جاهای گردشگری دنیا

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی چین

پر جمعیت ترین کشور جهان که در حدود ۱.۴۷۰ میلیارد نفر از جمعیت کره زمین را به خود اختصاص داده و مملو از اماکن دیدنی و زیبا است، چین کشور زیبایی های طبیعی و خدادادی است، که این مقاله در رابطه با بهترین جاهای دیدنی چین و جاذبه های گردشگری آن است  و ما قصد داریم شما را با تمام ویژگی ها و خصوصیات آنها آشنا کنیم و تمام اطلاعاتی را که در سفر به چین و بازدید از جاذبه هایش مورد نیاز است را برایتان بازگو کنیم تا سفر راحت تری را به آنجا  تجربه کنید.

نام رسمی این کشور جمهوری خلق چین است که توسط حزب کمونیست چین اداره می شود و در شرق آسیا واقع شده است. تمدن این کشور یکی از قدیمی ترین و ‌کهن ترین تمدن های تاریخ باستان به شمار می‌رود که لقب یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی را ازآن خود کرده و دومین وارد کننده و بزرگترین صادر کننده در جهان است.

زبان رسمی این کشور مانداریان است و گویش های مختلفی را به خود اختصاص داده و مردم آنجا  با ۲۲۹ زبان زنده ی دیگر نیز تکلم می‌کنند که در کل زبان چینی جزو پر شمارترین زبان‌های دنیا قرار گرفته که ۱.۳۹ میلیون نفر گوینده دارد.

طبق گفته ی باستان شناسان و یافته های آنها زندگی و سکونت انسان های اولیه در این کشور به ۲.۲۴ میلیون تا ۲۵۰ هزار سال قبل بازمی‌گردد که در غاری در نزدیکی شهر پکن فسیل مردی راست قامت پیدا شده که توانایی درست کردن آتش را داشته است .

کشور چین را بیست و دو استان تشکیل داده که پکن بزرگ ترین شهر آن است و به عنوان پایتخت انتخاب شده که پر از جاذبه ها و اماکن دیدنی و گردشگری است و در ادامه به معرفی تمام آنها می پردازیم تا با اطلاعات کامل تری راهی سفر و بازدید از این جاذبه ها شوید.

در ادامه با ما همراه باشید تا زیباترین جاهای دیدنی چین را که در شهر پکن قرار واقع شده‌اند را به شما معرفی کنیم. ادامه مطلب را همراه سپنجا باشید.

معرفی شهر پکن

یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا که حدود ۲۲ میلیون نفر جمعیت جهان را به خود اختصاص داده، شهر زیبای پکن است که پس از شانگهای دومین شهر پرجمعیت چین به شمار می‌رود.

تاریخ سکونت چینی ها در شهر پکن به هزاره قبل از میلاد بازمی‌گردد که در چند قرن قبل از میلاد به صورت شهرهای کوچکی بوده و تا به الان که به بزرگترین شهر چین تبدیل شده است و به دلیل پیشینه و تاریخچه‌اش، اماکن و جاذبه های فراوانی را در خود جای داده است‌.

این شهر زیبا در میان کوه های زیبا و استواری قرار دارد که تمام عمرش را مانند یک سپر محکم از پکن محافظت کرده‌اند، همچنین دارای دو رودخانه با نام های چوبی و یونگ رینگ است که بسیار زیبا و شگفت انگیزند. با وجود این همه امکانات دارای آب و هوای خشنی است که زمستان‌های بسیار سرد و تابستان های بسیار گرمی دارد.

شهر پکن

جاذبه های گردشگری پکن

بدون شک با توجه به تاریخ و قدمت این شهر ، پکن جاذبه ها و اماکن دیدنی فراوانی را در خود جای داده و سفر به آنجا مانند یک داستان ماجراجویانه می‌ماند  که تنها نیاز به کشف کردن زیبایی های جاذبه ها و اماکن دیدنی دارد و از دیدن آنها باید لذت برد.

یکی از بهترین و زیباترین جاذبه های چین و شهر پکن دیوار بزرگ چین است که بسیار مشهور و محلی پر رفت و آمد است که در این مقاله و در ادامه ی مطلب شما را با تمام ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد. همچنین جاذبه هایی دیگری که آنها نیز زیبا و شگفت انگیز هستند می‌توان به قصر تابستانی، معبد آسمانی، میدان تیان آن من و… اشاره کرد که از دیگر شگفتی های کشور چین به شمارمی‌روند.

دیوار بزرگ چین

این دیوار شگفت انگیز مانند یک اژدهای عظیم بر روی خاک چین خوابیده و به محلی برای بازدید مردم تبدیل شده که ۶۷۰۰ کیلومتر طول دارد و یکی از بزرگ ترین دیوار های جهان است.

این معماری شاهکار بشر از میان کوه ها ، صحراها، چمنزارها و فلات های کشور چین از شرق تا غرب کشیده شده  که حدود ۲۷۰۰ سال پیش در برابر هجوم حمله متخاصم ساخته شده است. دیوار چین یکی از اولین و بهترین جاهای دیدنی  چین است که هر گردشگر در سفر به آنجا حتما و قطعا آن را در سطر اول  برنامه‌ی  گردش خود قرار می‌دهد و از دیدن آن همه شکوه عظمت بهرمند می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به دبی

برای ساختن این دیوار عظیم در دوران گذشته از کمک نیروی انسانی مثل سربازان، زندانی ها و مردم بومی آنجا استفاده شده که به منظور جلوگیری از هجوم و حمله ی قبیله های وحشی به شهر پکن بوده که نشانه ایی از سخت کوشی و پشتکار مردم چین است که تا به الان هم مانند یک اژدهای خوابیده در این سرزمین پهناور خودنمایی می‌کند.

جالب است بدانید که معماران و طراحان این دیوار درگذشته به آجرها آرد برنج اضافه کرده‌اند تا مقاومت بیشتری داشته باشند و بخش عظیمی از آن در دوران سلطنت  مینگ ساخته شده که از گذرگاه غرب تا شرق چین ادامه دارد.

این دیوار در طول تاریخ چند صد ساله ی چین زیر دست حکمرانان مختلفی نظارت و ساخته شده که همه و همه ی اینها دست به دست هم داده اند تا یکی از هفت اعجاب زمین را به وجود بیاورند.

پهنای دیوارهای آن به اندازه‌ی عبور چهار اسب است و از آجرهای مستطیلی بزرگ و سنگین ساخته شده و ارتفاع آنها ۱۰ متر است  که نمادی از سختی کوشی مردم چین را در گذشته را برای ما روایت می‌کند که دیدن آن برای هر انسانی تعصب آور و زیبا است و رفتن به آنجا لحظات خوشی را برای هر فرد به ارمغان می‌آورد.

دیوار بزرگ چین

قصر تابستانی

یکی دیگر از شگفتی های چین که به شما توصیه می‌کنیم در سفر به چین از آن بازدید کنید، قصر تابستانی  پکن است که در سال ۱۷۵۰ میلادی ساخته شده و سال ۱۹۹۸ در میراث جهانی  یونسکو به ثبت رسیده که حدود سه کیلومتر مربع مساحت دارد.

قصر باستانی در ۱۵ کیلومتری شهر پکن و در ناحیه هایدان واقع شده که حدود ۷۰ هزار مترمربع  از عمارت های مختلف  را در خود جای داده و هر کدام از دیگری زیباتر و دیدنی تر هستند.

این قصر یکی دیگر از جاهای دیدنی چین به شمار می‌رود که در سال ۱۹۲۴ هنگام پیروزی انقلاب چین  درهای این عمارت مانند دیگر بناها به روی مردم گشوده شد که امروزه بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است.

از دیگر زیبایی های این قصر که حدود دو سوم مساحت عمارت را تشکیل می‌دهد دریاچه ی کونمینگ است که زیبایی و جذابیت این قصر را دوچندان کرده و در کنار تپه ی عمر طولانی در این مجموعه خودنمایی می‌کنند.

این عمارت را می‌توان به چهار بخش پشت دریاچه، محوطه تپه پیشین، محوطه جلوی دریاچه و محوطه تپه پسین  تقسم کرد که تمام آنها در کنار هم این عمارت زیبا را تشکیل و به وجود آورده‌اند و هر یک زیبایی خاص و متفاوتی را از خود به نمایش می‌گذارند.

قصر تابستانی

 میدان تیان آن من

این میدان حدود ۱۰۹ هکتار است که ۴۴۰.۰۰۰ مساحت دارد و یکی از میدان های بزرگ شهری در دنیا شناخته شده است. زرق و برق این میدان چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند و در مرکز آن بنای قهرمان کشور چین قرار گرفته که با سنگ گرانیت ساخته شده است. همچنین بنای ممنوعه یا برج تیان آن من در دوران سلسله ی مینگ و در جنوب این میدان ساخته شده که آن هم بسیار زیبا و دیدنی است .

در هر طرف این میدان جاذبه ها و دیدنی های خاصی وجود دارد که با رفتن به آنجا مطمئنا برای ساعاتی طولانی محو آنها می‌شوید و به خاطر آن همه شکوه عظمت به فکر فرو می‌روید .

یکی دیگر از زیبایی های این میدان، موزه ملی چین است که مانند یک گنجینه برای کشور چین با ارزش است چرا که آثار بزرگی از تاریخ و تمدن این کشور در آنجا نگه داری می‌شود، به همین خاطر بازدید از آن نیز بهترین گزینه برای انتخاب زیبایی های این میدان است.

بهترین جاهای دیدنی چین

معبد آسمانی از جاهای دیدنی چین

یکی دیگر از جاهای دیدنی چین که کامل ترین قربانگاه این کشور به شمار می‌آید، معبد بزرگ آسمانی چین است که در دوران سلسله ی چینگ و مینگ به منظور مکانی برای شکر گذاری از آسمان برکت هایی که به آنها داده است ساخته شده که هر ساله طبق دستور پادشاه کشور آن زمان مراسم باشکوهی برگزار شده است.

در آن دوره هر پادشاه حکم فرزند آسمان را داشته و با همین نام ( فرزند آسمان) بر قلمرو خود حکمرانی کرده اند که همین معبد ها و جشن های باشکوه نیز به دستور آنها صورت گرفته است.

مساحت این معبد چهار برابر شهر ممنوعه است که در جنوب آن قرار گرفته و به دوقسمت خارجی و داخلی تقسیم می‌شود که ساختمان اصلی آن شامل سه قسمت چی نیان، خوان چون یو یوان چین می‌شود.

اگر عاشق معماری های زیبا و طرح و نقش های تاریخی هستید بازدید از این جاذبه ها، قصر تابستانی، دیوار بزرگ چین و معبد آسمانی را از دست بدهید چرا که بسیار زیبا طراحی و ساخته شده اند که گزینه ی بسیار خوبی برای افراد علاقه مند به معماری هستند.

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به عربستان

بهترین جاهای دیدنی چین

پارک Beihai

 یکی دیگر از زیباترین و بهترین اماکن دیدنی چین پارک beihai است که قدمتی هزار ساله دارد و در منطقه xicheng قرار گرفته ، مساحت آن ۶۹ هکتار است و نصف بیشتر آن را آب احاطه کرده که در طول حکومت پنج سلسله به ترتیب نگهداری و ساخته شده،  لیائو، جین، یوان، مینگ و چینگ.

این باغ زیبا و سرسبز به چهار قسمت مساوی تقسیم شده که هر کدام متفاوت و خاص هستند، یک قسمت آن اختصاص داده شده به معبد بزرگ yong’an که از چندین سالن بزرگ و برج های زیبا تشکیل شده و گفته شده که در گذشته ها محلی برای  عبادت خدایان مختلف آن منطقه بوده است.

یکی دیگر از قسمت های زیبای این پارک که از دیدنی های چین به شمار می‌رود سالن  ۹ اژدها است که در سال ۱۷۵۶ ساخته شده که داخل آن بسیار دقیق و تمیز با ۱۳۷۶ مجسمه تزیین شده و یک پدیده ی وصف ناپذیر است که در سفر به چین و دیدن آن ضرر بزرگی محسوب می‌شود.

همچنین سالن ۵ اژدها که طبق گفته ها مکانی برای تفریح و ماهیگیری  خدایان مونث بوده که دیدن این بنا نیز بسیار جالب و زیبا است.

بهترین جاهای دیدنی چین

آرامگاه مینگ

از دیگر دیدنی ترین و زیباترین جاذبه های کشور چین که در ۵۰ کیلومتری شهر پکن واقع شده می‌توان به معبد بزرگ مینگ اشاره کرد و از زیبایی ها ی شگفت آور آن دیدن کرد. این معبد مجموعه‌ای از ۱۳ آرامگاه متعلق به پادشاهان سلسله مین در دوره ۱۶۴۴-۱۳۶۸ است که در بین مسافران و گردشگران کشور چین بسیار معروف است و طبق امتیازاتی که دارد در یونسکو و در سال ۲۰۰۳ به ثبت ملی رسیده است.

تمام سیزده معبد آرامگاه مینگ کاملا شبیه به هم هستند و تنها در اندازه با هم تفاوت دارند که بسیار زیبا و شگفت انگیز تزیین و طراحی شده اند. کوچک ترین آنها معبد یونگ و بزرگ ترینشان معبد چانگ لینگ است که قدیمی آنها نیز هست و در سال ۱۴۰۹ احداث شده که  آرامگاه سومین امپراطور سلسله مینگ است.

زیبایی های این مکان بیکران و وصف ناپذیر است که توصیه میکنیم در سفر به چین حتما از آن بازدید کنید و دیدن هیچین مکان با ارزش و زیبایی را از دست ندهید.

آرامگاه مینگ

دیزنی لند شانگهای

بهترین پارک ملی جهان دیزنی لند را در کشور های مختلفی می‌توان پیدا کرد که یکی از آنها در سال ۲۰۱۶ در شانگهای شهر بزرگ چین ساخته و درهایش به روی مردم و گردشگران گشوده شد.

این پارک زیبا و دلنشین امکانات فراوانی برای سرگرم کردن و ساختن لحظاتی خوش را در خود جای داده که تنها کافیست وارد آن شوید و ادامه ی کار را به دست دیزنی بسپاری  چرا که مملو از شور و نشاط و سرگرمی های فوق العاده زیبایی است و قطعا لحظات خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورد. این پار اکنون به یکی دیگر از جاهای دیدنی چین تبدیل شده که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. توصیه می‌کنیم حتما به دیزنی هم سر بزنید تا از یک لذت متفاوت دیگر در دنیا بهره مند شوید.

دیزنی لند شانگهای

مرکز ملی هنر های نمایشی

آخرین جاذبه ایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد مرکز ملی هنرهای نمایشی است که یکی دیگر از زیبایی ها و دیدنی های شهر پکن به شمار می‌رود که معماری ساختمان بسیار ظریف و زیبا طراحی و ساخته شده که مردم به آن تخم مرغ بزرگ می‌گویند چرا که شکل بدنه آن گرد است و هر ساله به در سالگردش در آن برنامه های نمایشی و هنری صورت می‌گیرد که مردم نیز از آن استقبال میکنند به گونه ایی که دیگر به یک سنت سالانه تبدیل شده است.

البته لازم به ذکر است که این مرکز درواقع خانه اپرا در شهر پکن است که در نزدیکی شهر ممنوعه واقع شده و شامل سالن های اجرای تئاتر و موسیقی و سالن های اپرا و باله است.

بهترین جاهای دیدنی چین

کلام آخر…

چین یک کشور وسیع و با عظمت است که تاریخ و پیشینه‌ی ارزشمندی دارد و به همین خاطر جای جای این کشور دیدنی و قابل توصیف است که به دلیل ظرفیت مقاله ما تنها توانستیم تعداد اندکی از زیبایی ها و جاذبه های چین را به شما معرفی کنیم و امیدوارم توانسته باشیم اطلاعات مورد نیازتان را در این مطالب بازگو کرده باشیم.

درباره “آشنایی با بهترین جاهای دیدنی چین” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا