دیدنی های مازندران

آب گرم سادات محله رامسر، جاذبه دیدنی در دل شمال

چشمه‌های آب گرم به دلیل فعالیت‌های آتشفشانی ایجاد شده و حاوی مواد معدنی زیادی هستند. چشمه آب گرم سادات محله یکی از این چشمه هاست که به صورت طبیعی از دل زمین جوشیده و آبِ داخل آن به دلیل وجود مواد طبیعی و گازهای محلول، تفاوت زیادی با آب جاری چشمه‌های معمولی دارد.

این چشمه آب گرم در شهرستان رامسر و استان مازندران قرار داشته و با ویژگی‌های خاصی که دارد، نه تنها در سطح استان مازندران بلکه در سایر نقاط ایران نیز شناخته شده است. اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره چشمه آب گرم سادات محله رامسر کسب کنید، در ادامه مطلب همراه سپنجا باشید.

چشمه‌ آب گرم

معمولا در چشمه‌های آب گرم و آب‌های معدنی گازهایی مانند هیدروژن سولفوره، دی اکسید کربن و… وجود دارد. این عناصر در کنار این که آب چشمه را غیرقابل آشامیدن می‌کنند، دارای خواص دارویی فوق العاده زیادی نیز می‌باشند. به طوری که بسیاری از بیماری‌ها مثل بیماری‌های مفصلی، استخوانی و پوستی به کمک چشمه‌های آب گرم قابل درمان هستند. آب گرم سادات محله یکی از بهترین چشمه‌های آب گرم در ایران است و سالانه ده‌ها هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

طبیعت-رامسر

درمان بیماری‌ها در آب گرم سادات محله رامسر

آب گرم سادات محله یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر است که به دلیل دارا بودن املاح معدنی در سراسر کشور معروف است.

در دنیا نمونه‌های کمی مثل این چشمه آب گرم وجود دارد. چرا که آب گرم سادات محله علاوه بر زیبایی ذاتی و طبیعی، به بازدیدکنندگان امکان استفاده از آب گرم حاوی املاح معدنی را هم می‌دهد. این ویژگی را در کمتر چشمه آب گرمی می‌توان دید که هم قابل استفاده باشند و هم منظره جذابی داشته باشند.

برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

سادات محله یکی از بخش‌هایی است که در فاصله‌ی ۵ کیلومتری شهرستان رامسر قرار گرفته و به دلیل بهره‌مندی از آب‌های گرم معدنی با ویژگی‌های درمانی و دارویی، همواره انتخاب اول بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

این چشمه آب گرم دارای خواص کلربیکربناته کلسیک و منیزین گازدار گوگردی بوده و برای درمان بیماری‌های عصبی، بیماری‌های عضلانی، رماتیسم و بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مفید می‌باشد.

چنانچه دارای یکی از این بیماری‌ها بوده و قصد دارید علاوه بر کمک به درمان آن‌ها از حضور در یک منطقه خوش آب و هوای گردشگری هم لذت ببرید، ما به شما سفر به آب گرم سادات محله رامسر را پیشنهاد می‌کنیم.

ویژگی چشمه‌های آب گرم

آب گرم سادات محله که در رامسر وجود دارد، از دل کوه‌های البرز جوشیده و در پایین کوه در منطقه ییلاقی اربکله از زمین بیرون می‌زند. برای رسیدن به این چشمه آب گرم بایستی با عبور از جاده‌ای که در این منطقه کشیده شده، بوی باروت را احساس کنید. این بو نشانه نزدیک شدن به چشمه‌های آب گرم گوگردی است که آب گرم سادات محله نیز یکی از آن هاست.

امروزه این چشمه آب گرم زیبا به صورت استخرهایی مدرن در اختیار همگان قرار می‌گیرد و افراد مختلفی که قصد استفاده از آن را دارند می‌توانند به صورت رایگان از آن‌ها بهره‌مند شوند.

چشمه‌های آب گرم زیادی در رامسر وجود داشته و آب گرم سادات محله رامسر معروف‌ترین و زیباترینِ آن هاست. این چشمه‌های آب گرم علاوه بر خاصیت درمانی، طبیعت زیبا و دیدنی را در اطراف خود به وجود آورده‌اند که می‌تواند برای گردشگران بسیار جذاب و جالب باشد. این چشمه آب گرم از نوع گوگردی بوده و جزو آب‌های کلربیکربناته کلسیک است. از این رو مزه شوری داشته و تحت هیچ شرایطی نباید نوشیده شود.

این مطلب را هم بخوانید
نمک آبرود قطب گردشگری شمال ایران را بشناسید.

از طرفی آب موجود در این چشمه‌ها از نوع منیزین گازدار گوگردی بوده و برای درمان بیماری‌های جلدی رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی بسیار مفید می‌باشد. همچنین گردشگران با استفاده از چشمه آب گرم سادات محله می‌توانند عوارضی که پس از تب به وجود می‌آید را رفع کنند.

یک روز عالی در کنار آب گرم سادات محله

اگر به چشمه آب گرم سادات محله رامسر سفر کنید، در واقع با یک تیر چند نشان زده اید. چرا که این چشمه علاوه بر خواص درمانی از منظره و آب و هوای بی‌نظیری بهره‌مند است که به شما کمک می‌کند یک روز خاص و به یادماندنی را در کنار دوستان و خانواده‌تان تجربه کنید.

در سفر به چشمه آب گرم سادات محله، می‌توانید به چند روش از این چشمه استفاده کنید. یکی این که می‌توانید در فضای آن نفس کشیده و یا به صورت بخور از آن استفاده کنید.

مواد طبیعی و عناصری که در آب گرم سادات محله رامسر وجود دارد بسیاری از بیماری‌ها را برطرف می‌کند و از این رو تنفس آن باعث ایجاد حال بهتر در شما خواهد شد.

این چشمه آب گرم معمولا برای پیشگیری و درمان بیماری‌های تنفسی، جلدی و رماتیسمی به کار می‌رود. همچنین ورود به چشمه و استراحت در آن احساس آرامش خاصی را برایتان به ارمغان می‌آورد. دمای این آب گرم‌ها حدود ۴۰ درجه‌ی سانتی گراد بوده و می‌توانید در آن نهایت آرامش را تجربه کنید.

آب گرم سادات محله‌ی رامسر یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهرستان رامسر محسوب می‌شود که به دلیل وجود املاح معدنی خاص در آن در کل کشور معروف و شناخته شده است. این ناحیه از رامسر به دلیل وجود این چشمه آب گرم همواره میزبان عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی بوده است. این چشمه آب گرم یک مکان دیدنی فوق العاده خوش آب و هوا است که در سفر به شمال ایران حتما می‌بایست از آن دیدن فرمائید.

آدرس و مشخصات چشمه آب گرم

تمام مسافرانی که قصد سفر به این نقطه دیدنی و خوش آب و هوا را از اقصی نقاط کشور دارند، بایستی قبل از سفر خود با ویژگی‌ها و مشخصات آب گرم سادات محله رامسر آشنا شوند. برای مسافرت به این منطقه می‌توانید از مسیر راهنمای زیر استفاده کنید:

  • استان مازندران » شهر رامسر » ۵ کیلومتر نرسیده به رامسر » سادات محله

همچنین سایر مشخصات این چشمه آب گرم جذاب و دیدنی عبارتند از:

  • دمای آب حدود ۴۰ درجه سانتیگراد
  • دارای خواص درمانی مثل درمان رماتیسم، درمان دردهای عضلانی، درمان دردهای عصبانی
  • مدت زمان حدود سفر شما به این نقطه با احتساب مسیر ۴ ساعت
  • آنتن دهی گوشی همراه برای همه اپراتورهای همراه عالی
  • مسیر ماشین رو و آسان
  • بهره مندی از آب و هوای عالی و تمیز شمال ایران
  • روستای زیبای سادات محله با مردمانی خون گرم

این ناحیه گردشگری از مزایا و جذابیت های دیگری هم برخوردار است که در طول سفر، بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد.

خواص چشمه‌های آب گرم معدنی رامسر

از گذشته تاکنون افراد معتقد بودند حضور در چشمه‌های آب گرم به درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله‌های عصبی کمک زیادی می‌کند. آب گرم سادات محله رامسر یکی از این چشمه‌های آب گرم است که آب آن حاوی مقدار زیادی گوگرد است.

این مطلب را هم بخوانید
شمال رفتیم کجا بریم؟

آب‌های گوگردی رامسر دارای کلر بیکربناته کلسیک و منیزین گازدار گوگردی بوده و برای درمان بیماری‌های زیادی مثل رماتیسم و دردهای عصبی و عضلانی بسیار سودمند است. اغلب افراد قدیمی این منطقه برای رفع عوارضی که پس از تب بروز می‌کند، از آب گرم سادات محله رامسر استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید مسیو بهلر که یکی از افراد سرشناس فرانسوی در دربار ناصرالدین شاه بود، در طی سفری که به شمال ایران داشت یک سفرنامه تنظیم کرد و در آن از این چشمه آب گرم مطلب جالبی نوشت.

او در سفرنامه خود درباره آبگرم معدنی رامسر نوشته است که «در میان جنگل‌های رامسر به فاصله نیم فرسخ از دریا آبگرمی واقع است و آب آنجا بسیار نافع و بسیار مشهور است. به طوری که اشخاص زیادی به جهت رفع بعضی امراض به آنجا می‌روند.» این موضوع نشان می‌دهد آب گرم سادات محله رامسر از دیرباز موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته و می‌توان آن را یکی از بهترین جاذبه‌های شهرستان رامسر در استان مازندران دانست.

مزایای سفر به آب گرم سادات محله رامسر

آب-گرم-سادات-محله-رامسر

در ۵ کیلومتری شهرستان رامسر، منطقه‌ای به نام سادات محله وجود دارد که چشمه آب گرم آن سبب شهرتش شده اند. هرساله در فصول مختلف سال تعداد بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه می‌روند تا هم از آب و هوای خنک و پاکیزه و مناظر زیبای آن لذت ببرند و هم از آب گرم سادات محله و خاصیت و ویژگی‌های منحصر به فرد آن استفاده کنند.

آب گرم سادات محله رامسر بدون شک یکی از دلایل اصلی مسافرت به رامسر و استان مازندران بوده و سفر به این نقاط لذت گردش در شمال کشور را چندین برابر می‌کند. چشمه آب گرمی که در این منطقه قرار دارد هم به عنوان تفریح مورد استفاده قرار گرفته و هم به عنوان درمان برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است.

اگر شما هم قصد مسافرت به آب گرم سادات محله رامسر را دارید، مطمئن باشید با حس خیلی خوبی که بعد از این آب گرم‌ها به شما دست می‌دهد، یک سفر فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد.

اگر از چشمه آب گرم سادات محله استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که بعد از استحمام و یک خواب راحت چه حس خوبی خواهید داشت. پس از آب تنی در آب گرم سادات محله و حضور هوای خنک رامسر، احساس آرامشی زیادی خواهید داشت. این سفر می‌تواند خستگی کار و زحمات شما را در طول هفته به طور کامل از بین ببرد. برای اجاره سوئیت در رامسر بر روی خدمات گردشگری می توانید حساب کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا چشمه آب گرم سادات محله را معرفی کنیم. ویژگی‌ها و خواص آن‌را برای شما بیان کنیم. اگر از این چشمه آ گرم استفاده کرده‌اید نظرات خود را در کامنت بیان کنید.

منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 4 میانگین: 4.5]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا