جاهای دیدنی ایران

معرفی بهترین جاهای عکاسی در ایران

یکی از جذاب‌ترین تفریحات برای هر کسی عکاسی است. علاوه بر این زمانی که در سفر هستید، برای ثبت خاطرات خود از مناظر طبیعی و یا مکان‌های تاریخی از عکاسی استفاده می‌کنید. برای این منظور بهتر است از لوکیشن‌های زیبا جهت ثبت این لحظات استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین جاهای عکاسی آشنا کنیم تا بتوانید عکسی بهتر و جذاب‌تر داشته باشید. در سپنجا با ما همراه باشید تا شما را با این مکان‌ها آشنا کنیم.

معرفی بهترین جاهای عکاسی

یکی از کارهای معمول افراد هنگام سفر عکاسی است. افراد معمولا عادت دارند تا تصاویر مناظر طبیعی، رستوران‌ها، خیابان، مکان‌های تاریخی، بازارها و … را ثبت کنند تا بعدها با دیدن این تصاویر، لحظات خوش سفر را به یاد بیاورند. از طرفی دیگر برخی از افراد عادت دارند تا این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا دوستان و آشنایان را در لحظات خوب سفر شریک کنند.

بنابراین بهتر است برای عکاسی به دنبال بهترین جاها باشید تا زیباترین عکس‌ها را بگیرید. بعضی از مکان‌ها جذابیت گردشگری دارند و به عکس شما جلوه زیبایی می‌دهد؛ بنابراین بهتر است این مکان‌ها را برای عکاسی خود انتخاب کنید تا لحظات ناب سفر شما به زیبایی هر چه تمام‌تر ثبت شود. از جمله بهترین جاهای عکاسی عبارت است از:

برج میلاد تهران

اگر به دنبال یک سوژه زیبا برای عکاسی هستید، بزرگ‌ترین برج ایران را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برج میلاد با داشتن ارتفاعی به اندازه ۴۳۵ متر، جزو یکی از بلندترین برج‌های ساخته شده در ایران است. بلندی این برج به اندازه‌ای است که از هر جای تهران می‌توانید آن را به راحتی مشاهده کنید. اگر سفری به تهران داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که عکس با این برج زیبا را از دست ندهید.

اگرچه بلندی این برج به اندازه‌ای است که بخشی از آن در عکس‌های شما وجود دارد، اما اگر دوست دارید عظمت و بلندی این برج به طور کامل در عکس‌های شما بیفتد، پیشنهاد می‌کنیم که از نزدیک این برج را دیدن کنید.

در غیر این صورت می‌توانید از مکان‌هایی مانند پل امیرآباد، پل عابر نواب، محله گیشا، پارک فدک، بام تهران بهترین عکس از برج میلاد را داشته باشید. علاوه بر این هنگام عکس گرفتن با برج میلاد بهتر است به زمان عکاسی توجه داشته باشید. به عنوان مثال عکاسی با برج میلاد هنگام غروب خورشید بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

همچنین اگر می‌خواهید تصویر بهتری از برج میلاد ثبت کنید، بهتر است زمان‌هایی را انتخاب کنید که خیابان‌های تهران خلوت باشد. تصویر برج میلاد به عنوان یکی از بهترین جاهای عکاسی یادگاری خوبی را برای شما به جای می‌گذارد. برای اجاره سوئیت در تهران روی لینک کلیک کنید.

برج میلاد

سی و سه پل اصفهان، قدیمی‌ترین بنای اصفهان

بدون شک یکی از جاهای دیدنی و زیبای اصفهان سی و سه پل است. این بنای تاریخی نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا بسیار معروف است. به طوری که گردشگران خارجی و ایرانی بسیاری هر ساله به اصفهان سفر می‌کنند تا بتوانند این جاذبه شگفت‌انگیز اصفهان را از نزدیک ببینند. سی و سه پل اصفهان که به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود، جزو یکی از شاهکارهای معماری ایرانی در زمان صفوی است.

این پل بر روی زاینده رود اصفهان ساخته شده است. اگر سفری به این شهر زیبا و تاریخی داشتید، عکاسی در این پل زیبا را از دست ندهید. به خصوص شب‌ها با روشن شدن چراغ‌های دهانه پل، زیبایی آن دوچندان می‌شود. در نتیجه تصاویر شما جلوه زیبایی خواهد داشت. برای اجاره سوئیت در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

پل طبیعت تهران

زیبایی پل طبیعت تهران باعث شده است تا این مکان به یکی از قطب‌های گردشگری تهران تبدیل شود؛ بنابراین اگر شما به دنبال یکی از بهترین جاهای عکاسی در تهران هستید، پل طبیعت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این نماد زیبای شهر تهران، به دلیل طراحی خاص و زیبایی منحصر به فردی که دارد، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ بنابراین شما می‌توانید برای ثبت تصاویر زیبا، این پل جذاب را انتخاب کنید.

این مطلب را هم بخوانید
کامل‌ترین راهنمای سفر به کیش

حافظیه شیراز

شیراز شهر شعر و شاعری پر از جاذبه‌های گردشگری است. باغ‌ها، کوچه پس کوچه‌های قدیمی، خانه‌های قدیمی، اماکن تاریخی و … از جمله مکان‌هایی است که برای عکاسی بسیار مناسب است. یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی شهر شیراز، حافظیه است که مقبره حافظ بزرگ در آن قرار دارد. این مکان زیبا که به عنوان نماد شهر شیراز نیز شناخته می‌شود، جزو یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی است.

اما اگر می‌خواهید که عکس‌های حافظیه شما زیبا و دیدنی باشد، پیشنهاد می‌کنیم زمان‌های کم گردشگر را انتخاب کنید. در چنین شرایطی می‌توانید تصویری زیبا از مقبره حافظ را به ثبت برسانید. برای اجازه سوئیت در شیراز روی لینک کلیک کنید.

حافظیه شیراز

خیابان ولی عصر تهران

یکی از بلندترین خیابان‌های شهر تهران، خیابان ولیعصر است. همچنین این خیابان بلند به عنوان یکی از بلندترین خیابان‌های خاورمیانه نیز شناخته شده است. درختان سر به فلک کشیده در دو طرف این خیابان از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده است تا این مکان به عنوان یکی از بهترین جاهای عکاسی شناخته شود.

از طرفی دیگر طراحی زیبای پلکان و معابر این خیابان، وجود نقاشی‌ها و طرح‌های خاص در این منطقه باعث شده است تا خیابان ولیعصر تهران به عنوان یکی از دیدنی‌ترین مناطق تهران به شمار بیاید. این خیابان بلند تهران می‌تواند یک لوکیشن زیبا برای سوژه‌های عکاسی شما باشد؛ بنابراین اگر تهرانی هستید و یا می‌خواهید به تهران سفر کنید، عکاسی از این خیابان زیبا را از دست ندهید.

بافت تاریخی شهر یزد

یکی از بهترین سوژه‌های عکاسی برای علاقه‌مندان به این کار شهر کویری و تاریخی یزد است. این شهر با داشتن خانه‌های خشتی و پشت‌بام‌های کاهگلی به یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها در ایران تبدیل شده است. کوچه‌های تودرتو و نامنظم، معماری بی‌نظیر خانه‌ها از جمله جذابیت‌های دیدنی این شهر تاریخی است.

وجود دالان، سر در، سه دری، بادگیر، پستو، ایوان، حوض و … در خانه‌های قدیمی این شهر، جذابیت آن را دوچندان کرده است. اگر شما هم به دنبال بهترین جاهای عکاسی می‌گردید، شهر دیدنی و زیبای یزد را از دست ندهید. رنگ آبی آسمان در کنار نور طلایی خورشید، از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توانید در قاب دوربین عکاسی خود ثبت کنید. برای اجاره سوئیت در یزد روی لینک کلیک کنید.

موزه زمان تهران

شاید برای شما هم جای تعجب باشد اما شهر تهران نیز همانند سایر شهرهای تاریخی ایران، جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد. یکی از این مکان‌ها تماشاگه زمان است که در منطقه زعفرانیه تهران قرار دارد. قدمت این مکان تاریخی جذاب به ۸۰ سال پیش می‌رسد. معماری خاص، گچبری‌های زیبا و … از جمله ویژگی‌هایی است که تمامی نگاه‌ها را به سمت خودش جلب می‌کند.

این بنای تاریخی با سبک تاریخی خود جزو یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در تهران است. زیبایی منحصر به فرد این بنا، تصاویر زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بهترین جاهای عکاسی

خانه‌های تاریخی کاشان

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به عکاسی هستید، یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران یعنی کاشان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این شهر با جاذبه‌های تاریخی و دیدنی خود مانند بازار کاشان، خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها، مدرسه آقا بزرگ، گذرگاه‌های قدیمی شهر و … از جمله مکان‌هایی است که مورد توجه بسیاری از عکاسان قرار گرفته است.

بنابراین اگر قصد دارید تا عکس‌های متفاوتی از جاذبه‌های گردشگری ایران داشته باشید، سفر به کاشان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید در خانه‌های قدیمی کاشان دنیایی از رنگ‌ها را از پشت پنجره‌های این خانه‌ها برای خودتان ثبت کنید. فرش‌های زیبای اتاق‌ها، رنگین‌کمانی از رنگ‌ها بر روی دیوارهای قدیمی این خانه‌ها از جمله ویژگی‌هایی است که زیبایی عکس‌های شما را دوچندان می‌کند.

شهر تاریخی کاشان به عنوان یکی از بهترین جاهای عکاسی در ایران شناخته شده است که هر کسی باید در طول عمر خود یک بار از این شهر دیدن کند. برای اجاره سوئیت در کاشان روی لینک کلیک کنید.

کاخ سعدآباد تهران

کاخ سعدآباد تهران جزو یکی از جذاب‌ترین لوکیشن‌ها برای فیلم‌‌ها است. این کاخ مجلل به دلیل طراحی داخلی زیبا و اشرافی خود و همچنین محوطه باز و سرسبز آن به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی تبدیل شده است. اگر شما به عکاسی با سبک تاریخی علاقه دارید، عکاسی در این کاخ زیبا و معروف را از دست ندهید.

بازار بزرگ تبریز

نمونه‌ای بی‌نظیر از معماری ایرانی را می‌توانید در بازار تبریز ببینید. این بازار سرپوشیده صحنه‌های دیدنی بسیاری دارد که تمامی آنها پیشینه تاریخی و داستان‌های مخصوص به خودش را دارد. کوچه پس کوچه‌ها، کاروانسراها، دالان‌ها، راسته‌ها، تیمچه‌ها و … از جمله مکان‌های دیدنی این بازار است. علاوه بر این صحنه‌ها، مساجد و مدرسه‌هایی نیز در این بازار بزرگ وجود دارد که موقعیت مناسبی را برای عکاسی فراهم می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید
روستای درک ؛ تلفیق دریا و کویر

معماری و هنر ایرانی در این مکان‌ها به خوبی نمایان است؛ بنابراین یک مکان مناسب برای سوژه عکاسی شما است و عکس‌های به یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای اجاره سوئیت در تبریز روی لینک کلیک کنید.

کاخ گلستان تهران

یکی از بهترین جاهای عکاسی در تهران، کاخ گلستان است که به نگین کاخ‌های تهران شناخته می‌شود. قدمت این کاخ بزرگ و قدیمی به زمان شاه عباس صفوی بر می‌گردد. زیبایی و جذابیت این کاخ به قدری زیاد است که باعث شده است تا این لوکیشن تاریخی به یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی تبدیل شود. اگر سری به تهران زدید، دیدن این کاخ زیبا و عکاسی در آن را از دست ندهید.

کاخ گلستان

دره ستارگان قشم

اگر به جزیره قشم سفر کردید، بازدید از این ژئوپارک ایران یعنی دره ستارگان را از دست ندهید. این پارک به دلیل داشتن ستون‌های بلند و کوتاه با شکل‌های متفاوت جزو یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم است.

بسیاری از مردم بومی این منطقه به این افسانه معتقد هستند که اشکال مختلف این دره به دلیل افتادن ستاره از آسمان به زمین است. همین موضوع باعث شده است تا این منطقه به دره ستارگان معروف باشد. اما در واقعیت فرسایش به مرور ماسه‌ها، سنگ‌ها و خاک‌های این منطقه بر اثر رگبار و تندباد باعث شکل‌گیری این دره شده است.

بنابراین اگر به دنبال بهترین جاهای عکاسی در جنوب هستید، دره ستارگان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این مکان جذاب به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود، تصویری خاص و متفاوت را در عکس‌های شما ایجاد می‌کند. برای اجاره سوئیت در قشم روی لینک کلیک کنید.

پارک ژوراسیک

یکی از دیدنی‌ترین پارک‌های بزرگ تهران، پارک مخصوص کودکان یعنی پارک ژوراسیک است. این پارک دیدنی به دلیل لوکیشن‌های جذاب و آموزشی، قاب بسیار زیبایی را برای عکاسی به ارمغان می‌آورد. وجود حیوانات بزرگ و متحرک از جمله جذابیت‌های این پارک است.

دیدن از این پارک برای بچه‌ها بسیار شگفت‌انگیز است. همچنین شما می‌توانید با عکاسی از جذابیت‌های این پارک ساعاتی مفرح را برای خودتان به وجود بیاورید.

کشتی یونانی کیش

یکی از زیباترین جزیره‌های ایران کیش است. این منطقه به دلیل داشتن لوکیشن‌های جذاب، جزو مکان‌هایی است که می‌توانید تصاویر زیبایی را در آن ثبت کنید. یکی از مکان‌های دیدنی این جزیره زیبا، کشتی یونانی است. هر روزه گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران برای دیدن این کشتی به گل نشسته و گرفتن عکس‌های یادگاری به این منطقه می‌آیند.

اگر شما هم به دنبال یکی از بهترین جاهای عکاسی در کیش می‌گردید، کشتی بی‌نظیر و زیبای یونانی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای گرفتن یک عکس منحصر به فرد پیشنهاد می‌کنیم که غروب خورشید را انتخاب کنید. چرا که رنگ‌های گرم خورشید در کنار رنگ‌های سرد کرانه‌های خلیج فارس یک زیبایی خاص و زیبا را برای شما ایجاد می‌کند. برای اجاره سوئیت در کیش روی لینک کلیک کنید.

روستای ماسوله گیلان

برای علاقه‌مندان به عکاسی در طبیعت، روستای زیبای ماسوله را پیشنهاد می‌دهیم. معماری منحصر به فرد این روستا و شکل پله‌کانی خانه‌های این منطقه باعث شده است تا این شهر جزو یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به عکاسی باشد. ماسوله یک روستای پرگردشگری است؛ بنابراین اگر هدف شما فقط عکاسی است، پیشنهاد می‌کنیم که در تعطیلات و یا عید نوروز از سفر به این شهر خودداری کنید.

فصل‌های خلوت‌تر سال برای سفر به این شهر زیبا بسیار مناسب است. به این دلیل که در کنار گرفتن عکس‌های زیبا، لذت بیشتری از سفر خود می‌برید.

ماسوله

گردنه حیران آستارا

گردنه حیران جزو یکی از شگفت‌انگیزترین مسیرهای بین استانی است. دشت‌های سرسبز با مناظر رویایی، باعث شده است تا این جاده یک مکان مناسب برای عکاسی باشد. گردنه حیران در تمامی فصل‌ها زیبایی منحصر به فردی دارد. اما اگر برای سوژه عکاسی به این منطقه سفر می‌کنید بهتر است فصل زمستان را انتخاب نکنید. برای اجاره سوئیت در آستارا روی لینک کلیک کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با بهترین جاهای عکاسی در ایران صحبت کردیم. انتخاب ما از بین بهترین مکان‌های هر استان و شهر بود. البته این مکان‌ها بخشی از جاذبه‌های گردشگری ایران است. اگر شما هم مکان‌های دیگری می‌شناسید که تصاویر زیبا و دیدنی ثبت کرده‌اید، با ما به اشتراک بگذارید.

درباره “معرفی بهترین جاهای عکاسی در ایران” بیشتر بخوانید:

باران یاوری

من عاشق سفرم، دوست دارم همیشه توی سفر باشم و بنویسم، یه کمپر داشته باشم با یه نفر پایه که دور دنیا رو با ماشین بگردیم و حیاطی داشته باشیم به وسعت کل دنیا، این علاقه باعث شده به نوشتن روی بیارم و این نوشتن منو آروم میکنه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا