بگذرید.

از زیبایی‌های قابل توجه این روستا می‌توان به رودخانه آن به نام خاصه رود، آبشارهای دوقلو، چشمه آبگرم زیارت، امام زاده عبدالله و جنگل‌های سرسبز اطراف آن اشاره کرد.

مکان‌های ناشناخته گرگان

ممکن است گردشگران این روستا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده باشند. اما از جاذبه‌های متنوع آن اطلاعی نداشته اند به همی علت روستای زیارت هم یکی از مکان‌های ناشناخته گرگان محسوب می‌شود.

در این روستا با دیدن خانه‌های قدیمی با معماری پلکانی که از آثار ملی محسوب می شود و شباهتی با ماسوله گیلان هم دارد و سفری خاطره انگیز خواهید داشت.

می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های روستا یعنی آبشارهای دوقلو، اگر تنها ۵ کیلومتر از روستا فاصله بگیرید و چیزی حدود یک ریع پیاده‌روی کنید به دو آبشار روستا خواهید رسید. ارتفاع آبشار تا حوضچه ۱۵ متر است و آب آن هم از رودخانه خاصه رود تأمین می‌شود. در این روستا تراکم آبشار وجود دارد یعنی شما فقط در دره تل انبار روستای زیارت ۵۳ آبشار خواهید دید که دو تا آن‌ها ارتفاعی نزدیک به ۴۰ متر دارند.

البته یکی آبشار دست نیافتنی هم در این روستا وجود دارد که برای رسیدن به آن باید از تجهیزات طبیعت گردی و صخره‌نوردی استفاده کنید، نام این آبشار خال دره است که واقعاً می‌توان از مکان‌های ناشناخته گرگان حسابش کرد.

بعد از پیاده‌روی و عبور از مسیرهای پیچ در پیچ روستا برای رفع عطش و خستگی بهتر است با آب‌تنی در چشمه آبگرم زیارت نفسی تازه کنیم. از ویژگی‌های خوب این چشمه می‌توان به صاف و زلال بودن آن و خاصیت معدنی و خواص درمانی آن اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید
بندر ترکمن، یکی از شهرهای تماشایی گلستان

بسیاری از گردشگران معروف خارجی در خاطرات سفر خود از چشمه آبگرم نام برده‌اند. از چشمه که عبور کنید در نزدیکی آن چند بنای امامزاده می‌بینید که از لحاظ تاریخی قدمت فراوانی دارد.

 

مکان‌های ناشناخته گرگان

لذت کوهنوردی در سفر به روستای زیارت را با پیمودن ارتفاعات آن تجربه کنید. این ارتفاعات عبارت است از خال دره، بندسر، خمام شهر، ادیم، مازوکش، کمرسر و در اطراف آن کوه‌های کلیچال، تلمبار، زار منجی، سفیدآب، سردانسر، تاله و شمسک وجود دارند.

واقعاً با وجود این ارتفاعات و کوه‌های فراوان روستای زیارت باید چند روزی تنها به قصد کوهنوردی به این روستا سفر کنید.

با گشت و گذار در اطراف روستای زیارت، جنگل‌های هیرکانی را که به عنوان موزه زنده ایران شناخته شده‌است را خواهید دید و درختانی که در نزدیکی روستا به نام سرخدار وجود دارند.

این بخش از روستا که در جهان از آن به عنوان سومین ذخیره گاه درخت سرخدار یاد می‌شود جزو مکان‌های ناشناخته گرگان است زیرا گردشگران باید با راهنمای محلی همان روستا به این منطقه برسند.

با یک اقامت چند روزه در روستای زیارت می‌توانید از همه جاذبه‌های تفریحی و مناطق طبیعی بکر آن، غذاهای محلی و نان‌های سنتی، لبنیات روستا، انواع درختان میوه و پوشش‌های گیاهان دارویی لذت کافی را ببرید.

همچنین وجود مشهورترین جاذبه گرگان یعنی منطقه جنگلی ناهارخوران برای دسترسی به امکانات رفاهی شرایط را برای گردشگران فراهم کرده‌است.

دریاچه توشن، ترکیبی جذاب و زیبا از دریا و جنگل

مکان‌های ناشناخته گرگان

بسیاری از گردشگران به علت گشت و گذار و بازدید از مکان‌های تفریحی و تاریخی داخل شهر گرگان، دیگر زمان سفر به جاذبه‌های خارج از شهر یا اطراف آن را ندارند. به همین علت برخی از جاهای دیدنی برای آن‌ها از مکان‌های ناشناخته گرگان محسوب می‌شوند.

دریاچه توشن هم یکی از همین مناطق دیدنی است. برای رسیدن به این دریاچه از مسیری جنگلی عبور می‌کنید و به روستای توشن را در دامنه کوه می‌رسید. در گذشته از این دریاچه به عنوان سد استفاده می‌کردند. با وجود تفریحاتی مانند ماهیگیری، زیبایی جاده و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز جنگل و دریا سفری خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد.

عظمت طبیعت در گرگان و پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگدره در ۵ کیلومتری شهر گرگان از بهترین و مهم‌ترین مناطق نه تنها استان گلستان بلکه ایران است. اگر می‌خواهید بدانید که چرا به این منطقه طبیعی و گردشگری سفر می‌کنند همراه با سپنجا باشید. پارک جنگلی النگدره در فصول مختلف سال انتظار گردشگران را می‌کشد.

فصل پاییز برای النگدره زیباترین چشم‌اندازها را رقم می‌زند. افرادی که می‌خواهند سفری دو روزه به گرگان داشته باشند. برای تفریح در پارک جنگلی النگدره فصل پاییز را انتخاب می‌کنند.

از دلایل اصلی حضور مسافران در این منطقه امکانات رفاهی و گردشگری می‌باشد که برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌است.

مکان‌های ناشناخته گرگان

شاید به راحتی بتوانید این منطقه تفریحی را پیدا کنید. زیرا این منطقه در اطراف مجموعه تفریحی ناهارخوران گرگان قرار دارد. طبیعت و آب و هوای مطلوب این پارک جنگلی سفری دلچسب را برای شما به همراه خواهد داشت.

جاده سلامت در النگدره باعث شده جنگل‌ها به‌طور پیوسته در کنار هم قرار بگیرند. اگر می‌خواهید در این جاده پیاده‌روی کنید باید روزهای زوج را انتخاب کنید. زیرا در این زمان عبور وسایل نقلیه از جاده سلامت النگدره ممنوع می‌باشد.

جاذبه‌هایی که باعث این منطقه برای بعضی از گردشگران حکم مکان‌های ناشناخته گرگان را داشته باشد. وجود چشمه‌ها و رودخانه ای است از میان جنگل عبور می‌کنند. مسیر جنگل را که ادامه دهید با صدای آب رودخانه مواجه خواهید شد.

این رودخانه، قلاشی نام دارد و آب آن از سه چشمه ای که در کنار آن در حال جوشش هستند تأمین می‌شود. برای تفریح، گذراندن اوقات فراغت و یک پیک نیک دلنشین پارک جنگلی النگدره را انتخاب کنید.

پارک جنگلی قرق، زیباترین تفرجگاه شهر گرگان

مکان‌های ناشناخته گرگان

برای رفتن به پارک جنگلی قرقی از گرگان ۲۳ کیلومتر فاصله بگیرید و به منطقه چلچلی حفاظت شده در شمال گرگان بروید. اگر طرفدار طبیعت گردی با امکانات رفاهی گردشگری هستید پارک جنگلی قرقی بهترین گزینه برای تفریح در طبیعت است.

یکی پارک جنگلی قرقی به عنوان یکی از زیستگاه‌های گوزن قرمز ایرانی شناخته شده‌است. این منطقه حفاظت شده از این گونه گوزن در ایران به‌طور ویژه ای مراقبت می‌کند.

هفت آبشار شیر آباد از مکان‌های ناشناخته گرگان

بخاطر وجود مناطق طبیعی بخصوص آبشارهای فراوان این شهر باید به گرگان لقب شهر آبشار خیز را بدهند. این منطقه دارای هفت آبشار مختلف با ارتفاع‌های متفاوت در دل جنگل‌های شیرآباد است. شکل‌گیری این آبشار به صورت پلکانی است و پشت سر هم قرار گرفته‌اند. منطقه شیرآباد واقع در شهر رامیان و در ۵۵ کیلومتری شهر گرگان قرار دارد.

این مطلب را هم بخوانید
شمال رفتیم کجا بریم؟

وقتی به جنگل شیرآباد برسید تا آبشار مسیری را پیاده‌روی می‌کنید و پس از مدت ۲۰ دقیقه به اولین آبشار با ارتفاع ۲۵ متری تا حوضچه خواهید رسید.

هر چقدر در مسیر جنگل پیش روی می‌کنید شاهد طبیعتی سرشار از سکوت و آرامش خواهید بود. جلوتر آخرین آبشار شیر آباد را می‌بینید که ارتفاعی نزدیک به ۳۰ متر دارد و عمق دو حوضچه آن ۴۰ و ۸۰ متر است. تجربه لذت یک آب‌تنی در حوضچه‌های جنگل شیرآباد سفری لذت بخش را برای شما رقم می‌زند.

مکان‌های ناشناخته گرگان

آبشار کبود وال، بزرگ‌ترین آبشار خزه ای ایران

آبشاری دیگر از مکان‌های ناشناخته گرگان، با پیمودن مسیری ۲۰ دقیقه ای از گرگان به آبشار کبود وال در نزدیکی شهرستان علی‌آباد کتول خواهید رسید. در مسیر آبشار کبود وال، آبشارهای متعددی با ارتفاع‌های گوناگون بالای حوضچه‌های کوچک قرار دارند.

پس از پیاده‌روی نیم ساعته در مسیر جنگل به آبشار کبود وال با ارتفاع ۳۰ متری مواجه خواهید شد. این آبشار بخاطر وجود صخره‌های پایین حوضچه که از خزه پوشیده شده‌اند. به عنوان معروف‌ترین آبشار ایران شهرت دارد. آب این آبشار با ریختن بر روی این صخره‌ها جاری رودخانه میان جنگل می‌شود. سفر به این منطقه هیجان انگیز را از دست ندهید.


همچنین بخوانید: ابشار باران کوه


 

تپه هزار پیچ، بهشتی بی‌کران در گرگان

با رفتن به ارتفاعات تپه هزار پیچ شهر گرگان را از چشم‌انداز زیبای دیگر مشاهده کنید. این جنگل در غرب گرگان قرار دارد و در گذشته بخاطر وسعت زیاد درختان سرو به عنوان سوگله و سرو گله شهرت داشته‌است. با گذشت زمان اهالی گرگان شاهد تغییرات در پوشش‌های گیاهی جنگل بودند. با عبور از مسیر پیچ در پیچ جنگل و ارتفاعی که به آن می‌رسید کل شهر را در یک قاب تصویر می‌بینید.

بسیاری از ورزشکاران و افرادی که طبیعت گردی را به‌طور حرفه ای دنبال می‌کنند برای رسیدن به ارتفاعات جنگل هزار تپه از پاراگلایدر استفاده می‌کنند. همچنین این ارتفاعات برای بررسی رویدادهای نجومی در شهر گرگان بسیار مناسب است و مردم برای دیدن پدیده‌های خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی در این مکان تجمع می‌کنند.

مکان‌های ناشناخته گرگان

جنگل شصت کلا، تفرجگاهی ارزشمند در گرگان

فاصله نزدیک این جنگل با شهر گرگان باعث می‌شود. گردشگران در سفر به این شهر شاید اولین مکانی را که برای طبیعت گردی در خارج از شهر انتخاب کنند جنگل شصت کلا باشد. این جنگل مانند آلبومی از محیط زیست و حیات وحش است.

یعنی با رفتن به این جنگل بیشتر پدیده‌های طبیعی را خواهید دید. در جنگل دو جاذبه ی مهم گردشگری وجود دارد که باعث شده از آن به عنوان مکان‌های ناشناخته گرگان یاد کنند. یکی مردابی که در جنگل شصت کلا وجود دارد و دیگری رودخانه ای در دل جنگل که طول آن به ۴۰ متر می‌رسد. همه این‌ها در کنار هم زیبایی‌های غیر قابل وصفی را به شما هدیه می‌دهند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به مکان‌های ناشناخته گرگان و دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر پرداختیم. هر شهری علاوه بر زیبایی‌ها و مکان‌های دیدنی داخل شهر، دارای طبیعت و مناطق کشف نشده زیادی است. شهر گرگان هم از این قاعده مستثنا نیستند.

مطمئن باشید به غیر از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی گرگان که به شما معرفی کردیم هنوز این شهر جاذبه‌هایی دارد که بسیاری از گردشگران آن جا را ندیده‌اند. شما می‌توانید از تجربه سفر به گرگان برای ما و سایر کاربرانی این مطلب را مطالعه می‌کنند بگویید، ما مشتاق شنیدن نظرات شما در سپنجا هستیم!

راهنمای سفر به گرگان

با مطالعه مقاله مکان‌های ناشناخته گرگان حتماً تصمیم سفر به این شهر را دارید و در حال برنامه‌ریزی برای آن هستید. البته کمی صبر کنید قبل از آن که برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

آیا جایی برای اقامت در آن شهر دارید؟

به نظر شما گرگان برای ماندن چند روزه شما چه امکاناتی را ارائه می‌دهد؟

به واسطه اینکه شما در ابتدای سفر از محل اقامت خود نگران نباشید سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا این امکان را برای شما فراهم نموده‌است تا قبل از سفر به مقصد گردشگری خود از طریق این سامانه با رزرو ویلا در گرگان مکان اقامت مورد نظر خود را پیدا کنید و سفر خود را آغاز کنید.

درباره “این ۸ مورد از مکان‌های ناشناخته گرگان را هرگز ندیده‌اید!” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا