دیدنی های مازندران

نمک آبرود قطب گردشگری شمال ایران را بشناسید.

اگر علاقه‌مند به سفر هستید، اگر عاشق جاهای دیدنی شمال ایران هستید، اگر می‌خواهید بکرترین مناطق شمال را بشناسید، کادر زیر را از دست ندهید تا با یکی از مراکز گردشگری شمال ایران یعنی نمک آبرود آشنا شوید. شمال ایران همیشه یکی از اولین الویت‌های مسافران برای انتخاب مقصد سفر است. طبیعت بکر و خارق‌العاده این بخش از نقشه ایران زمین هر مسافری را وسوسه به بازدید از این منطقه رؤیایی خواهد کرد. شمال ایران  با وسعت بالا و حجم والایی از جاهای دیدنی و گردشگری بدون شک یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی برای علاقه مندان به سفر است.

همان‌طور که گفتیم به دلیل غنی بودن این بخش از ایران با جاذبه‌های گردشگری هر بخش از این منطقهه رؤیایی را به صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد، ما در این مقاله سامانه رزرو و اقامت سپنجا با شهرک نمک آبرود آشنا خواهیم شد و صفر تا صد این شهرک را برایتان شرح خواهیم داد.

[message_box bg=”https://sepanja.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-13.jpg”] برای اجاره ویلا در شمال کلیک کنید. [button size=”medium” style=”is-outline success” text=”مشاهده اقامتگاه ها” link=”https://sepanja.com/landing/shomal”][/message_box]

نمک آبرود کجاست؟

نمک-آبرود-کجاست؟

اگر به مقصد شمال و شهر مازندران به جاده زده‌اید، بدون شک مسیر درستی را انتخاب و جاده جالوس در پیش رو شماست تا شما را به رویایی‌ترین سفر عمرتان دعوت کند. چالوس یکی از شهرستان‌های غربی استان مازندران است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را در دل خود جای داده و پذیرا آن هاست. به محض رسیدن به جاده چالوس به راهتان ادامه دهید، اما هشیار باشید تا تابلو خروجی جاده به سمت نمک آبرود را رد نکنید. نمک آبرود منطقه ای وسیع و بی نظیر برای گردشگران و توریست‌ها است ک با ۷۵۰ هکتار عراضی آماده پذیرایی و میزبانی از شما مسافران می‌باشد.

تولد نمک آبرود

ایده و طرح ابتدایی شهرک توریستی نمک آبرود در سال ۶۷ جان گرفت و در همان سال عملیات احداث و ساخت این مجموعه شکل گرفت. به مرور زمان این مجموعه در مسیر رشد و تحقق هدف خود یعنی هدایت جمعیت از نوشهر و چالوس، قرار گرفته و دستخوش پیشرفت و تغییرات شد.

دیدنی‌های نمک آبرود را بشناسیم.

به محض ورود به شهرک نمک آبرود با منظره ای چشم نواز از کوه‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه و سرسبز روبه رو خواهید شد که در دل آن‌ها شهرکی تفریحی و رنگارنگ قرار گرفته‌است.

شهرک نمک آبرود به دو بخش مسکونی و تفریحی تقسیم شده‌است که در بخش به شرح فسمت تفریحی نمک آبرود خواهیم پرداخت.

نمک آبرود شهرکی است بکر و سرسبز که در کنار زیبایی طبیعی اش آنقدر امکانات تفریحی مختلفی را برای شما مسافران ارائه کرده‌است که یکی از به یاد ماندنی‌ترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد. پس اگر به نمک آبرود رفتید به هیچ وجه موارد زیرا را از دست ندهید.

تله کابین نمک آبرود

یکی از مشهورترین تله کابین‌های ایران که آوازه اش به گوش همگان رسیده‌است، تله کابین نمک آبرود می‌باشد. این تله کابین با دارا بودن دو خط مسیر، شما را در دو ارتفاع متفاوت به مقصد، یعنی بالای کوه می‌رساند.  مقصد تله کابین نمک آبرود بعد از طی کردن ۲۱۰۰ متر مسیر، قله مدوبن می‌باشد که در ارتفاع ۱۰۵۰ متری از زمین است. خط ۱ با ۴۲  کابین و ظرفیت ۴ نفر در هر کدام با رنگ قرمز قابل شناسایی است.

لازم است ذکر شود که خط دوم این تله کابین در مفایسه با خط نخست دو برابر سرعت دارد و در انتها مسیر شما را به ارتفاعی ۷۰۰ متری اطز زمین می‌رساند. شما با گذارندن مسافتی با طول ۱۷۰۰ متر به قله دیو حمام خواهید رسید. خط دوم با ۳۵ کابین و ظرفیت ۶ نفر با رنگ نقره ای و جنس فایبر گلاس قابل شناسایی است.

این مطلب را هم بخوانید
تله کابین نمک آبرود، تفریحی به یاد ماندنی در شمال

اگر از هیجان درون تله کابین که شما را در میان آسمان زمین معلق رها کرده‌است و شما همراه با جمعی صمیمی درون یک کابین به تماشا مناظر نشسته‌اید، بگذریم، به مقصد یعنی بالا کوه می‌رسیم.

از دیگر مزایا تله کابین نمک آبرود می‌توان به امنیت آن اشاره کرد که از زمان ساخت توسط کشور سوییس یعنی سال ۷۲ تا به امروز هیچ حادثه ای حول محور این تله کابین گزارش نشده‌است. در صورت قطعی برق در این منطقه ژنراتور و موتورهای برق اظطراری این مجموعه فرصت هیچ نگرانی را به مسافران نخواهد داد.

از دیگر نکات در رابطه با تله کابین سواری اختلاف دما در پایین کو و بالا آن است، پس به هیچ عنوان از لباس گرم و مناسب غافل نشوید.

به محض پیاده شدن از تله کابین شبنم را بر رو پوست تان حس خواهید کرد و با  فضایی محصور کننده رو به رو خواهید شد. طوری که انگار در یک تابلو نفاشی قدم می‌زنید. طبیعتی سر سبز و خیره کننده در کنار هوایی بکر و سر شار از رطوبت به شما حسی سراسر تازگی خواه بخشید. شما با رسدن به مقصد منظره ای خارق‌العاده از تمام نمک ابرود در زیر پایتان خواهید داشت. این منظره به حدی زیباست که گویی در رویاهایتان گام برمی‌دارید.

در کنار مناظر خیره کننده در بالا کوه نمایشگاهی شیشه ای که با حیوانات خاص همان منطقه پر شده‌است نیز قابل مشاهده است. این حیوانات با ظرافت خاصی تاکسی درمی شده‌اند و قابل بازدید برای عموم است.

لازم است ذکر شود که در بالا کوه فروشگاه‌های مختلف، کافی شاپ و رستوران همراه با آلاچیق‌هایی برای صرف سفارش ایجاد شده که شما می‌توانید روزی به یاد ماندنی و سرشار از آرامش را در کنار عزیزان تان در جنگلی رؤیایی را ثبت کنید و لذت ببرید.

سورتمه نمک آبرود

یکی دیگر از تفریح‌های هیجان انگیز منطقه نمک آبرود که بسیار پر طرفدار است، سورتمه آن می‌باشد. سورتمه وسیله ای است تفریحی که شما  را به صورت فردی به دل جنگل هدایت می‌کند و یکی از به یاد ماندنی‌ترین تفریح‌های نمک آبرود را برای شما رقم می‌زند.

خط ریل سورتمه نمک آبرود با طولی ۱۲۵۰ متره کاملاً از درون  جنگل می‌گذرد و شما با سرعتی حدود ۲۵  کیلومتر بر ساعت از درون منظره بی نظیر جنگل عبور خواهید کرد. اگر تمایل دارید که در دل جنگل با سرعت کمتری عبور کنید می‌توانید به وسیله شاسی‌هایی که در کنار سورتمه تعبیه شده‌اند، سرعت خود را کاهش دهید و با خاطری آسوده از فضای دلپذیر و مطبوع جنگل نمک آبرود لذت ببرید.

البته لازم است ذکر شود که سورتمه برای کودکان زیر ۵ سال مجاز نیست و در صورت نیاز باید با یکی از والدین خود سوار بر سورتمه شوند.

زیپ لاین نمک آبرود

اگر عاشق هیجان هستید، اگر بی پروا به دنبال تجربیاتی جدید هستید، به زیپ لاین نمک آبرود سر بزنید. بدون شک تجربه زیپ لاین بهترین گزینه برای عاشقان هیجان می‌باشد. شما با زیپ لاین نمک آبرود غرق در آدرنالین خواهید شد و هیجان انگیزترین روز زندگی تان خواهید ساخت.

اگر سوار بر تله کابین شدید و طی این مسیر با کابین برای تان هیجان انگیز نبود. می‌توانید هیجان را در مسیر برگشت با زیپ لاین چاشنی سفر تان کنید. شما با استفاده از تجهیزات ایمنی و متصل شدن به کابلی بین دو کوه کشیده شده‌است، کاملاً امنیت شما را تضمین خواهد کرد. شما با زیپ لاین سواری می‌توانید تجربه ای از پرواز را در کنار حجم وسیعی از هیجان در دفتر خاطرات خود ثبت کنید.

پیست کارتینگ نمک ابرود

یکی دیگر از تفریحات لذت بخش که می‌توانید روزی سراسر هیجان را در شهرک نمک آبرود بسازید، پیست کارتینگ است. تمامی ماشین‌های پیست نمک آبرود محصول شرکت فرانسه هستند و از نظر ایمنی کاملاً تأیید شده هستند. شما می‌توانید با حضور در پیست کارتینگ نمک آبرود از ماشین سواری با سرعت بالا لذت ببرید. در صورت عدم آگاهی از چگونگی رانندگی یا این ماشین‌ها، کارکنان مجموعه، آموزش‌های لازم و استاندارد را به شما خواهند داد تا تجربه ای مهیج از ماشین سواری را کسب کنید.

این مطلب را هم بخوانید
مکان های ناشناخته چالوس را چقدر می شناسید؟

پیست کارتینگ نمک آبرود از دو قسمت بزرگسالان و بخش نوجوانان تشکیل شده و آماده میزبانی از شما مسافران عزیز است. وسعت بخش بزرگسالان ۶۰۰ متر و برای نوجوانان ۲۰۰ متر می‌باشد.

پینت بال نمک آبرود

اگر به صورت دسته جمعی و گروهی به شهرک نمک آبرود سر زده‌اید، بدون هیچ تردیدی به پینت بال آن را نیز امتحان کنید. این ورزش مهیج و گروهی بدون شک روز بی نقص و به یاد ماندنی را برای شما و عزیزان تان رقم خواهد زد. یکی از ویژگی‌هایی که این مجموعه را از سایر پینت بال‌های دیگر مجموعه‌های تفریحی جدا کرده‌است، زمین بازی آن می‌باشد که درون جنگل بوده و به شما حس و حالی خارق‌العاده را در این نبرد تیمی هدیه خواهد کرد.

 لازم است ذکر شود که این بازی فقط برای افراد بالای ۱۰ سال مجاز است.

پل معلق نمک آبرود

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود وجود پل معلق در بین دو کوه مدوبن و دیو حمام است که عبور از آن به قدری زیبا و هیجان انگیز خواهد بود که گویی در رویاهایتان گام برمی‌دارید. منظره بی نقص در زیر پایتان در فصل پاییز زیبایی دو چندان را به شما تقدیم خواهد کرد و تجربه ای بی نظییر با جلوه گاهی برای سوژه‌های ناب عکاسی در اختیار شما قرا می‌گیرد.

مجتمع پرواز نمک آبرود

مجتمع-پرواز-نمک-آبرود

اگر تفریح‌های ذکر شده در شهرک نمک آبرود برای شما هیجان کافی را به همراه نداشته و به دنبال خط آخر ترشح آدرنالین و تجربیات جدید هستید، این بخش از شهرک را از دست ندهید. یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های بشر که با چاشنی پرواز شیرین تر شده‌است، پاراگلایدر، بالگرد، چتر و کایت است. موارد ذکر شده به حدی مهیج و شگفت‌انگیز است که گویی سرنگ آدرنالین در خون تان تزریق شده‌است و تجربه ای خارق‌العاده را تقدیم حضورتان خواهد کرد.

شما با پرواز بر فراز آسمان نمک آبرود شاهد منظره ای بی نظیر از جنگل و دریای شمال ایران خواهید داشت که بهترین تجربه پرواز عمرتان را به ما تقدیم می‌کند.

باشگاه تیراندازی نمک آبرود

این باشگاه به  عنوان دومین باشگاه تیراندازی ایران آوازه اش سراسر این مرز بوم را پر کرده‌است. لازم است ذکر شود که تمامی تجهیزات این مجموعه بدست کشور فرانسه ساخته شده و ۵ سکو پرتاب را نیز در دل خود جای  داده‌است.

علاوه بر تیراندازی در این باشگاه امکان تمرین با تیر و کمان نیز فراهم شده‌است که برای علاقه مندان به این رشته‌ها قابل دسترس است.

پارک آبی نمک آبرود

برای علاقه مندان به پارک‌های آبی حیوانات و تماشا کردن هنرنمایی آن‌ها نیز فضایی بی نظیر در شهرک نمک ابرود تعبیه شده‌است. بخش اصلی نمایش این پارک آبی به دست بوریس اجرا می‌شود. بوریس یک شیر دریای است که در این مجموعه آموزش دیده و در بازه زمانی ۴۵ دقیقه ای حدود ۸۰ حرکت نمایشی را برای شما اجرا می‌کند.

همچنین در بخش از سهرک توریستی نمک آبرود می‌توانید علاوه بر بوریس به تماشا برکه فلامینگو و آکوآریوم بپردازید.

اقامت در نمک آبرود

اقامت-در-نمک-آبرود

برای اقامت و رزرو ویلا در شهرهای شمالی یا نمک آبرود می‌توانید با تماس با گروه اقامتی سپنجا تماس گرفته و خیال خود را از نظر اقامت راحت و با خاطری آسوده سفر کنید.

سخن آخر

با شرح کامل و مفصل شهرک توریستی نمک آبرود برای شما عزیزان امیدواریم با مرور بر آن و بررسی سلیقه خود لیستی از الویت‌های خود تهیه کنید و برنامه‌ریزی بی نقصی را برای سفر خود به این منطقه بکر و بی نظیر انجام دهید و نهایت لذت را از ایام سفر خود ببرید.

 

درباره “نمک آبرود قطب گردشگری شمال ایران را بشناسید.” بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟ برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.
[Total: 1 میانگین: 4]

تینا خراسانی

روزامو با نوشتن سپری میکنم ، مارکتینگ رو دوست دارم و خودم رو مارکتر نمیدونم، به قول یه بنده خدایی، من مارکتر نیستم ولی مارکتینگ رو دوست دارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا