جاهای گردشگری دنیا

همه چیز در مورد سفر به بلغارستان

آیا در فکر سفر به بلغارستان هستید؟ اگر اینطور است پس شما به یک راهنمای سفر جامع و کامل نیاز دارید. این راهنما اکنون پیش روی شماست، فقط کافیست کمی از وقت خود را صرف مطالعه آن کنید تا به هرآنچه که نیاز است در مورد این مقصد بدانید آگاه شوید. بلغارستان کشوری با چشم اندازهای زیبا، در امتداد ساحل دریای سیاه است. این کشور با کوه‌ها و رودخانه‌ها از یک طرف و سواحل آفتاب‌گیر و دریای نیلگون از طرف دیگر احاطه شده است و دارای شهرهای زیبا و شهرهای تفریحی است که هر مسافری را با جذابیت خاص خود مجذوب می‌کنند.

از قلعه‌های تاریخی گرفته تا موزه‌ها، پارک‌های تفریحی، رستوران‌ها، مراکز خرید و مکان‌های بیشمار دیگر برای بازدید در بلغارستان وجود دارد. حتماً آنها را در سفر خود به بلغارستان برای گذراندن اوقات عالی در کنار خانواده و دوستان بررسی کنید. با سپنجا همراه باشید تا قبل از سفر به بلغارستان، با آب و هوا، بهترین زمان سفر، جاذبه‌های گردشگری، غذاها و همینطور هزینه‌های سفر به این کشور آشنا شوید.

همه چیز در مورد سفر به بلغارستان

موقعیت جغرافیایی بلغارستان

مساحت بلغارستان در حدود ۱۱۰،۵۵۰ کیلومتر مربع است که کمی بزرگ‌تر از ایالت تنسی است. این کشور در اروپا و در ساحل غربی دریای سیاه واقع شده است. جایی که با پنج کشور دیگر مرز مشترک دارد. رومانی در شمال، یونان و ترکیه در جنوب و یوگسلاوی در غرب آن قرار دارند. پایتخت این کشور، شهری به نام صوفیه است که بزرگ‌ترین شهر آن نیز محسوب می‌شود و ۱/۷ کل جمعیت کشور را شامل می‌شود.

موقعیت جغرافیایی

نکاتی برای دریافت ویزای بلغارستان

بلغارستان از سال ۲۰۰۷ عضو اتحادیه اروپا است، اما این بخشی از معاهده شینگن نیست. این کشور به همراه رومانی تنها کشورهای اتحادیه اروپا هستند که هنوز به عنوان عضوی از اتحادیه شینگن شناخته نشده‌اند! این بدان معناست که برای سفر به بلغارستان سختی‌های اخذ ویزای شینگن را نخواهید داشت و تنها به شناسنامه خود و همینطور ویزای بلغارستان نیاز دارید. بلغارستان به طور کلی از سه نوع ویزا اعم از ویزای نوع A(ترانسفر فرودگاهی) ویزای نوع )C اقامت کوتاه مدت) و، ویزای نوع D( اقامت بلند مدت) برخوردار است که مدت زمان لازم برای صدور هر نوع در حدود ۱۰ روز است.

اطلاعات کلی کشور بلغارستان

  • زبان رسمی مردم بلغارستان: بلغاری
  • واحد پول کشور بلغارستان: لف (BGN)
  • کد کشور: +۳۵۹
  • آمبولانس کشور: ۱۵۰
  • آتش‌نشانی و امداد و نجات بلغارستان: ۱۶۰
  • پلیس بلغارستان: ۱۶۶
  • اختلاف ساعت بلغارستان با تهران: یک ساعت و نیم جلوتر از تهران
  • فرودگاه‌های بین‌المللی کشور بلغارستان: وارنا، صوفیه، بورگاس، پلوودیف

آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای بلغارستان تقریباً شبیه به کشورهای اروپای مرکزی با زمستان‌های سرد مرطوب و تابستان‌های گرم و خشک است. آب و هوای این کشور در فصول مختلف سال بسیار متمایز است، مثلاً در حالی که بارش برف در زمستان به طور منظم وجود دارد، به ویژه در کوهستان، در تابستان درجه حرارت بسیار بالاتر از ۳۰ درجه سانتیگراد است و این ساحل دریای سیاه را به مقصدی عالی برای تفریحات ساحل تبدیل می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به بلغارستان

بهترین زمان برای سفر به این کشور بستگی به نوع فعالیتی دارد که می‌خواهید در آنجا انجام دهید. بلغارستان چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اگر می‌خواهید در برخی از سواحل شگفت انگیز ساحل دریای سیاه استراحت کنید، بین ژوئن و آگوست سفر کنید. اگر زمستان‌ را به تابستان و بهار ترجیح می‎دهید و می‌خواهید اسکی یا سایر فعالیت‌های زمستانی را در این کشور تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم بین ماه‌های دسامبر و مارس از بلغارستان دیدن کنید. اما اگر شما عاشق طبیعت هستید یا از طرفداران پرنده نگری و کوهنوردی هستید، در آوریل یا مه به آنجا بروید.

بهترین زمان برای سفر به بلغارستان

غذای‌های بلغاری

سفر به کشور بلغارستان بدون امتحان کردن غذاهای دلچسب و محلی نمی‌تواند کامل باشد. بلغاری‌ها مانند هر کشور دیگر، غذاهای شگفت انگیزی دارند. غذای آنها ترکیبی زیبا از غذاهای سنتی بالکان، یونانی و ترکی است. در این قسمت قصد داریم تعدادی از محبوب‌ترین غذاهای بلغاری را معرفی کنیم. اینها شامل:

این مطلب را هم بخوانید
راهنمای سفر به دانمارک

Shkembe

در سفر به بلغارستان یک سوپ فوق‌العاده لذیذ و خوش طعم وجود دارد که باید امتحان کنید. بلغاری‌ها عاشق سوپ و سالاد هستند. shkembe یک سوپ سنتی بلغاری است که از مقداری سیر، پاپریکای قرمز، شیر و… تهیه می‌شود. اگر به کتاب آشپزی بلغاری نگاه کنید، به احتمال زیاد Shkembe یکی از اولین دستور العمل‌هایی است که با آن روبرو می‌شوید.

کبابچه

کبابچه یکی از کلاسیک‌ترین غذاهای منطقه یوگسلاوی و رمانیایی است که در سراسر بلغارستان طبخ می‌شود. Kebapche حاوی گوشت چرخ کرده، ادویه جات، ترشی جات و سبزیجات است که به شکل یک رول طولانی شبیه سوسیس کباب می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری بلغارستان

بلغارستان کشوری با شهرهای زیبا، مناظر متنوع طبیعی، جاذبه‌های تاریخی، پارک‌ها و جاهای دیدنی بسیار است. اگر گذرتان به این کشور افتاد، از مکان‌هایی که ما در این بخش معرفی کرده‌ایم حتماً بازدید کنید. اینها مهم‌ترین جاهای دیدنی این کشور هستند و شگفت زده‌تان خواهد کرد!

صوفیه

صوفیه، پایتخت و یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی بلغارستان است. در این شهر مکان‌های مختلفی برای بازدید وجود دارد، بنابراین سعی کنید در سفر به بلغارستان حتماً از آن بازدید کنید. صوفیه با ارائه ترکیبی بی‌عیب و نقص از شهرهای قدیمی و شهرهای مدرن‌، میزبان کلیساهای ۲۰۰۰ ساله، ساختمان‌های شهرداری و کلیساهای جامع از یک سو و موزه‌های مدرن، گالری‌های هنری، پارک‌های شهر و بلوارها از سوی دیگر است. این کلانشهر در دامنه کوه ویتوشا واقع شده است و در طول سال توسط گردشگران بسیار بازدید می‌شود.

جاذبه‌هایی که می‌توان در شهر صوفیه دید شامل: کلیسای بویانا، کلیسای الکساندر نوسکی، تئاتر ملی ایوان وازوف، کلیسای سنت ندلجا و موزه ملی تاریخ نظامی و پارک جنوبی است.

صوفیه

وارنا

وارنا که در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد، یکی دیگر از نقاط دیدنی بلغارستان است. این شهر آرام با نمایش تاریخ و میراث دوران گذشته دارای حمام‌های رومی، کلیساهای جامع باستانی و موزه‌ها است. سواحل وارنا پر جنب و جوش هستند و دارای خانه‌ها و بارها هستند، جایی که مردم می‌توانند در آن وقت بگذرانند، آفتاب بگیرند و استراحت کنند و به ورزشهای آبی بپردازند. جاهایی که در سفر به بلغارستان و شهر وارنا نیاز است ببینید شامل: حمام رومی، کلیسای جامع مادر خدا، خانه اپرای باروک و کلیسای جامع عروسی باکره و… می‌شود.

پلودیو

پلودیف به عنوان یکی از شهرهای تاریخی بلغارستان، بیشتر توسط دوستداران تاریخ و مردم شناسان بازدید می‌شود. این یکی از مکان‌های بلغارستان باستان است که در کنار ۷ تپه و رودخانه ماریتسا ساخته شده است. شامل دژها، آمفی تئاترها، کلیساها، جاده‌های سنگ فرش شده و خانه‌های قدیمی است. به جرات می‌توان گفت Plovdiv بی‌نظیرترین  سرگرمی‌ها را ارائه می‌دهد. جاذبه‌های گردشگری پلودیو شامل: استادیوم رومی پلودیو، آمفی تئاتر رومی، استاریا گراد، پارک تسرا سیمون و یادبود ارتش شوروی آلیوشا و موزه قوم شناسی و سایر موارد می‌شود.

صومعه ریلا

این جاذبه در میان کوه‌های ریلا قرار گرفته است و بزرگ‌ترین صومعه بلغارستان است. این صومعه معروف به صومعه سنت ایوان ریلا، محبوب‌ترین صومعه ارتدوکس شرقی و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری بلغارستان است. به این ترتیب سعی کنید در سفر به بلغارستان برای بازدیدش وقت بگذارید. این صومعه خیره کننده در قرن دهم توسط سنت جان ریلا تأسیس شد و هر ساله توسط هزاران زائر مورد بازدید قرار می‌گیرد.

این میراث جهانی یونسکو با الگوی مملوک، عربی، بیزانسی و رومانسک ساخته شده است. با راه پله‌های چوبی، طاق‌های سیاه و سفید، گنبدها و موزاییک‌های رنگارنگ، بسیار خیره کننده و باشکوه به نظر می‌رسد . در اینجا می‌توانید به غیر از صومعه و موزه و گالری داخلی آن، پارک ملی ریلا و کوه های ریلا را نیز کاوش کنید.

صومعه ریلا

نسبار

Nesebar در لیست بهترین مکان‌های دیدنی و تابستانی بلغارستان قرار دارد. این یکی دیگر از شهرهای زیبا است که در ساحل دریای سیاه واقع شده است و به دلیل ویرانه‌های باستانی، بناها و سواحل خیره کننده معروف است. بخش قدیمی نسبار، شامل استحکامات دوران بیزانس و حمام‌های رومی در جزیره‌ای واقع شده است که با مسیر دست ساز توسط انسان از سرزمین اصلی عبور می‌کند.

این یکی از بهترین مقاصدیست که در سفر به بلغارستان باید بروید. در اینجا می‌توانید از کلیسای معروف قرن یازدهم سنت استفان، دیدن کنید که دارای یک محراب تزئین شده و بسیاری از نقاشی‌های دیواری است. به غیر از این، می‌توانید در سواحل آفتاب بگیرید و از ورزش‌های آبی و غذاهای دریایی لذت ببرید یا لحظات سرگرم کننده‌ای را در پارک آبی کنار ساحل بگذرانید.

جاهایی که باید در نسبار ببینید: کلیسای سنت استفان، شرابخانه مسمبریا، کلیسای سنت سوفیا، کلیسای فرشته‌های مقدس مایکل و گابریل، آکوپارک

ولیکو ترنوو

ولیکو ترنوو شهر معروف «تزارها» است، شهری کوچک و عجیب در مرکز بلغارستان. این یک شهر ۷۰۰۰ ساله است که در کنار رودخانه یانترا واقع شده و توسط سه تپه به نما‌های تساراوتس، تراپزیتسا و سوتا گورا احاطه شده است. ولیکو ترنوو زمانی پایتخت دومین امپراتوری بلغارستان بود.

این مطلب را هم بخوانید
لیست بهترین هتل های هلند

به عنوان یک شهر مستحکم ، این مکان از هر طرف دیوار بندی شده است و چشم اندازهای پانورامایی فوق العاده‌ای از اطراف ارائه می‌دهد. این شهر با داشتن بیش از ۳۰ صومعه، خیابان‌های سنگ فرش، خانه‌های افسانه‌ای و کلیساها بسیار سورئال به نظر می‌رسد و بازدید از این مکان در سفر به بلغارستان از هر لحاظ ارزشش را دارد. جاهایی که باید در این شهر دید: قلعه تساراوتس، صومعه تبدیل مقدس خدا، کلیسای چهل شهید و بنای آسن و…

سفر به بلغارستان

بانسکو

بانسکو پر جنب و جوش‌ترین مقصد اسکی بلغارستان و یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در بلغارستان در زمستان است. بانسکو که در دامنه پیرترین کوه‌های کشور قرار دارد، با آغوش باز از همه عاشقان ورزش‌های زمستانی استقبال می‌کند. این شهر دارای مناطق متعدد اسکی و اسنوبرد در قله Todorka مانند Tomba Run است و طولانی‌ترین فصل اسکی در بلغارستان را ارائه می‌دهد. جدا از این، بانسکو همچنین به رستوران‌ها، زندگی شبانه و آبگرم مشهور است و هر ساله میزبان جشنواره جاز بانسکو است. این مکان‌ها را حتماً در بانسکو ببینید: قله Vihren ، Todorka ، Kutelo و Bansko Gondola Ski lift

ساحل آفتابی

در سفر به بلغارستان اگر ساحل آفتابی را در اولیت تفریحاتتان قرار ندهید، بحث در مورد مکان‌های دیدنی بلغارستان نیمه کاره می‌ماند. ساحل آفتابی بلغارستان مزین به کلوپ‌های شبانه، کلبه‌های ساحلی، رستوران‌ها، ورزش‌های آبی و همینطور دارای امکاناتی مثل صندلی‌های راحتی، چتر، قایق بادبانی، پیست چرخ دستی و پارک آبی است.

مکانهای دیدنی ساحل آفتابی شامل: Action Aquapark ، Winery Messembria ، Sunny Beach Luna Park و پیست کارتینگ

هزینه اقامت در بلغارستان

برای اقامت در سراسر کشور بلغارستان، نگران هیچ چیز نباشید، چرا که شما می‌توانید در هر یک از شهرهای این کشور به راحتی یک هتل مناسب با بودجه خود پیدا کنید. از ویژگی‌های بارز هتل‌های کشور بلغارستان این است که مهمانان همان حسی که در خانه‌ی خودشان دارند را در این هتل‌ها نیز خواهند داشت. دلیل چنین حسی هم چیزی نیست جز فضای داخلی بسیار تمیز و صمیمانه که احساس راحتی هرچه تمام‌تر را به مهمانان منتقل می‌کند.

اگر از جانب هزینه‌های اقامت در سفر به بلغارستان نگرانی دارید، برای رزرو هتل، هاستل یا هر نوع اقامتگاه دیگر حتماً با آژانس‌های مسافرتی مشورت داشته باشید زیرا عده زیادی از گردشگران اظهار دارند که هاستل‌ها گزینه‌های بهتر و مقرون به صرفه‌تری نسبت به هتل‌ها هستند. هر چند امکاناتی که هتل در اختیار مهمانان قرار می‌دهد، هرگز با امکانات هاستل، قابل قیاس نیست.

در ادامه چند هتل خوب و مناسب را برای اقامت در این کشور معرفی می‌کنیم که شامل:

  • هتل ۵ ستاره ملیا گرند هرمیتاج آل اینکلوسیو در شهر وارنا
  • هتل ۵ ستاره ادمیرال در شهر وارنا
  • هتل ۴ ستاره رویال – آل اینکلوسیو در شهر وارنا
  • هتل ۴ ستاره هتل سنترال در شهر وارنا
  • هیلتون سفیا در شهر صوفیه
  • هتل شرایتون سفیا بالکان در شهر صوفیه
  • آپارتمانهای ویپ سفیا در شهر صوفیه
  • هتل آتلانتیک در شهر صوفیه
  • هتل آنل در شهر صوفیه

حمل و نقل در بلغارستان

در سفر به بلغارستان برای گشت و گذار در شهر و سر زدن به جاذبه‌ها می‌توانید از گزینه‌هایی چون تاکسی، مینی بوس، اتوبوس و اتوبوس‌های برقی استفاده کنید. تاکسی‌های این کشور، همه روزه از ساعت پنج صبح استارت می‌زنند و تا حول و حوش ۱۱ شب در حال خدمت رسانی هستند. هزینه تاکسی برای هر نفر حدود ۰.۸۵ لف است که به ازای هر کیلومتر اضافه‌تر، ۰.۷۹ لف از مسافر اخذ می‌شود.

سخن آخر…

در این مقاله بلغارستان را برای سفر مورد بررسی قرار دادیم. این یک شهر کوچک ارروپایی با سواحل آفتابی عالی و جاهای دیدنی فراوان است که در انتظار گردشگران نشسته است تا بیایند و آن را کشف کنند. این کشور از آن دسته مقاصدی است که هیچ گردشگری بدون رضایت کامل آن را ترک نمی‌کند. بنابراین اگر تا به حال برای یکی از سفرهای خود، بلغارستان را در نظر نگرفته‌اید، این بار آن را به عنوان اولین مقصد سفر خود بعد از قرنطینه انتخاب کنید.

درباره “همه چیز در مورد سفر به بلغارستان” بیشتر بخوانید:

سپیده

سپنجا، جایی برای رسیدن به آرامش، مجله گردشگری سپنجا رو دنبال کنین تا با بهترین و بکر ترین مناطق ایران آشنا بشین تا یه روز خاص کنار شومینه توی کلبه چوبی که از سپنجا رزرو کردین به آرامش برسین، من میخام ذهن شمارو با مطالبم قلقلک بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا