دیدنی های بندرعباسدیدنی های قشم

کوه الهه نمک

کوه الهه نمک

انتظار بسیاری از افراد در سفر به جزیره ها، جاذبه های طبیعی است که با آب سر و کار دارد. این موضوع معمولا به یک قاعده کلی بین مردم تبدیل شده است. وقتی حرف از سفر به جزیره به میان می آید، ذهن ها تنها به سمت به دریا و تفریحات آبی است؛ در واقع کمتر کسی است که فکرش به سمت خاک، کوه و پرتگاه های مرتفع و جاذبه های این چنینی برود.

شاید برایتان جالب باشد، اما جزیره هرمز این قاعده و قانون را به طور کلی زیر سوال برده است. می پرسید چگونه؟ کوه های رنگین کمانی، ضخره هایی با شکل های بسیار زیبا با قدمت هایی میلیون سالی، سنگ های حیرت آور نمکی و از همه مهم تر، خاک سرخ، جاذبه های بی نظیر و تکرار نشدنی جزیره هرمز است.

معمولا جزیره هرمز، انتخاب گردشگران برای سفر نبوده است و این عدم انتخاب تنها به دلیل عدم آگاهی از جاذبه های بکر آن بوده است. طبیعت هرمز به گونه ای است که از خاص ترین سفر هایتان را تجربه می کنید. با سپنجا همراه باشید، در ادامه با جزیره هرمز و کوه الهه نمک آن بیشتر اشنا می شویم.

جزیره هرمز 1
جزیره هرمز

جزیره هرمز

 

معمولا وقتی حرف از انتخاب جزیره برای گردشگری به میان می آید، فکر ها به سمت کیش سوق پیدا می کند. اگر جزو افرادی هستید که طبیعت دوست هستید، باید بدانید که طبیعت کیش با هرمز اصلا قابل قیاس نیست.

ما منکر وجود امکانات رفاهی و اقامتی فوق العاده کیش نمی شویم، اما اگر به دنبال طبیعتی بکر و خاص هستید، جزیره هرمز از بهترین انتخاب ها است. در ادامه مقاله با معرفی جاذبه های آن، ادعای خود را ثابت می کنیم.

کوه الهه نم 1
کوه الهه نمک

کوه الهه نمک هرمز

خاک سرخ هرمز آن قدر محبوب است که معمولا آن را با این تام می شناسند؛ اما جالب است بدانید در کنار این سرخی هرمز، سفیدی هم به خوبی مشاهده می شود. سفیدی که از نمک سرچشمه می گیرد و جاذبه ای تکرار نشدنی به نام کوه الهه نمک هرمز ایجاد کرده است.

این مطلب را هم بخوانید
جزیره هرمز عروس سرخ پوش

کوه الهه نمک هرمز، جایی است که تا چند سال گذشته برای گردشگران شناخته شده نبوده است. کوه الهه نک هرمز همراه با غار الهه نمک آن، مانند مرواریدی در میان کوه های رنگارنگ هرمز می درخشد و افراد بسیاری بازدید از آن را در دستور کار سفر خود قرار می دهند.

اگر دستتان را در آب های هرمز فرو ببرید، لایه ای از نمک روی دستتان قرار می گیرد که این نشان از آن است که جزیره هرمز، روی گنبدی نمکی شکل گرفته است. در این میان یکی از بلور های نمکی بزرگ در این منطقه، کوه الهه نمک آن است.

غار نمکی هرمز

غار الهه نمک فیروزه ای که با نام غار الهه نمکی در بین افراد محلی شناخته می شود. در این منطقه، پستی و بلندی هایی که بر اثر فرسایش شکل گرفته است، جاذبه های فوق الهاده ایجاد کرده است که در بین آنها، غار نمکی و کوه الهه نمک هرمز هم قرار دارد. کوه الهه نمک، کوهی نمکی با رنگ های مختلف و متنوعی است که تراش خورده است و همین تراش های آن زیبایی خارق العاده به آن بخشیده است.

غار نمک
غار نمک

در زیر این کوه آب با رنگی نارنجی و در بستری نارنجی رنگ جریان دارد و صدای دلنشین و آرامبخش را در این فضا تولید می کند. سفر به هرمز و بازدید از کوه الهه نمک آن، مانند هیچ تجربه دیگری نیست؛ تجربه ای که اغلب افراد آن را نمی شناسند.

برای بازدید از کوه الهه نمک و غار نمکی هرمز می توانید با موتور سه چرخ و یا ماشین به نزدیکی آن بروید، سپس با کمی پیاده روی به این منطقه می رسید. در نظر داشته باشید که پیاده روی در این مسیر هم لذت بخش است؛ چرا که باید از لا به لای کوه های رنگی و خاک های رنگین کمانی رد شوید.

 

دره سکوت

ممکن است به اشتباه تصور کنید، دیدنی های هرمز تنها به کوه الهه نمک و غار نمکی ختم می شود، اما سخت در اشتباه هستید. در سفر به این جزیره می توانید تنها یک روز بمانید و بسیاری از جاذبه های دیدنی آن را بازدید کنید؛ اما اگر بخواهید نهایت استفاده را از طبیعت خاص و بکر آن ببرید، بتید بدانید که صرف روز ها زمان هم کافی نیست.

این مطلب را هم بخوانید
مجتمع تجاری ایران زمین درگهان؛ اطلاعات+ آدرس+ مغازه‌ها+ عکس و ...

در کنار کوه الهه نمک و غار نمکی، از پر طرفدارترین جاذبه های هرمز می توان به دره مجسمه یه به تعبیری دیگر دره سکوت اشاره کرد. هنگام نزدیک شدن به ساحل با سنگ های

خاصی رو به رو می شوید که هر کدام دارای یک شکل هستند. با عبور از این مسیر سنگی، به یه پرتگاه بسیار عمیق می رسید که در سکوتی مزلق می توانید به تماشای آب ها و ساحل بپردازید. دره سکوت، مکانی است که آرامش را می توانید در آن تجربه کنید. تجربه خاص و تکرار نشدنی که جای دیگر آن را پیدا نخواهید کرد.

در این مقاله تنها به کوه الهه نمک، غار نمکی و دره سکوت اشاره کردیم. جاذبه هایی که اغلب افراد آن هارا نمی شناسند. جاذبه هایی که با زیبایی خود هر کسی را به خود جذب می کند. محال است فردی طبیعت دوست باشید، اما با جاذبه های جزیره هرمز به وجد نیایید.

حتی اگر علاقه ای به طبیعت گردی ندارید، خبر خوش آنجا است که جاذبه های هرمز تنها به مکان های طبیعی محدود نمی شود، در این جزیره می توانید از دیدنی های تاریخی و باستانی هم لذت ببرید.از این دیدنی هایی می توان به سیاه چال قلعه، تنگه هرمز، موزه نادعلیان، جنگا مانگرو، قدمگاه خضر و …. اشاره کرد.

به عنوان جمع بندی از این مقاله و به صورت ساده و خلاصه می توانیم بگوییم، هرمز را از دست ندهید؛ تضمین می دهیم ار بهترین سفر هایتان را تجربه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 3 میانگین: 3.7]

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا